Fijn stal Melyn dat het allemaal goed is gegaan, nu hopen op een spoedig herstel!
Haha "cijfertjes".. Maar pfoe hee die dierenartsrekening zal wel niet mis zijn..
Hier ook nog alles voorspoedig, zitten op de 190 dagen dus aftellen naar de 200! Kleine stapjes..
stal_HD
Geplaatst: 29-10-19 19:58
Het lijkt wel of alle pech altijd tegelijk op 1 bult komt. Heel veel sterkte gewenst komende tijd voor iedereen die het kan gebruiken. Hopelijk is snel alles weer in orde.
Morgen ga ik eindelijk scannen. Mijn da was er niet toen ik kon en ze was nu met vakantie. Dus lekker nog op de valreep voor ik de dekbon in moet leveren. Hihi Enya zal waarschijnlijk 130 dagen zijn.
Heb je die nog niet Meya? Ik van dezelfde HH wel al
immii_clarr
Geplaatst: 29-10-19 22:05
Tiwi, die krijgt inderdaad al een mooi buikje!
Sommigen hebben inderdaad wel pech zeg!
Hier ook wel wat pech met de merrie, eerst een ontsteking/irritatie van het checkligament rechtsvoor, maar werd tijdens de revalidatieperiode erg kreupel op dat been. We kregen maar niet duidelijk waar het vandaan kwam, kon eigenlijk niet zo kreupel van de pees zijn. Bleek toen de smid het ijzer eraf haalde dat de verzenen omgeslagen waren. Gelukkig kunnen verhelpen met ander ijzer met siliconen en zooltjes en loopt nu weer goed. Helaas duurde het herstel van de pees wat langer door dat dit er nog tussendoor kwam. Nu nog 2 weken stappen en dan even kijken hoe ze draaft. Dan is ze al 6 maanden drachtig, dus onder het zadel ga ik haar niet meer oppakken. Als ze straks goed blijkt te lopen wel nog wat longeerwerk om nog een beetje conditie op te bouwen.
Hier de rekening van de zelfde hh als Meya begin oktober al binnen. Weet iemand toevallig of je een dekking van niet ggk kwpn hengst (wel duits, Furst Jazz) te zien krijgt in mijn kwpn? of gebeurd dit alleen als je dekt met een kwpn ggk hengst? Is voor mij helemaal nieuw allemaal dus heb geen idee.
StalMelyn, fijn dat de operatie goed is gegaan. Hopelijk nu een spoedig herstel! Succes!
‘Cijfertjes’ , wat een pech zeg. Dat gun je toch niemand. Ik duim voor meer geluk voor jullie de komende tijd!
Immii_clarr, hopelijk voor jouw merrie ook een spoedig herstel. Hou ons op de hoogte.
Goldenarrow, mijn merrie is rechtsom op het harde op de volte niet helemaal zuiver dus die doet niks. Eten, poepen, slapen en dik worden.
Mijn merrie is eergisteren gescand, vandaag zit ze geloof ik op 81 of 82 dagen. Alles zag er perfect uit dus nu duimen dat de hele dracht zo blijft gaan!
Dit jaar en het jaar ervoor zoveel pech verhalen van kennissen gehoord dat het toch wat spannender is nu.
Ibbel
Geplaatst: 30-10-19 09:13
goldenarrow schreef:
Hoe doen jullie dat met rijden en je drachtige merrie? Brown is net halverwege en is nu al een boommaat gegroeid
Mijn paarden dragen hun veulens niet ter hoogte van de longen Ik heb geen problemen, kan met dezelfde zadels gewoon tot 8-9 maanden rijden.
Ik weet niet wat die van mij allemaal doet, maar die wordt algeheel dikker ofzo Heb het zadel namelijk 3 maanden terug gekocht en toen lag het goed. En nu is het dus een boommaat te klein
Hier ligt het zadel ook nog prima met 7,5 maand dracht.
StalMelyn
Geplaatst: 30-10-19 13:34
Ik heb met de eerste dracht tot 7 maand gesprongen maar dan heb ik het niet over een parcour van een meter maar vooral techniek en rust behouden op max. 50 cm ofzo. Deze dracht stopte ik met 5 maanden maar rijdt nu dressuur nog lekker door.
Hier zijn vandaag de ijzers bij Olivia eraf gegaan. Ze zal nu toch niet meer voor de koets over de weg gaan. Dus ijzers er maar af, en voorlopig lekker zo. Van het voorjaar kunnen de ijzers er wel weer onder.
jumpyhorse
Geplaatst: 30-10-19 19:20
Flup is pas ook van haar plates (sliding stop ijzers) gegaan. Voordeel is nu wel dat ik haar 1 of 2 keer op de barrels kan proberen, zien hoe dat gaat