[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:26

:D

Oh ja jolandje, zelfde kleur en ook minimaal bont, leuk alleen Elsa is 1m14, nog best groot :P

Wow neon die slank blijft, mijne worden al dik van naar het gras te kijken

BianCatjee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:31

Dankjewel allemaal weer voor de felicitaties!
Mijn tellers staan weer ingesteld op mijn telefoon, die doet het werk haha

Zelf maak ik altijd al veel foto's maar de echte buikfoto's begin ik ook nog niet mee, het is nog lang niet te zien bij de mijne, pas tegen de tijd dat ze 7/8 maanden drachtig is ga je wat zien (dat was tenminste zo bij haar eerste veulen)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:36

Die van mij zie je het ook pas echt de laatste maand / 2 maanden een beetje, dan is het nog steeds niet extreem goed te zien. Fokkers zeiden nog 'daar zit er geen in hoor', maar kwam toch echt een veulen uit :+.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:39

wat voor teller heb je biancatje? misschien is dat ook wat voor mij, ik hou het nu handmatig bij :') haha

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:28

Ik heb op mijn telefoon al verschillende apps gebruikt, vorige keer maakte ik gebruik van countdown.
En nu heb ik de app Dreamdays, heb 2 datums ingesteld wanneer ze gedekt zijn (tinker is door dezelfde hengst gedekt) en 2 datums ingesteld wanneer ze uitgerekend zijn :)
Je kan zelf een achtergrond foto o.i.d. instellen, wat voor iets het om gaat etc

Edit: de countdown kan je ook op je voorscherm zetten en daar laten aftellen, dat heb ik bij dreamdays nog niet ontdekt of dat kan..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:33

oh haha, fotsy die is een stuk groter dan, Glowy is 84 cm. :+

ik maak eigenlijk altijd wel veel foto's , Joanna word altijd heel snel rond en maakt ook heel vroeg uier aan, wat altijd weer voor verwarring zorgt, want dan denk ik toch soms dat ze eerder moet, gevolg is dat ze dan wel 4 weken met alarm om loopt haha, glowy word pas echt dik op het allerlaatst, maar die begint al vroeg te tekenen, ingevallen puntkont enzo

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:45

Noumea gisteren laten scannen, beide eitjes waren eraf, voor de zekerheid gespoeld en 4x een prikje gehad, nu wachten tot 10 augustus om te scannen of ze drachtig is..hoop t zo, hopelijk is het er maar eentje dan..anders een vruchtje afknijpen. Maar nu eerst maar gaan duimen dat ze iig drachtig is :). Dan zal ik zo en zo blij zijn :).

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:49

Oef, die app heb ik ook direct maar gedownload, Biancatje. Alleen nu voorspel ik dat ik heel spastisch elke dag (of meerdere malen per dag :o ) die app open hahaha.
Hij is wel mooi aan het aftellen naar beide uitgerekende data en heb van beide ook oplopend staan vanaf de enige/laatste dekdatum (87 en 76 dagen *\o/*). Oh en hij telt de dagen af naar Kerst, ben een te grote Kerst liefhebber om die er uit te gooien :P :P

Spannend ml, nu maar duimen. Hopelijk meer geluk met dit nieuwe kwakje!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:47

Naar kerst aftellen mag hier ook hoor dan is Fab uitgeteld officieel, maar haar kennende gaat ze over tijd dragen :P dus vandaar word het een 2016 veulen :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:51

Vanmiddag dierenarts om te scannen. Spannend.
Ik maak weinig foto s in het begin. Niet voor 150dagen eigenlijk.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:55

Succes met scannen! Duimen maar laten draaien dan :)

Leuk al die buikfoto's, wat een verschillen :j De meesten zijn hier nog in drachtige vorm strakker dan die van mij, mijn dame haar standaard niet-drachtige buik is al zo:

Afbeelding

Food-baby O:) Overigens heeft ze die ook als ze te mager is, arme meid wil de boel maar niet meer strak krijgen :(:) :P

Nog een paar daagjes tot scan. Qua gedrag merk ik niks aan haar (behalve dat ze haar vent gemeen in elkaar getimmerd heeft dan) en ze leek van het weekend haar tussentijdse nep-hengstigheid weer te hebben dus ik vrees dat het een helaas pindakaas ipv Pinda is -O-
Hoewel staleigenaar aangeeft dat ze echt buitensporig veel eet nu (en ze is ook extreem gefocust op eten, dat is wel echt opvallend). Dus heb ergens nog een heel ieniemini beetje hoop dat ze toch voor 2 eet :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:05

Mn jongste merrie mooi drachtig (volgens mij wordt die al drachtig als je ernaar kijkt ;))
Andere merrie waarvan het veulen is ingeslapen niet, maar vreesde er al voor. Een knipoog stress en het is alweer weg. Zat nu nog een mooi groot geel lichaam. Dus met een weekje of 2 moet ze weer zover zijn. Mag ze lekker bij em in het land

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:09

Ik zal vanavond ook weer ff wat recentere foto's maken van Bo. Straks heeft mijn jongste van 10 jr les op d'r (hopelijk gedraagt Bo zich hihi) voor de eerste keer.

Handig die teller app, heb hem ook gelijk ff op mijn telefoon gezet. Dank je wel voor de tip BianCatjee

ML spannend. Duimen mee voor je hoor.

Spannend Vientje, ga heel hard voor je duimen.

Gefeliciteerd Cemlys

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:55

fabje voor of na kerst _/-\o_ nog van je champagne hengst dan? ben benieuwd

vientje, begrijpelijk hoor heeft ze al een veulen gehad, laat altijd zijn sporen na :P

oh Cemlys wat goed van je jonge merrie en zoals je gevoel aangaf jammer van je merrie die ook nog eens haar veulen verloren is. Ben je niet bang dat zoiets erfelijk is? of is dit louter toeval? Jij kan het weten natuurlijk ;)

succes wie moet scannen, duimen draaien hier rianne, amyz

kiki je dochter eerste les met Bo, doet toch iets met je he <3

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:59

Ik moet zaterdag scannen. Ben enorm zenuwachtig. Heb wel heerlijk gemend met liz, weet echt weer waarom ik zo gek op haar ben. Ze is heerlijk om mee te werken

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:36

Fotsy inderdaad nog van mijn champagne hengst. Ze is alweer 6 maanden onderweg als het goed is :)

Vientje wat is ze mooi wit joh!

Cemyls gefeliciteerd met de dracht van je jonge merrie! Zonde van je andere merrie maar misschien komt dat nog wel :)

Ik denk dat hier alle 3 de merries weer dragend zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:29

DL dat zou super wezen!

Spannend Rianne1994

Nou echt wel Fotsy. Ze heeft d'r wel eens opgezeten en uitgestapt maar nooit gereden.
Ze heeft eerder wel op een paar shets gereden, maar meer niet.
Maar echt, ben trots op beide <3
Bo heeft zich keurig netje gedragen, en was heel voorzichtig met d'r. In draf als ze iets d'r balans kwijt raakte ging ze snel stappen.
FF foto spam hoor :o

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 06:31

Ik zal me dit weekend eens op de apps storten :) bedankt.

Cemlys, gefeliciteerd met de jongste merrie :)

Ik kijk eerst nog uit naar de komst van de merrie, daarna ga ik me pas druk maken om foto's enzo. :') wat duurt dat wachten toch lang hea?!

Vientje, mijn drachtige merrie ziet er uit alsof ze ieder moment kan gaan bevallen :') vrouwen mogen gewoon een dikke buik hebben vind ik ;) vooral als ze al wat baby's hebben gehad :j haha

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:50

Hallo Dames,

Ik ben een aantal dagen afwezig geweest nadat we vrijdag hebben gehoord dat mijn merrie helaas (weer) niet drachtig is.

We hebben afgelopen weekend nagedacht wat we nu willen gaan doen en hebben besloten om volgend jaar vroeg in het voorjaar haar natuurlijk te laten dekken.
Voor ons nu de taak om met haar te gaan oefenen op de trailer en hopelijk dat we dan meer geluk hebben! :D

Voor nu wens ik iedereen heel veel succes!! voor de gene die nog moeten scannen zal ik duimen, en de drachtige merries wens ik een mooie zwangerschap toe :+
Hopelijk komen er volgend jaar vele mooie maar vooral gezonde babees!! *\o/*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:02

Jammer MonDos, vervelend dat het niet gelukt is dit jaar. Hopelijk heb je volgend jaar meer geluk!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:03

Jammer Mondos... :(:) maar inderdaad moed houden, oefenen met trailer laden en dan volgend jaar vroeg in het seizoen proberen op een andere manier... dat klinkt toch alsof het volgend jaar helemaal goed moet gaan komen :j
zullen we alvast zeggen; tot volgend jaar ? Of blijf je dit jaar ook volgen?

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:28

Laten we het hopen dat het volgend jaar goed komt :D

Ik zal dit jaar wel blijven volgen hoor!!! :D ben wel erg benieuwd hoe het de merries en babees vergaat maar ik zal nog weinig posten...

Dus bij deze dan alvast maar; tot volgend jaar!!! *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:25

jammer mondos, alvast veel plezier met trailerladen en tot volgend jaar in DBT 2017, we gaan hier ook vroeg starten en dan komt het helemaal goed. _/-\o_

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:37

Jammer Mondos....

Cemlys gefeliciteerd met je jonge merrie! Jammer van de andere maar zo te horen krijgt die nog een kans, hopelijk met succes!

Buikfoto's, mijn welshje heeft ook nog best een buikje maar gaat nu weer bereden worden dus zal wel weer gauw wat strakker zijn, al komt binnen enkele maanden het nieuwe buikje wel weer opzetten hihi

Linda, ik heb ook al wat baby's gehad en straks weer gewoon een super gladde buik, baby eruit dan binnen een paar dagen/ weekjes weer helemaal strak en plat, ik heb wel geluk op dat gebied, al zou ik het helemaal niet erg vinden als ik een buikje zou blijven houden door de zwangerschappen, dat was het meer dan waard.
Inmiddels ben ik bijna 38 weken zwanger, dus ik loop ook op alledag, spannend!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:48

spannend Manda, jij ook veel succes met de bevalling.