Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:25

Ik vind trouwens dat dit zoiets niet bij een aanmelding moet staan. Wat het dier allemaal heeft gehad of dat het überhaupt nog leeft.

Ik had ook in het lang en in het breed kunnen neerzetten wat mijn ventke heeft moeten doorstaan. Maar dan haal je eerder stemmen daarmee als door de foto. De mensen die nu op mijn appie hebben gestemd ben ik super blij mee al kun je ze op 1 hand tellen volgens mij. Maar dat zijn mensen die hem leuk vinden om wie hij is.

Voor mij is hij mijn gouden veulen. Want veel post ik niet en al zeker geen foto topics (denk 2 van de veulens samen) dus hij haalt stemmen puur op zijn uiterlijk.

Wie wint maakt mij dus helemaal niet uit. En ben heel benieuwd wie er gaat winnen want zijn veel namen.die terug komen telkens :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:51

Als ik zo'n foto zie van een veulen met een zielig verhaal, heb ik meteen dat nummer van Justin Timberlake in mijn hoofd. 'Cry me a river, oooh, cry me a river'.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:53

lieveli schreef:
Als ik zo'n foto zie van een veulen met een zielig verhaal, heb ik meteen dat nummer van Justin Timberlake in mijn hoofd. 'Cry me a river, oooh, cry me a river'.

Majesteit, toch last van die erwt?
Of bent u reeds uitgeslapen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:17

Kijk, ik heb vorig jaar op een zielig verhaal bij zowel de hengsten als de merries gestemd, omdat ik beide veulentjes van bij de geboorte gevolgd had, het mooie beestjes vond en de eigenaars op die manier een hart onder de riem wilde steken. Mijn 2de stem heb ik toen gegeven aan beestjes die ik gewoon super mooi vond. En ik vermoed trouwens dat die eigenaars met een zielig verhaal liever hun beestje levend en wel bij zich willen hebben ipv de tittel gouden boktveulen.

Dit jaar heb ik weinig veulen topics gevolgd, degene die ik dan weer wel gezien heb, spreken me minder aan of doen niet mee, dus heb ik gewoon gekozen voor degene die ik wel in mijn wei zou willen.

Vraagje: komt de boktkoning ook nog langs of zijn we over geleverd aan de nukken van hare majesteit op de erwt? :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-16 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:18

Luna2006 schreef:
Ik vind trouwens dat dit zoiets niet bij een aanmelding moet staan. Wat het dier allemaal heeft gehad of dat het überhaupt nog leeft.

Ik had ook in het lang en in het breed kunnen neerzetten wat mijn ventke heeft moeten doorstaan. Maar dan haal je eerder stemmen daarmee als door de foto. De mensen die nu op mijn appie hebben gestemd ben ik super blij mee al kun je ze op 1 hand tellen volgens mij. Maar dat zijn mensen die hem leuk vinden om wie hij is.

Voor mij is hij mijn gouden veulen. Want veel post ik niet en al zeker geen foto topics (denk 2 van de veulens samen) dus hij haalt stemmen puur op zijn uiterlijk.

Wie wint maakt mij dus helemaal niet uit. En ben heel benieuwd wie er gaat winnen want zijn veel namen.die terug komen telkens :D

Idem hier, geen extra informatie erbij, gewoon een foto met naam en geboorte datum.
Hier ook bijna geen stemmen, maar dat maakt mij niet veel uit.
Het is een haflinger veulen, dus ze is sowieso al een gouden veulen! :)
En voor mij is ze haar gewicht in goud waard.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:22

Tivoli schreef:
lieveli schreef:

Majesteit, toch last van die erwt?
Of bent u reeds uitgeslapen? :D

:')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:23

Ik sta er dubbel in. Aan de ene kant zou ik mijn veulen ook niet opgeven (dit jaar niet eens een topic geopend wegens geen tijd) omdat het al een gelopen race is. Aan de andere kant vind ik het terecht dat de BBers of mooiste verhalen winnen; wat dat betreft is het net als elke verkiezing. Wie het meest aan promotie doet wint.

Als er nou BBers zouden zijn die elk jaar fokken en winnen zou ik wellicht iets anders vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:38

Mensen, het was een middagdutje!

edit: Verder eens met mijn voorganger. Ik denk ook dat bepaalde mensen écht heel blij zijn als ze winnen, nou dat gun ik ze. Ik zou zelf niet meedoen met zo'n verkiezing, want ik vind het een beetje kinderlijk.

Maar ik heb ook nog nooit een topic gemaakt van mijn drachtige merries en hun veulens.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:42

lieveli schreef:
Mensen, het was een middagdutje!

edit: Verder eens met mijn voorganger. Ik denk ook dat bepaalde mensen écht heel blij zijn als ze winnen, nou dat gun ik ze. Ik zou zelf niet meedoen met zo'n verkiezing, want ik vind het een beetje kinderlijk.

Maar ik heb ook nog nooit een topic gemaakt van mijn drachtige merries en hun veulens.

Ik vergeet ook altijd dat jij ook gewoon een paardenmeisje bent :+ Zie je alleen af en toe (tot mijn vreugde) lekker even cynisch langs komen :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:01

Zou het stemmen ook niet gewoon beter zijn indien je niet ziet wie wat gestemd heeft?
Dan gaan mensen ook niet beinvloed worden door de posts die er al staan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:06

2a54z6e45r6r schreef:
Zou het stemmen ook niet gewoon beter zijn indien je niet ziet wie wat gestemd heeft?
Dan gaan mensen ook niet beinvloed worden door de posts die er al staan.

Misschien is dat wel een idee.

Twee rondes maken.
De eerste ronde zoals nu, openbaar stemmen.
Daar komen per geslacht 3 finalisten uit.
En daar wordt een poll van gemaakt waar mensen anoniem op stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:55

Ik heb zo het gevoel dat als Beer een hoogbenig KWPN veulen was geweest met spectaculaire gangen en bloedlijnen in eigendom van een blonde internationaal geklasseerde amazone die er een aantal foto-volgtopics over had lopen met een enorme schare aanhangers in haar nek, deze hele discussie hier niet had plaatsgevonden.
Nu gaat het over een dikke koudbloed, en dan nog een kruising ook, van iemand die alleen maar recreatief bezig is en dan mag er geen horde aanhangers zijn die dit veulen naar de eerste plaats stemt?
Hoezo dan niet? Blijkbaar is dat wel het realistisch beeld van de veulenvoorkeur op bokt, net zoals de realiteit dat zo'n beetje half bokt niet eens een paard bezit en een groot deel van de bokkers niet eens paardrijdt maar net doet alsof ze God mag weten hoeveel sportpaarden al naar de top hebben gereden en overal verstand van hebben.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:01

Wat een belachelijke aanname. Als je had opgelet had je gezien dat er ook een KWPN veulen genoemd werd ergens in dit topic. Daarnaast vind ik het sowieso onnodig om namen te noemen, het is niet iets wat pas sinds dit jaar gebeurt, het gaat al jaren zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:05

Het ging hier over dat men de stemmen van een bepaalde groep aanhangers niet als volwaardig ziet. Dat is pas belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:12

Nogmaals: waar maken jullie je nou druk om? Het is toch om te gillen dit? Wie kan het wat schelen wie er wint en op welke manier.... :))

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:15

Nog al een aanname die nergens op gebaseerd is :') Moet zeggen dat ik het een pracht topic vind. Al 20 pagina's off-topic gezwets en nog steeds geen mod opmerking :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:15

Nies_ schreef:
Nog al een aanname die nergens op gebaseerd is :') Moet zeggen dat ik het een pracht topic vind. Al 20 pagina's off-topic gezwets en nog steeds geen mod opmerking :))

Zit jij je ook zo te bescheuren? Waar gaat het over? :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:19

Picasso schreef:
Nies_ schreef:

Zit jij je ook zo te bescheuren? Waar gaat het over? :D

Mega grappig dit! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:25

Maar KBK word door een paar mensen steeds genoemd (wat ik overigens heel flauw vind) er zijn meer veulens die veel volgers hebben dus om alleen beer te noemen klopt dan niet en is ook niet nodig. Er zijn nog 2 die sowieso op de 1e en 2e plek komen, daar hoor je niemand over terwijl het er met alle veulens om gaat welke je aanspreekt en smaken verschillen daar in. Wil je niet op de 'top 3' stemmen dan doe je dat niet, zo moeilijk is het toch niet?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:29

Ik vind het eigenlijk ook niet echt tof hoe hier een bokker met een slecht gevoel wordt opgezadeld. Iedereen heeft evenveel recht om topics te openen over haar/zijn veulen, dit is imo een logisch gevolg daarvan, maar het wordt haar bijna kwalijk genomen dat er mensen op haar veulen stemmen.

Waar zijn we mee bezig.

De discussie over de verkiezing en dat er dingen anders kunnen, ok, maar als het blijkbaar al jaren speelt, is het niet nodig om het nu wèl persoonlijk te maken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:32

Anoniem schreef:
Ik heb zo het gevoel dat als Beer een hoogbenig KWPN veulen was geweest met spectaculaire gangen en bloedlijnen in eigendom van een blonde internationaal geklasseerde amazone die er een aantal foto-volgtopics over had lopen met een enorme schare aanhangers in haar nek, deze hele discussie hier niet had plaatsgevonden.
Nu gaat het over een dikke koudbloed, en dan nog een kruising ook, van iemand die alleen maar recreatief bezig is en dan mag er geen horde aanhangers zijn die dit veulen naar de eerste plaats stemt?
Hoezo dan niet? Blijkbaar is dat wel het realistisch beeld van de veulenvoorkeur op bokt, net zoals de realiteit dat zo'n beetje half bokt niet eens een paard bezit en een groot deel van de bokkers niet eens paardrijdt maar net doet alsof ze God mag weten hoeveel sportpaarden al naar de top hebben gereden en overal verstand van hebben.

Even los van dat dit natuurlijk complete onzin is (Want er worden al jaren vraagtekens neergezet bij de verkiezing en de uitslag, vorig jaar is zelfs het topic met de uitslagen compleet verpest door mensen die het onterecht vonden dat er twee dode veulens gouden boktveulen van het jaar waren geworden).
Wist ik van te voren toen de zoektocht naar een geschikte hengst gestart werd dat dit veulen hoogst waarschijnlijk het gouden boktveulen zou worden. Niet erg, want er wordt veel voor gelobbyt.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat andere veuleneigenaren daardoor geen zin hebben om hun veulen nog op te geven. Het is al een gelopen race.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:35

Anoniem schreef:

Jeetje meen je dit nou serieus deze reactie, slaat gewoon alles. :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:40

Ik snap repelsteel heel erg goed.
Maar als het aan de eigenaren van beer ligt wordt hij niet eens gouden bokt veulen, dan hebben diegene die daar een probleem mee hebben misschien vrede :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:44

M_D_H schreef:
[naam] schreef:

Even los van dat dit natuurlijk complete onzin is (Want er worden al jaren vraagtekens neergezet bij de verkiezing en de uitslag, vorig jaar is zelfs het topic met de uitslagen compleet verpest door mensen die het onterecht vonden dat er twee dode veulens gouden boktveulen van het jaar waren geworden).
Wist ik van te voren toen de zoektocht naar een geschikte hengst gestart werd dat dit veulen hoogst waarschijnlijk het gouden boktveulen zou worden. Niet erg, want er wordt veel voor gelobbyt.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat andere veuleneigenaren daardoor geen zin hebben om hun veulen nog op te geven. Het is al een gelopen race.

Ik ben een andere veuleneigenaar die hem niet heeft opgegeven. Niet omdat ik het al een gelopen race vond overigens.
Maar that's life. Iedere wedstrijd/verkiezing heeft favorieten. Dat zal altijd zo blijven. Dat is iets heel normaals.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:48

dat klopt, dat zal ook altijd zo blijven. Maar de vraag is waarom mensen hun veulen minder lijken op te geven.
Dan is dit ook meteen het antwoord daarop.