[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:15

Zag trouwens dat mijn dames nog niet in deze lijst staan, ze staan wel bij de drachtige bokmerrie 2010 maar niet in de dikke buikenlijst?
En bedankt voor de complimenten jolandje en steffyentom :o :o

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:30

De artsen hebben over een herstel van 2/3 weken :)
We wachten af en leven bij de dag maar ik ben al blij dat mijn moeder wakker is zodat mijn vader ook een beetje kan bijkomen van alles.
Helaas kon ik vandaag niet naar mijn moeder want jah hoor er melden weer iemand zich met ziek zijn.
En om nu met deze kleine meid van 1 jaar naar mijn moeder te gaan lijkt mij helemaal niet wijs.
Mijn meissie 40 graden en strond ziek dus ja hoeveel kan ik nog hebben.
Afbeelding
Hup matras op de grond in de woonkamer en daar liggen we nu samen.
Hoop dat mijn merrie eind maart niet wilt bevallen maar ff wacht daarmee :P
Voordat ik weer in leven ben zooo ben gebroken.

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:34

leuk kindje maar ziet er idd erg ziek uit

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:39

Heel veel beterschap! Hopelijk gaat het snel wat beter met jou en je omgeving zodat je weer een beetje bij kan komen!

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:44

Jessie is vandaag 242 dagen drachtig en je begint het nu te zien. Ze staat als gevolg van het weer ook al een tijdje lui te zijn. Haar bespiering is daardoor natuurlijk wel wat afgenomen.

even vergelijken:

dit was in juni 2009
Afbeelding

zo ziet ze er nu uit (in haar winterjasje :D )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sjappe op 24-01-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:45

@lindalieneke leuk ook een dame dragend van canturano :)

welkom poehee!
leuk zo melden zich verder in de dracht steeds toch nog nieuwe mensen zich aan hier :d hoe meer zielen hoe meer vreugd!

nobel 299 dagen drachtig, leuk getal!

zal morgen ff een dikke buik plaatsen van vandaag! nu geen zin meer in ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:20

ik heb waarschijnlijk de oplossing in belgie schijn je gewoon te kunnen starten.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:26

Advies gevraagd!!
Mijn merrie is 6 april uitgrekend en zit nog redelijk 'strak in haar pak'. Tot nu toe nog weinig buik, het echte uitbuiken zal denk nog wel moeten gaan komen.

Echter wordt ze nu toe echt té mager, als ze draaft zie je haar ribben en ook andere mensen die haar kennen zijn het met mij eens dat ze echt wat wat meer spek mag hebben.
Ze krijgt nu onbeperkt kuil, maar dit laat ze deels liggen. Ze heeft op een gegeven moment geen trek meer.
Daarnaast krijgt ze 4kg merrie brok (Pavo Podo lac) over de dag verspreid.

Wegens een hoefprobleem heeft ze twee maanden bosrust gehad, en ook nu loopt ze nog niet helemaal zuiver waardoor ze zeer gering beweging krijgt. Ze komt nu dus wel los buiten en ze gaat nu elke dag een half uur tot een uur in de stapmolen.

Moet ze nog meer brok of hebben jullie andere tips om haar voller te krijgen?

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:02

Das altijd moeilijk..

Hier gaven we mijn ruin die snel mager is senioren slobberbrok van masters prima spul!
De 1 zweert bij die van de boeren bond de ander zal bietenpulp zeggen
Het is moeilijk..
Ieder paard reageerd verschillend..

Hiba morgen tja het is bijna morgen 264 dagen..
Nog 76 tot 340 hihi

Ze worden nu al gek van me thuis!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:05

Kyrkelover, helaas is de KNHS er erg streng in en verleent nooit dispensatie. Heb hetzelfde probleem, mag mijn eigen hengst ook niet starten. Terwijl ik aangespannen op het hoogste nationale nivo rijd met hengsten. :roll:

Maseike, arme Danique zeg. Ze ziet er echt ziek uit.

Manueeltje, balen zeg dat er nog geen spoor is van je hond.

Dwyne, ik heb vannacht een sms-je van Nicole gekregen. Ze lag shakend in bed volgens mij, last van afkickverschijnselen.....haar pc heeft kuren.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:05

Maseike, veel beterschap voor je dochtertje, hopen op wat betere tijden voor jullie.

hiboune, dan zitten onze merrie's dicht bij elkaar :D
Sunny zit morgen op 262 dagen..
Lady duurt nog wel wat langer, die zit morgen op 220 dagen..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:06

Neonlight schreef:
Kyrkelover, helaas is de KNHS er erg streng in en verleent nooit dispensatie. Heb hetzelfde probleem, mag mijn eigen hengst ook niet starten. Terwijl ik aangespannen op het hoogste nationale nivo rijd met hengsten. :roll:

Maseike, arme Danique zeg. Ze ziet er echt ziek uit.

Manueeltje, balen zeg dat er nog geen spoor is van je hond.

Dwyne, ik heb vannacht een sms-je van Nicole gekregen. Ze lag shakend in bed volgens mij, last van afkickverschijnselen.....haar pc heeft kuren.

het slaat inderdaad echt werkelijk nergens op.
Dan maar via belgie zal toch iets moeten.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:45

Goeden morgen.

Maseike het zit dan eindelijk mee wat je moeder betreft dan is je dochter ziek! Heel veel beterschap.

Manueeltje Hoop dat woeffie al terug is. De beste sruurlui staan vaak aan wal := Alleen dan niet waar ik sta :D
Mijn paard was 14jr toen ik deze inreed en heb er verschillende mensen opgehad en stuk voor stuk vinden ze haar fijn aan de hulpen. Terwijl degene die op mijn paard hebben gezeten ook op die van hun hebben gezeten en na 2 rondjes zijn afgestapt ivm heel hard in de mond en geen reactie op de benen. Gebruik de hulpmiddellen ook als hulpmiddel en niet als martelmiddel :o Mijn Thiedemann bv zit als ik die vast heb zitten zo dat ze net niet aan de teugel loopt,dus het laatste stukje moet ik zelf doen.

Denk dat mijn paard last heeft van zwangerschapsproblemen. Ze heeft een dikke hak/kogel (overblijfselen van een Olifantenbeen) en nu had ze weer een dikke knie voor. :o

O,ja hengsten op wedstrijd is altijd grappig.
Een meisje reed mijn El Dango op wedstrijd en dan begon vaak veel mensen te gillen weg met die hengst er zijn kleine kinderen in de bak!
Al was die keer dat Maikel van Mierlo langs mijn pony reedt wel weer grappig hij vondt het een mooie merrie,meisje gelijk is geen merrie. Ruin dan,nee ook geen ruin en toen dook ie zowat onder onze pony om te kijken hij kon het niet geloven dat een hengst in April/Mei zo braaf was.
Pony heeft 3 afstammelingen lopen ergens,dus wist wel wat het inhoudt.

Co2 Maïs (snijmaïs/brokken/vlokken/enz) wil weleens werken. Hier in de buurt voeren ze Paardenmeel en dat werkt heel goed.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:51

Goedemorgen...

Jullie hebben lekker door gekletst dit weekend zeg :P

Heerlijke foto's gezien van paarden met heel veel en met wat mindere dikke buiken... Echt genieten vind ik dat...

Manueeltje... Mooie nieuwe aanwinst... En jouw stress van vorig jaar, weet zelfs ik nog :D Heb jij niet een week of 3 tot 4 gewaakt bij je merrie toen?
Hondje kwijt :(:) Hoop dat ze gauw gevonden wordt.

Co2... Je zou kunnen overwegen om maisvlokken bij te gaan voeren of Subli Seniorenslobber...

Leuk overigens... zo'n zwarte en witte speen... Ziet er grappig uit..

Maseike... Fijn dat je mams wakker is. Pa nog wat in de war, wat logisch is :(:) En jouw kleine meid ziek :(:) Beterschap!

Zal vandaag ook weer eens proberen foto's te nemen van mijn meiden... In april komt het eerste veulentje hier... Dus dat gaat al lekker opschieten! :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:00

Arm meiske, je dochter... niet leuk ziek zijn. Wel fijn dat je moeder wakker is.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:43

Goedemorgen

Maseike hoe is het nu met de kleine?
Beetje de nacht doorgekomen?

Arme nicole hihi
Nou ik heb ook geen pc weer dus alles via telefoon..

Ladyangel schelen idd maar 2 dagen!
Leuk hoor!

Manueeltje woef woef al gevonden?

Ïk heb vriend lief aan t werk gezet om een vrachtwagen zand en een mini graafertje te regelen..
Wil de kraamafdeling binnen nu en 4 weken klaar hebben..

Is er nog een voorkeur voor een bepaald zand voor in paddocks?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:53

wij gebruiken gewoon rijnzand ,hetgene ze in de zandbak van de kindjes doen ;-)

Maseike : hoe gaat het met dochterlief ?
Manueeltje : is je hondje al terug ?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:55

Morgen

Heidie, in ieder geval goed nieuws over je moeder, hopelijk knapt ze dan ook
echt helemaal op met 2 tot 3 weken.
Hoe is het nu met Danique? Ze ziet er goed ziek uit op de foto :(:)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:06

Co2 mais en je veearts even mestonderzoek laten doen, ondanks goed ontwormen kan ze best nog wormen hebben.

De regel ivm hengsten is er niets voor niets gekomen. het is heel jammer voor de uitzonderingen die de dupe worden en wel een vreselijk lieve en brave hengst hebben.Toch is het de enige veulige manier om anderen op wedstrijdterrein niet in gevaar te brengen.Er toch echt ruiters die na 2 jaar manege lessen graag een stoere zwarte droomhengst willen.

Ik rijd en reed de afgelopen jaren diverse hengsten en daar zaten ook niet zulke brave tussen waarvan ik het er met 1 nooit heb aangeddurft om op wedstrijd te gaan.Die gaat nu ondanks dat hij ggk was als dekhengst als ruin door het leven.(en is nu hardstikke braaf)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:13

Maseike: fijn dat je moeder weer wat beter gaat. Ook voor je vader! Nu je dochter weer ziek... pfff het zit je niet mee. Gelukkig gaan kinderziektetjes meestal weer snel over.

Nicole met afkickverschijnselen :+ , zou je naast methadonbusjes ook pc / internet-busjes hebben voor de dagelijkse shot bits and bytes?

Manueeltje: wat een mooie witte hokjes :P . Arme Jackie.... is ze gechipt? Zou ik wel laten doen!

LindaLieneke: woww, mooie merrie!
Sjappe: lief klein buikje (zo op de foto ;) )

Amandake: dank voor de foto's!

Co2: maismeel zet goed aan, maar is wel eenzijdig voer. Als ze idd verder genoeg vitaminen / sporenelementen krijgt, zou je dit kunnen proberen.

Aziza: geen helium gebruiken bij het oppompen hoor, straks stijgt ze op.

(verder terug gaat mijn geheugen niet meer, dus iedereen die ik vergeten ben (verjaardagen, mijlpalen): Y;( )

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:30

co2 schreef:
Advies gevraagd!!
Mijn merrie is 6 april uitgrekend en zit nog redelijk 'strak in haar pak'. Tot nu toe nog weinig buik, het echte uitbuiken zal denk nog wel moeten gaan komen.

Echter wordt ze nu toe echt té mager, als ze draaft zie je haar ribben en ook andere mensen die haar kennen zijn het met mij eens dat ze echt wat wat meer spek mag hebben.
Ze krijgt nu onbeperkt kuil, maar dit laat ze deels liggen. Ze heeft op een gegeven moment geen trek meer.
Daarnaast krijgt ze 4kg merrie brok (Pavo Podo lac) over de dag verspreid.

Wegens een hoefprobleem heeft ze twee maanden bosrust gehad, en ook nu loopt ze nog niet helemaal zuiver waardoor ze zeer gering beweging krijgt. Ze komt nu dus wel los buiten en ze gaat nu elke dag een half uur tot een uur in de stapmolen.

Moet ze nog meer brok of hebben jullie andere tips om haar voller te krijgen?

Je zou haar op slobber (Havens) kunnen zetten met ontsloten maisvlokken erdoor.
Zo heb ik 1 van mijn merries weer naar gezond gewicht gekregen nadat zij door ziekte ook
zo heel mager is geweest :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:32

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:37

Wat heel erg goed is is paardenmeel van de Dommelsche Watermolen. Is speciaal samengesteld voor paarden, zit onder andere ook maismeel in. Paarden vinden het ook heerlijk.
Nu zit de watermolen bij mij om de hoek, maar ze leveren ook door het land. Misschien even bellen of ze ook bij je in de buurt leveren?
http://www.dommelschewatermolen.nl is de website.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:43

Nou er is dit weekend flink bijgekletst zeg! Allemaal in ieder geval bendankt voor de lieve berichtjes. Ik heb nu al een hekel aan de antibiotica ik ben een uur na inname er echt ziek van, dat wordt nog wat als dat een half jaar zo gaat.

Maseike fijn dat het met je moeder weer wat beter gaat, hopelijk blijft ze in de komende dagen goed vooruit gaan. Wel balen dat je dochtertje nu ziek is, maar met die kleintjes lijkt het wel vaak erger als dat het is (vooral omdat je je als moeder zo hulpeloos voelt als je kind ziek is).

Met mijn merrie gaat het lekker. De buik is in een week tijd weer flink gegroeid en ik merk nu echt dat ze het zat begint te worden. Het veulen is heel erg druk en houd haar echt wakker. Op de cam kan ik ook zien dat ze er last van heeft, ze kan niet echt liggen en is daardoor best moe. Maar ze is overdag nog lekker vrolijk en ze wil nog graag wandelen etc. Dus daar maak ik me ook echt geen zorgen over. Ze moet immers nog een dag of 50 dus ze kan het nog best wel even volhouden. Zolang ze nog niet zo dik is als de merrie van aziza mag ze niet zeuren :P

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:44

Maseike: he bah, hoe gaat het nu met de kleine meid? En fijn dat het iets beter met je moeder gaat.
Nicole haha, die belde gisteren al of ik het eea kon doorgeven......ze gaat proberen om vandaag haar comp ter reparatie te krijgen.
WElkom nieuwe mensen!
NL: gaat het met jou alweer een beetje na DC?
Lekkere buikjes en veel merrie's met zwangersschapperikelen lees ik.
Leuk dat het voor jullie allemaal steeds dichterbij komt.