Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Murosch schreef:Maar er kan toch ook een signaalversterker tussen de router en de camera worden gemaakt? Dan zou het wifi signaal hem wel moeten pakken. Het gaat mij erom dat ik de beelden ook kan volgen als ik niet thuis ben vanaf mijn telefoon namelijk.
R.X. schreef:Ik heb er bewust voor gekozen om aankomend seizien rainbow niet te laten dekken om der lichaam rust te geven.
Ik weet dat ze vorig seizoen ook een veulen heeft gekregen.
En er meerderen gehad heeft, wanneer en hoeveel weet ik niet.
Nu ben ik benieuwd wat voor redenen er iemand heeft om elke keer de merrie maar te laten dekken.
Robynn schreef:Melkstrips heb ik ookeigen merk van mijn webwinkel
Ik vond de kleurverschillen erg moeilijk te zien bij de MHS strips dus heb ik ze nu zelf laten maken met duidelijke kleurverschillen bij de PH meting. Ik krijg ze over enkele weken weer binnen. Kosten 15,- voor 100 stuks en zijn doormidden te scheuren dus je kan er makkelijk 200 van maken
Ik ga ze morgen bestellen om de voorraad bij te vullen, dus mochten er nog geïnteresseerde zijn? Stuur even een pb
Het liefst zou ik ook voor een geboorte alarm gaan. Maar Khaleesi heeft zo snel last van (opengaaande) schuurplekken dat ik dat niet kan riskerenhalster en singel beiden niet.
Vitaquilla schreef:Mijn merrie gaat naar een stal waar geen Internet in de buurt komt 10km bij mijn huis vandaan.. nou moet ze toch open geknipt worden, ik heb wel is gehoord van een chip inhechten ofzo? Iemand hier ervaring mee? Vorige keer heb ze met singel en halster alarm gestaan maar dat werkte niet omdat ze maar hele lichte weeen had en bleef staan.. ook trekt ze alle halsters kapot dus dat is zonde.. zijn er nog meer opties dan weken lang in t stro slapen?
ponyparadijs schreef:Vitaquilla schreef:Mijn merrie gaat naar een stal waar geen Internet in de buurt komt 10km bij mijn huis vandaan.. nou moet ze toch open geknipt worden, ik heb wel is gehoord van een chip inhechten ofzo? Iemand hier ervaring mee? Vorige keer heb ze met singel en halster alarm gestaan maar dat werkte niet omdat ze maar hele lichte weeen had en bleef staan.. ook trekt ze alle halsters kapot dus dat is zonde.. zijn er nog meer opties dan weken lang in t stro slapen?
Is je merrie dicht gezet?
Meestal maken ze die namelijk al wat voor de geboorte open.
Week ofzo was bij ons normaal.
En de chip hebben ze bij ons wel gebruikt.
Werken feilloos.
De verbinding tussen beide delen worden verbroken door de waterblaas.
Dus je moet wel in de buurt zitten om dan de bevalling niet te missen.
Overigens moet de merrie dan dus wel al open gehaald zijn anders zou ze zichzelf kapot kunnen persen
Vitaquilla schreef:Ze is idd dicht gezet, ik laat haar op 300 dagen openknippen dan moet ze ook geent worden. Ik vroeg me voornamelijk af hoe zo een chip werkt.. ik slaap als ik denk dat t snel komt wel in de buurt. En anders ben ik er binnen 10 minuten. Zit er ook een simkaart in ofzo? Hoe krijg ik de melding dan?
Citaat:Bij het Foal Alert-systeem wordt er door een dierenarts een chip op de vulva gehecht, deze verbindt
de beide vulvalippen en geeft een alarm als deze door de vruchtblaas wijken. Als dit alarm afgaat is
de geboorte dus al even bezig. De nadelen zijn dat merries de chip los kunnen schuren en deze dan
opnieuw geplaatst moet worden. En bij sommige afwijkende liggingen gaat het alarm niet af, omdat
er geen vruchtblaas door de vulva komt, dit zijn juist de spoedgevallen.
Neonlight schreef:Ik doe ook melktesten, maar dan niet met hulpmiddelen. Ook iedere dag een druppeltje eruit, en als het wittig is, dan komt het binnen de 24 uur. Is voor mij tot nu toe de enige indicatie die Neon gegeven heeft.