Anoniem schreef:Ik heb zo het gevoel dat als Beer een hoogbenig KWPN veulen was geweest met spectaculaire gangen en bloedlijnen in eigendom van een blonde internationaal geklasseerde amazone die er een aantal foto-volgtopics over had lopen met een enorme schare aanhangers in haar nek, deze hele discussie hier niet had plaatsgevonden.
Nu gaat het over een dikke koudbloed, en dan nog een kruising ook, van iemand die alleen maar recreatief bezig is en dan mag er geen horde aanhangers zijn die dit veulen naar de eerste plaats stemt?
Hoezo dan niet? Blijkbaar is dat wel het realistisch beeld van de veulenvoorkeur op bokt, net zoals de realiteit dat zo'n beetje half bokt niet eens een paard bezit en een groot deel van de bokkers niet eens paardrijdt maar net doet alsof ze God mag weten hoeveel sportpaarden al naar de top hebben gereden en overal verstand van hebben.
Even los van dat dit natuurlijk complete onzin is (Want er worden al jaren vraagtekens neergezet bij de verkiezing en de uitslag, vorig jaar is zelfs het topic met de uitslagen compleet verpest door mensen die het onterecht vonden dat er twee dode veulens gouden boktveulen van het jaar waren geworden).
Wist ik van te voren toen de zoektocht naar een geschikte hengst gestart werd dat dit veulen hoogst waarschijnlijk het gouden boktveulen zou worden. Niet erg, want er wordt veel voor gelobbyt.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat andere veuleneigenaren daardoor geen zin hebben om hun veulen nog op te geven. Het is al een gelopen race.