[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:26

Tinniie schreef:
Goed nieuws *\o/*

[ [url=m/v1PPek.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:28

Yes :D

Hier krijgen we de hengstenhouder niet te pakken, dus weet niet hoe Eli ervoor staat. :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:05

Gefeliciteerd Tinne *\o/*

Knappe combi Luna2006, welke knapperd krijg je op stal?

Inderdaad Murosch, dat heen en weer gesleep en wachten...Pfff, een hoop gedoe, maar het is voor een goed doel. Ik ben in ieder geval blij dat het bij Joan in 1x raak was en dat we niet die hele molen wéér door hoeven. Eerdaags scannen op een kloppend hartje, dat vind ik toch ook wel weer even spannend.

AM_Horses schreef:
Vandaag is Wild Thing gescand. Ei van 2.5 woensdag wordt ze weer gescand. Hopen dat het nu goed doorzet. De cystes leken gekrompen? Ik was er zelf niet bij, dus niet gezien. Afwachten maar...

Cystes kunnen inderdaad groter en kleiner worden. Ik heb er zelf ook een paar in mijn borsten en daarvan zeiden ze dat die dus ook groter en kleiner kunnen worden. Hopelijk heeft ze morgen een mooi eitje zitten om op te insemineren

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:46

Murosch, logisch dat je wat voorzichtiger bent geworden.

Ooo Tinniie, jij en je veel te knappe veulens ook altijd!

Noisy, fijn hoor dat ik volgend jaar in het koude vroege voorjaar op kraamvisite mag komen :P

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:47

Tinniie schreef:
Goed nieuws *\o/*

[ [url=m/v1PPek.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! *\o/*

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:48

Wauw! Knappe combi's Luna & Tinne! :D

AM_Horses, klopt. Is helemaal niet fijn als ze zich 180° anders gedragen dan dat je ze gewoon bent... Ze is anders nooit zo'n bitch (tenminste niet naar de DA! Das normaal haar beste vriendin!)

Murosh, super dat Wainonia eindelijk hengstig is/wordt! Beetje schot in de zaak! Heb net even je oudere topics bekeken, wat blijft dat toch een knappe merrie <3

Oh nee Mirjam! Das echt zuur! Hopelijk krijg je hem alsnog snel te pakken voor je weer een dikke 3 weken moet wachten :(

Hier doen Domino en Prisca om ter bitcherigst tegen mekaar. En tegen de ruinen ook. Die krijgen weer volop de oren in de nek gesmeten als het niet gaat zoals de dames het wensen. Ik heb goede hoop voor beide... Wij scannen op 15/16 dagen. Domino dag na Prisca geïnsemineerd. Dus op 10/05 worden beide dames nogmaals gescand.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:00

Oh Murosch dat was allemaal zo zuur maar kop op, het kan ook allemaal mooi zijn dus we duimen voor goeie afloop deze keer
Goed dat ze in de opvoelbox zich beter voelde. Is ook veel veiliger voor merrie en dierenarts.

Jiepie tinniie wat goed, je gevoel zat ook goed he.

Morgen men merrie halen, ze is af dus dan spannend afwachten. Ze was proper, geen vocht en mooi ei. En hij ging ze niet dichtzetten want ze zoog geen lucht tijdens insemineren en was proper maar iets anders dat minder drastisch is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:06

Claudia fijn dat ze hengstig is/word!

Evelien duimen dat ze drachtig zijn!

Gefeliciteerd Tinniie!!

Luna mooie combi! Jammer dat je andere merrie zon heimwee had..

Wij gaan naar de kliniek voor scannen. 12euro per scan. We brengen ze naar de hengst zodat we niet zo vaak heen en weer hoeven te rijden

Spannend cynthia

Spannend ajesca!!

Fayola is vandaag voor de tweede keer geinsimineerd. Spannend..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 19:58

Top Tinnie, gefeliciteerd!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 20:01

Gefeliciteerd Tinniie *\o/*

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:05

ik volg ik laat de mijne niet dekken maar ik vind het leuk om te volgen, ik ben vooral benieuwd naar die van Vulina omdat die ook gedekt is door Cremello :)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:06

Gefeliciteerd Tinnie *\o/*

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:11

Gefeliciteerd Tinnie mooie combinatie <3

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:46

Fijn dat de cystes gekrompen zijn AM, klinkt toch al wat meer positief!

Snap je gevoel wel hoor Murosch, als het afgelopen jaar zo slecht ging dan zou ik ook een beetje de moed verliezen.. Hopen dat het dit jaar wel gewoon goed gaat! Ze is in ieder geval al lief bij de da :D

Gefeliciteerd Tinnie!!

Dat is toch wel heel fijn inderdaad Noisy, netjes volgens het boekje alles in 1x goed.. Ik hoop dat het hier ook gewoon in 1x gepakt heeft, zie er echt tegenop om haar wéér het halve land door te slepen naar die hengst..

Dat klinkt goed Evelien! Spannend! Dan ga je rond dezelfde tijd scannen als ik, heb jij al een afspraak daarvoor gemaakt? Ik moet hem nog maken maar moest echt even regelen eerst met vervoer..

Ook spannend bij jou Fotsy! Klinkt toch positief

En gaat ook goed bij jou Kabayo, hopelijk heeft het gepakt!

Hier niet zoveel nieuws eigenlijk, nog steeds aan het aftellen naar de 18 dagen scan :+
Nu ik het zo lees bij jullie begin ik wel te twijfelen of ik niet iets eerder al moet gaan scannen.. Ze had wel op een moment twee eitjes maar niks gehoord van de hengstenhouder over een kans op tweeling.. Er was ook geloof ik maar 1 eitje toen ze het gingen afspuiten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:59

Laylah2002 schreef:
ik volg ik laat de mijne niet dekken maar ik vind het leuk om te volgen, ik ben vooral benieuwd naar die van Vulina omdat die ook gedekt is door Cremello :)

Thanks :) Merrie raakt alleen vaak niet drachtig, dus héél hard duimen!

Salatiga, als er 1 ei is geovuleerd, dan is de kans op een tweeling minimaal. Als er 2 zijn gesprongen zou ik wel op max 16 dagen scannen..

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:56

Vulina extra spannend dus.

Onze dierenarts vertelde bij het insemineren dat hij 1 mooi ei had dat groter geworden was. Ze had 2 eieren maar er was er dus maar 1 gegroeid. Daarom zag hij geen reden voor een vroege scan dan de 18 dagen omdat hij geen tweelingdracht verwacht.
Wanneer ze beiden gegroeid waren was het wel een indicatie voor een eerdere scan volgens hem.

Hij vertelde ons ook dat hij liever niet voor de 18 dagen scant (kans op 2ling daargelaten) omdat ze wanneer ze toch iets later ovuleert het vruchtje wat later zichtbaar is.

Ik heb een leuke dierenarts die ons graag wat leert!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:05

In principe gaat het niet om hoe groot het ei of hoe hard het groeit. Sommige eieren krimpen zelfs in een cyclus.. Het gaat er om welke er springt. Of dat 1 grote en 1 kleine is, is onbelangrijk.. Beiden kunnen een vruchtje worden..

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:13

Zo, even alles van de afgelopen week weer bijgelezen. Vorige week werd ik flink verkouden en voelde ik met totaal niet fit. Afgelopen weekend kwamen dan toch mijn neefje en nichtjes bij ons op de boerderij logeren en die brachten weer wat nieuws mee, dus ik heb de afgelopen dagen veel tijd bij het toiletpot doorgebracht. Gelukkig ga ik nu weer de goede kant op.

Tiana is afgelopen zaterdag voor het laatst gescand en haar ei was toen weg. We gaan 10 mei scannen om te kijken of het gelukt is. Ik denk dat we vrijwel gelijk oplopen met de dames van Evelien.

Ik ben toch blij dat de dierenarts hier gewoon alles aan huis komt doen, zodat we niet zo met haar hoeven te slepen. Lijkt me een flinke klus om haar voor iedere scan/inseminatie op te moeten laden om daarheen te gaan.

Vulina, spannend met de embryo's! Worden de embryo's gemaakt in de originele moeder en dan overgeplaatst naar de draagmoeder of gebeurt het maken van het embryo in een reageerbuis?

Kabayo, leuk dat je ook weer mee doet. Ik kan me het verhaal van Lady en haar veulen nog goed herinneren. Zo sneu hoe dat gelopen is. Heb je later nog wat gehoord van het veulen dat ze toen geadopteerd had?

Tinnie, gefeliciteerd met de dracht.

Luna, jij ook gefeliciteerd. Leuke combinatie!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:18

Nee, wij doen bij deze merrie embryo transplantatie. Dan wordt de echte moeder gedekt en 8 dagen later wordt het embryo er uit gespoeld. De draagmoeder moet tegelijk of tot maximaal 3 dagen later een eisprong hebben gehad om terug te kunnen plaatsen.

Wanneer het in een reageerbuis wordt gemaakt is het icsi. Dan haal je de eicellen uit de moeder, die je bevrucht met 1 zaadcel. Wanneer die aanslaat zetten ze hem in een draagmoeder.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:31

Vulina schreef:
In principe gaat het niet om hoe groot het ei of hoe hard het groeit. Sommige eieren krimpen zelfs in een cyclus.. Het gaat er om welke er springt. Of dat 1 grote en 1 kleine is, is onbelangrijk.. Beiden kunnen een vruchtje worden..

O oke tja ik herhaalde ook eigenijk alleen maar wat de dierenarts vertelde over mijn merrie. Vond het wel logisch klinken.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:32

Lijk mij wel lastig om dat allemaal gelijk te krijgen vulina of valt dat mee ?

Hier is de dierenarts net weg waarschijnlijk is ze net hengstig geweest ;(

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:38

paardje2013 schreef:
Lijk mij wel lastig om dat allemaal gelijk te krijgen vulina of valt dat mee ?

Hier is de dierenarts net weg waarschijnlijk is ze net hengstig geweest ;(

He wat balen. -O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:47

@Marije, dat begrijp ik, klinkt ook logisch! Maar als ze beide waren gesprongen (geovuleerd) kunnen ze beide bevrucht zijn :) Misschien is er gewoon maar 1 gesprongen?

Paardje2013, meestal lukt dat wel aardig. Ik heb nu 1 die is maandag hengstig gespoten, daar heb ik 2 draagmoeders voor. 1 loopt helaas voor in de cyclus, die was vroeg hengstig geworden, dus hopelijk heeft die een lange cyclus. De andere hebben we gisteren hengstig gespoten, dus in theorie zou die synchroon moeten gaan lopen. Zo niet, dan wacht ik een cyclus. Ik wil niet meer draagmerries bij huren..

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:04

Wat een planning wel heel erg leuk al die veulentjes straks :) Sita had een groot geel lichaam zei ze. Waarschijnlijk net geweest maar kan het dan ook dat ze nog hengstig moet worden ?
Maandag mogen we weer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:40

Vulina, flink plannen dus.

Eli
Vorige keer toen we belden (zaterdag) was ze heel hengstig, ei vsn 3.7-3.8 en zou binnen paar dagen geinsemineerd worden. Ok fijn.
Gisteren kregen we ze niet te pakken.
Vandaag; wist niet hoe het merrie gibg, zou met 10min terug bellen. Werd niet terug gebeld dus maar weer gebeld. Nu zaten haar eitjes opeens nog maar op 3, wou ze niet hengstig worden etc. Ze schijnt beetje hengstig gespoten te zijn en nu 3 eitjes te hebben. Op zijn vroegst vrijdag insemineren. Snap er niets meer van. :\
Waarom gaat het allemaal zo raar dit jaar. Volgend jaar maar thuis houden en foor eigen DA laten doen oid. -O-