[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:54

Crines schreef:
Cemlys: gecondoleerd. Mijn excuses, maar ik moet er eerder over gelezen hebben :(

LoesVL: D' Artagnan? (van de 3 musketiers)

Ik ook Cemlys.. :( gecondoleerd..

Maar dat is inderdaad een leuke Crines, met namen bedenken is het zo lastig niks te kiezen 'wat iedereen' heeft dus deze is er zeker een om te onthouden, bedankt voor t meedenken allemaal

Crines

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:57

LoesVL: ik had die zelf op mijn namenlijstje staan toen ik nog droomde van een veulen van mijn vorige merrie Fiona :o maar fijn dat je hem leuk vindt! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:05

Diggitty chops <3 wat een briljante naam!

Gefeliciteerd Pandakaas!

KBK al aan het opschieten?

Mopjemop: hij weet nog niet eens dat hij hem heeft om te piesen, laat staan baby's maken ;)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:05

Gefeliciteerd, wat een mooi kleurtje ook. Ik hoop dat wij ook geluk hebben dit jaar met de kleurtjes. Wordt er echt ongeduldig van! :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:07

Gefeliciteerd pandakaas!

Namen met n D... 1e wat in mij opkomt is Dare 2be Different :D

Gecondoleerd cemlys

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:14

Die vind ik leuk CL!

Ik zag mooie fotos voorbij komen van knappe veulentjes!

En pandakaas van harte gefeliciteerd natuurlijk, wat meer info? :D

Voor degenen die het vroegen.. Baida zit vandaag op 332 dagen maar heeft dus nog echt geen uier dus ik hoop maar dat het klopt wat Pretty zegt en dat ze gewoon iets extra knaps aan het maken is. :+

En bedankt voor de lieve complimentjes over haar natuurlijk! <3

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:20

Arianne schreef:
angelpam schreef:
Bij de welsh ben je geloof ik vrij van begin letter maar ik wil dat de naam sws begint met de f van zowel fien als fiasco. Gaat nog wel moeilijk worden vind ik.

Zal niet weer een rijtje opdreunen uit ons ponyverleden :D, maar bv Fachenda (betekent 'showerig')?

Dat vind ik zeker een leuke naam voor een merrie. Ga ik meenemen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:23

D Ik heb altijd Desiderio een aparte maar opzich mooie naam gevonden. Is Italiaans voor verlangen. Je moet ervan houden en ik weet niet of t voor een merrie of hengstje is haha

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:43

Idd Linda, niet normaal zo hard als dat gaat, voor je t weet zijn ze groot.

Gecondoleerd Cemlys!

Ohw die van Roos mag dus ook vanaf gisteren komen Aniek, spannenddddd!!!! :):)

SofieHavan, Bibi had ook niet echt een overvolle uier hoor toen ze beviel, Parnasse de vorige keer ook niet trouwens(en dat was nog wel haar 2e veulen).

Mooi uiertje al Fotsy, iig vergeleken met Parnasse, die heeft nog helemaal niks :P :D

Spannend Astriidj!!!

Awh Bo lijkt er ook wel een beetje klaar mee Kiki, had Bibi laatste dagen ook echt.

Mooi filmpje Crines <3

Cynthia bijna 300 dagen jeeeej *\o/*

Begint al ergens op te lijken Angelpam!

Haha Pretty, is t bij jullie nu zo nat ja!?

Parnasse vandaag 296 dagen drachtig, schiet ook al op :):) .

Owh en wil iedereen bedanken die leuke reacties hadden gegeven op de foto's van Trigger! :)
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 29-03-16 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:45

Pandakaas, gefeliciteerd, wat leuk, valkbont! <3

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:55

Pandakaas gefeliciteerd!

Cemlys gecondoleerd altijd triest.
Gaaf dat je lekker hebt kunnen klussen, de waakkamer is klaar. *\o/*

Crines gewoon spammen ! Jouw vuurtje is prachtig dus!

Aniek Roos over de grens... joepppieee.

L_isanne Baida al echt in de veilige zone zonder uierontwikkeling. Ik hoop dat t toch snel wat gaat doen.
Zo duurt wachten wel eeuwig in onzekerheid.

LoesvL Diggitty Chops vind ik echt GEWELDIG.

Cynth Dees op 300 *\o/* *\o/* *\o/* morgen

Dat betekend dan Annisse morgen ook op dag 300 zit *\o/* *\o/*
Haar uier begint echt te ontwikkelen.
Ik ben echt heel benieuwd wat ze gaat doen dit jaar.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:02

hier 1e uier foto van lilly stelt nog weinig voor hihi
Afbeelding

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:06

Suus_Elviera dat is echt a la Parnasse, die heeft echt niks meer :D _O-

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:24

dit is ook een totale verassing wand heb dr gekocht als niet drachtig en laten op voelen door da en die denk nog 2 maanden
ben zeer benieuwd weet ook niet of dit dr eerste veulen word ze komt uit ierland

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:27

Bedankt, ben echt heel blij met deze dame :D Ja een dame dus en buckskin tobiano (of misschien silver buckskin tobiano) <3

Geboorte ging echt mega snel, binnen 15 min vanaf dat ik de pootjes zag stond ze al. Drinken wil helaas niet helemaal, merrie heeft niet genoeg melk dus we hopen dat dat nog op gang komt. Nu moeten we dus ieder uur een beetje pavo melk aanbieden in de flesje/kommetje. Best lastig om goed voor elkaar te krijgen, maar we doen ons best :)

Afbeelding

Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:34

echt een dottje zeg

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:36

Wat een schatje! En dat witte op het neusje.. Echt heel lief..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:56

Dat witte op haar neusje maakt haar helemaal af. <3

Tjinta spannend zeg,op hoeveel dagen veulende Annisse normaal?
Zitten we weer gezellig met z'n drieën te waken straks als vanouds. Weet je nog van 3 jaar terug? :D (jij,Cynthia en ik)

Jawel Mijnlieverd hier is enorm veel water gevallen dit paasweekend! Gelukkig had ik vrijdag nog alle weides bemest. 8000 vierkante meter,met de hand,alleen,auw mijn armspieren. :')
Maar het was goed,want ik zie nu al groen en groei. :P
Parnasse ook al bijna 300 dagen!

Lisanne dat is echt niet leuk als je nu nog echt niks uier ziet. :(:) Wellicht draagt ze wel over dan,maar je zult zien dat het altijd de moeite waard wordt. :j

Woogy ik heb hier wel al veulens gehad die echt op 3 maanden hun uiterste best deden om stijve pielie erin te mikken. :') Nu 3 maand is ouder dan 3 weken natuurlijk. :P

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pretty op 29-03-16 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:03

Pandakaas, is het zwarte ''onder dekentje'' voor extra warmte of zodat dekentje beter blijft zitten, zo iets dergelijks? <3

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:48

pretty schreef:
Tjinta spannend zeg,op hoeveel dagen veulende Annisse normaal?
Zitten we weer gezellig met z'n drieën te waken straks als vanouds. Weet je nog van 3 jaar terug? :D (jij,Cynthia en ik)
Woogy ik heb hier wel al veulens gehad die echt op 3 maanden hun uiterste best deden om stijve pielie erin te mikken. :') Nu 3 maand is ouder dan 3 weken natuurlijk. :P
[ [url=m/7aloi8.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ :oo Dat kleintje is echt een hormoonbommetje.... _O-
Gelukkig zijn mijn heren nog niet zo fit.
Ik zou ze morgen naar de kliniek brengen maar helaas moeten we dat verschuiven, nu gaan ze a.s. maandag. hoop niet dat ze het voorjaar alsnog in de bol krijgen.

Enne jaaa dat weet ik nog 3 jaar alweer geleden!
Annisse heeft vorig jaar haar baby op dag 317 gekregen. Dit wordt 2e veulen. Ga er niet vanuit dat het wederom zo vroeg geboren gaat worden. Al ben ik alert.
Maar zo gigantisch overdragen als Dees verwacht ik toch niet.

Pandakaas wat een droppie, hopelijk maakt de merrie snel genoeg melk aan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:53

Dit was inderdaad voor het eerst dat ik een veulen had die al zooo goed kon mikken met gereedschap in aanslag en al. En sla me dood,er kwam toch iets uit. Straks is Kikkie toch drachtig. :')
Jouw heren krijgen nog een weekje respijt dus! Komt vast wel goed,voel je je al iets beter?
Dat was extreem vroeg van Annisse,dat is waar! Groot gelijk dat je alert bent want je weet nooit dat het zich herhaalt!
Dat was met de geboorte van Fi,ik vergeet het nooit. Woelige tijd. Ik woonde toen nog euhm heel bescheiden in een berging terwijl we bezig waren aan ons huis en dan de kleintjes op komst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:36

Klopt het dat ik ook al een paar foto's op FB zag langs komen? Of was dat eentje die er erg veel op leek! :))

Hier voornamelijk in de meelees/bijleesstand, vanwege het waken en de drukte er omheen. :o
Kim duurt zeker niet lang meer!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:45

Amai pretty :oo 2 maand oud? bijna niet te geloven.
Ik hoop dat Furioso niet zo snel is. Gisteren zag ik zijn dingetje wel al hangen. Super grappig om hem apentoeren te zien uithalen om te plassen :+ Hij denkt dat hij zijn beentjes hééééééééééééél wijd moet zetten om ze droog te houden 8-)
En als Vera bijna voldraagt kunnen we misschien tegelijk aan het waken zijn. Imperiosa zit op 318 dagen vandaag :D Gaat super snel ineens zeg. Ik was zo bezig met Sierra dat ik niet echt besefte dat intussen Imperiosa ook heel dichtbij komt :)

Pandakaas: leuk, een meisje *\o/* Ik had het goed gegokt dan. Ik wil ook een meisje O:) dan heb ik van elks eentje

Super spannend KBK. Veel succes met waken. Ik (en meer dan de helft van bokt) ben heel benieuwd naar kleine, grote beertje :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:47

Bijleespost vanaf mn laatste post op pagina 178 8)7

Veel felicitaties aangezien er twee veulentjs geboren waren bij Tinnie en Vulina.

En Fotsy was jarig!

179:

Nicole: Slapeloze nacht gehad maar gelukkig heb je nu een mooi veulentje die alle slapeloze nachten vast waard was!

Pretty: Meldde even dat er nog een mysterie veulen was geboren.

Vulina: Mooi en blij veulentje, lekker rondrennen en bokken.

kiki1976 schreef:
Hier is ondanks dat Bo vrij veel lag een rustige nacht geweest met maar 2 alarm.

Bo heeft het rustig gehouden

KoudbloedKim schreef:
Kim heeft ondertussen harsjes. :j

Ben benieuwd of er straks ook 1 april kindjes worden geboren!

Maar nog geen veulen? -O-

180:

Ceasar: Merkt heel scherp op dat crines misschien het slachtoffer is *\o/* Op een goede manier natuurlijk dan.

SofieHavan schreef:
Hallo :) ik gooi mezelf ook nog eens binnen! Ik kon bij de start niet volgen, dus ik heb toen afgehaakt aangezien ik het te druk had met school om netjes bij te lezen en te antwoorden. Mag ik er nu nog even bij? ( 't is vakantie :+ :') )

Ik verwacht voor VANDAAG een veulentje, we zijn 340 dagen, maar merrie lief ziet het nog niet zitten denk ik ;)
Geen hars, geen slappe banden ;) 't wordt vast een hengstje dan :P
Uierfoto van daarnet:
[ [url=m/vYndW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik word nu wel echt ongeduldig! Wij verwachten trouwen een bont veulentje! :D

Welkom! En spannend hoor, hopelijk snel een veulentje voor jou een mooie bonte.

Iedereen een fijn pasen natuurlijk.

Tinniie schreef:
Ja sorry, het was eventjes druk :P
Hier ook even heel het verhaal maar even:)

Om 10 voor 4 heeft Jef nog gekeken op de camera, niks te zien
4.15 gaat mijn volgende wekker, ik kijk en staat er een veulen naast :P
Het zal dus ook een blitzbevalling geweest zijn, hij is enorm snel en hevig (behalve met drinken dan)
Om half 5 gallopeerde hij al door de stal, hij is ook super lief en nieuwsgierig, hij ging dus ook direct in de goede richting van de uier, zat er echt aan, maar dronk dan niet..

Crome is ook echt super flink, ik had nooit verwacht dat ze het zó goed ging doen. Ze blijft heel stilletjes staan en geeft geen kik als hij aan het zoeken is. Gezien hij dus direct zo goed in de richting ging, keken we het eerst maar wat aan, na een tijdje mee proberen sturen, melk op zn neus spuiten, nog niks. Ondertussen 6u en nog altijd niet gedronke, dus maar beginnen melken en papflesje met biest gegeven en blijven proberen aanleggen.
Weer even laten doen, en elk uur herhaald. En nu net rond 10u had hij dan toch ineens een speen vast en hoorde ik hem drinken. Hij zit nog overal te zoeken en likken, maar hij heeft nu toch door wat de bedoeling is denk ik, heb hem ondertussen nog een paar keer zien drinken dus we gaan ze weer maar eventjes laten doen.
Ook een klysmatje gegeven want hij stond heel de tijd moeite te doen om te mesten, maar het lukte hem niet echt. Straks komt de DA ook even controleren.

Maar hier is hij dan: Tankje
[ [url=m/gWiesk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KxoEam.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KXFbyt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UG7rCx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/66xWhz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een super snelle bevalling en snel veulen op wat kleine dingetjes na dan.
Wat een knapperd is het ook!!

Nicole schreef:
Tietjes bij mierela nog steeds overvol dus daar kan niet aanliggen :')

[ Afbeelding ]

Oef dat is nog eens een goed voorbeeld van een volle uier met harsjes

Cynthia82 schreef:
Kees doet rustig aan, mag ook wel, met nog 6 weken te gaan tot aan de uitgerekende datum. Wel lijken haar banden slapper te worden, ze krijgt putjes in haar kont :+

Kees heeft straks drilpudding billen :+

kiki1976 schreef:
Bo d'r uier nu net ook weer een stukje voller dan gisteren.
Verder was ze het buiten wel weer zat, maar aan de andere kat stond ze wel weer lekker in het zonnetje te dutten als ik uit het zicht was. Dus nog maar even lekker buiten laten staan.
Uier vandaag
[ [url=m/rZOnUX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaat nu ook mooi naar achteren vullen.
[ [url=m/SmO2Fc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vult inderdaad mooi naar achteren. Vind ik leuk om te zien want Anouk heeft dat totaal niet.

Cemlys schreef:
Uier vorige week
[ [url=m/N6REvP.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag
[ [url=m/OFjowl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog 6 weken en ze is al kogelrond

Daar zit verandering in!!

181:
Crines schreef:
Ja, het mysterieuze veulen is inderdaad dat van Sierra :D

Om 1u30 is ze bevallen van een zwart hengstje (zal schimmel worden).

Ze was gisteren al de hele dag heel erg onrustig en 's morgens hing er een ieniemini harsje aan één tepel (van 1mm groot). Ze heeft de hele dag lopen ijsberen door de weide dus ik had wel een vermoeden dat het niet meer lang zou duren.
Toen de storm hier in alle hevigheid was losgebarsten, besloot ze dat het een goed moment was om te bevallen :+
Gelukkig lag ze veilig en droog binnen.
Vanaf ik zag dat ze ging liggen en weeën leek te hebben ben ik in mijn schoenen gesprongen en naar de stal gelopen (10m verder). Tegen die tijd lag het veulen er al 3/4de uit 8)7
Ik heb nog 2 seconden verdwaasd staan gapen en toen besefte ik dat de vliezen nog volledig dicht waren. Snel naar binnen en vliezen gescheurd. Arme diertje begon onmiddellijk te proesten. Godzijdank was ik erbij :j
Verder alles volgens het boekje. Sierra stond op, begon het veulen te likken, veulen trachtte bijna onmiddellijk recht te staan en na heel wat mislukte pogingen stond hij dan *\o/*
Snel ff staartje omhoog en ja hoor, een hengstje <3
Een half uur later kwamen mijn ouders aan en is de kleine beginnen drinken.
Hij drinkt, plast en mest zoals het hoort :Y)

Alleen de naam ben ik nog niet helemaal over uit := Het is echt een enorm fel ding, trapte al naar zijn moeder toen die hem probeerde een duwtje in de richting van de uier te geven ~~}> :')
Nuja genoeg gepraat: enkele foto's <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd!! Goed dat je erbij was veulentje is erg mooi! Hoe weet je dat het een schimmeltje gaat worden?

Nicole schreef:
Zie op fb heeeel veel veulentjes geboren vannacht met uitzondering van mijne die denkt dikke vinger :')

Haha of dikke hoef in haar geval haha.

Cemlys schreef:
Vorig jaar heeft ze 327 dagen gedragen.nu zijn de 6 weken ook weer daarop berekend hoor. Dus ik ben benieuwd wat ze doet. Vorige keer kon ik tellen vanaf twee dekdagen. Nu waren het er 5 en heb ik gerekend vanaf de laatste dag ongeveer (en het was zo druk dat ik doe gegokt heb wat ik wist niet meer welke dag ik het laatst had gedekt). Dus voor hetzelfde zit ze al 5 dagen verder dan ik denk . Maar goed, we wachten gewoon af. Weinig aan te voorspellen

Spannend hoor. Op hoeveel dagen zit ze nu? Ik ben enorm slecht in rekenen sorry.

BonnyDione schreef:
:( ik las net een berichtje dat er bij starnmeer ook rhino heerst.
dat is wel heel verdomt dicht bij waar mijn merrie nu staat ..
Hoop dat het daar blijft .. ik weet wel waar mijn merrie staat al die paarden in geënt worden voor rhino ..
maar ik weet ook dat het prikje niet 100% zekerheid geeft

Oef blijft toch lastig dat Rhino. Hoop dat het niet bij jou op stal komt!

Caesar schreef:
Nou ik had heel wat getypt maar dat is weg... jammer!

Hier alles nog hetzelfde, nog even lekker buiten geweest voor het winderige weer losbarst. [ [url=m/fH4Wsy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo die heeft ook een aardige buik. Ook in de breedte zo dik?

182:

BonnyDione schreef:
woogy. die heb nog een heel lijstje staan kwa drachtige merrie's ..
Gelukkige staat die van mij al gezond en wel naast zijn moeder

Toch een fijner gevoel dan dat die van jou al is bevallen en gezond is.

Al_Zawraa schreef:
Inmiddels is Malik alweer ruim een maand oud, van de week weer eens wat nieuwe foto's gemaakt, en wat een gaaf ding is het toch <3

[KS-ITP] Knappe bink AZ Malik Laziz, alweer een maand oud!

[ [url=m/eZM7mO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/N9D76F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtig veulen is Malik toch! Ben stiekem wel een beetje verliefd!

Mopjemop schreef:
Ik had vandaag voor het eerst weer (Parelli) les. En dat was weer enorm leerzaam. Mick eet te veel zand uit de bak dus die kan niet los helaas. We hadden bedacht om es uit te proberen om hem bij de groep te laten ( hij kan mama blijven zien) en juist omdat meneer toch wel z'n eigen leven leidt en hondsbrutaal is, had ik goede hoop. Helaas.....Mick wilde echt niet alleen bij de anderen blijven dus hebben hem weer opgehaald. Younah oogde overigens rustig maar zij is een right brain introvert oftewel een binnenvetter dus hou haar altijd extra goed in de gaten ;) om explosies te voorkomen.
Mja Mick moest dus ook mee lessen/ naast leren lopen en hij deed het erg goed.

Ff trotse mama foto van Younah

[ [url=m/aXrdok.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YtLIdC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe doen jullie dat wanneer je weer AH werk wil met je paard? Neem je veulen mee of......?

Wat een ondeugd die Mick beetje zand eten. Wel een goede oefening voor hem om zo mee te lopen ed.

Luna2006 schreef:
Gefeliciteerd met de veulentjes *\o/*

[ [url=m/Ly7w8x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerste uierfoto van marley. Stelt niet veel voor maar zijn al geen rozijntjes meer :`)
[ [url=m/DHwwlp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie iets verschil maar dat is misschien ook omdat ik de "before" foto heb gezien. Vergeleken met meeste merries is het totaal niks nog haha :')

Pauk schreef:
Ik ben net even bij Orion wezen kijken, gister enorm onrustig, denet zag ik op de camera dat ze niet wilde eten. Haar uier heeft voor haar doen een enorme spurt gemaakt maar nu zat er aan 1 speen een druppel opgedroogd bloed of viezigheid.. Donker was het in ieder geval.. Dit ken ik eigenlijk niet, iemand hier ervaring mee? En volgt hars dan al heel snel?

Anouk had dat ook een beetje bloed leek het. Heb ik ook nog nooit gezien :(

kiki1976 schreef:
Vanavond een Bo die een vreetkick had, alleen niet op hooi haha.
Ze liep me toch een partij te schooieren :Y) Ik had d'r nog ff in de bak gezet zodat ze nog even kon rollen, zag ze de kids spelen. Nou daar ging ze hoor. Wat tja die kunnen ook bij die lekkere grasjes, en ze had geluk want die gingen ze voor d'r plukken.
Geeft wel grappige plaatjes
[ [url=m/EnrjnW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uier vanavond
[ [url=m/zNHl5W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YCUQOc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi Bo met een enorme vreetkick, valt dit onder hungry hippo?

Cynthia82 schreef:
Dais heeft echt mini-speentjes, dus de veulens hebben altijd moeite met ze te pakken de eerste dag.
Ik hoop dat Fi grotere spenen krijgt :)

Mini speentjes lijkt me best lastig als je dan een onhandig veulen hebt.

linda2008 schreef:
Sorry, niks met veulentjes te maken... Wel met paardjes :o
Mijn nieuwe aanwinst is vandaag gebracht <3
Gelijk maar kennis gemaakt met mijn andere merrie en buiten soms wat gegil gaat het eigenlijk heel goed (wat raar is voor mijn andere merrie want die spreekt de paardentaal niet zo goed en raakt vaak al in paniek als een paardje naar haar toe komt :o )

<3 <3

[ [url=m/eD27JC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aeD5Ja.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd is je nieuwe merrie! Ik had haar al op de fb van stal alana gezien.

183:

Fotsy schreef:
toch raar hoe sommige merrie's uier maken, vorig jaar een merrie die eigenlijk geen tietjes had hangen, tegen einde dracht was ze langs achteren net een hengst en kon ze bijna niet deftig meer lopen van de mega uier die ze ineens had :+

mopje eigenlijk geen idee want hier was het probleem mams die in paniek raakte als ik haar veulen op stal zette. Elsa die heeft er nooit problemen mee gehad om even te scheiden van olaf maar die was dan ook terug drachtig.

pauk is niet zo erg, door de spanning springt er soms een adertje ofzo, ik denk dat pretty haar merrie dit vorig jaar ook eens heeft gehad en de mijne heeft dit eens gehad zonder dat ze drachtig was, in kliniek zeiden ze dat dit niet echt erg was tot zolang er geen ontsteking bij te pas komt

allemaal bedankt voor de gelukswensen :* heb vandaag chocoladetaart gemaakt Y)(^)

Wow heb je daar nog een foto van toevallig? Anouk schijnt een koe te worden tegen einde van dracht.

Mopjemop schreef:
Younah trekt langzamerhand idd gelukkig iets bij, Kiki :)

Op Younah rijden is sws geen optie, moet nog 3 jaar wachten :D . Ze is pas 2.... Als ze 5 is, wil ik beginnen met longeren en erop te zitten. Tot die tijd ik doe ik wat grondwerk met haar. En neem Mickey Totdat hij van mams afgespeend is maar mee. Tis even niet anders. Hij is ook nog maar net 5 weken, de Pielemosie.

Wellicht lukt het straks als hij wat ouder is wel om samen bij de anderen te blijven. Hem alleen achter laten in een box, doe ik liever niet.

Als je de mogelijkheid hebt om hem mee te nemen en je daar goed bij voelt zou ik dat gewoon doen.

suffie schreef:
L isanne, absoluut niet persoonlijk naar jou toe, maar ik voel mijzelf ook regelmatig bezwaard om te reageren. Vandaag ook, je komt thuis en er zijn maar liefst 7 pagina's om bij te lezen, dat kost alleen al bijna 15 minuten, dan is het echt niet mogelijk om op iedereen te reageren, dus je pakt de meest actuele of opvallende berichten eruit. Ik weet zeker dat dit voor velen zo is, want het is echt geen doen om zoals Rianne laatst iedereen een berichtje te gaan. Daarvoor had ik ook diep respect +:)+

Hihi ik sla ook mensen over hoor. Niet expres maargoed. Ik ben dan ook 2 uur + bezig om een bijleespost te maken. Nu heb ik gelukkig veel tijd over anders zou ik het ook niet doen.

Vulina schreef:
Hier vandaag heel wat baby visite gehad voor de mooie naamloze dame.. Heb nog nooit één zo lang zonder naam gehad.. Kom er maar niet uit!

Vulina schreef:
En ineens weet ik het... Lola-Mantha DH *\o/* De moeder heet Lamantha, daarachter Harmantha en Samantha. Om haar nu ook Lamantha te noemen.. Maar Lola-Mantha, roepnaam Lola is dan perfect toch?

-O- -O- -O- Vind mijn vriend het niet mooi.....

Doe het even zo haha Ik vind het op zich wel een leuke naam. Jammer dat je vriend het niet leuk vind. Nog even verder puzzelen dan maar.

Knolselder schreef:
Ik kan ook echt niet op alles reageren hoor. Ik lees wel altijd alles bij, maar reageer op de dingen die tegen de laatste pagina zijn blijven hangen. En laat ik op het moment nu net het brein van een goudvis hebbe. :')

Heb ik normaal ook vandaar dat ik die bijleesposten doe, dan ga ik gewoon iedereen af :P

BonnyDione schreef:
Kiki ze heb beste uiers ..
Dione had pas 2 dagen voor dat ze beviel een verschil gemaakt met haar uier maar kon niet zeggen dat ze echt goed dik waren .. nou dat Dutch er naast staat vind ik haar uier eigenlijk nog steeds niet groot hij is wel stuk dikker .. maar maak wel een foto morgen

als ik op iedereen wil reageren moet ik alles gaan op schrijven op een klat blok als ik paar dagen niet ben op geweest laast ook 16 pagina's veder heb echt mega veel respect voor de mensen die het wel proficiat _/-\o_
denk alleen niet dat lissane het verkeerd bedoelde meschien kwam het bij haar onverschillig over ..

Ben wel benieuwd naar meer veulen fotos hoor! Spammen!!

mijnlieverd schreef:
Parnasse is vandaag 295 dagen, maar heeft echt nog theezakjes :P, maar dat is ook helemaal niet erg, duurt ook nog 25 dagen tot 320 dagen :).

Dan is het niet erg om theezakjes te zien hangen.

SofieHavan schreef:
Ik weet nog geen naam, wij hebben de Q dit jaar in het BWP :) allé ik heb al enkele ideetjes maar ik denk dat ik het pas zeker ga weten als het veulentje er is ;)
Daarnet paardje binnen gehaald (staat overdag nog op de weide), niets te zien, geen losse banden, geen (meer) gezwollen uier,... niets -O- vervelend :P Ben zo benieuwd!
Ik mag er niet aan denken dat ze "weken" over tijd zou gaan... |(

Oef de Q dat is een lastige letter zeg. Quality? :') Op hoeveel dagen zit ze nu?

AniekR schreef:
Zoals gisteren beloofd had ik ook nog wat buikfoto's van Roosje:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier 318 dagen. Morgen zit ook zij dus op de veilige 320 *\o/*

[ Afbeelding ]
Ook nog een plaatje met haar oefenkindje, speciaal voor Linda ook :P

Ze ziet er goed uit hoor. Mooi rond! Ze is niet extreem dik maar wel mooi drachtig.

SofieHavan schreef:
Hier ook een buikfoto, helaas zonder hoofd :')

[ [url=m/TIwBii.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze dacht ja baas je wil mn buik op de foto dus mn slaperige hoofd hoeft niet hoor :=

kiki1976 schreef:
En we hebben alweer een beller
[ [url=m/N1e2Xm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tussen 20.00 n 21.45 had ze ook al 3x gelegen, maar niet plat.

Alle wakers succes vannacht.

Haha ze houdt je in elk geval scherp :')

SofieHavan schreef:
Mag natuurlijk ook, vandaag is ze uitgerekend :)

:') "we hebben een beller", klinkt als een spelprogramma :D haha!!
Hier ook eentje die ervan houdt véél te bellen :+ soms wel 6x op een uur.

Hopelijk binnenkort toch eens géén vals alarm!

En ze is nu nog niet bevallen? :\

Knolselder schreef:
Pfoe ik heb mijn kroonspanner in valse alarmen net verkocht. Die belde soms ook 16x op een nacht ofzo 8)7

Er zijn er weer een heel deel die elk moment kunnen gaan he?

16x? :wow: Scheelt je weer wat slapeloze nachten dan!

Neonlight schreef:
Ik red het ook niet om op iedereen te reageren.

Kim staat er rustig bij, heeft wel harsjes, iets meer dan gisteren. PH nog vrij hoog. Haar zucht wordt wel met de dag erger heb ik het idee.

Uier ook al vol? Ze houdt je graag in spanning zullen we maar zeggen

chimello schreef:
Ben je gek, hier nog geen enkel veulen. Wel merrie die al twee weken helemaal plat ligt maar niks.
Ik heb nog wel eventjes geduld maar het begint langzaam ietjes op te raken :')

Nog zo'n fopmerrie haha. Tegen de tijd dat ze dan bevallen heb je een paar grijze haren erbij!

CubaLibre schreef:
Succes voor de wakers....

Ik duik m'n bedje in, heb het gevoel dat ik nog steeds aan het bijslapen ben ;)

Maar mijn mannetje doet 't super en hij groeit echt als kool... wat gaat dat hard zeg, 10 dagen oud alweer (telefoon zegt dat t 00.03u is).

[ [url=m/pSMt27.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cZ7ii8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nH9vXw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gentle is echt een mooie heer! Hij is echt groot zeg :=

chimello schreef:
Het gaat heeeel snel voorbij. Sansa is alweer bijna een jaar oud. Bizar gewoon.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Zo ligt onze eerst uitgerekende merrie er dus iedere avond meerdere keren bij.
En iedere keer denken we he zou het eindelijk gebeuren?
...Nope, ze gaat weer eten.

Oef daar zou je toch een hartverzakking van krijgen!

En natuurlijk beviel Mierella daarna!! Bevalling live meegekeken. Ik dacht vanaf de cam een palomino te zien maar ze is dus iets anders?

185:

Al_Zawraa schreef:
Mopjemop, hier doe ik normaal eigenlijk weinig met de merries zolang ze een veulen aan de voet hebben. Maar dit jaar wil ik eigenlijk toch Aziza weer een beetje op gaan pakken qua rijden, dan zal Malik waarschijnlijk alleen op stal blijven. Dat moest hij laatst ook toen de DA er was, en dat ging eigenlijk heel goed.
Eerder heb ik de veulens ook wel op het land gelaten bij de andere paarden, ook dat ging eigenlijk altijd top, jammer dat Mick het er niet mee eens is. Hoe is het met zijn beentjes?

Wat een rotweer vandaag, heb de paardjes vanochtend maar binnen gehaald, ze hadden het koud en ze waaien hier bijna weg :')

Hihi het waaide ook erg hard natuurlijk. Is het nu al wat beter weer?

SofieHavan schreef:
Neen, ze is inderdaad niet echt dik. Ik heb precies 't idee dat ze al dikker geweest is... (Soms twijfel ik echt of ze nog drachtig is) Maar ze krijgt wel een uier, dus dan kan ik er vanuit blijven gaan dat ze nog drachtig is, toch?
Wel heeft ze heel veel body, dus ik denk dat er ook wel wat plek is in haar buik...

Zeg wat zouden jullie doen, 't is hier super slecht weer, ze geven een hele dag regen, zou ik de merrie buiten zetten (weide zonder schuilstal) of gewoon lekker binnen houden vandaag?

Dan zal ze het veulen misschien gewoon goed verstopt hebben. Beetje laat maar ik zet ze wel altijd buiten, even frisse neus halen.

Mopjemop schreef:
@alZawraa, Mick z'n beentjes staan al wel iets minder gebogen. Ik denk wel dat het idd helemaal wegtrekt.
Hij knikt er ook bijna niet meer mee.

Hij springt wel al op z'n moeder van achteren. Is dit speelzigheid of al iets van dekgedrag?

Ook leunde hij wel tegen mij aan en wilde zich dan laten vallen. Ik hiEld hem dan tegen maar als ik dat niet zou doen, zou hij zo op de grond vallen? Hij deed dit ook in het begin op de voerbak, daar wilde hij ook op/in gaan liggen?

Ik geef hem nu niet meer de kans om hem tegen mij aan te laten leunen.....maar vraag me wel af ..waar dit gedrag uit voortkomt.

Ik ben van nature een "softie" en er kan ook heel veel bij mij maar weet ook dat dit bij hengsten niet gewenst is. Dus probeer echt daarin consequent te zijn en goed naar mezelf te kijken omdat ik geen monster wil creëren. En heb altijd merries gehad dus ben totaal onbekend met hengsten

Is dit gedrag dominantie? Weet iemand dat ook?

Apart, misschien het duwen tegen jou aan dat dat wel dominantie is maar het zou ook speelsigheid kunnen zijn. Ik durf het zo niet te zeggen. Wel fijn dat het beter gaat met zijn beentjes.

SofieHavan schreef:
Skaay, ik studeer diergeneeskunde en op pathologie kwam er eens een merrieveulen van 3 maand binnen die in de stal haar rug gebroken had toen ze waren gaan rijden met de moeder. T was de 3e keer dat het alleen stond en er was nog nooit een probleem geweest. Ik zei dus ook altijd: ik ga ook gewoon weer rijden met mijn merrie, maar sinds ik dat veulentje tegen kwam op patho denk ik niet dat ik het ga aandurven... := echt zonde t was zo'n mooi dier! (Eerst dachten ze trouwens dat het iets neurologisch was, dus dat veulen heeft voordien nog 2 dagen op kliniek verlamd gelegen voor ze het lieten inslapen #) )
Maar idd, dat zal wellicht enorm afhangen van merrie tot merrie en van veulen tot veulen...

Mopjemop, ik denk dat ik ook niet zo goed ga weten hoe om te gaan met hengsten (duimen dat een merrie is ;) )
Maar hier kan je wel de nodige antwoorden op je vragen vinden!

Jeetje wat sneu zeg! Weten ze hoe dat is gebeurt of?

Ilona_Ubique schreef:
Gefeliciteerd Nicole *\o/*

Naughty is vandaag 318 dagen en het behoorlijk zat denk niet dat het nog lang gaat duren.
Banden zijn al erg slap en uier is enorm ontwikkeld in 3 dagen en loopt sinds gisteren ook niet meer leeg naar een dag buiten staan
[ [url=m/2KeY6Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spannend, ben benieuwd of ze het nog lang gaat volhouden dan.

SofieHavan schreef:
Mooie uier Ilona, ziet er inderdaad niet uit alsof dat nog lang gaat duren.
Ter vergelijking, Evita is over de datum en heeft maar even veel uier hoor!

[ [url=m/yrR07i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die vind het stiekem gewoon een fijn gevoel zo'n veulen in dr buik daarom houdt ze het nog even binnen :+

En dan zijn we weer bij 186:

Caesar schreef:
Er stond geen naam van een stal bij. Ben daar ook niet bekend qua omgeving.

Hier ook veranderingen:
[ [url=m/8VmwrV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8zYPNB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een veel belovende verandering!!

Crines schreef:
Ziezo, ik ben weer terug op de wereld :') Ik was zoooooooooo doodmoe :O
Ik kan me voorstellen dat je nog steeds het gevoel hebt dat je aan het bijslapen bent hoor CL, zeker na zo lang waken.

Ik ben ook nu nog maar pas uit over de naam van mijn kleine man: Furioso YCD is het geworden :j

Mijn eerste gedacht was Curioso toen hij geboren werd, maar veel mensen keurden die naam af, en het is zo'n vurig beestje dat ik dat in zijn naam wilde laten terugkomen: vandaar Furioso *\o/*

[ Video ]

Wat een leuk ventje en wat leuk dat je een bijpassende naam hebt gevonden. Al vind ik Curioso ook erg leuk!

Tjinta schreef:
_/-\o_ _/-\o_ En we hebben weer een beller _/-\o_ _/-\o_
Prachtige slogan voor een topic!!
AZ je waait dus weg op de eilanden?
Je grote man is echt prachtig.
Top dat je alles nu rond hebt en de beslissing wel te gaan dekken kunt nemen. Heerlijk vooruit kunnen kijken en streep onder de geschiedenis. Top.

Crines prachtige naam ook... mijn barokkie van vorig jaar heet Fureso *D ook een vurig typje.

Ik reageer zo veel als ik kan, nu ik ziek op de bank hang heb ik wat meer mogelijkheden maar straks als alles weer in het normale gareel loopt ben ik gewoon qua tijd niet in staat op alles te reageren.
Niet uit onwil.
Maar op helemaal niemand reageren vind ik ook niet oke. Dan is alleen posten een beetje ego en past niet in dit topic.

Beterschap!!

Nicole schreef:
Even snel een droog foto <3 Ik ga vanavond alles bijlezen.. zit echt heerlijk op men roze wolkje <3

[ Afbeelding ]

Het is echt een ontzettend knap veulen!! Weet je al welke kleur ze is?

iEmmaaa schreef:
wauw wat een knapperd! Nogmaals gefeliciteerd! Ik had mijn moeder de webcam net al een paar keer laten zien, en nu deze foto. Reactie: "Wauw wat een gaaf kleurtje! en wat mooi in verhouding... zo een wil ik ook! Maar dan wel in het zwart" :')

Ik zie het echt al gebeuren dat wij straks een fries met een witte sok hebben :=

Ik weet dat het niet gewenst is maar stiekem vind ik dat toch ook wel erg gaaf!

En we sluiten deze pagina af met speculaties over de kleur van het veulen van Nicole.
Verder met pagina 187
En daar gaan we verder met speculaties!
Knolselder schreef:
Ja ik ben ook benieuwd naar de oogkleur!
Ik gok, als het blauwe ogen zijn, op een perlino of smokey cream :P
Dat blesje en witte beentjes <3

Sorry ik heb eroverheen gelezen, was het nu een hengstje of een merrie?

Een merrie toch?

mijnlieverd schreef:
Paar foto's van vandaag <3 (Er zijn meer foto's maar die heb ik bij zijn topic(die ik van de week al aangemaakt had) van ks-itp geplaatst: [KS-ITP] Paint hengstje Trigger zegt ook maar eens hallo!!! )

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat ziet hij er mooi uit zeg! En ook al zo gegroeid. Vind hem echt een leuk hoofdje hebben <3

Cemlys schreef:
Hier weinig met de paarden /pony s gedaan dit weekend. 3 dagen geklusd aan onze logeerkamer, wat tegelijk ook mijn tekenkamer wordt en waakkamer voor als de veulens komen straks. Het is super mooi geworden. Helemaal blij met het resultaat (en de geweldige Hulp van mn papa, want zonder hadden we dit niet zo gekregen), trieste nieuws is dat mn oma rond de middag is overleden dus bah. Mn zusje nog niet bevallen. Hopelijk straks even een paar weekenden heerlijk op adem komen als dit allemaal achter de rug is voor de veulens eraan komen. Ben nu nog veel meer aan vakantie toe.

Gecondoleerd! Wel fijn dat je blij bent met het klusresultaat.

AniekR schreef:
Hier nog geen bijzondere vorderingen. Banden van Lies zijn al een tijdje slap, maar nog niet extreem. Lies haar spenen zakken er steeds wat meer uit, verder is de uier de ene dag weer wat voller, om daarna weer wat terug te lopen.
[ [url=m/doaRfp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag op 331 dagen
en check Roos haar neusje achter dat achterbeen; wat doeeeee je?

En Roos vandaag dan ook op 320 dagen! *\o/* *\o/*
[ [url=m/wTkaeS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die begint steeds meer een A-cupje te krijgen ;)

Roos is niet nieuwsgierig hoor. Roos gaat voor een A cupje en dan straks misschien wel een D :9k

Geaa schreef:
Daar zit zeker verandering in Aniek!

Mijn merrie gaat ook goed, dinsdag zit ze op 240 dagen! Schiet ook al op.

Ze zit vol energie ( beetje teveel...) en rijden nog lekker! [ [url=m/AC18Wf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het rijden nog lekker gaat! Je merrie lijkt heel erg op mijn oude paardje <3

kiki1976 schreef:
Hier was het uier flink terug gelopen. Ondanks dat de rest nog buiten stond stond Bo al binnen. M'n bijrijder had dr in overleg om half 5 al binnen gezet, puur omdat ze stond te brullen bij het hek. Ging zowat hardlopend naar binnen. Best apart omdat je er eerder zowat naar binnen moet dragen.
Toen ik op stal kwam had ze al een hele grote bende gemaakt van haar stal, en het stro zat bij haar letterlijk overal.
Kleine was ook mega druk in haar buik, en daar had ze zichtbaar goed last van.

Wat apart dat ze nu graag naar binnen wilde. Misschien een veulen op komt?

BonnyDione schreef:
was vandaag ff naar me heerlijke kereltje gegaan..
kom ik aan overal in de begin en voor de merrie stal ation ation dat je geen bezoek mee mog nemen van wegen de rhino bij ons in de buurt..

maar goed Dione en Dutch ff lekker los gedaan Dione wad een beetje zenuwachtig van de wind Dutch maakte er niet zoveel van die zat in zijn eigen fantasie rijke denk wijzen ..
maar dat ik hun had terug gedaan had Dutch dikke witte snot aan zijn neusje en zijn ogen waren al paar dagen waterige oogje. Gelukkig is er dagelijks de dierenarts er dus die gaat hem vanaf even nakijken want ik heb altijd geleerd een dikke snot uit ze paard te neus kan ontsteking zijn .. voor de rest is hij heel kwiek

He bah vervelend dat Dutch niet zo lekker was dan, zeker met rhino in de buurt.

Cynthia82 schreef:
Hier vandaag nog 6 weken te gaan. Wel wat slapppere banden, putjes in haar billen _O- maar verder nog helema niets..

Dais denkt iedereen doet zoveel vooruitgang ik doe lekker rustig aan.

jeej 188:

AniekR schreef:
Hihi of Roos haalt ze beide in! :P

Hier de laatste 1,5 week ook niet zoveel verschil hoor bij Lies. We gaan het zien.
In ieder geval nog maar 4 daagjes werken en dan heb ik vakantie! *\o/* en veulens in die vakantie zou leuk zijn ;)

Oh dat zou wel heel mooi gepland zijn als ze allebei bevallen in de vakantie!

SofieHavan schreef:
Geaa, er liggen stenen in de waterbak. T ding is versleten en daardoor blijft de lepel steken en blijft het water lopen... door de stenen kan ze niet drinken in de drinkbak. Er staat een andere drinkbak in de stal ernaast (de merriestal bestaat uit 2 gewone stallen ;) )

Is het eigenlijk zo dat merrie altijd énkel bevallen als ze kegelen/volle uier hebben?
Ik las ergens dat er soms merries bevallen met een heel bescheiden uier, of is dit echt de minderheid?
K ben benieuwd naar ervaringen?
Hier dus totaal geen schot in de zaak, k ben lichtelijk ontgoocheld eigenlijk :+ stom eh.. k weet dat'k geduld moet hebben, maar 341 dagen vandaag... Kom op dannnnn...

Oef dat durf ik niet te zeggen. Heb mn eerste merrie drachtig.
Ben benieuwd wanneer je veulen komt? Nu nog niks veranderd?

SofieHavan schreef:
Die van mij is een maiden... dus k heb er geen idee van hoe het gaat gaan bij haar.
Maar ik ben zo ongeduldig. Die 340 dagen wachten vond al erg genoeg, en nu ze over tijd gaat en niet gehaast is, baal ik nog meer... -O-

Hihi ik snap dat je dan ongeduldig wordt ja!

Fotsy schreef:
aniekr, lies is iets duidelijker aan het vullen dan roos maar als het nog terugloopt dan is het nog even wachten, voelt het ook al hard aan?
L_isanne het is niet de grote doe een rol speelt maar wat erin zit, want hier is uiertje ook aan het groeien maar voelt nog niet hard aan, bij mijn andere merrie vorig jaar was dit direct hard en liep ook niet sterk terug, bij Elsa heb ik nog de indruk dat de bakstenen in water zwemmen :P , dus zal nog niet voor direct zijn, gelukkig _/-\o_ maar gaat ze mei halen, geen idee, ze lijkt zich alvast klaar te maken ;)

[ [url=m/q44RlJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/64fEvB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi grappige beschrijving, bakstenen die in water zwemmen.

AniekR schreef:
Ook nog een bescheiden uiertje, fotsy.

Het is hier al wel hard, maar dat is echt bij de tepel. Er omheen is misschien al meer zucht.
Kan er gelukkig na wat oefening nu wel bij beide merrie's aanzitten ^_^

Dat is fijn, heb je straks misschien veel profijt van als het lastig drinkt.

Fotsy schreef:
inderdaad als het niet hard aanvoelt is het vooral oedeem, hier dus ook het geval, oh ik vond dat ze na een dag beweging al een behoorlijke uier had, want ze moet eigenlijk nog tot 19 mei normaal das wel heel lang met al zo een uier maar dan ben ik al wat geruster :P . Mijn merrie vorig jaar begon pas 2weken ervoor met uier maar die was direct hard, keihard.

Dat heeft Anouk ook, direct hard. Hoe lang moet Elsa nog?

Fotsy schreef:
kiki1976 schreef:
Fotsy, begrijp ik het goed.
Wanneer het uier harder aanvoelt is dit van de melk?

de melkklieren (die zwellen door de melk), mijn merrie vorig jaar waren beenhard echt, als je die tegen je hoofd kreeg, was je knock-out :D bij Elsa nu kan ik er nog in knijpen tot ik de harde klieren voel zitten.

Dan scheelt het als je kleine ponys hebt, daar heb je dat minder snel, dat knock out slaan :')

suus_elviera schreef:
<3 wat een prachtige veulentjes zijn er geboren bij lilly alles rustig ga morgen eerste uier foto maken :z

Op hoeveel dagen zit lilly morgen?

astriidj schreef:
11 maanden vandaag, ben benieuwd wanneer ie komt..

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ [url=m/gxuw9X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi die is ook aardig rond! Wel mooi hoor, wat een mooie kleur heeft je merrie trouwens.

189!! Nog 2 te gaan :+

kiki1976 schreef:
astriidj, mooie buik!

Zo de kleine bij Bo was behoorlijk druk in de weer. Haar hele buik ging alle kanten op.
Deed haar ook echt zeer, ze stond flink te stampen en te happen naar haar buik.
Later was hij/zij weer rustig

Nu is ze weer uitgeteld
[ [url=m/LB4cKC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uier wel wat minder vol dan eerder
[ [url=m/X6NXTa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Billen en buik
[ [url=m/6KDqVE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fi1rjM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaat al een beetje puntbillen krijgen. Maar bovenop is de staartwortel nog niet zichtbaar. Billen zelf zijn flinke dril.
Staart kan nog niet plat op haar rug.

Oh jee wat sneu dat ze er zoveel last van had -O- Hopen dat het snel komt.

Crines schreef:
Hier weer een dagje heerlijk genoten van mijn kleine Furioso die voor de 2de keer naar buiten mocht, voor de eerste keer een halstertje aan kreeg en terug herenigd werd met tante Imperiosa (die vandaag 317 dagen drachtig is) *\o/*
Hij luisterde vandaag al veel beter naar mams en dus kon ik gewoon volop genieten.

Excuseer mij voor mijn overmatige veulenspam, maar ik krijg zelf echt niet genoeg van dit kleintje :+:
Dus vandaar even een compilatievideo in elkaar gestopt van Furioso's eerste 2 levensdagen:
[ Video ]

Gewoon blijven spammen hoor!! Leuk om te zien. Al wordt ik zo wel veel ongeduldiger maar veulentjes zijn zoooo leuk <3
Leuk om te zien hoe ze worstelen met die lange stelten en dan paar minuten later hoppa racen

linda2008 schreef:
Astriid, wat een mooie merrie zeg!! :~

Crines, spammen is echt helemaal niet erg :D

*\o/* er is nog een veulen geboren! Maar ik laat het aan haar om het hier te plaatsen ;)

Spannendddddd

BonnyDione schreef:
softyhaven mijn merrie was dit jaar ook maiden onder tussen loopt kleine spruit er naast ..
maar mijn merrie had eigenlijk helemaal geen uier ook niet op het laast. Ze heb 18 dagen over tijd gedragen en 2 dagen voor dat ze beviel had ze een voor uitgang ..
dat ze ging bevallen had ze niet eens gekegeld volgens de fokker [ [url=m/EUHSjf.jpg]Afbeelding[/url] ]
dit was haar uier 2 dagen voor de bevalling

Dat is inderdaad niet super veel uier voor een merrie die twee dagen later bevallen is.

Cynthia82 schreef:
Fotsy, ik heb afgelopen weekend even teruggekeken naar de uierfoto's bij Ti en Fi. Bij Ti begon ze een maandje van tevoren en bij Fi 2,5 week, dus daar kan ik weinig mee..

Hier dag 299 :D Morgen 300 dagenfoto's.

Jeej bijna de mijlpaal gehaald!!

kiki1976 schreef:
Hier vannacht wel een paar keer alarm gehad. Maar iedere keer als ik keek lag ze gewoon. Af en toe staan om vervolgens weer lekker te gaan liggen. Wel leuk om te zien, want ze ligt gewoon te eten :Y)
Zelfs vanmorgen om half 7 nog alarm, iets wat nog niet eerder gebeurt is, meestal altijd vroeger.

We gaan het zien. Zo eerst even de jongste naar school brengen en naar stal.

Hihi leuk als je zo kan meekijken, zie je toch weer een hele andere kant.

Dustinlover schreef:
Toch een aantal merries al aan tijd of bijna aan tijd. Weekend word het goed weer zag ik dus hopelijk dan weer veulentjes! !

Ik hoop het toch eigenlijk niet hoor doe maar daarvoor :+ Wil graag naar de HK van nmprs

L_isanne schreef:
Ik weet dat de grootte er niet toe doet Fotsy maar op het moment ziet haar uier er nog zo uit. Dus echt nog niks :+
[ [url=m/INsy04.jpg]Afbeelding[/url] ]

Banden waren gisteravond ietsjes slapper maar verder toont ze echt nog niks. Ook niet in gedrag.
We wachten gewoon rustig af wannneer het komt en ondertussen houden we haar goed in de gaten. :)

De uier van de jouwe schiet ook al wel op! Lijkt zo niet of ze mei gaat halen.

Ik ben benieuwd wie er een veulentje heeft!

Het zijn gevulde theezakjes :=

amyz schreef:
Ik las iets over weke pootjes: volgens een zeer ervaren fokker zijn degenen die er lang over doen om helemaal recht te komen de beste bewegers :) veulen van een vriend van me deed er vorig jaar ook vrij lang over maar is helemaal goed gekomen (en kan inderdaad ook errug lekker lopen :D ). Ze hebben m toen wel iets bijgegeven omdat ie al behoorlijk groot was, was om beetje te helpen, maar geen idee meer wat dat was..

In dat geval zullen er een aantal hele goede bewegers worden denk ik.

SofieHavan schreef:
Hier ook een keer of 3 alarm deze nacht, uiteraard vals :+ (al zoveel vals gehad en nu ook nog overtijd dat'k ik mij niet kan voorstellen dat het ooit wel gaat komen... )
Nu terug op de weide gezet... aaaaaarh, ik wou dat ze de ramen kon wassen, misschien zou het dan beginnen... :')

Pff dat valt nog mee al is het wel frustrerend als ze overtijd gaan snap ik.

kiki1976 schreef:
Uier wel weer voller.
[ [url=m/4f3pCM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om deze moest ik wel lachen.
Met plooien .
[ [url=m/U32e1J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze had nu wel wat zucht voor d'r uier.
In de paddock stond ze maar wat te staan, af en toe naar de bak voor een hapje hooi.

Oh spannend is inderdaad wel iets voller.

Moratoetje schreef:
Afgelopen dagen weinig gebokt en loop dus beetje achter qua bijlezen

Beau staat sinds zaterdag onder de camera, vrijdag besloten om haar toch in een andere box te zetten (rustiger). Ze staat nu in de achterste box, dus minder geloop langs haar box. Ik merkte aan haar dat ze erg onrustig werd van het heen en weer lopen.

Zaterdag nog wat foto's gemaakt tijdens het grazen <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Fijn dat je dan zo kan verplaatsen. Ze ziet er wel goed uit hoor!

Arianne schreef:
Allemachtig, het paasweekend niet bijgelezen en ik durfde het topic al bijna niet te openen. Terecht; 20 pagina's erbij! :') Maaarrrr, wel met een goede reden: Veel veulentjes! *\o/*
Hier nog weinig veranderingen. De eerste veulens staan 'gepland' voor over een week of 2, dus het begint spannend te worden. Maar uiers e.d. laten nog op zich wachten. Sonneke is al wat spits in de achterhand en zondert zich wat af van de groep, maar is sowieso al een einzelgänger. Sjirkje lijkt al wat ruimte te krijgen bij de kling, dus tja. We'll see!

Hoeveel dagen ga jij van uit? Spannend dat ze toch al een beetje wat tekenen geven.

Cemlys schreef:
Hier net een hupsend veulentje in de buik. :)

Blijft toch een heerlijk gevoel een bewegend veulentje!

angelpam schreef:
Voor sommige word het spannend nu.

Fien zit overmorgen op de 300 dagen vanaf de laatste dekdatum. Ga ik van eerder uit is ze er al overheen.

Vandaag een tiet foto gemaakt van fien
[ [url=m/hT5TV2.jpg]Afbeelding[/url] ]

veulen is goed actief en fien heeft er af en toe al flink last van.

Ze heeft al best wat uier voor 300 dagen

Pff 190 ~~}>

Crines schreef:
Even een snel vraagje: Het eerste wat ik Furioso heb zien mesten was een kleverige heel donkere substantie. Ik veronderstel dat dit het darmpek is (structuur van chocopasta), maar moest dit niet hard zijn? Of verwar ik dat nu met het veulenbroodje?

Laten jullie de veulens trouwens 's nachts al buiten? Ik was van plan om de eerste week Furioso en Sierra binnen op te sluiten voor de nacht iedere keer. Dan kunnen ze rustig slapen en gebeuren er in ieder geval geen ongelukken 's nachts buiten.

En iemand tips om het halstertje om te krijgen? Voorlopig is dat nog een heel gevecht :') En met zo'n beschermende mama als Sierra is het ook niet zo evident om hem echt tam te maken en strelen, want ze verzoekt me de hele tijd vriendelijk om de stal te verlaten :Y)

Oh wow ik voel me nu heel erg een leek. Ik durf het zo niet te zeggen ik weet namelijk niet echt wat een veulenbroodje is. Kan iemand me dat uitleggen?

Pandakaas schreef:
Ik gok dat Linda mij bedoeld :D

[ [url=m/GmxqAb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/v5Wajm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FAkEC2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xNpmt7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kjM5QK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!! Wat een prachtig veulentje! Merrie? Valkbont?

pretty schreef:
Man man bijlezen na het paasweekend lijkt me ook geen doen dus sorry.. :o

Nog een veulentje geboren? Ik ben benieuwd van wie! Alvast gefeliciteerd! *\o/*

Ik ga hier weer proberen in te pikken. :j

Hier nog weinig veranderingen. Mijn twee baby's doen het goed en leren momenteel zwemmen in de wei... :')
En de volgende 2 baby's op komst zitten nog lekker veilig in de buiken. Morgen gaan Clio en Vera onder de camera.

Boven je :+ Zwemles is erg belangrijk? Mogen ze al afzwemmen voor a diploma?

pretty schreef:
waw wat een knapperd Pandakaas!! *\o/* Vertel eens meer???

Crines veulenpek is inderdaad donker en heel kleverig. Niet vast.
Ik zou ze voorlopig nog 's nachts binnenlaten,zeker met dit weer,maar dat is eigen keuze.
En vechten met halsters..Sjah mijn veulens willen momenteel hun dekentjes ook niet meer aan dus ik ken er alles van. Maar die hou ik gewoon in wurggreep. :')

Het voordeel van kleine babytjes :D

Crines schreef:
Ooh proficiat Pandakaas!!!! Dat kon niet blijven duren dat jij veulenloos bleef met al die dikke bolletjes :D
Merrietje? Naam? :#

Wat een mooitje zeg! Uniek kleurtje <3 Wat is Furioso saai gekleurd tov al die toverballetjes van oa Nicole, Tinnie en Pandakaas. Stiekem toch een beetje jaloers O:)

Jij hebt toch een prachtig veulen!

angelpam schreef:
Kiki klopt ze zet hem al rustig aan door. Ook haar staart kan al rechtop staan. Als ze het veulen nog minimaal 2 weken binnen houd vind ik het prima. Maar dat doet ze denk ik wel.

Pandakaas gefeliciteerd met je veulen. Wat een knap ding.

Dat scheelt weer dat dat niet erg is. Hoezo denk je dat ze nog gaat wachten?

kiki1976 schreef:
Pandakaas, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Wat een plaatje om te zien, merrie/hengst?

Crines, ik zou ze zelf persoonlijk nog even binnenhouden met de nacht. Met de nacht daalt de temp nog wel flink vind ik.

Pretty, dat zei iemand via pb ook al. Staar je daar niet blind op haha.
Vind het soms wel eens lastig inschatten hoor haha.
De ene zegt dit de andere zegt dat.

Denk dat je eigen gevoel toch het beste te volgen is. Al kunnen merries je goed foppen soms.

Caesar schreef:
Ahhh gefefeliciteerd Pandakaas! Dat is er weer eentje, leuk!! Ik kan alleen niet zien of het een hengstje of merrie is?

Hier vanochtend een pleeborstel staart en nog steeds glimmende en iets dikkere spenen. Een ding is zeker, de uitgerekende datum (21 april) gaan we niet halen. Ben zo nieuwschierig wat voor moois er uit die bolle buik gaat komen :) Eigenlijk nu geen zenuwen meer, we zijn er klaar voor :D

Spannenddddd!!! *\o/*

Crines schreef:
Dankje, sloeg nu ineens aan het twijfelen, geen idee waarom want 'darmPEK' het is redelijk duidelijk dat dat kleverig hoort te zijn :')

Ik hou ze binnen dan :j Vond het alleen een beetje zielig voor Sierra dat ze nu altijd op stal moet blijven 's nachts, maar ik denk dat het voor haar misschien wel een verademing is om gerust te kunnen slapen en dat die kleine niet verder weg kan dan de stalmuren :+

Wurggreep ja, dat dacht ik ook toen ik vol goede moed de stal in ging. En toen ging hij bokken en steigeren en op mijn voeten staan (die nu blauw zijn :+ ).
En toen kreeg ik het eindelijk om... bleek het 10 kilometer te groot te zijn O:) Dan maar opnieuw met het saaie bruine halstertje :P
[ Afbeelding ]
Dat zat hem dan wat te strak maar ah, hij heeft het maar een uurtje of 2 om gehad. Het staat al wat groter afgesteld voor de volgende poging :D

Moet toch stiekem wel een beetje lachen nu hoor. Maar je hebt hem omgekregen!!

quote="Noisy"]Na op vakantie steeds even snel op bokt te spieken, nu eindelijk alles rustig bij kunnen lezen.
Pfff, Rhino.. Praat me er niet van. Wij zaten midden in het uitbraak gebied in 2012, toen de neurologische variant. Bij een stal hemelsbreed 5km verderop zijn er een aantal overleden toen en op stal bij een vriendin van mij ook. Haar paard had het ook maar is er, wonder boven wonder, doorheen gekomen. Ze heeft er wel wat schade aan over gehouden maar man, man, wat is dat paard een vechter gebleken. Echt ongelofelijk. Dat was echt een vreselijke tijd. Je staat zo machteloos toe te kijken. Heel frustrerend. Ik heb Joan toen 2x daags getemperatuurd ter controle en voor de zekerheid een goede probiotica kuur gegeven. Hoop het nooooooit meer mee te maken %)

Wat zijn er toch prachtige veulentjes geboren. Mierenla spande de kroon met het heerlijk kegelen en niks uit poepen :)) maar uiteindelijk was het het wachten waard, wat een prachtig poppetje Nicole, nog proficiat. Ik heb 1 foto voorbij zien komen geloof ik? Graag meer spam :D

Veel dames komen aan de magische 300 dagen grens. Zo ook mijn dame, ze is vandaag 290 dagen drachtig. Ik merk, nu het steeds dichterbij komt, dat ik stiekem wel een beetje zenuwachtig wordt. Ik heb ook al allerlei filmpjes zitten kijken van geboortes en wat te doen bij problemen tijdens de geboorte, zoals een red-bag.
Nu nog een veulen kit samen stellen. Hebben jullie nog suggesties van wat er zeker weten in moet? Op pagina 1 staat een lijst maar misschien hebben jullie nog iets waarvan je zegt dat moet er echt bij.[/quote]
Spannend hoor. Ik heb zoiezo jodiumtinctuur, handdoeken, schaar en alcohol.

LoesvL schreef:
Gefeliciteerd pandakaas!!

Iemand die toevallig inspiratie heeft voor veulen namen met de D (even zo uit de duim gezogen :+)
Mevrouw hier staat ook wel op knappen, is over precies een week uitgeteld.

Beetje druk met stage en school dus niet zo een actieve meeprater dan jullie allemaal :')

Delia, Dilly.

angelpam schreef:
Bij de welsh ben je geloof ik vrij van begin letter maar ik wil dat de naam sws begint met de f van zowel fien als fiasco. Gaat nog wel moeilijk worden vind ik.

Bij nmprs ook. Vind dat eigenlijk nog moeilijker dan een vaste letter.

chimello schreef:
Gefeliciteerd, wat een mooi kleurtje ook. Ik hoop dat wij ook geluk hebben dit jaar met de kleurtjes. Wordt er echt ongeduldig van! :+

Ben ik ook, gelukkig dus niet de enige :')

L_isanne schreef:
Die vind ik leuk CL!

Ik zag mooie fotos voorbij komen van knappe veulentjes!

En pandakaas van harte gefeliciteerd natuurlijk, wat meer info? :D

Voor degenen die het vroegen.. Baida zit vandaag op 332 dagen maar heeft dus nog echt geen uier dus ik hoop maar dat het klopt wat Pretty zegt en dat ze gewoon iets extra knaps aan het maken is. :+

En bedankt voor de lieve complimentjes over haar natuurlijk! <3

Dat is wel heel erg leuk als ze dan langer zitten en daardoor een extra mooi veulen heeft. Want tja schoonheid kost tijd.

Tjinta schreef:
Cynth Dees op 300 *\o/* *\o/* *\o/* morgen

Dat betekend dan Annisse morgen ook op dag 300 zit *\o/* *\o/*
Haar uier begint echt te ontwikkelen.
Ik ben echt heel benieuwd wat ze gaat doen dit jaar.

Jeej nog een op de 300 dagen grens, wordt weer een veulenboom straks.

suus_elviera schreef:
hier 1e uier foto van lilly stelt nog weinig voor hihi
[ Afbeelding ]

Dat is inderdaad echt nog niet veel :o

suus_elviera schreef:
dit is ook een totale verassing wand heb dr gekocht als niet drachtig en laten op voelen door da en die denk nog 2 maanden
ben zeer benieuwd weet ook niet of dit dr eerste veulen word ze komt uit ierland

Een supriseveulen!!

Pandakaas schreef:
Bedankt, ben echt heel blij met deze dame :D Ja een dame dus en buckskin tobiano (of misschien silver buckskin tobiano) <3

Geboorte ging echt mega snel, binnen 15 min vanaf dat ik de pootjes zag stond ze al. Drinken wil helaas niet helemaal, merrie heeft niet genoeg melk dus we hopen dat dat nog op gang komt. Nu moeten we dus ieder uur een beetje pavo melk aanbieden in de flesje/kommetje. Best lastig om goed voor elkaar te krijgen, maar we doen ons best :)

[ [url=m/VXXodp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7gboQH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lastig dat de merrie nog niet genoeg melk heeft, hoop dat het snel op gang komt. Ze is in elk geval erg mooi!

pretty schreef:
Jawel Mijnlieverd hier is enorm veel water gevallen dit paasweekend! Gelukkig had ik vrijdag nog alle weides bemest. 8000 vierkante meter,met de hand,alleen,auw mijn armspieren. :')
Maar het was goed,want ik zie nu al groen en groei. :P
Parnasse ook al bijna 300 dagen!

Lisanne dat is echt niet leuk als je nu nog echt niks uier ziet. :(:) Wellicht draagt ze wel over dan,maar je zult zien dat het altijd de moeite waard wordt. :j

[ [url=m/7aloi8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi die liet zien dat hij al een man is hoor.

pretty schreef:
Dit was inderdaad voor het eerst dat ik een veulen had die al zooo goed kon mikken met gereedschap in aanslag en al. En sla me dood,er kwam toch iets uit. Straks is Kikkie toch drachtig. :')
Jouw heren krijgen nog een weekje respijt dus! Komt vast wel goed,voel je je al iets beter?
Dat was extreem vroeg van Annisse,dat is waar! Groot gelijk dat je alert bent want je weet nooit dat het zich herhaalt!
Dat was met de geboorte van Fi,ik vergeet het nooit. Woelige tijd. Ik woonde toen nog euhm heel bescheiden in een berging terwijl we bezig waren aan ons huis en dan de kleintjes op komst.

Hihi dat zou wel wat zijn hoor. Als die nu drachtig is maar zal vast niet toch.

KoudbloedKim schreef:
Klopt het dat ik ook al een paar foto's op FB zag langs komen? Of was dat eentje die er erg veel op leek! :))

Hier voornamelijk in de meelees/bijleesstand, vanwege het waken en de drukte er omheen. :o
Kim duurt zeker niet lang meer!

Spannend!!!

Crines schreef:
Amai pretty :oo 2 maand oud? bijna niet te geloven.
Ik hoop dat Furioso niet zo snel is. Gisteren zag ik zijn dingetje wel al hangen. Super grappig om hem apentoeren te zien uithalen om te plassen :+ Hij denkt dat hij zijn beentjes hééééééééééééél wijd moet zetten om ze droog te houden 8-)
En als Vera bijna voldraagt kunnen we misschien tegelijk aan het waken zijn. Imperiosa zit op 318 dagen vandaag :D Gaat super snel ineens zeg. Ik was zo bezig met Sierra dat ik niet echt besefte dat intussen Imperiosa ook heel dichtbij komt :)

Dat zal er vast enorm grappig uit zien _O-

Zo ben weer bij :roll:
[KS-MK] Palomino veulentje in de maak!
Anouk heeft ook een volgtopic waar ik regelmatig updates probeer te posten.

Afbeelding

Afbeelding
Uier is wat leger dan vorige keer maar ga vanavond weer nieuwe fotos maken

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:50

Pandakaas, gefeliciteerd! Knap ding zeg en ook nog een merrie!

Ja hoor.. gaan we weer beginnen over het met z'n drieën waken en Cynthia die het langst door 'mocht' gaan? >;)

Waarom verwacht ik toch dat het dit jaar niet anders zal zijn?
Iedere keer als iemand me vraagt wanneer Dais is uitgerekend, zeg ik: '9 mei, maar ik ga uit van tweede helft mei, dan kan het altijd meevallen.' -O-

Maaaaaaaaarrr volgend jaar doe ik met Fi mee. Dan haal ik jullie allemaal in! }>