wel beetje jammer idd na al die nachten waken en dat die dan net moet komen tijdens je feest vieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
uletje schreef:ZOo ben even weg en er worden heel veel veulens geboren!!
Gefeliciteerd allemaal! Ziet er goed uit hoor!!
Hier gaat alles z'n gangetje. Merrie houdt het nog mooi binnen. Heeft benen van een olifant zo dik maar er gebeurt weinig. We zullen moeten wachten.
Mijn andere merrie had gister de grens van 320 dagen bereikt, mijlpaal dus! Die schiet wel mooi op, maar denk dat alles gaat overdragen dit jaar. Weet niet waarom maar is een gevoel.
Heb wel een vraag.. Mijn merrie (werania) is dichtgezet. We hebben haar samen met de veearts geprobeerd open te knippen, maar dit resulteerde in 1 grote slaanderij, zelfs na sederen.. Nu zegt de veearts, laat maar uitscheuren komt wel goed. Ik ben nu bang dat ze dan helemaal doorscheurt richting haar anus. Iemand ooit een merrie die dicht is gezet laten bevallen met dichtgezette vulva??
Bedankt alvast.
Airborn schreef:als ze echt slaan achter is het voor de DA gewoon nie veilig om de merrie weer te openen. Je MOET daarvoor wel achter de merrie staan, en zelfs in opvoelbox kunnen paarden je compleet verrot schoppen als ze dat echt willen. Ik snap de DA dus wel. Je zou kunnen overleggen of eerder sederen met iets, dan nog een sedatie uurtje later, en dan verdoven zou kunnen werken. Dus vanaf begin geen stress. (stress gaat namelijk de werking van de sedatie tegen)
kyrkelover schreef:Airborn schreef:als ze echt slaan achter is het voor de DA gewoon nie veilig om de merrie weer te openen. Je MOET daarvoor wel achter de merrie staan, en zelfs in opvoelbox kunnen paarden je compleet verrot schoppen als ze dat echt willen. Ik snap de DA dus wel. Je zou kunnen overleggen of eerder sederen met iets, dan nog een sedatie uurtje later, en dan verdoven zou kunnen werken. Dus vanaf begin geen stress. (stress gaat namelijk de werking van de sedatie tegen)
Ik snap wel dat de da er mee stopt maar meer de opmerking van tjha laat haar maar openscheuren.Ik bedoel dan heb je ook kans dat het gehecht moet worden en dat zit je toch weer met een probleem of ben ik nu gek??