Dit is m'n grootste nachtmerrie. Upd p6 Shakyra is ingeslape

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Re: Dit is m'n grootste nachtmerrie. Upd p6 Shakyra is ingeslape

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 23:07

Pellie schreef:
loslaten meisje... vooral de kwellende gedachten aan haar pijn... Ach gut hier help je shakyra niet mee, en jezelf zeker niet. wat je doet is een allesvernietigend schuldgevoel opwekken en in je lijf en geest vastzetten... ophouden, niet doen!

heel wijs gezegd en goed verwoord...

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:17

Heel veel sterkte met dit zware verlies! Ach gut
ik ken het 'wat als?' gevoel helaas ook heel goed... en het helpt je niets verder, maakt je verdriet alleen maar ondraaglijker... het is niet eerlijk... Ach gut
weet niet wat te zeggen Verdrietig

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:29

Elke, ik sluit me ook helemaal bij Pellie aan.
Je afvragen waarom, en wat als.. schiet je niets mee op.
Je kwelt je zelf ermee. Je hebt gedaan wat je kon.
En natuurlijk heb je er veel verdriet van en is ze niet te vervangen maar schoffel je zelf niet onder met schuld gevoel want je hebt gedaan wat je kon. Veel dieren zouden wensen dat ze een baasje zoals jij hadden.
En ik weet t, het valt niet mee. Waarschijnlijk weet je dat in januari een vriendin van ons besloten heeft om uit t leven te stappen.
Veel vragen maar weinig antwoorden kwamen er. En ook ik dacht waarom, hoe, had ik maar.... en nog vind ik het moeilijk.
Ik probeer het van haar te accepteren. Me er bij neer te leggen.
Ik hou me één ding voor en dat is proberen te genieten van alle mooie momenten en bij de dag te leven.
Even lekker janken lucht goed op maar ga verder (ook al wil je op t moment niet), er is nog veel moois om voor te leven. T klinkt mss allemaal raar ofzo maar ik vind t ook moeilijk om precies te typen wat ik bedoel (en nu lopen er ook weer tranen bij mij) maar ik hoop dat je me begrijpt.
Je had eerst zo'n mooi onderschrift van; t is beter iets moois te verliezen, dan het nooit gekend te hebben of iets dergelijks, daar moet ik veel aan denken.
Nogmaals veel sterkte en ik denk aan je. (en ook sterkte voor de rest van je familie)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:49

Dank jullie wel.. het is en het blijft zo moeilijk, maar ik denk wel dat ik het uiteindelijk een plekje kan geven. Ik heb geweldig mooie momenten met Shak gehad, maar nu zie ik alleen die laatste paar uren steeds weer afspelen in gedachte. Ooit zullen de goede, mooie herinneringen in m'n gedachten afspelen.

Jellie; heb 'm weer in m'n onderschrift gezet, dat is idd wel iets waar ik aan vast wil houden. Het doet ontzettend veel pijn maar ik had de tijd met haar niet willen missen..

verder iedereen heel erg bedankt, alle steun doet me erg goed. Ik probeer er ook veel over te praten (hopelijk wordt niemand er gek van!), want dat helpt me enorm om het te verwerken.
Verder heb ik een aantal dagen zoiets gehad van 'misschien kan ik beter helemaal stoppen', maar dat is ook het verdriet ontduiken terwijl Darlah en Kenyi juist zoveel troost geven, hoewel het vaak ook nog heel veel pijn doet, maar ik geniet zo van ze

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:00

Nee Elke, we worden er zéker niet gek van , ik ben juist blij als je erover vertelt, zo wordt Shak niet vergeten, en elk klein beetje wat we je kunnen steunen, is er weer ééntje. We zitten hier als paardenliefhebbers bij elkaar, niemand zal je zo goed begrijpen als de mensen hier ...

Maar ben het met Jel en Pel eens, ga het je zelf niet té moeilijk maken, het verlies van Shak en Kyennah is al zwaar genoeg, ga jezelf niet ook nog een schuldgevoel aanpraten. Je hebt gedaan wat binnen jouw mogelijkheden lag, meer KUN je niet doen.

Nogmaals sterkte, meissie ... !! Ach gut Ach gut

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:42

Goed gezegd Pellie.
Je kan er idd niets aan doen en wat jij hebt gedaan is zelfs ervoor gezorgd dat ze niet nog meer moest lijden.
Het is idd een nachtmerrie van iedere fokker maar gelukkig heb je Darlah nog en haar veulen.
Nogmaals heel veel sterkte.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:18

ooh meis wat vreselijk, ik lees dit nu pas en jeetje ik ben er helemaal stil van!
Heel veel sterkte en wat mooi in je in onderschrift geschreven!

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:58

Wat vreselijk! Ik wens je als nog heel veel sterkte!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:23

Wat vreselijk is dit zeg, heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:56

Ik kan me niet beter aansluiten dan bij Keeva en Jellie. Gewoon over praten joh... En als je het niet in het openbaar wilt doen, dan pb je toch de een of ander uit dit topic Lachen Ik weet zeker dat iedereen je een luisterend oor en troostend woord biedt... Lachen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:31

zeker weten Elke!! Ach gut

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:38

djuno schreef:
Pellie schreef:
loslaten meisje... vooral de kwellende gedachten aan haar pijn... Ach gut hier help je shakyra niet mee, en jezelf zeker niet. wat je doet is een allesvernietigend schuldgevoel opwekken en in je lijf en geest vastzetten... ophouden, niet doen!

heel wijs gezegd en goed verwoord...

Idd..Mee eens, maar het is heel moeilijk, heel erg veel sterkte meisje Kusje

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:40

Dit doet je Boktnaam ten onrechte.
Wat erg. Ik heb het helemaal doorgelezen. Je hebt een wijs besluit genomen meid. Een afschuwelijk besluit, maar wel een hele dappere.
Ook van mijn kant heel veel sterkte en kracht toegewenst voor de komende moeilijke periode. Ach gut
Als je graag wilt, ben je welkom om me te pb'en meid.

jurriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:15

hey elke, keek net even in je profiel, wat een ontzettend mooi gedicht, dacht ook gelijk weer aan onze kleine indi.
Veel sterkte en geen verwijten maken, paarden kunnen geen beter baasje hebben dan jou.

Idooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:27

Zit met tranen in me ogen dit topic te lezen. En niet goed wetende wat ik moet zeggen....
Heel erg veel sterkte Elke met dit grote verlies.

jinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:44

Ook ik wens je heel veel sterkte toe met dit grote verlies.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:07

Veeeeeeeeel sterkte.. Vriendjes zijn?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:44

Weer zulk erg nieuws.
Las je verhaal echt met tranen in mijn ogen.

Je hebt het beste voor haar kunnen doen, heel veel sterkte gewenst .

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:47

Ik denk Elke, dat we eerder gek zouden worden als je het er niet meer over zou hebben. Als ik even voor mezelf spreek, moet ik zeggen dat ik toch elke dag even kijk of je nog geplaatst hebt hoe het gaat. Ik vind het knap dat je er zo open en dapper over praat en hoop dat de reacties van iedereen hier je een beetje helpen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:25

Ik wens je heel veel sterkte!
Het is vreselijk om je maatje zo te zien lijden.
Hopen op beterschap tegen beter weten in.
Ik weet er inmiddels van alles van ,alleen hebben wij (nog niet) dezelfde afloop.
Ik leef met je mee.

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:57

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
Dit is iets heel treurigs.....je verwacht blijdschap en dan slaat het noodlot toe.
Je hebt alles gedaan voor de 2 meiden.
Veel strekte gewenst!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:18

ook ik wens je heel veel sterkte. Heti s echt een nachtmerrie, als zoiets gebeurt. Heel veel succes met verwerken. Probeer niet teveel schuld op je te nemen, dit kon iedereen overkomen.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:34

Wat vreselijk zeg, echt heel erg. Zit hier gewoon met kipenvel, echt heel veel sterkte! Ach gut

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 20:50

bedankt allemaal. Vind het heel fijn dat jullie aan me denken en met me meeleven.
Het gaat opzich wel redelijk, vandaag ben ik voor het eerst weer bij m'n tante geweest na Shaks dood. (Darlah en Kenyi staan bij een andere oom en tante). Was best eventjes moeilijk, alles is zo vertrouwd, behalve dat Shak er niet meer is.. Ik mis haar echt zo ontzettend, en ik zie nog steeds die laatste uren voor me en er zijn nog zoveel vragen die nooit beantwoord zullen worden.
Ik weet niet of tijd daadwerkelijk de wonden heelt, maar ik hoop dat ik over een tijdje met een glimlach aan haar terug kan denken met alleen maar mooie herinneringen.
Haar halster hangt in mijn slaapkamer, het ruikt nog een beetje naar Shak. Dat is het enige tastbare wat er nog van haar is. Én natuurlijk haar zoon. Hij is nu een jaar verkocht maar ik heb nog veel contact met zijn eigenaresse. Hij lijkt zo ontzettend veel op haar, iets wat me nu veel meer opvalt. Ze zal in hem voortleven.

In eerste instantie wilden we Darlah dit jaar weer laten dekken, maar na Shaks dood hebben we daarvan afgezien. Het is allemaal heel moeilijk en er zit zoveel risico aan vast. Maar ik denk wel dat ik ooit weer zal gaan fokken. Fokken is zoiets moois, maar het kan helaas uitlopen op zoiets tragisch.
Toch zullen we, bij elk veulen wat we in de toekomst fokken, en bij alles wat we doen, en al het geluk wat we delen, terug denken aan haar;
Want Shak, dat was de merrie waar het allemaal mee begon, een merrie uit duizenden, en de enige met zo'n speciaal plaatsje in mijn hart, en dat voor altijd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:04

Ik kan me voorstellen dat je het nu even gehad hebt met het fokken maar ik hoop voor je dat als je er weer de moed voor hebt verzameld alles goed zal gaan!

Had het al eerder geschreven maar nog heel veel sterkte! Ach gut