Billy schreef:Hahaha, dat ga ik de eerste 10 jaar niet meemaken met mijn ruin
...en daarna laat je 'm ombouwen? }>

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Billy schreef:Kijk, het is heel simpel (mocht ik een veulen willen en een merrie hebben ipv een ruin)
Als ik een veulen wil fokken, ga ik door een hoop werk en kosten heen: uitzoeken van de hengst, dekgeld en afdracht, veearts, scannen etc, en ik moet nog maar afwachten wat er uit komt. Of het leeft en gezond is, of het het geslacht, de kleur en de aftekening die ik graag wil zien.
Dan ga ik naar de Zuidlaardermarkt op de derde dinsdag in Oktober, en daar kan ik een veulen uitzoeken dat me aanstaat, met een leuk papier erbij vaak, voor vaak onder het dekgeld, zeker bij de tuigpaardveulens waar ik dan voor zou gaan.
Ik loop dan geen risico met de merrie, en heb precies het veulen wat mij aanspreekt. Het is alleen niet van mijn merrie, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan persoonlijk.
Succes met je beslissing
Annetje schreef:Nu beweegt ze wel, maar alleen haar hoofd volgens mij
Ik ga weg, ga naar bed
Veel plezier nog! En als Copper vanacht bevalt moet iemand wel stills opslaan he?! Dan mis ik het in elk geval ook niet
Veel plezier nog en succes met Copper