[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:13

Ik heb geen strakke buik meer na mijn zwangerschap hoor -O- beetje jaloers op Manda!

Ik ben benieuwd wie er uiteindelijk in geslaagd gaat zijn om zijn merrie drachtig te krijgen.

Hier komt DA vrijdag scannen. Ik kan er zelf niet bij zijn, maar ze gaat een fotootje sturen. Hopelijk eindelijk raak. En anders mag ze een maandje bij Alec lopen ofzo.

Ik wou eigenlijk Fre nog een 2e x laten scannen, maar die is nog altijd boos naar de hengst dus ik veronderstel dat dat goed zit. Het is dat ze op een andere locatie staat dat ik ze niet even snel mee kan laten scannen.

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:47

Ik ook jaloers Manda..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:00

nou anna, er zijn maar weinig mama's met zo'n mooi plat buikje als jij hoor ;) hihi, geld ook voor merries :+

Annelies hopen dat het nu voor mekaar is

mondos wat jammer zeg, volgend jaar beter dan maar :(:)

linda wanneer komt star jouw kant op?

hier ook goed nieuws! Glowy is hengstig en vandaag voor het eerst gedekt *\o/*
oke, misschien nog niet drachtig, maar het begin is er :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:01

haha ik heb nog niet eens een zwangerschap achter de rug, maar ook geen strakke buik :') ik ben meer het ouderwetse type fjord zeg maar :') daar waren dikke buiken en billen heel gewoon bij hahaha

Jolanda, wat leuk zeg!! gefeliciteerd, is inderdaad een mooi begin :)

Star komt als de veulentjes afgespeend worden. We hebben allebei begin-April veulens, dus zal rond september zijn, na de MK zeg maar.
Zo kon Lily (veulen Star) lekker daar blijven. :)
Pico en Floyd zullen rond die tijd daar heen gaan, en dan komt Star deze kant op :) word nog een enorme wisseltruc tegen die tijd :o

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:17

hihi nou zo jaloers hoeven jullie niet te zijn, ik moet nog bevallen %) en dat is verschrikkelijk vind ik, ik ben dan weer jaloers op de vrouwen die dat zo even lijken te doen en dan al binnen een week weer rondlopen, hoe fit ik ben tijdens de zwangerschap zo'n wrak ben ik erna en die pijn is onbeschrijfelijk erg, brrrrr zie er zo tegenop %) %), kijk wel enorm ernaar uit ons kindje eindelijk te zien <3 <3

Ik was dit jaar jaloers op mijn welsh die zo even beviel, weer opstond en volgende dag wegrende :))

Emma is in oktober 6 maanden, ik ga niet direct afspenen dan, tenzij moeder het niet meer trekt maar dat gaat nog erg goed met dikkertjedap :D

Mijn andere merrie zou dit weekend of begin volgende week weer hengstig moeten worden als het niet gepakt heeft. Ik heb weinig hoop eigenlijk, want hoe regelmatig ze al maanden was zo vreemd was de hengstigheid vorige keer... Ze is echt altijd 5 dagen hengstig en daarna begint het precies na 16 dagen weer. Ineens was ze maar 2 dagen hengstig.... op een donderdag nog gedekt en daarna niet meer en de maandag toch even gescand om te kijken of ze misschien toch drachtig was maar nee, en toen bleek er toch een geel lichaam te zijn dus wel een eisprong gehad... of de dekking op het juiste moment was weten we dus niet zeker. Nu kunnen we niks anders doen dan afwachten tot ze weer hengstig wordt voor de laatste poging van dit jaar, spannend...

Anders begin ik volgend jaar ook vroeg, ik wil dan met lampen gaan werken zodat ze eerder in cyclus komen, mijn andere merrie wordt volgend jaar ook 3 jaar en mag er ook aan geloven. Ik heb alleen nog nooit met lampen gewerkt, iemand tips daarvoor? Gewone lampen toch? En dan savonds aanzetten tot een bepaalde tijd ofzo? Overigens heb ik het over eind maart/april dus niet heel erg vroeg, maar hoop ze wel duidelijker hengstig te hebben in die periode.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:16

met lampen? nooit van gehoord , ben ook wel benieuwd hoe dat zit ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:25

komt helemaal goed Manda :(:) , ja geen platte buik hier en 9maanden ziek maar bevallen was dan weer niks aan, 15min in verloskwartier, half uur erna al een doucheke genomen en 2dagen later naar huis hoor, vond ziekenhuis verschrikkelijk. No stress en dan gaat dit vanzelf of is het een keizersnede?

Bij paarden gaat het gelukkig heel vlot, maar ben ook wel geschrokken van de snelheid van zo een bevalling.
Geen ervaring met lampen maar mijn merrie wordt altijd ongeveer maart-april zelf hengstig.

ben ook benieuwd knolselder hoeveel veulens we volgend jaar mogen verwelkomen :D

mogen de veulens deze winter niet gewoon nog wat bij mams blijven? Veel drinken ze nu wel al niet meer, de mama's laten dit echt niet meer toe, natuurlijk zou ik Olaf graag ruinen dan speen ik hem meteen beter af, toch?

jolandje super al de eerste keer gedekt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:27

Even kort (dit weekend weer lange bijleespost).

Dit is mijn aftelapp (DaysLeft)
Afbeelding

Zo zie ik links hoe lang ze nog moet en rechts hoe lang ze al drachtig is :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:34

Mondos, balen zeg..

Manda, succes met de bevalling. Enne, foto's van de kleine spruit zien we graag :P

Hier ook weer een strakke buik na de bevalling...Maar dat komt misschien ook wel door de sport die ik naast het paardrijden doe. Ik doe aan pole-fitness en gewoon fitness met hier en daar wat hardlopen. Ik moet wel zeggen dat ik een tijdje weinig heb gedaan (aantal weken) want ik had er even genoeg van. Getraind naar een obstakel-run en daarna even lekker niks behalve aan de paal plakken :D
De baby-vetjes die er nu nog, na 8 jaar :o zitten, zijn zo aan mij verknocht dat ze waarschijnlijk wel nooit zullen verdwijnen. Het hardlopen ga ik zo maar weer eens oppakken, is toch wel lekker :P

Ik heb ook al een foto gemaakt van Joan haar buik :o en wil dat eigenlijk iedere maand een keer doen. Ze is maiden dus ik ben heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Ik vind het wel heel spannend allemaal. Je merkt niks aan haar. Ik ben telkens bang dat het weg is. 13 Aug zit ze op 60 dagen, dan wil ik haar nog eens laten scannen om te kijken hoe en of het vordert.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:09

Leuk Cynthia, ik heb ook days-leftjes maar dan voor alle Arany-babies. :D

Zo spannend Noisy, echt leuk dat het dit jaar toch gelukt is! En een maiden is idd altijd extra spannend. Wanneer is ze precies uitgerekend?

Wow seg Manda, was dat hier ook maar het geval :) Hier zijn ook wat babykilo's blijven plakken. Alle, eigenlijk niet echt van de zwangerschap, maar van mijn hormoonspiraal er na. Daar vlogen de kilo's er aan bij mij.. Ondertussen 10kg er terug af, nog een 6 tal te gaan, maar de motivatie is weer ver zoek op het moment ;)

Hier is het een heftige week geweest.. Vrijdag een kitten moeten laten inslapen, zaterdag pony Bolleke koliek, maandag ons kleinste veulentje Brownie dat raar deed - waarschijnlijk een extreme reactie op ontworming, hij is nu pas echt er aant het doorkomen en dan vandaag de hond die een ander kitten aangevallen heeft.. die we waarschijnlijk dus ook nog moeten inslapen. Het mag gaan stoppen hoor :/

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:49

Beste mede-oma's in spe. Zijn jullie merries ook ineens zo mega dik? Mijn merrie is vandaag 13 weken drachtig en staat vol in training, maar haar buik is gigantisch. Ook niet normaal weidedik maar echt op het midden/achterstuk. Ze heeft ook moeite met het werk en is snel moe.

Ik blijf haar in beweging houden en het is niet alsof we weinig doen (merrie loopt z2, bezig met stukken tweede draf etc.). Denk dat de hormonen haar flink te pakken hebben...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:56

mijne zijn altijd dik :o moeten wel niks doen dan alleen ganse dag gras eten :D en luieren

oh Tinniie klinkt niet zo best :(:) ocharme en je dochter was zo zot van de kittens, hopelijk zijn Bolleke en Brownie ook vlug herstelt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:54

Chrissy, wel goed dat je herkent en toegeeft dat je merrie snel(ler) moe is.
Hier ook dikke merries hoor! De merries hier zijn niet opnieuw drachtig maar beide met veulen aan de voet. De merrie waar ik niks mee doe, is in soort van showconditie, staat er best mooi bij voor een zogende merrie vind ik :o :)
en de merrie die ik vol aan het werk heb en een graasmasker om heb enz.enz. valt geen grammetje af :') het zit toch ook wel gewoon in het type ofzo denk ik

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:57

Morgen weet ik of passie drachtig is en kan er zelf niet bij zijn helaas.. Wordt wachten tot ik een smsje krijg!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:01

linda zo herkenbaar, mijn trainer gaf ooit de opmerking dat ik een heel goedkoop paard had, die zei: hang een poster in de stal van een groene weide en die wordt al dik alleen van ernaar te kijken :')

succes Tanjaatjuhh

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:07

tinniee sterkte zeg, hopen dat het nu genoeg geweest is :(:)

mijnmerrie Joanna word ook dik van het kijken naar gras, glowy is meestal redelijk slank maar na een poosje op een volle wei is die ook dik :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:29

Succes tanjatjuh!

Pff dikke merries... Wat een ramp!
Ben gelukkig niet de enige haha :')

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:09

Ja gekke is dat de mijne heus wel iets voller is in het weideseizoen, maar niet zoals dit.. Is ook een hele andere 'dikheid'... Ik begin me bijna zorgen te maken... Zadel ligt ook niet fijn meer.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:04

Ik mag niet klagen over marley. Heeft wel nog geen veulen gehad maar krijgt meer als de andere pony's thuis. Wordt 1 keer per week gelongeerd en is eigenlijk niet echt dik.

Pff tinnie hopelijk is het nu gedaan met de ellende

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:58

Hier een merrie die juist snel te dun wordt.

Tinniie, sterkte!

Manda, volgens mij kun je niet zomaar domweg de lampen aan doen, moet je echt wit licht hebben en een behoorlijke hoeveelheid lumen. Hier op stal doen ze het voor de vogels ook, en daar hangen echt idioot veel lampen. Geloof dat ieder vogelkooitje al een eigen lamp heeft, en dan hangt aan het plafond nog eens het dubbele aan lampen dan normaal. Moet zo, want anders werkt het niet.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:38

mondos: Jammer.. Hopelijk hebben jullie volgend jaar meer geluk!

Tinniie sterkte!! Het zit niet erg mee zo te lezen.. :(

Manda: Hoe zit dat met die lampen dan? Ik snap niet helemaal hoe lampen kunnen helpen om de hengstigheid sneller te laten komen? :+

Buiten mijn schwarzwalder Fuchs merrie hoop ik volgend jaar ook nog een veulen te krijgen van mijn mini shetlander Kyara :D Bij haar zal het 11 maanden afwachten worden of zij daadwerkelijk drachtig is, haar laat ik niet scannen. Ze is zo klein heb het twee jaar geleden wel gedaan maar toen was ze helaas niet drachtig.. Maar ik wil haar het gedoe van en naar de kliniek en het scannen niet weer aan doen!
Ze staat momenteel al 3 weken bij een heel knap dier genaamd Lorenzo, het hengstje van een collega van mij :D
Ik ga eens even kijken of ik foto's kan vinden van beide

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:49

Mijn merrie Kyara:

Afbeelding

En de knappe hengst Lorenzo:

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:51

Hier groeit opeens ook alles enórm, eigenlijk sinds die regenperiode is begonnen. Niet alleen de paarden maar ook het gras groeit als kool. Misschien zit het hem daarin?

Mijn dame loop ik iig al maanden mee te tobben om haar op gewicht te krijgen (veel te mager en bleef maar afvallen) en die is sinds een week of 2 ineens spontaan aan het veranderen in Dikkerdje Dap :')

Wat een hoop negatieve berichten -O- Niet tof.... Ws mag ik me daar helaas morgen bij aansluiten, dan 18-dagen scan. Maar kan de DA eigenlijk wel afbellen, ze stond vanochtend te lellebellen naast het draad bij haar grote knappe mannelijke liefde (helaas voor haar zonder ballen :+ ) ^)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:57

Vientje: Hopen dat je je niet kan aansluiten aan de negatieve berichten..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:00

biancatjee, als je merrie 4 of 5 maand drachtig is kan er ook van buitenaf gescant worden, onze DA komt gewoon met het apparaat aan huis, ik heb ook zo'n heel kleintje, mijn Glowy is 84 cm en heel fijn gebouwd