[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:27

Hinte en Milan, respect voor de lange bijleespost.

Cynthia, jammer dat ze nog niet goed loopt, hopelijk gaat het snel beter.

Marije, knappe combi's weer!

En een aantal merries weer mijlpalen bereikt, gefeliciteerd!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:00

Pretty wat een super knappe veulens!!

Cynthia82 Wat een super leuk filmpje! Ik vind Fiore ook zo knap <3

Milan_lover Woow wat een enorme bijleespost zeg! Barney is zo leuk! Je merrie wordt ook steeds mooier

Gefeliciteerd Knolselder en Linda met de super resultaten +:)+

Ik heb de keuze voor volgend jaar al vast O:) Dan wordt ze gedekt met Pippins Pride
Afbeelding

Hinte ook een super bijleespost , wou dat ik zoveel tijd over had haha :')

Prachtige combinaties Marije! Vind ze stuk voor stuk prachtig

Gefeliciteerd polleman

beterschap aan de lappenmand paarden! Niet fijn..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:10

polleman gefeliciteerd *\o/* wat goed zeg, is je ook zo gegund want ook jij bent net als lovelyn en anniekslijk niet gespaard gebleven en al dikke pech gehad

milan over je merrie ziet er al goed uit

linda ik reken bij Elsa op 330 dagen maar de 320 staan wel in mijn agenda vermits ze dit jaar exact op 320 is bevallen en bij Flo reken ik dan weer iets langer, is ook al oudere merrie en ze droeg twee jaar geleden ook net iets langer.

kabayo, geweldig al een combi aan het maken voor volgend jaar :') verslavend is het he

hinte ook al aan het denken voor volgend jaar en dan je eigen pupje aan de beurt, extra spannend, maar inderdaad eerst zien wat je verkocht krijgt
tot hiertoe is dit hier nog niet gelukt 8)7

silly ja harmony bezig houden is nu je grootste opdracht en beweging is goed, heel goed maar niet voor sommige wonden uiteraard

weet iemand wanneer de op nog eens wordt aangepast, ik moet steeds in mijn gsm in 2017 gaan zoeken wanneer ze nu weeral zijn uitgerekend :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:16

MarijeR schreef:
FF, bij de mini's denken ze volgens mij zolang ze niet omvallen dan is de foto goed :P

Om het risico op blessures zo klein mogelijk te houden laten ze de fotograaf (of photoshop) al het werk doen, paardjes mogen gelukkig lekker stevig op 4 benen blijven staan! :') :')
Maar erg knappe combi's weer, Marije, maar as usual... :P

Cynthia, leuk filmpje. Je ziet haar inderdaad wel even verstappen/terugtrekken. Hopelijk gaat ze snel weer beter lopen!

Esther28, klinkt als een ideale dracht voor jouw merrie! Ik heb een merrie die de andere merrie's juist bijna met huid en haar op eet zo ongeveer (ene wat meer als de ander, maar zelfs haar life-long-bff weet al wanneer ze afstand moet houden). Naar mensen is ze wel gewoon even lief gebleven.

Pretty, natuurlijk spelen de keuzes voor volgend jaar al door m'n hoofd. Moet toch nog zo'n 236 dagen afwachten :):)

Kabayo, wat weet jij dat ik niet weet?!?! O:) O:) Dit jaar was Pippin niet beschikbaar voor de fokkerij i.v.m. de sport, maar ook nog niet gehoord dat hij volgend jaar wel weer dekt. Zou hem nog wel een keer bij Roos (de Now Or Never) willen gebruiken. Wát een plaatje. Bij Lies is hij alleen te groot vrees ik.
Ook erg benieuwd naar zijn zonen op de HK komend jaar!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:22

Inderdaad Fotsy, maar e staat nig steeds erg braaf, ze heeft zich er duidelijk in berust.

Je zal nicole of petra even een pb moeten sturen als je de op aangepast wilt hebben

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:22

Gefeliciteerd Polleman!

Kabayo, jij bent er in ieder geval op tijd bij :')
Ik ben wel alvast wat aan het brainstormen, maar echt een beslissing wil/kan ik pas maken na de keuring en het eerste veulentje in april :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:05

Kabayo zo jouw keuze voor 2017 staat al vast! Lijkt me een hele nette combi!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:12

Helaas kan ik maar 1x een veulen fokken anders had ik mijn keuze (waarschijnlijk) ook al gemaakt :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:20

Hier is het 98% zeker heel simpel. Eigen hengst zal waarschijnlijk alles dekken volgend jaar.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:42

Hier staat al 1 keuze vast voor volgend jaar ook. Voor de andere merrie ga ik nog een paar hengsten bekijken. Heb nog geen idee wat ik wil. Die wordt ook pas laat gedekt ivm mee op show gaan

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:53

Wat leuk! Welke hengst heb je al uitgekozen Sara?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:02

Marley gaat terug naar sampson. Vind obi een super mooi veulen en wil nog eens proberen voor zo'n merrieveulen te fokken. Hoop vooral op weer zo'n gave beweger met dat heerlijk karakter.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:26

AniekR schreef:
MarijeR schreef:
FF, bij de mini's denken ze volgens mij zolang ze niet omvallen dan is de foto goed :P

Om het risico op blessures zo klein mogelijk te houden laten ze de fotograaf (of photoshop) al het werk doen, paardjes mogen gelukkig lekker stevig op 4 benen blijven staan! :') :')
Maar erg knappe combi's weer, Marije, maar as usual... :P

Dus we hoeven niet heel de tuin af te graven om ook zo'n scheef stuk te creëren voor de foto's?
:D

Planning voor volgend jaar... Eigenlijk had ik in m'n hoofd om volgend jaar geen merries te laten dekken. Een jaar "vrij" van het veulenseizoen.
Toen kwam m'n vader al met dan laat je er toch 2 of 3 dekken? Ja maak het ff lekker moeilijk :roll:
En nu betrapte ik me er van het weekend al op dat ik al weer op zoek was naar een hengst voor een merrie die volgend jaar 3 wordt en die ik eigenlijk niet bij mijn eigen hengsten wil...
Maar goed, eerst komend veulenseizoen maar eens afwachten wat er allemaal geboren wordt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:36

Haha en zo is toch iedereen al druk aan het brainstormen. Marije, het is ook een verslaving zeggen ze toch?! ;) :P

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:50

@Kabayo
Prachtige keuze, jammer dat ie dit jaar niet dekt he! :D
Heb ik het gemist, of ben ik blind? Wat heb je drachtig voor 2017? :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:09

Mijn dekhengst voor volgend jaar werd vandaag op de foto gezet. Ik kreeg dit voorproefje <3
Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:25

wat heeft hij voor zwelling onder zijn hoofd? jammer voor de fotoos.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:28

Dat zijn groeiende tanden ;) dat vermindert met de jaren, als de tanden groeien en slijten.
Aangezien een kleine even grote tanden heeft in vergelijking met een grote, zie je dat. En wij doeen nu eenmaal niet aan photoshop.

Maar bedankt voor je commentaar verder hoor :)
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 30-08-16 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:29

Marije, knapperds hoor, Amy is favoriet van deze vier.

Polleman, gefeliciteerd!

Pippins Pride is een knapperd.

knolselder, mooie foto's!

Hengstenkeuze voor ander jaar, hmm. Heb nog wel een optie, maar denk niet voor volgend jaar, haha.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:36

Aniek.. Oww wist niet dat ie dit jaar niet dekte. Dan ga ik maar duimen dat hij volgend jaar wel dekt! Zou ook een gave combi zijn met Roos!!

Jaa ik ben er vroeg bij haha :p

Kelly ik heb dit jaar heitraks marvin uitgekozen :) het wordt haar eerste veulen. Lady is zelf ook bij mij geboren en haar moeder is er ook nog (21 jaar)
Afbeelding

Prachtige fotos knolselder , heb alleen persoonlijk niks met minis :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:47

Kabayo schreef:
Prachtige fotos knolselder , heb alleen persoonlijk niks met minis :o

Ik vind het wel een beetje een "zo zo" reactie... :o Wij hebben persoonlijk niks (meer) met grote paarden, maar in het DBT topic zit nou eenmaal iedereen met alle rassen door elkaar. Ik ga toch ook niet elke keer op iedereen met grote paarden reageren dat ik er niks mee heb?! dat zou ik niet zo aardig vinden... En bovendien kan ik alle rassen wel waarderen, al heb je natuurlijk met het een wellicht iets meer dan met het ander, dat is maar goed ook, anders hadden we allemaal dezelfde paardjes lopen ;)

Knolselder, ik vind hem echt prachtig!! En hij kan machtig lopen! Ik heb hem zeker op mijn lijstje gezet voor volgend jaar <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:53

Ja het maakt mij niet uit hoor. Zeg het nu voor de eerste keer ooit .. Vind het prachtige fotos en het is een erg luxe beestje

Bedoelde er niks verkeerds aan hoor :=

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:05

MarijeR, Wat zijn het stuk voor stuk prachtige paardjes!

polleman, Gelukkig toch nog gelukt, van harte gefeliciteerd!

Kabayo, Gelukkig ben ik niet de enigste die al aan volgend jaar denkt :o
Knappe combinatie!

Knolselder, Wat een knapperd!
Gipsy heeft ook van die bulten gehad, kwam inderdaad door de tanden.

Ik wordt inmiddels gek van mij zelf.
De namen moeten volgend jaar met een L en dat vindt ik toch een lastige.
Bij alles wat ik nu lees of zie registreer ik gelijk de begin letter :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:07

Zelf heb je shetlanders toch zeker Kabayo?
Ik vind het wel leuk ook,om al die verschillende rassen te volgen tijdens hun dracht,maar het is logisch dat je meer hebt met het ene ras dan met het andere. :j

Knolselder hij is echt jummie,ik zou het ook wel weten in jouw plaats met wie te dekken. <3
Hij gaat vast prachtig bij het merendeel van jouw merries.

Marije geef toe,een jaar zonder veulentjes,dat kan nu toch niet hé. Door jouw camera's te volgen in de winter word ik namelijk al helemaal warm voor het komende veulenseizoen,het gezucht van mijn man dat ik 's avonds weer eens zit te staren naar andermans paardjes,dat is onmisbaar. :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:12

pretty , klopt idd , ik heb 2 shetjes , laatst 1 verkocht :)
Dankje hinte!