Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
StalMelyn schreef:Kan je met 6 uur na ovuleren niet alsnog insemineren of is het diepvries sperma? Diepvries moet inderdaad binnen 4 uur na ovuleren dacht ik.
Caily schreef:Dat hangt van de baarmoedermond af, of die nog open is.
alicelover schreef:Simpie, dat is jammer. Verkeerd ingeschat of eerste keer scannen om te checken waar ze zat en net pech? Wel balen, maar we zijn nog vroeg en je weet nu wanneer je haar in de gaten moet houden.
Vulina schreef:Caily schreef:Dat hangt van de baarmoedermond af, of die nog open is.
Na de eisprong blijft die nog wel even open. Soms moet je bv nog een (aantal) keer naspoelen, dat kan dan nog omdat de BM mond nog open staat. Na 6 uur staat die zeker nog open en is ze nog vruchtbaar.. Ik meende zelfs tot 24uur, maar de meeste kans binnen 6 uur?
Fotsy schreef:Dus ik denk dat je beter dan zelf je tandarts of dierenarts contacteert of zij het doen of niet.
Cp Kan je dat vergelijken een verdoving vóór een scan van tien min of een verdoving voor tandarts van soms meer dan een uur en dan moeten ze erna nog twee uur gebonden staan omdat ze zeker niet mogen eten of drinken.
Iemand ervaring met een merrie inspuiten zodat ze niet meer hengstig komt?
Blijkbaar zijn dat eerst 2 injecties om de maand en dan nog eentje na 6 maand ofzo iets.![]()
Hier net gaan scannen met mijn 5jarige palomino merrie. Mijn ‘veulentje’ wordt morgen al geïnsemineerd. Voor haar eerste keer een scan was ze super flink, geen voet verzet. Super paard. Spannend allemaal weer.
Leuk je nieuwe hengstje Luna
Fotsy schreef:Amai cp krijgen die niet gewoon een kalmering dan? Oeie das wel echt extreem toch? En elke keer bij iedere scan? Kan toch ook niet gezond zijn en duur want zo een spuit er iedere keer in en dat voor die paar minuten. En kunnen niet mee op transport of je moet daar uren staan wachten. Allee ik rij altijd naar kliniek voor scan kost me dan 12,5 euro. Dus zou voor mij onmogelijk zijn als ik ze zou moeten verdoven op die manier. Want nu vandaag is de mijne gescand, morgen wordt ze gescand en vrijdag. Dat zou drie dagen achter elkaar een verdoving erin. En dan ken ik men merrie nog heel goed waardoor we net op tijd waren en zo het scannen nog beperkt is.