[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:17

@ maseike, Dat doen we, we openen hier een Giro rekening op bokt en dan laten we ons doneren.
En de buit die delen we! :P

Gaan we samen een mooi bruin zadel halen voor de peardjes.
En dan zullen we vast ook nog wel genoeg geld over hebben om met de kids een weekje naar Disney land te gaan _O- _O- _O-

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:18

Whahahaha kijk en daar hebben wij samen nou een mooie deal.
Start jij het topic op, kan ook wel wat centjes gebruiken.
Leuk paarden en kids.
Goed voor je portje geld pfff.

Ikke gaat tv kijken maar dan op bedje.
Trusten en tot morgen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:23

Ik zal morgen het toppic opstarten, moeten we dan niet vast een gezamelijke rekening gaan openen???? _O- _O- _O-

Maar ehh slaap lekker, ik duik ook mijn mand in.. morgen voreg op Da en hoefsmid staan half 9 op La Stalla

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:44

Jeemig zeg jullie hebben nog lekker aangekletst gister :D
Ik zeg altijd maar dat ik mn eigen sponsor ben, en in feite manlief ook. Ik betaal alles zelf aan Tal, maar goed d edingen die dan nog blijven liggen doet hij :+ :+:

Poon is echt een knapperd! Nog steeds aan het hobbelen?

kappiegirl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:11

Heb gister een leuk bont veulentje gekocht voor bij mijn eigen gefokte veulen van oktober 2008 kunnen ze lekker samen opgroeien ze zijn samen zo leuk ze staan al een poosje samen op de wei en ze kennen elkaar erg goed. Volgend voorjaar ga ik 1hektare land pachten van een boer dus als iemand nog een weilandplekje nodig heeft voor de zomermaanden laat het dan maar even horen per pb hoe meer veulens hoe gezelliger natuurlijk.

Juwel heeft gister heel hard over de wei gegalopeerd en was echt heel even bang dat ze wat zou beschadigen maar helemaal niets gebeurt en ze is weer lekker fris en ze rold weer 10x achter elkaar over dus ik ben helemaal blij. Tot de bevalling gaat voorlopig alles goed met haar buik. Ze is ook weer iets aan gekomen, nu komt de dierenarts weer vandaag dus ga ik vragen of ze weer een beetje extra beweging mag hebben in de vorm van wat langer wandelen en stukje draven aan de hand enz. zodat ze niet weer modder vet word want ze is nu echt super mooi van lijf, met een heel klein veulenbuikje.

O'marisa word gespoelt vandaag ze is wel hengstig (de stal is veel natter en stinkt weer naar amoniac. Hoop maar dat we geluk hebben en dat ze gespoelt kan worden dan hebben we nog een kans op een klein Isampje.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:22

Ik zal even voor je duimen KG!

Van Tal hebben woensdag wel 6 mensen gezegd dat je het kon zien al :+

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:23

zoo ff bijgekletst over zadels en donaties ;) gelukkig wordt mijn reserve ook weer groter, na student te zijn geweest en een paard die iedere week graag de dierenarts zag.. het werkeleven maakt het dan toch makkelijker..
mijn paard heeft trouwens gewoon een eigen rekening :P maar komt vaak genoeg voor dat die gewoon op is en ik door koop.

Gisteren was de dierenarts er voor iemand anders, en had nog spullen voor hem die hij weer eens had laten staan toen keek ie nog ff naar mijn bollie, toen zegtie ze ziet er mooi drachtig uit met der buikje! hihi
nou af en toe.. er zijn dagen dat ik niets mag dan is ze chagrijnig en snel geirriteerd terwijl andere dagen iedereen aan haar mag zitten en ze weer terug is op de roze wolk. ik had gehoopt dat dit wel over zou gaan hahahaha

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:53

Bubsj schreef:
Waar woon je? :D

Kakkieland ligt in de buurt van Utrecht, dus wel een stukje bij Groningen vandaan ;)

Hé, hé Manueeltje en Maseike, ikke wil ook bruin zadel hoor :o :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:31

Het was het idee van mij en maseike om een donatie fons op te richten, dus wij gaan bruine zadels schoppen als onze rekening is vol gelopen :P :P :P

Maar als er genoeg geld over blijft dan mag jij ook wel een bruin zadel hoor ;)

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:49

Nou dan denk ik dat ik er dan toch ook een voor de koffievos wil..

Knijp af en toe mijn ogen wel dicht...

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:17

@ PJ wat is kakkieland in echte taal op de kaart ? :P
ik woon in Leusden bij amersfoort is ni zo ver van utrecht vandaan ;)

ik heb nog een bruin zadel, bijna nieuw maar met pensioen.. is alleen spring.. heb er ook een mexicaans hoofdstel bij haha.

ga trouwens ff offtopic een clinic rijden bij laurens van lieren met die rhodium vet cool.. is volgende week!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:02

kappie wat goed, juwel weer lekker aan het spelen +:)+

lisanne wat gaaf, daar komt toch wel een foto-topic van he!

Als iedereen dan toch een bruin zadel gaat kopen heeft er daarna vast wel iemand een zwart VZH over dat dan toch maar hopeloos in de weg ligt? O:) :D

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:33

Leuk, clinic bij Laurens :D

ProudJustify schreef:
Kakkieland ligt in de buurt van Utrecht, dus wel een stukje bij Groningen vandaan ;)

Maar ik ken daar wel wowwettes bij wie je vast eens mag proberen :D

KG, mooi dat Juwel weer de oude is :D :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:36

manueeltje84 schreef:
Het was het idee van mij en maseike om een donatie fons op te richten, dus wij gaan bruine zadels schoppen als onze rekening is vol gelopen :P :P :P

Maar als er genoeg geld over blijft dan mag jij ook wel een bruin zadel hoor ;)

Ennn hoeveel centjes hebben we al ???
Als we overhouden krijg Proud er ook eentje.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:42

Jeeeeh, proudje is nu op haar blote knietjes aan het bidden
dat Manueeltje en Maseike maar genoeg centjes mogen ophalen :D

Kakkieland is in de echte wereld Bilthoven ;)
Hi hi wowwettes, geweldig zeg :')

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:52

@Talida, ja Poontje doet het nog *klopt af*
Morgen weer een rondje proberen :) Hij loopt nu max om de dag... meer kan hij (en ik) echt niet hebben nog.

@KG, wat goed dat Juwel zo goed gaat!!
En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst natuurlijk :) Ik duim voor O'marissa!

Ik heb vanochtend voor Vief ook weer een afspraak gemaakt. Die wordt woensdag gescand.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:52

Ons shirt al gezien :+ :+ :+ :+

Afbeelding

AAAH waarom gaan die maanden zo langzaam :):) :):) Nog 9 maand en 2,5 week :P

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:15

Dank jullie wel ben echt heel blij dat het kleine zwarte kabouterwonder het weer bijna helemaal doet. Maar goed mijn zoontje heeft al grote plannen met het veulen haha het moet wedstrijden gaat lopen en heel veel winnen.... heerlijk die kindergedachten hoop voor hem dat het gaat lukken.

o'marisa is ingespoten nu maar hopen dat alles er goed in zit en dat alles wat vies is er netjes en vooral snel vanaf komt. Moet haar heel goed in de gaten gaan houden nu en maar hopen dat het helemaal weg is straks. Er hoort normaal een soort buisje te zitten als een merrie niet drachtig is zodra een merrie drachtig is word de baarmoeder een soort van 2 zakken aan elkaar en daar groeit dan het veulen in maar bij O'marisa was het een worstje *ik moest wel een beetje laggen toen ze dat uitlegde...* en dat worstje was bij de eerste scan een rondje met vlokken dus ipv zwart was het grijs. nu dacht ik toen ze de scan liet zien dinsdag dat het een zwarte ovaale vorm was en dat er niets in zat dus dat ze daarom hengstig was gespoten. Nu vroeg de dierenarst die er vandaag was of die zwarte ovale vorm echt zwart was of weer vlokachtig grijs, en die was echt helemaal zwart zegt ze oh jee zou het zomaar kunnen dat het vruchtje verstopt zat... Nou toen was ik eigenlijk een soort van uit het veld geslagen, had mijn merrie toch misschien wel drachtig geweest? dat spookte gewoon even door mijn hoofd maar goed of het zo was of niet het kwaat is toch al geschoten want ze was hengstig. Dus ab erin en maar afwachten. maandag hoor ik of ze nog een keer kan worden geincemineerd.
Dan baal je toch als het misschien toch goed was gegaan jeetje ik laat volgende keer eerst een secend opinion doen voor er weer hengstig word gespoten dan maar weer dubbele koste maar wel goede duidelijkheid. Soms denk ik waarom wil ik zo graag een veulen fokken maar goed ik wil graag kijken of ik mijn eigen droompaard kan fokken en zolang ik er het geld en de ruimte en tijd voor heb blijf ik het proberen maar eens houd het natuurlijk ook op.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:28

Oh jee datzou wat zijn zeg, maar goed niet meer aan denken denk ik dan maar, as is verbrande turf zeggen ze wel....

Tal heeft besloten dat een tijger ook een kat is en dat flup met 100 dagen zo groot is als een kat, bij haar dus tijger. Of zou ik dr meer verwennen en is ze daardoor de laatste week zo aangekomen :+

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:44

Uh, ik denk dat dat best mogelijk zou kunnen zijn..

Ik zal morgen eens een foto van Jule's maken, volgens mij heeft ze een skippybal opgegeten..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:46

ik zit te twijfelen wanneer ik Ivy nog een keertje zal laten scannen.....
jullie misschien een idee?

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:47

Jeetje Kappie, dat is ook een toestand zeg..
Zou niet echt heel kundig zijn.. Bij Pipje zagen we ook een zwarte bal, ik dacht dus ook dat ze leeg was, maar na beter kijken zag de va toch echt wat rond jumpen.. En na een paar maand was Kiki er..

Ik hoop voor je dat er niets zat, en ze snel drachtig is..
Succes!!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:50

IvysToeter schreef:
ik zit te twijfelen wanneer ik Ivy nog een keertje zal laten scannen.....
jullie misschien een idee?

Ik twijfel ook, Jule's is een echte stress kip, ik denk dat ik even contact opneemmet de hengsthouder, vragen of ik eventueel volgend jaar over zou mogen dekken als er niets meer in zou zitten..
Niet dat ik er vanuit ga, maar voor de zekerheid..

Van steeds trailerladen en verdoven voor het scannen zou ze ook niet rustiger worden denk ik, ga denkik gewoon een urine test bestellen..

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:26

ik dacht ook ik scan niet meer en toen belde ik toch :+ hahaha ik denk altijd maar als je daarover gaat zitten twijfelen en je bent der niet zeker van doen.. bij mij was het dan wel ivm verzekering..

komen zeker foto's van die clinic!!! neem ook gewoon iemand mee die een uur gaat zitten filmen ofzo :+

hahaha bilthoven - kakkieland lijkt op mekaar :P mijn opa en oma wonen in bilthoven haha was er vorige week nog. maar die wonen denk ik in de buurt oudjesland in kakkieland ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:37

@ maseike, ze willen nog niet erg hard doneren op onze giro hoor... ;(