Mag ik mij ook melden hier? Ik heb wel aardig de laatste pagina's gelezen. Heel veel sterkte en beterschap gewenst voor de mensen die dat nodig zijn. Altijd erg vervelend en stressvol.
Hier verwacht ik 4 veulentjes. Naar verwachting is twilight de eerste kort gevolgd door damira. Vervolgens chakira en als laatste josje. stal_HD - Moonlight Sampsons Twilight (v.Silver Plates Baccarra Sampson) x HD Diego's Delight Dream – 19 maart 2014 stal_HD - HD's Damira (v.Esperanza dmh Oleanders Sueno) x HD Diego's Delight Dream – 23 maart 2014 stal_HD - HD's Chakira (v.Timber Ridges Color Broker) x HD Diego's Delight Dream – 27 april 2014 stal_HD - Josje van Zuidwolde (v.Barto vd Mulder) x HD Berrie's Smile of a Rose – 10 juni 2014
Uitgaande van 340 dagen. Josje en twilight waren de vorige keer beide op 328 dagen bevallen en chakira op 335 dagen. Damira wordt haar eerste veulen. Extra spannend vind ik dat.
geshahquille
Geplaatst: 25-12-13 12:56
Leuk stal HD gezelig en zo te lezen zijn het allemaal van die veelste leuke pony veulentjes .
Demi ziet er mooi uit!
Jeetje Woogy ik wist eigenlijk in het begin ook niet dat het zo erg was bij Arie echt sneu hoor zoon kleintje en ja wij hadden niet anders gedaan. Je laat zoon paardje gewoon niet aan zijn lot over ik hoop dat je er nog met de vezekering uit komt!
PP dat is nog een heel bescheiden buikje train je haar nog lang door?
Ayasha dat word ook al een mooi buikje.
Phoe komt steeds dichterbij allemaal....................................................................
PP dat is nog een heel bescheiden buikje train je haar nog lang door?
In principe kijken we of we tot februari kunnen starten. En dan is het afhankelijk van de merrie. Rustig aan blijven we wel rijden ja. Maar dat is dan niet meer echt trainen. En dan rijden we tot de laatste dag en vanaf de eerste dag.
ik ga straks ff lekker naar stal om garcia te vertroetelen,heb de deken er al een paar dagen niet vanaf gehad en met 7 maanden dracht ongeveer zal haar buikje nu toch echt al groter moeten zijn!
Ik heb de afgelopen maand enorm vaak de vraag gehad of we niet bang worden van de rekening etc. en hoe dapper we zijn en om het vol te houden. Laten we even reëel blijven, enige andere optie is inslapen, en om dat nou te doen met een stomme beenwond? Nee geen moment getwijfeld, wel gebaald
Eilinora
Geplaatst: 25-12-13 17:25
ach dat komt toch vast ook wel allemaal goed he,duurt alleen iets langer.
wat een mooie mooie merrie is ze toch ook, heb echt een zwak voor welshjes en zeker dit modelletje, wat steviger en robuuster met sjieke koppies. Wat voor kleur hengst is erop gegaan?
ik vind het alweer snel gaan eigenlijk vanaf jan duur het nog maar ruime 2 maanden ohhh man ik heb er zon zin in ik hoop dat mij gevoel klopt.. ik denk namelijk echt dat het een merrie word! droom er zelfs over
alyel
Geplaatst: 26-12-13 00:16
Mag ik mij hier ook melden?
Voor mij komt er in 2014 een droom uit; een eigen veulentje
Leuke kleurtjes! En hele stoere hengst! Moeders mag er ook wezen
alyel
Geplaatst: 26-12-13 00:52
Bedankt! Vind de hengst zelfs in het echt een stuk knapper!
We zitten nu aan 6 maanden en volgens mijn veearts lijkt ze wel drachtig van een vijfling (geen paniek, ze is 2x gescand geweest. Er zit er maar eentje in )
Een kennis van me vertelde dat zij haar merrie al vanaf het begin van de dracht merriebrok bijgaf. Mijn merrie krijgt op deze moment een beker spelt, 100gram lijnzaad en een halve pavokoek. Onbeperkt hooi en een halve emmer bietenpulp.
De winkel adviseerde me van nu zeker nog niet te beginnen met merrievoeding, maar af te wachten tot de 9de maand.
Mijn paard werkt niet. Hoogstens een kwartiertje aan de lounge 1 à 2x per week.. Dus, ze is echt wel rond :p
YildizArabs
Geplaatst: 26-12-13 08:48
Hoi hoi! Meld me ook weer even! Jullie gaan zo hard hihi! Iedereen fijne feestdagen toegewenst en laat 2014 maar komen met mooie gezonde veulentjes!
Alyel, bij mij krijgt ze alleen de laatste 2 maanden merriebrok en dan niet meer als normaal (wel op oog voeren). In de lactatie wordt dat opgehoogd. Ik houd haar aan de gang totdat ze zelf aangeeft dat t niet meer kan. Is er een reden dat ze niet werkt? Hoe fitter hoe makkelijker ze de bevalling in gaan. Heb ze liever niet te dik.
Hier ook een ronde dame, 9 maanden nu! Ze ziet er echt goed uit, zal binnenkort eens n foto maken. Maar wil nog best n pasje zetten haha, dus ga zo maar weer eens een ritje maken hihi!
wat een mooie vos Gaat het hier ook om een quarter?
Wat een verrassing vanmorgen, kom je op bokt staat Arie in uitgelicht
geshahquille
Geplaatst: 26-12-13 09:51
Ohh das een mooie hengst breede kaak toppie kleur waar kun je die ophalen . Leuk woogie ik ga zo even kijken!
alyel
Geplaatst: 26-12-13 09:54
Montana is geen quarter, ze is een welsh nwr. Wanneer ze zich opboeit, kan je niet naast het arabierengedeelte kijken
De reden dat ze niet werkt, is omdat ze een verleden van operaties heeft.. Al haar pezen zaten ingekapseld met littekenweefsel. Dat is nu allemaal inorde, en licht werk is ze gewend, maar zou haar liever na het veulen gewoon terug willen opnemen. Daarom dat ik haar ook minstens 1x per week even laat werken... Ik weet dat dat zeker niet voldoende is, maar het is toch iets..
peach2001
Geplaatst: 26-12-13 13:04
nog 2 maandjes Mawiyah schiet al lekker op ik heb altijd moeite met volwassen paarden te koop doen, maar mijn jonge hengstje heb ik echt heel veel moeite mee... Hij gaat zo'n gave hengst worden maar ja, straks overblijven met 5 of 6 merrie's (waarvan 2 20+ers) en een ruin en 2 hengsten is een beetje te veel kerel in verhouding...
MarijeR
Geplaatst: 26-12-13 13:27
Bekende mini's Leuk HD dat je hier ook post!
Mooie quarter hengst!
SA, hopen dat ze niet weer zo lang draagt
Hier gaat binnenkort een van de 2013 hengstjes chopchop Heb ook aardig wat hengsten lopen en deze ga ik mooi als ruin showen. Nog een ander 2013 hengstje blijft nog even hengst en gaat ook de showring in. Ben ook al aan het nadenken over welke andere paardjes geshowd worden komend jaar. Heb nog geen keuze kunnen maken tussen 5 1 en 2 jarige merries en alle 5 gaat een beetje teveel worden. Wil ook nog een van de hengsten meenemen als dat te combineren is met het dekken thuis.
Cookie moet nog minimaal 4 dagen maar gezien haar uiertje ben ik niet bang dat ze voor 1 januari gaat Bij PG (dag 287) en Isis (276) begint er iets van vulling in het uier te komen. Verder vooral veel zucht voor het uier.
pony en de hengsten waren erg fotogeniek vandaag [img[https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1524671_428475003948156_1982303144_n.jpg[/img] volgende keer maar de spiegelreflex meenemen