Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:40

JIppie ik heb een naam verzonnen voor een merrietje Zit me af te vragen of hij ook niet kan voor een hengstje want dan hoef ik verder mijn hersens niet meer te breken
neeee ik ga hem niet vertellen hihihi

iwaya gefeliciteert jullie zijn er bijna!!!!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:41

Ja, namen heb ik ondertussen bedacht. (kan nog wel een keer veranderen hoor ) Dankzij de hulp van jullie ben ik eruit!

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:50

[quote="Mac"]@Dries: wel interessant die foto's! Al hoop je zoiets natuurlijk nooit aan te treffen in je stal! Is het gele veulentje zo gehavend omdat de merrie er mee bezig is geweest of is het zo geboren?

ja waarschijlijk heeft de merrie er aan gezeten en op gestaan maarja zeker weten doen we natuurlijk niet want we waren er niet bij.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:50

Nou die merrienaam is nog steeds helemaal grrr bij mij.. Ik heb het er met mijn paps over gehad maar hij zei: Het kan me niet schelen het wordt toch een hengstveulen.. Nou daar zit ik lekker mee..

Dierenarts komt over klein half uurtje maar ik krijg er 1 die ik niet zo mag..hopen dat het goed gaat dus

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:56

Zooo weer bijgelezen...

Mariska en Dries heel veel sterkte en een knuffel voor jullie merries!
Het lijkt me echt een ramp.
Ben nu helemaal ongerust en kijk alle dagen de merrie heeeeeeel goed na. (nou ja al onze paarden hoor!)

Honey drinkt verschrikkelijk veel water. En plast dus ook veel.
Vanmorgen was de hele stal echt soppig. Eerlijk waar mijn schoenen maakten gewoon een sopgeluid bij het lopen.
Heeft iemand een tip wat ik zou kunnen doen? Ik vind dat ik haar eigenlijk niet zonder water kan zetten. Als ik dorst heb drink ik toch ook. Of is dat onzin?
Ik heb geen idee of het kwaad kan. DA weet het ook niet vandaar dat ik het hier eens vraag.

Pauk: succes zo meteen met de DA.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:05

Morguh dames

@ MarijeR: hoe staat het met de sticky tits van Macy?

Namen: ja hoor, lijstjes lagen al klaar nog voor dat Fayette uberhaupt gedekt was

@ twinkel: geen idee wat je zou kunnen doen. Misschien haar bloed laten onderzoeken? Misschien komt ze iets tekort ofzo en dat ze daarom zoveel drinkt? Fayette drinkt normaal eigenlijk. 's Avonds/nachts op stal een liter of 20-30 en overdag drinken ze met zijn 2en een waterbak van, ik denk, 100 liter voor driekwart leeg. Hebben ze eigenlijk altijd zo gedaan in de niet-warme periodes.

Wat betreft het rijden: ik heb gisteren besloten het rijden in de bak maar af te schaffen. Fayette houdt dat niet meer vol. Nou ja, nagevelijkheid enzo doet ze best nog wel maar echt dressuurmatig trainen wordt nu al te zwaar voor haar. En ondanks dat ik een Tinker heb ben ik toch echt een dressuurmuts die ook aan het werk wil in de bak en niet zo maar een half uurtje rondhobbelen door de bak. Ik zal van het weekend eens gaan kijken of het zadel nog een beetje op d'r rug wil blijven liggen en dan gaan we maar buitenritjes maken.
We hebben gisterenavond nog wel even een stuk gewandeld. In het donker.... Dat was spannend!! Snurk, snurk, bries, bries, dribbel, dribbel Wij wonen aan een vrij rustige straat dus zijn weinig verkeer tegen gekomen (2 auto's maar). Ik denk dat we toch een km of 3-4 gelopen hebben. En ze schrok maar 1 keer... van een eend/watervogel in het kanaal die opeens weg vloog Wandelen ga ik nu dus vaker doen. Eens zien of ik een leuk rondje kan vinden waar we een uurtje over gaan doen ofzo. Komt ze toch een beetje aan haar dagelijkse beweging.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:06

Na mijn dode-veulens--dip.. kwam hubbie gisteravond thuis.. Nou meid,.
Pietelientje haar veulen was weer lekker aan het schoppen..

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:09

@flettie: Had ik ook gevraagd aan de DA of bloed wat uit kon wijzen.
Hij vond het eigenlijk niet zo nodig merrie was in uitstekende conditie zei hij???
Ja ik ben ook zo'n muts die graag wat wil oefenen in de bak, en niet alleen maar rondjes rijden.
Knap hoor wandelen in het donker.
Krijg die van ons de stal niet eens uit..
Kun je bij jullie mooi buiten rijden? Als wij straks in Duitsland wonen kunnen we vanaf ons huis het bos in.... Prachtig en reuzeleuk natuurlijk.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:17

iwayalover: gefeliciteerd nog 40 dagen! over drie weken dus al levensvatbaar, gaat echt snel zeg. Marlijntjuh ook gefeliciteerd nog maar honderd dage

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:18

twinkel schreef:
Kun je bij jullie mooi buiten rijden? Als wij straks in Duitsland wonen kunnen we vanaf ons huis het bos in.... Prachtig en reuzeleuk natuurlijk.

Mwoa... ligt er aan wat je gewend bent Bij mij zijn het vooral lange en rechte wegen met zeer brede bermen (gemidddeld zo'n 1.5-2 m. breed). Hier en daar een stukkie bos met zand/tractorpad. Ik woon in een (voormalig) veengebied dus veel lange en rechte wegen en veel landbouwgrond. Ik vermaak me wel met Fayette want ik rij toch altijd alleen en ik ben al lang blij met deze brede bermen. Is nog weer eens wat anders dan die in NL

Vrienden van me wonen sinds kort vlakbij Geeste/Meppen in een bosrijke omgeving. Die hebben een huis gekocht met 14 ha grond waarvan 10 ha eigen bos en nog eens gelegen in een natuurgebied ook nog Daar kun je echt uuuuuren door het bos heenzwerven zonder steeds dezelfde paadjes te hoeven nemen. Als Fayette haar veulen straks afgespeend is ga ik denk regelmatig met haar naar hun toe. Nu 'behelp' ik me met hun Tinkers

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:22

Ik zie net dat pauk gister op 260 dagen zat

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:43

nog maar 79 dagen nu dus pauk! gaat ook al best snel dan. ik hoef er nu nog 72... als je er nog 150 moest lijkt 72 heel weinig, maar nu is het toch best veel

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:56

twinkel, dat doet Cheyenne ook, ik heb een laag zaagsel onder het stro gemikt, laat ik gewoon liggen als ik uitmest, 1 keer in de week schep ik de laag eruit en gooi er nieuwe in, vlak voor de geboorte doe ik dit elke dag, zodat het veulen niet gelijk onder de paardenpies zit hihi
*edit, sinds ik dit doe heeft Cheyenne ook geen plekken meer als ze ligt*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 14:00

flettie schreef:
@ MarijeR: hoe staat het met de sticky tits van Macy?

Heel goed
Het uier staat qua groei nu een beetje stil maar dat moet ook. Ze heeft nog een tijd te gaan dus ze hoeft nog geen koei te spelen
Als ze uit de wei komt, is het uier flink dunner maar wel duidelijk voller dan begin januari.
Ik denk dat ze mooi op schema ligt voor de 1e week van maart, dan draagt ze iets langer dan afgelopen keer en dat zou mooi zijn.

Qua namen ben ik er nog niet uit maar ik ga daar nu wel aktief naar zoeken.
Heb vandaag 2 Welsh woordenboeken binnen gekregen
Was daar al heel lang naar op zoek maar kon er nergens eentje vinden.
Tot ik op internet wat vond, meteen besteld natuurlijk en vandaag zaten ze bij de post.

Verder gaat hier alles z'n gangetje...
Misschien dat vanaf eind volgende week Kyra en Fleur 's nachts ook op stal komen. Zij zijn erg weinig in handen geweest en leren dan meteen weer wat manieren
Plus dat ze er aan wennen dat ze in aparte boxen staan, die 2 zijn zo gek op elkaar dat ze daar wel aan moeten wennen.
Ze staan ook al vanaf veulen bij elkaar en we noemen ze hier 'de zusjes' of 'jut en jul'
Ze lopen nooit verder dan 5 meter van elkaar...

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:10

Da is hier net weg.. Of ik blij moet zijn weet ik nog niet...

Ze zei:
Het is een groot heel druk veulen..Je merrie is ook wel heel dik
Maar het gaat allemaal wel heel goed.. Ik voel een oortje en zijn hoofd... Hij ligt links..
Voor de rest waren ze met de enting redelijk braaf.. Pauk is wel heel gevoelig opt moment.. Ze sprong een heel stuk naar achteren.. Normaal kijkt ze amper om..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:13

[naam] verwacht in mei haar 13e veulen!! ze heeft 9 merries gebracht en 3 hengstjes we hopen op een merrie!!

humeurig is ze altijd wel, als ze los in de box staat en in het land, dus ik denk niet dat er veel verschil is te merken

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:47

13e veulen al, die heeft tenminste ervaring zeg.
@pauk, komt goed hoor, pauk kan het allemaal wel aan denk ik

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:52

Ja maar het heeft me niet gerustgesteld.. Integendeel..Ik ga zo dus ook vanalles op papier zetten en dat in stal hangen voor de mensen die hier pauk blijven verzorgen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:55

wat zet je er dan op?

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:59

Pauk: Daar schrik je wel even van, een groot druk veulen, maar het komt vast goed!!

Iwayalover: Gefeliciteerd met jullie mijlpaal!! Ik kan niet wachten tot wij ook op 300 dagen zitten

Ik rij nog wel, kleine ritjes We dressuren ook nog wel, maar dat is echt heel minimaal, maar zolang ze het nog leuk blijft vinden, gaan we lekker zo door!! En verder kleine buitenritjes als de bak bevroren is, of gewoon een klein stukje door het bos. Lekker rustig aan dus!

Vreya zit vandaag op dag 250!

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:21

@ Hollybolly.. Waar ze op moeten letten en wat ze moeten doen.. Diegene die achterblijven weten niet meer dan dat ze drachtig is.. Mijn paps en verzorgster dus.. Ik heb daar dan toch net ietsje meer verstand van(al moet ik nog hoop leren hoor ) Vandaar dat ik belangrijke dingen op papier zet

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:27

ola,

hier ben ik weer ff en ik heb eidelijk fotoos van mijn meisje.komen ze:

Afbeelding
Nymphea op stal

Afbeelding
Nymphea los in de bak...

Afbeelding
nog een laatste..........

wat denken jullie,ik vind haar absoluut niet dik.......
Nymphea zit nu op 218 dagen.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:28

ik vind haar idd niet dik.. Mooie merrie is het!

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:29

bedankt pauk,ben er ook trots op dat ik har mag rijden
het is een Libero H

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:34

Niet overdreven dik, maar zwanger dik