[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:05

Gefeliciteerd Woogy :)

Die is wel vies haha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:38

Gefeliciteerd Woogy *\o/* *\o/* *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:58

Gefeliciteerd Woogy! Hopelijk blijft het mooi zitten en heb je volgend jaar weer een veulen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:09

Joehoe!!!! Lisa ben kai blij voor je! Eindelijk joh! Gefeliciteerd!!!! *\%/*

Hoezo mag Regumate niet toegediend worden door vrouwen?! Wat n onzin!
Heb t jaaaaaren zelf toegediend en ook op zeer gerenommeerde stallen doen vrouwen t gewoon hoor. Raad je alleen wel aan handschoentjes te dragen en na toedienen je handen te wassen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:11

Dank je wel iedereen voor de lieve berichtjes :)

Pepper is wel een pro in niet wit zijn hey :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:20

Bedankt voor jullie meningen/ervaring wederom.. Ik had 31 mei een lange buitenrit staan
waarbij mijn pony ook aardig lang op de trailer moest staan maar die ga ik nu annuleren.
Ik wil geen risico nemen :)

Gefeliciteerd Woogy! Wat leuk/spannend lijkt me dat :D
Inowa; haha leuk hé schimmeltjes.. Wat een viespeuk :') Mijn pony is dunalino (dus ook erg licht) en doet
altijd erg goed haar best lekker vies te worden als de deken even af gaat..

Afbeelding

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:21

Jeej gefeliciteerd :D
Nu zorgen dat t lekker blijft zitten.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:42

Ooh proficiat Woogy, zo leuk dat de eerste merries beginnen drachtig te worden :D
Ik hoop ook dat het bij Jade van de eerste keer gaat pakken, hoewel ik dan een vroeg veulen zou hebben.. Ze kan dan al vanaf 1 maart 2016 bevallen. Maar ik wil liever de veulenhengstigheid niet overslaan.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:09

Gefeliciteerd Lisa! Nu duimen dat het netjes blijft zitten!

Inowa, Pepper vies? Nou op die eerste foto vind ik haar super schoon :D
Die foto's daarna, ja, daar is ze wel vies :') Maar zo zien ze er hier ook regelmatig uit.

Regumate mag niet gegeven worden door vrouwen? Dan zou ik toch een probleem hebben :D Ben het grootste deel van de tijd alleen op stal en aangezien Aziza het sowieso de eerste maanden van haar dracht krijgt (en Mausi het ook de eerste maanden gehad heeft), geef ik het zeer regelmatig. Nog nooit ergens last van gehad.

Cynthia, als Daisy de trailer leuk vind zou ik het gewoon doen. Alleen wanneer ze echt stress ervaren in de trailer (zoals Aziza :( ) zou ik het niet doen, Aziza is door het reizen in 2013 tot 2x toe haar vruchtje verloren. Maar Hala heb ik opgehaald uit België op 15 dagen dracht, en dat was geen enkel probleem, zij had dan ook totaal geen problemen met de trailer.

Zo, mijn paardjes slapen vannacht voor het eerst weer buiten. Kan ik voor het eerst sinds oktober (?) weer eens een beetje uitslapen :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:48

Ik geef alleen door wat ze hier zeggen dames, please don't shoot the messenger...

Ikzelf ben ook benieuwd naar deze combi cynth maar ben ook benieuwd wat dais er weer van gaat bakken!

Mijn smeerpoets vandaag:

Afbeelding

Ik thuis en plat op de bank, mega last van mn rug... Straks nog even het contract inscannen en opsturen en dan contact opnemen net de eigenaresse van Gus om mn creditcard gegevens door te geven. Ze hebben n speciale aanbieding ivm Pasen, dat scheelt me toch weer $250,- wat erg mooi meegenomen is :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:05

spannend cubalibre.

Woogy gefeliciteerd

het seizoen komt op gang.

tinniie hopelijk pakt het van de eerste keer.

pretty heb eens gehoord dat het niet zo goed is voor mini's en shetjes dat ze vroege veulens hebben maar lijkt me onzin, Marije heeft altijd vroege veulens met haar paardjes. Moeilijke keuze altijd en dan wil je ook niet te lang wachten als het dan niet van de eerste keer pakt, pfff

pepper vies, die is toch gewoon schimmel _/-\o_ ;)
xapple die lijkt het ook best leuk te vinden :j

jammer dat ik zo ver woon anders had ik wel willen rijden met jullie hoor, heb auto, paardenremork en rijbewijs, maar woon in België

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:49

Gefeliciteerd Woogy!

Hier wordt het volgende week spannend, dan zitten er 4 op de 3 weken dus hopelijk worden ze niet opnieuw hengstig.
Snazzy zit inmiddels al op 29 dagen na de laatste dekking dus daar heb ik wel vertrouwen in. Denk dat ik het probeer te plannen dat de andere 4 merries over een dag of 10 gescand worden en dan kan Snazzy voor de 40 dagen scan.

En ook hier nog steeds 2 die niet hengstig zijn geweest dit jaar. Heb ze nu bij de hengst in de paddock gezet. Patton heeft nu 2 merries bij hem lopen en de dames hadden hem vanmorgen al uit de schuilstal gezet :+
Deputy heeft zijn oude vriendin Dynamic weer terug. Die hebben al eerder een zomer samen gelopen toen Dynamic geen veulen aan de voet had.
Als de laatste 2 merries niet snel hengstig worden, laat ik hen ook wel eens scannen denk ik en eventueel hengstig spuiten. Wil ze ook niet veel later gaan dekken eigenlijk...

Fotsy, wat zou er niet goed zijn aan vroege veulens bij mini's en shetjes?
Vroege veulens kan prima als je de accommodatie ervoor hebt. Dus ruime stallen en weidegang mogelijk vroeg in het jaar. Maar dat is ook bij grote paarden zo.
Dan heb je ook niets aan vroege veulens als ze pas in april/mei de wei op kunnen bv.
Ik denk zelfs dat mijn jan/feb veulens meer buiten zijn geweest in het begin dan de veulens van eind maart/begin april bij andere mensen ;)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:00

Spannend Marije!! hopen dat ze allemaal drachtig zijn en snel hengstig worden.

Liz liet gisteren van marschall alles toe behalve het laatste stukje :o

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:43

Spannend Marije, hier woensdag scannen voor Aziza. Ben heel benieuwd of ze drachtig gaat zijn, of dat we iig nog een keer moeten. Als ze drachtig is zit het dekseizoen er voor ons alweer op voor dit jaar :D

Hier even een foto van vandaag van Aziza, wel erg vies, maar ik blijf haar alsnog prachtig vinden <3

Afbeelding

En woensdag weten we dus of we volgend jaar een half zusje/broertje mogen verwachten van deze boef: [KS-ITP] Showbink Amir Lateef alweer 1,5 maand oud!

Afbeelding

Afbeelding

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:53

Het is wel een super leuk veulen zeg. Heb toen het eerste topic ook gezien.
Aziza is inderdaad wel erg mooi zo :o

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:11

Leuk Marije, weer 5 leuke vroege veulentjes hopelijk! Het is misschien niet slecht dat er dan 2 een beetje later zijn, ik denk dat je niet veel slaapt als er 7 ongeveer tegelijk uitgerekend zijn :P

Al_Zawraa, jij ook veel succes bij de scan! Het zou handig zijn als het dekseizoen er al op zit, dan kan je nu nog blijven genieten van je knappe mannetje en daartegen is ze al weer bijna half!

Ik hoop dat het hier ook allemaal vlot gaat gaan, tegen dat Baybee dan weg gaat, zou Jade al weer een tijdje drachtig zijn, leuk zo'n 'kortere' wachttijd, ik denk dat ik nog nooit een merrie 2 opeenvolgende jaren gedekt heb, altijd met een jaar tussen. Dus ik denk dat het dit jaar echt snel gaat voorbijgaan (hopelijk :P )

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:23

Ja, en ik verwacht in september nog een veulentje van mijn andere merrie, dus die komt eerst nog tegen de tijd dat Amir alweer afgespeend zal worden :D En voordat dat veulen dan afgespeend wordt, zou het volgende veulen van Aziza er alweer zijn denk ik. Op deze manier lijkt het wachten een stuk minder lang te duren :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:15

Aziza heeft echt een mooi hoofdje! <3

En Amir is gewoon een lekker ding!

Gisteren heb ik een merrie van kennissen naar Sublime gebracht. Het was echt een hele leuke dag! Wel vermoeiend. Alles bij elkaar zo'n 8,5 uur in de auto gezeten, maar dat was het waard!

Het was wel even slikken toen ik Sublime zag. Hij heeft hetzelfde veel te blije hoofd als Ti. En ik haalde hem uit zijn stal en hij begon gelijk in zijn touw en mijn jas te happen, wat Ti ook altijd deed.

En, op de één of andere manier straalde hij dezelfde soort energie uit als Ti. Hij gaf me echt weer even een TiGevoel en daar werd ik heel rustig van.

Dikke knuffel dus voor deze knappe man!

Afbeelding

En........... Dais is gisteren hengstig geworden!!! *\o/* Nu dus 21, 26, 26 en 24 dagen.
Zondag 26 april gaat ze naar Sublime (22 dagen nadat ze nu hengstig is geworden). Ik heb er zon zin in! :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:17

Spannendddd. Liz is nog heel lastig met de hengstigheid. Toont totaal niet hengstig. Hengst mag alles behalve erop -O- Wordt dus nog even afwachten. Ze nemen er rustig de tijd voor. Zolang liz niet durft wachten ze gewoon.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:57

Knappe Sublime!

Hier deze week nog n keer contact opnemen met de VA, heb iig mn stud fee al betaald dus er komt hoe dan ook n beebje in 2016 :)

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:09

Ik meld me al aan, maar weet nog niet of ik drachtige merries zal hebben in 2016. 2 van mijn merries moeten nog veulen ergens in juni - ze zijn beide op 26 juni gedekt. Tenzij ik in veulen hengstigheid kan dekken, vind ik het anders wel laat worden. En je hebt natuurlijk maar minder maanden over en dus grote kans om deel dekgeld te verliezen.

Ik heb nog een derde merrie (deze van mijn profiel foto). Ik ben aan het overwegen om haar te laten dekken. Hengst keuze nog niet zeker. Ik wacht nog op feedback van de mensen van Oldenburg stamboek. Twijfel tussen Bordeaux, Morricone of Furst Romanzier.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:19

Liz Is nog niet gedekt en zal dus waarschijnlijk nog een maand daar blijven. Ik baal ontzettend maar liever dat ze langer blijft dan dat ze een trauma krijgt van het dekken. Voorlopig nog geen pony dus. Vind het afschuwelijk mis dr ontzettend ;(

Leuk dat je je meld gblover, heb je toevallig nog fotos? :D

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:47

Rianne1994 schreef:
Liz Is nog niet gedekt en zal dus waarschijnlijk nog een maand daar blijven. Ik baal ontzettend maar liever dat ze langer blijft dan dat ze een trauma krijgt van het dekken. Voorlopig nog geen pony dus. Vind het afschuwelijk mis dr ontzettend ;(

Leuk dat je je meld gblover, heb je toevallig nog fotos? :D

Hier nog een foto. Merrie staat in Duitsland om klaar voor de sport gemaakt te worden. Vandaar twijfel twijfel....

Afbeelding

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:50

Wow mooi dametje zeg. Snap dat je twijfelt. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Wat wil je liever.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:50

Mooie merrie hierboven!

Volgende week maandag worden zowel ylona als pepper naar de hengst gebracht.
Hoop dat ze tegelijk hengstig worden en tegelijk drachtig.

Pepper zal wel een cultuurshock ondergaan.
Van wonen in noord limburg naar wonen in drenthe met een nieuw vriendinnetje.
Zat gras hier dus ze zal wel tonnetje rond worden