Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:19

Joem spant nog steeds de kroon..........dikste buik, met nog maar 42 dagen drachtig Haha!

Weinig te beppen..........Joem is braaf, tut graag en is erg lief. Altijd al zo geweest mijn moppie!

Nu nog genieten op de wei, straks wordt dat weer minder.
Hebben jullie de paarden in de winter ook veel buiten staan? Bij ons gaan ze in de binnenbak spelen, in de stapmolen en gewoon rijden.
Weiland helaas geen optie.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:41

hier krijgen ze elke winter één wei ter beschikking die ze helemaal tot moeras en zomp mogen omwoelen Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:54

Ik heb vandaag ook maar eens de eerste serie dikke buiken foto's gemaakt. En dik zijn ze Clown

Eerst Catrin, de 3 jarige en voor het eerst drachtig.
Vandaag op 101 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
IMO nog een bescheiden buikje, ik verwacht ook niet dat zij snel zal gaan tonen.

Dan Macy, vandaag op 110 dagen:
Afbeelding
Afbeelding
Je zou bijna denken dat ze 110 dagen overtijd is Clown
Maar goed, ze is fulltime fokmerrie en werkt niet.

Haar dochter Fleur, verwacht haar 2e veulen en zit vandaag op 82 dagen:
Afbeelding

En dan hebben we nog Kyra, verwacht ook haar 2e veulen en zit nu op 98 dagen:
Afbeelding

Overigens is de wei alleen bij de voerbak kapot gelopen hoor, ze staan verder op een droog stuk Knipoog
Maar er is hier de afgelopen dagen meer regen gevallen dan van mei t/m juli...
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:06

Dit is mijn dikkerdje op 88 dagen. NIet zo'n hele duidelijke foto. Ik zal binnenkort eens een paar close-ups maken.
Nu ik van stal ben verhuisd gaat ze in de winter wel iedere dag naar buiten. Als het te nat is zal ze wel niet in de wei gaan maar ze komt iig iedere dag een paar uur buiten. Dat vind ik wel erg fijn.

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:54

Zo daar komen al weer flink wat buikjes (en buiken Knipoog macy..) voorbij! Ik zal hier ook eens een foto maken van 2 van de damen. Van nr 3 kan niet, want die staat ergens anders nu.

Het schiet wel heel goed op dit jaar vind ik, dat komt natuurlijk doordat er zo laat nog een veulen geboren is, toen die er was, was de rest alweer bijna 100 dagen onderweg.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:01

Buikfoto van 202 dagen drachtig:

Afbeelding

En haar uier Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Zusje heeft net gereden en wat les gehad van me.. Kind was bekaf na een kwartiertje Haha! Maar zij zorgt vandaag dus voor het eerst helemaal voor Chub; heeft haar zelf uit de wei gehaald, geborsteld, opgezadeld, gereden en is nu dus bezig met terug naar de wei brengen enzo.. Vind het zelf eigenlijk niks, de zorg zo uit handen geven aan een kind van 13.. Maar van de andere kant is het wel fijn om iemand te hebben die het even van me kan overnemen als ik te druk ben..

Bij ons komen alleen de paarden met een medische indicatie ook in de winter op de wei. Chub krijgt een paar keer per week een speeluurtje in de buitenbak - anders is het een bommetje met rijden.. Dit jaar wordt voor haar en haar veulen een wei veulenproof gemaakt voor als het weer goed genoeg is.. Bij slecht weer gaan ze overdag in de binnenbak..

Van de ene kant zie ik op tegen de winter: normaal staat ze al vroeg onder een deken en wordt ze geschoren zodat ik kan blijven rijden, maar dat kan dit jaar allemaal niet. En uiteraard kan ik van de andere kant niet wachten tot beeb er is!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:47

Wow! waw! wat een buik en uier al Nagelbijten / Gniffelen natuurlijk niet erg als je het aantal dagen dracht bekijkt Clown maar in vergelijking met de rest rond deze tijd (die uiteraard een eind later uitgerekend zijn Knipoog)
Ik vind dat altijd gek: dat mensen het rijden, scheren enzo gaan missen. Heb ik dus nooit last van: ik rijd graag, maar fokken gaat bij mij echt voor Ja
ieder zn ding natuurlijk Knipoog en ik ben blijkbaar beetje een uitzondering Tong uitsteken

marije: ook een hele dikke buikenfamilie bij jou! Macy is echt al dik, maar vergeleken met hoe ze er straks zal gaan uitzien... Schijnheilig
Ze blinken weer in hun jasje hoor Ja

Bar: bescheiden nog Lachen maar dat mag ook gerust op 88 dagen

toch een mooie mijlpaal die 100 dagen, Dreeke!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:49

frenia schreef:
Wow! waw! wat een buik en uier al Nagelbijten / Gniffelen natuurlijk niet erg als je het aantal dagen dracht bekijkt Clown maar in vergelijking met de rest rond deze tijd (die uiteraard een eind later uitgerekend zijn Knipoog)
Ik vind dat altijd gek: dat mensen het rijden, scheren enzo gaan missen. Heb ik dus nooit last van: ik rijd graag, maar fokken gaat bij mij echt voor Ja
ieder zn ding natuurlijk Knipoog en ik ben blijkbaar beetje een uitzondering Tong uitsteken

Nee hoor Frenia, ik heb juist helemaal nietzo'n rijder Bloos zit er zelfs veelste weinig op. Gelukkig staan de paarden wel 24/7 buiten.. maar soms schaam ik me weleens een beetje dat ik er maar zelden op zit.
Heb er gewoon sowieso weinig tijd voor, en ben liever met ze aan de wandel, lekker kroelen en poetsen.. maar fokken is het allerleukste hoor Haha!

Ik ga zo eventjes bijlezen Ja

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:05

Kwa voer ben ik vorig jaar ook met 9 maanden merriebrok gaan voeren. Wel viel Shak met een maand of 4 erg in omdat Kaylen wel heel veel van haar conditie eiste. Dus ik ben wel van plan wat meer bij te gaan voeren. Verder staan ze volop op het gras, en wat mij betreft morgen ze best al wel een extra speklaagje aanmaken Haha!

Frenia; jouw meiden zien er goed uit zeg!!!

Nicole: Wallona ook al op 100 dagen!!!

Chub al op 200, beter hoor hihi! Uiertje ziet er ook al goed uit!!!

Pretty; huizenprijzen daar ook al erg hoog, balen is dat he!
Hopelijk vinden jullie ook nog een leuk boerderijtje. Ik blijf ook hopen Knipoog

Bar; ideaal zeg, niet zelf meer mesten!!! En maar een paar minuutjes van huis vandaan!

Terorita; jammer dat Brown Sugar geveild wordt zeg

Dreeke: mooi buikje ook, knappe dame heb je!

Dimple; mijn merrie’s blijven gewoon buiten van de winter, dat is wel weer een stukje luxe van bij familie stallen. Maar kan me voorstellen dat dat op pensionstallingen gewoon niet te doen is

Marije; mooie buiken van een stel mooie merrie’s Haha!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:12

Ik meld me ook maar!

1 merrie is zeker drachtig, de andere is net terug voor de 2e keer van de hengsten boer. Beide haflingers! De uitgerekende datum weet ik zo even niet. Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:21

@ Marije R: Catrin heeft net zo'n bescheiden buikje als mijn merrie, ook 1e veulen en 101 dagen dracht Haha! denk ook niet dat ze snel toont.

@ Chubby: lekker buikje al zeg!! En die uiers gaan ook goed zo Haha!

@ Mazzel-meid: bedankt voor je compliment Bloos
wat fijn trouwens dat jouw merries lekker op de wei kunnen
blijven van de winter, helaas moet mijn meissie weer in het paddock vertoeven dan.

@ ingeuh: gefeliciteerd, spannend nog voor je andere merrie.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:24

Saké vandaag 89 dagen, gaat toch best snel eigenlijk Pling Dinsdag is ze 3 maand, ik wou haar op 5 maand nog eens laten scannen, wanneer scannen jullie voor de laatste keer?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:28

Mijn merrie is 1 juni gedekt en is nu dus iets van 100 dagen drachtig ofzo
Foto's van uier heeft geen zin want andere veulen loopt er nog bij

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:32

Ik heb met 40 dagen de laatste scan gedaan maar vraag me wel af hoe het gaat en of er nog steeds iets in zit.
Maar aan de andere kant, mijn DA rade het af nog een keer te scannen na 40 dagen. Elke keer dat ze aan die baarmoeder zitten,
loop je toch het risico dat je iets beschadigt.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:33

Niezzz schreef:
Mijn merrie is 1 juni gedekt en is nu dus iets van 100 dagen drachtig ofzo
Foto's van uier heeft geen zin want andere veulen loopt er nog bij

Als je merrie op 1 juni is gedekt is ze nog geen 100 dagen drachtig hoor, mijn merrie is op 10 mei gedekt en is vandaag
precies 101 dagen drachtig Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:25

niezzz: rekenfoutje denk ik Knipoog
via marijes site www.foalcam.nl kan je heel makkelijk het aantal dagen dracht berekenen OK dan!

ik laat op 6 maand nog eens opvoelen. (ongeveer, zal eind oktober zijn, dan is angel natuurlijk een maand verder dan tinkerbell Clown )

paardjes gaan alle dagen buiten in de winter, 's nachts naar binnen (net als szomers), alleen bij heel heel slecht weer blijven ze een dagje binnen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:50

wat gezellig zeg weer hier,
zie eigenlijk alleen maar bekende namen voorbij komen,
met hier en daar een nieuweling
beloofd weer een gezellige boel te worden

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:02

In de winter staan die van mij ook 's nachts binnen, vanaf half september ongeveer.
De laatste scan was met 7 weken en ze wordt ook niet weer gescand of er moet al wat bijzonders zijn natuurlijk.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:16

Als alles meezit, is Wild vandaag 78 dagen drachtig.. Wij laten dus wel nog een keer scannen, waarschijnlijk over twee weken, als alle heisa rond het vertrek van onze supermerrie voorbij is.. (Sparkling gaat de sport uit en de fokkerij in en dus bij ons weg.)
Onze paarden staan het hele jaar buiten, heerlijk!

Lekkere buikjes allemaal, hoor! Leuke foto's ook!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:29

Ben ik nu de enige gek die hele dagen druk kan zijn met het vinden van een naam?

Als ik in de auto rijdt, als ik zit te eten.........ik verzin van alles.
Mijn vriend had een leuke (we zaten net Extreem Home Makeover te kijken.....)
We noemen het veulen Oh My God Haha!

Geintje, of wat dacht je van Sexy Mother fiets Haha! Je ziet.............de meest rare namen komen voor bij, maar nog niet 1 waarvan ik zeg.....JAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Ik heb nog zeker 10 maanden dus tijd zat, maar ik blijf er maar mee bezig, heel raar.
Hebben jullie dat ook?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:01

Ik ben misschien nog wel gekker. Voor ze ook maar drachtig gescand wa sheb ik al een lijst met namen bedacht. Bloos Haha!
Ik ben er zelfs al bijna uit, zowel voor een merrie als voor een hengst.
Maar dat kan nog best veranderen als het veulen er is. Misschien vind ik het dan wel helemaal niet passen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:50

Hier nog zo'n namengek Haha!
Ben ook volop aan het bedenken, en heb inmiddels één hengstennaam waar ik helemaal weg van ben.
Nu nog een hengstennaam en 2 merrienamen Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:22

Oh bah namen verzinnen stel ik uit tot de veulens er zijn Clown

Ik heb gisteren Ceredig (hengstveulen van Kyra) verkocht en volgende maand zal hij na het schetsen, chippen, enten en afspenen opgehaald worden.
Dan houd ik een mooi groepje over voor het opfokken van de merrieveulens en er komt ook nog een merrieveulen van een bokker bij straks Lachen
Ik heb de laatste paar jaren steeds de veulens verkocht dus dit jaar mocht ik van mezelf de merrieveulens aanhouden Knipoog
Volgend jaar moet ik maar zien of ik er nog een aantal aanhoud of niet...

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:09

Om eerlijk te zijn hier nog geen namen. Clown Ik ben daar echt te slecht in gewoon. *LOL* Heb nog een tijd te gaan. Vork

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:20

Ik ben ook al met namen bezig hoor, maar ja die moeten met een D beginnen en dat is dan toch wat moeilijker als je letter-gebonden bent. Maar ik heb al wel wat leuks.... kan nog veranderen natuurlijk heb nog 7,5 maanden de tijd Haha!