Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:01

Ik zou een tink ook wel rond de 600 zetten hoor, mijn haf van 1.39 (ukkie) doe ik voor 400 (even niet drachtig gewicht Knipoog ) en mijn shet voor 200

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:15

@ Faniek: wat een superleuke foto's van je dames.
Soms toch niet te geloven dat ze nog zo lekker hard kunnen lopen he met die bolle buiken.
Ik zie het hier ook in de wei als de dikke dames buiten lopen en elke keer vraag ik mezelf af hoe ze het kunnen Tong uitsteken
Ik weet wel dat ik niet meer zo hard liep met mijn dikke buiken haha Clown

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:21

Oja,Chubby,eindelijk nog eens fotos van Chivas!! Hij wordt al een echte beer zeg! Vingers aflikken

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:22

KDHtjuh schreef:
@ Faniek: wat een superleuke foto's van je dames.
Soms toch niet te geloven dat ze nog zo lekker hard kunnen lopen he met die bolle buiken.
Ik zie het hier ook in de wei als de dikke dames buiten lopen en elke keer vraag ik mezelf af hoe ze het kunnen Tong uitsteken
Ik weet wel dat ik niet meer zo hard liep met mijn dikke buiken haha Clown

Nou ik moet je zeggen, toen ik zwanger was bij mij toch echt het lichtje uitging bij 6 maanden Bloos

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:23

Haha volgens mij haalde ik die 6 maanden niet eens Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:35

Quirinake; hoe is het daar???

Keeva; is idd een behoorlijke geruststelling om de beeb eindelijk te zien bewegen Haha!

Pippalex; flinke buik zeg hihi!

Maseike; jammer dat het zadel niet meer past, maar wel een goed teken dat de buik lekker groeit! Gefeliciteerd met de mijlpaal!

Inowa; leuke poes, en spannend hoor, kittens!

Mooi buikje stef, lekker rond al!

Faniek; ja is ook zo, ik probeer ook zo’n beetje op iedereen te reageren maar soms hou ik het echt niet meer bij haha
Jeutje, jou dames kunnen behoorlijk bewegen zeg!! En dat nog wel met zo’n buik!

Shirefan; spannend zeg, balen van je nieuwe zadel Knipoog maar gaat nu wel opschieten

Frenia; birth alarm bevalt wel dus, lijkt me ook best lastig om in te schatten hoe strak je zo’n ding doen. Wel beter, zo double safe met birth alarm én camera!
Wat is Marecare precies? Een supplement ofzo?

Chubby; hij is prachtig zeg Kwijl

Minnie_muis; jeetje dat schiet ook behoorlijk op zeg, spannend!

Pretty; jeetje wat een ellende zeg, zonde dat de ooi het alsnog niet gehaald heeft. Kan me voorstellen dat je er dan een beetje doorheen zit met zoveel verdrietige momenten van jong leven wat helaas niet zo mocht zijn..

Met Darlah zit ik nog behoorlijk aan de twijfel.. Zij moet eerder als Shak. Maar toont echt nog niks van de dracht (nouja, die buik alleen Clown ).
Shak krijgt steeds meer uier, banden worden nu al slapper en veulen is duidelijk te zien.. Bij darlah niks van dat alles. Natuurlijk is ze wel maiden, en Shak niet...
Zal zo de foto uploaden

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:42

heeft ze nog helemaal geen uierontwikkeling Mazzel-Meid?
Hoelang moet ze normaal nog?

Hier hebben geen van beide merries al uierontwikkeling,maar zij moeten natuurlijk nog 8 weken.
Pretty kreeg de vorige keer een week of 3 van te voren uierontwikkeling

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:56

pretty schreef:
heeft ze nog helemaal geen uierontwikkeling Mazzel-Meid?
Hoelang moet ze normaal nog?

Shak moet nog 52 dagen, Darlah was op de scan al verder, dus ook geen 8 weken meer. Is opzich nog wel een tijdje ook, maar Shak's uier groeit behoorlijk.. (hoewel dat dan ook geen maidenmerrie meer is)
ze heeft echt nog helemaal geen uierontwikkelijk, echt van die lege tietjes nog..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:00

in elk geval,hier zijn ze ook nog leger dan leeg,en mijn merrie krijgt nu haar derde veulen..het KAN dus hé!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:06

vos bij ons (van stalgenoot) zit morgen aan de 340 dagen en heeft ook nauwelijks uier. Wel ee pens van hier tot tokio...
Eigenaar heeft dus maar even een veulen kit besteld...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:08

oke.. dan moet ik me misschien niet teveel zorgen maken Lachen

Shak gisteren;

Afbeelding

& Darlah vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

darlah heeft opzich nog best een strak kontje, als je die buik wegdenkt Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:02

wat heeft darlah een grappige staart zo! vraag me af: wrijft zij ook de haren aan de zijkanten onder haar staartwortel? dat doet angel namelijk doordat haar staart daar te dik is Ja en dan ziet het er ook zo uit.
buikie zit er toch echt wel, zou mij bij een maiden nu nog geen zorgen maken. Wie weet schiet het op eens vol of gaat ze een eind over ofzo Knipoog

600kg Bloos! volgens mij weegt Angel dus zéker geen 500kg, ik schat zo'n 450kg, maar zoals reeds gezegd: ik heb er géén idee van Bloos

MareCare is idd een supplement/kruidenmengsel voor drachtige merries in de laatste maand van de dracht en de eerste maand na de dracht. Het stimuleert door foenegriek, frambozenblaadjes etc de baarmoeder en ook de melkproductie, waardoor de bevalling vlotter verloopt (minder pijn ook), de nageboorte beter afkomt, de baarmoeder zich naderhand vlotter reinigt,...
Kijk even op www.paardendrogist.nl (denk ik toch? of anders via google even Wendal Herbs Mare Care)
Is het eerste jaar dat ik het geef...

Birth Alarm net gedemonteerd Rolleyes nouja, ik wou hem eerst weer volledig uit elkaar halen, maar was te lui (stél dat ik hem nou binnen een week weer nodig heb... Nagelbijten / Gniffelen ) dus ik heb gewoon de batterij eruit gehaald. Dat was toch een testbatterij en dus geen volle, dus die moest er voor het échte werk tóch uit Knipoog

Ook even een kleine 20 minuutjes met Angel gaan grazen... Misschien bevordert dat het lente-gevoel en dus de uierontwikkeling en de geboorte... Baat het niet, het schaadt ook niet Lachen en Angel vindt het iig heerlijk OK dan!

Nog een vraag voor de mensen met Birth Alarm: laten jullie die de hele dag op? Ik was eerst van plan enkel 's nachts op stal het Alarm om te doen, maar stél nu dat ze het in haar bollie krijgt dat ze het op de wei doet Verward bereik is voldoende, maar het is daar zo'n kletsnatte glibberige modderpoel Verdrietig durf dus niet zo goed hem op de wei om te laten daarom...
+ moet je hem niet af en toe aflaten om irritatie te voorkomen?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:11

Ik deed hem bij Keeva alleen 's nachts om Frenia, anders gaat het toch wel irriteren, denk ik. Als het er nu écht om begint te spannen, kun je het nog altijd overdag opdoen, maar ik zou dat echt pas op het allerlaatst doen.

MM, ik zou me ook niet zo'n zorgen maken over Darlah, vind haar er toch wel drachtig uitzien hoor (al lijkt 't hier wel minder dan op die foto die je een paar dagen geleden plaatste). Zit vast een prachtig mini Darolootje in, hoor Clown

frenia schreef:
keeva: ja komt dichterbij, maar niet snel genoeg naar mijn zin Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Hamer Clown Knipoog ... ach, het groeit, het schopt ... komt vast helemaal goed Haha!
Die MareCare wilde ik ook 'ns gaan proberen ja, maar ik schat Keeva toch ook wel op een kg of 600 hoor ! (is trouwens 1.53 hoog).

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:13

maar het wachten duurt zoooooo lang Nagelbijten / Gniffelen
angel is zo'n 10 cm kleiner Tong uitsteken

bedankt voor je uitleg OK dan!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:32

wow Faniek, wat een buiken al! vooral Nikita is dik voor een eerste veulen!
En wat kunnen ze toch lopen zeg! niet normaal.. *kwijl*
@ Mazzel-meid : daar zit wel een veulen in hoor Knipoog
@ frenia: ik zou hem alleen dag en nacht om laten als je echt verandering ziet (tekenen dat de kleine op komst is Knipoog ) om irritaties te voorkomen maar ik heb dan ook geen ervaring met die dingen dus ik kan er helemaal naast zitten hoor ..

Even een update van mijn kant, vandaag 263 dagen :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
beetje rare foto die laatste maar het gaat om de buik he Knipoog
Sorry voor de kwaliteit maar de digi ligt in coma dus het is met gsm te doen..
Heb ook nog een foto van het lammetje, lag heerlijk te slapen tussen mama en de eerstvolgend uitgerekende (26 feb.) :
Afbeelding
je ziet er niet zo veel van maar als je goeie ogen hebt.. (of een handige bril Tong uitsteken)
Laatst bijgewerkt door Thomas5 op 19-02-07 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:33

Ik meld me hier ook, was altijd stille meelezer maar bij mij op stal is een drachtige merrie die nu toch wel spannend wordt Ja Ze is zo rond 24 maart uitgerekend maar gaat meestal wel één tot twee weken eerder. Er hangt al een flinke uier onder en die buik van haar puilt echt uit *LOL* Zal proberen eens foto's te maken.

[edit] Als ik uitga van de uitgerekende datum 24 maart, is ze nu 301 dagen drachtig

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:39

@ Kjoetie.. Ik vind het vreselijk voor je.. zo jong zo klein zo plotseling.. Heel veel sterkte!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:41

Na vanmiddag al die leuke dikke buiken te hebben gezien, vond ik het tijd om ook eens een paar foto's te maken van onze "dikke" dames.

Hementa (II) onze "Duitse tank" Knipoog
Afbeelding

Chess met haar mega dikke wintervacht
Afbeelding

En samen, links Chess en rechts Hementa
Afbeelding

Als je meer over onze merries wilt weten, kun je ze vinden op http://www.fabra.nl/stal en dan bij onze fokmerries kijken.
Ben benieuwd wat jullie van de dames vinden ( zeker als je op de site hebt gekeken naar het verschil Nagelbijten / Gniffelen

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:49

Vergelijking met foto van toen ze 2 maanden drachtig was :
toen..
Afbeelding
en nu ..
Afbeelding
Wow!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:52

welkom many! Haha!
zet je tip ook gelijk even hier, kan iedereen aan het meten gaan Tong uitsteken

even voor de duidelijkheid: birth alarm is nu weer weggepakt, was gisteren enkel om te testen Knipoog ook de camera's zijn weer uitgetrokken, want daar hoor zo'n klein lampje bij en daar wil ik haar nu nog niets s nachts mee storen...
maar zo staat alles paraat Haha! voor als het dan écht spannend wordt...

thomas: jaja daar is aardig buik bij!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:58

@KDHtjuh: heb even op de site gekeken, zoo wat kan Chess draven !! dat filmpje van de keuring, supermooi die gangen!
Ook die andere loopt mooi in de wei met haar veulen. Ze geven chique veulens Knipoog

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:58

Thomas, écht wel een mooi buikje ... leuk paardje ook !!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:06

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:07

Thomas, idd mooi buikje Haha!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:09

Thomas5 schreef:
@KDHtjuh: heb even op de site gekeken, zoo wat kan Chess draven !! dat filmpje van de keuring, supermooi die gangen!
Ook die andere loopt mooi in de wei met haar veulen. Ze geven chique veulens Knipoog

Tja en dan te bedenken dat Chess als springpaard door het leven is gegaan he...

Lekker verschil van jouw twee foto's, groeit lekker, ziet er goed uit!!