Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
goldenarrow schreef:Nee, dat voeg je toe aan het sperma, vlak voor de inseminatie. Onze dierenarts bestelt het in Amerika, geen idee of je dat als particulier ook kan kopen, maar ik zie niks op de website staan dat het niet kan.
Het kost ons €50 extra (€75 voor diepvries), en aangezien wij dit jaar pas 2 merrietjes hebben na 10 jaar hengsten fokken wilden wij het wel eens proberen. Toch jammer als je een dekking van 4 ruggen koopt en er komt een hengstveulen uit waar je met moeite 2000€ voor kan krijgen. Dan wil ik het geluk best een beetje helpen
Maar wij hebben het nu bij 2 merries gebruikt, 1 vers en 1 diepvries, waarvan de eerste aanstaande zondag op dag 16 zit, dus ik ben benieuwd of het pakt.
Maar met een ruin kan je niet fokken.. en het is toch ook wel leuk om er een merrie uit te krijgen en daar weer een keer een veulentje uit te halen. Havanna haar eerste veulen was een merrie en daarna 2 hengsten. Ik zal blij zijn met wat er ook uit komt en het blijft in principe sowieso, maar heel stiekem heb ik misschien toch wel een lichte voorkeur voor een merrie.
Wel grappig om al die theorieën hier te lezen. Eerlijk gezegd geloof ik er niet in.
En wat een bijzonder spul. Voor die 50 euro extra kan je het altijd proberen.

Daar is als particulier bijna niet tegenop te boksen. Daar staat dan wel tegenover dat als je een mooi veulen fokt ze ook niet te beroerd zijn om de portemonnee te trekken (bij mooie merrietjes en topkwaliteit hengsten). Bij een veiling liggen de prijzen over het algemeen hoger dan bij bijvoorbeeld een KWPN-veiling.

deze op de foto ziet er erg geslaagd uit!lovejouuuIB schreef:Baudyh dat je de merrie nog niet kwijt bent.. had ik wel verwacht! Maar dan maar weer een knap henkie veulen proberendeze op de foto ziet er erg geslaagd uit!