Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:55

Kjoetie!!! gefeliciteerd *vliegt naar topic*

Zit heel niet op te letten hiero!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:55

258 dagen dus.. Al lekker rond!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:24

@ Neonlight
Wauw ze heeft een prachtige vader zeg! Ben niet zo thuis in de NF wereld, maar vind ze super Haha!
Die Woodrow vind ik ook wel leuk, maar heel ander hoofdje.
Ik zie ook inderdaad de vergelijking van hoofd, maar ze zijn dan ook beide prachtig Haha!

@ Tienn
Ik zou Jellie gewoon thuis houden als je, je daar beter bij voelt en anders kun je me altijd bellen als er vragen zijn Lachen

@ lucas03
Ook een mooie buik schiet al mooi op hoor!

@ Djesseka
Heerlijk dat het zo goed ging Haha! Geeft vast een voldaan gevoel! Niet toevallig foto's geschoten Haha!?

@ frenia
Ja, opelkaar reageren is toch wel het leukst iedereen wil toch reactie op zijn/haar merrie Haha!
Laat je weten wat de fokker zegt wat voor kleur het is? Ik ben wel benieuwd Haha! in de konijnenwereld fokken we echt kleur op kleur, maar dan voor de tentoonstelling. Alleen er zijn wel toverbalfokkers voor de verkoop, maar dat doet het ras bij konijnen niet ten goede, maar dat is een totaal andere wereld *LOL*

@ borderdan
Ik vind de uier van je merrie wel erg vreemd hoor 1 kant niet gevuld Verward

@ Djesseka
Die foto geweldig! Mijn dames zijn ook steeds aan het kroelen.. die van mij haren flink uit.

@ Tienn
Nikita heeft een mooi uiertje hoor dat groeit gewoon gelijk op, maar deze uier vind ik echt vreemd Nagelbijten / Gniffelen

@ Babsiej
Zij draagt mooi rond zo te zien heb je ook een zijkantfoto?

@ Mazzel-meid
Ja, als ik over mijn eigen merrie post vind ik het toch wel zo netjes op iedereen te reageren Haha!
Super dat je de beeb gevoeld hebt! Ik wil dat ook Clown Ik hoop maar omdat het zo stil is dat het merries zijn *LOL*

@ CubaLibre
Haha dat was zeker leuk gevoel zo'n schop. Volgens mij krijg jij een supervoetballertje Haha!

@ DMHorses
Mooie dames Ja en mooie buikjes al is Savannah inderdaad erg slank *LOL*

@ pippalex
Druk aan het aftellen dus lekker buikje Haha!

@ Maseike
Wat een verschil zit er met merries en rijden he de ander kan het nog heel lang aan en weer de ander al niet. Lekker op je merrie inderdaad afgaan dat is het beste Ja

@ inowa
Haha leuk buikje *LOL*
Jammer dat je vader ze niet wil laten steriliseren. Is natuurlijk altijd leuk van die jonge katjes, maar ja zijn er al zoveel natuurlijk Maar wij willen wel foto's van het grut als het zover is hoor Haha!

@ kjoetie
GEFELICITEERD! Super zeg! Prachtig dier.
Kom je nog wel is gezellig buurten hier Haha!?

@ stef
Ze draagt zo mooi rond! Moest ze op de 2e foto even kijken waar het om ging Haha!?

Hier gaat verder alles z'n gangetje en we hebben weer een 5-ling Go jij! Go jij!
Mijn bruine NHD is bevallen van 5 mooie kale konijntjes Haha! Foto's volgen nog Knipoog

En zoals beloofd Misty op 300 dagen en Nikita op 281 dagen

Nikita
Afbeelding

Bolle Nikita Clown
Afbeelding

Misty wil met haar 300 dagen even laten showen hoe goed ze nog kan lopen *LOL*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja Nikita wil ook wel even meedoen Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moeder en dochter: Wij zijn drachtig laat ons...
Afbeelding

Misty van voor -breed-
Afbeelding

Sorry voor de vele foto's kon het voor 1 keer niet laten, maar met 300 dagen voor Mits mag het een keer he *LOL*

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 01:57

@ Faniek wat een geweldige foto,s zeg Afbeelding
Mooie dames heb je,en die laatste foto die is zeker toppie.
En wat een toeter zeg... Afbeelding
Ik rij deze week nog even op Monchique en dan is Mon klaar en dan gaan we lekker genieten samen.
Aangezien dat mij zadel ook niet echt meer mee werkt,en monnie vindt het ook niet fijn meer als ik mijn been tegen der buik leg dan gaat ze naar achter trappen en naar de buik schoppen dus ik heb teveel respekt voor haar dus einde van de week dan is het genoeg,en dan gaan we de laatste 4 maanden anders van elkaar genieten(gekke dingen doen) Afbeelding

@ stef,ook jou haffie heeft een lekker buik, heb je haar geschoren ?

Vandaag 220 dus een mijlpaal bij monnie
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 08:41

Faniek, wat een heerlijke buikjes!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 09:11

Hier ook weer even een berichtje van mij!!!! Jongens wat kleppen jullie!!!!!!!
Ik ben er even tussenuit geweest voor een operatie, maar ben er weer,dus kan weer meekletsen!!!
Mooie foto's voorbij zien gaan!!! Mijn complimenten!!!
Hier gaat alles nog goed met de drachtige dames, de eesrte verwachten wij als ze 320 dagen zal dragen ronde de 25e deze maand, dus vanaf de 25e wordt het in de gaten houden. Ze zet nog helemaal geen uier, maar dat kan snel gebeuren, weet ik uit ervaring!!
Mijn shire is gewoon mooi drachtig niet overdreven zwaar en heeft al wat vvakantie van het rijden door mijn operatie. Volgende week wil ik wel een beetje longeerwerk gaan doen, want rijden wordt voor mij de komende 4 weken niet!!! En om er dan nog op te stappen.....
Alhoewel een ontspannen bosritje kost niet zoveel energie, want ik heb ook een nieuw zadel, waar ik nog geen meter mee gereden heb!!! Huilen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:19

Lees net in het topic van Kjoetie dat merrieveulen Yara overleden is aan een longontsteking Verdrietig
Sterkte Kjoetie!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 10:31

kjoetie, ook hier nog een keer heel veel sterkte gewenst.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:13

Wat een vreselijke nieuws is dat zeg..
Zat met mij tranne in mij ogen...
Wat kan de natuur toch hard zijn bah..

@ kjoetie ook hier heel veel sterkte meissie ik weet hoe gek en trots je was en nog bent...

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:19

Holliebollie: Leuk beestje!
Keeva: Zow! Dat is al een dikke buik!
Pauk: Dat ziet er al goed uit
Lucas: Ook al lekker buikje!
Babsiej: Idd draagt veel meer opzij. Net een tonnetje! Lachen
Kjoetie: Edit: Jeetje zeg dat is balen! Ach gut Heel veel sterkte!
Faniek: Leuke foto met die tong! Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:28

Kjoetie: Ah NEE wat verschrikkelijk! Hè bah zeg wat een vreselijk bericht veel sterkte met dit verlies Ach gut

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:35

faniek: hij zegt dat het op foto moeilijk te zien is, maar ik moet Daisy voor hem bijhouden en als hij dan eens langskomt, kijkt hij ook gelijk nog eens naar de kleur van Delilah. Maar allerhoogstwaarschijnlijk dus Isabel.
bij geiten wordt wel op kleur gefokt, maar je kan ook goed mixen. mijn tannetjes zijn wel eigenlijk een tint te licht van kleur, de rest zijn erkende kleuren (zijn ook grotendeels stamboekgeiten).
bij de kleurdwergen kan je ook kleuren mixen, maar je mag niet zomaar alles op elkaar zetten, maar moet nadenken over welke kleurslag bij welke kleurslag past. Blauw, blauwgrijs en blauwgrauw kan je bijvoorbeeld mixen, ijzergrauw met blauwgrauw, ...
soms wel niet in eerste generatie mooi resultaat Knipoog
nu over je haffies: geweldige vvvvvvroemfoto's! prachtig hoe die bolle buikjes ronddenderen! Haha! die laatste vind ik echt super! wat is ze breed Wow!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:42

babsiej: mooi uiertje al seg Wow!

DMhorses: gelukkig dat je het zeker weet, want bij savannah had ik getwijfeld Knipoog

stef: gaat nog lekker en draagt bescheiden Ja

hier ook even een update:
vannacht weinig geslapen, camera's zijn geïnstalleerd en ik heb dus Angel liggen begluren. Ze had de Birth Alarm om om eens te testen of ze nog gaat liggen om te slapen. Had nogal lopen klooien met de singel, durfde hem niet te los laten, maar mocht ook niet te strak natuurlijk Rolleyes
had niet de indruk dat ze er last van had Haha! stond gewoon de hele nacht lekker te pitten, heb dus ook geen vals alarm gehad!
ik helemaal happy (maar moe Nagelbijten / Gniffelen ) opgestaan vanochtend: dacht, nu zijn al die vooroordelen van de baan! (moeder is nogal tegen birth alarm)
tarara! nu is het weer zielig dat Angel dat ding om moet hebben, het spant te veel en ze durft er niet mee gaan liggen Gestoord
eerlijk waar: hij spande NIET teveel en Angel vond het echt allemaal best hoor! heb geen moment gezien dat ze zich ongemakkelijk zou gevoeld hebben

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:09

Ladies,

ondanks het slechte nieuws van Kjoetie... Wil ik jullie toch graag even laten meegenieten van het menneke wat ons leven kwam verrijken 6 weken geleden:

viewtopic.php?f=59&t=728696&hilit=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:52

agerm, zo jong en dan een longontsteking.. Dat trekken ze vaak niet....
Bij de vos bij ons op stal nog niks.. Morgen zit ze precies aan de 340 dagen

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:24

@Kjoetie: Heel veel sterkte gewenst met jullie verlies!!!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:41

Fijn dat het alarm dus goed werkt, Frenia. Het schiet al lekker op voor jou hé ! Hyper!

Kjoetie, heb in het topic gereageerd, maar ook hier nog maar 'ns : heel veel sterkte met het verlies van je prachtige merrietje ! Ach gut

Chub, héérlijk ventje is het ! Heb in je topic gereageerd Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:00

Faniek: wat een super lopers heb jij zeg! En mooi rond zijn ze ook al!

Hier ook een mijlpaal vandaag! Uitgaande van 340 dagen, moet Sjanty vandaag nog 70 dagen oftewel ze heeft er al 270 dagen op zitten Sigaar

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:04

Turella zit op 308 dagen! En Purella zit op 329 dagen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:21

Minnie_muis: gefeli met de mijlpalen Go jij! Go jij! ! Schiet echt al op voor jou! Ja

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:24

@ minnie_muis: Jemig, ik ben jaloers. Haha.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:45

OJee..Kjoetie..onwijs veel sterkte..hoe dramatisch dit.. Huilen

Frenia: Wat jammer van Droopie..ook bij jou geen drieling dus.. Verdrietig ;wél hele mooie pics van de babygeitjes hoor!
En fijn dat Angel zich goed voelt in de kraambox! Tnadert!!!

Maseike: Monique ziet er zoals altijd weer schitterend uit!

Jennyk: De ooi is helaas toch overleden,nochtans had ze de ochtend gehaald.. Verdrietig

Thomas5: Proficiat met uw eerste lam van dit jaar!

Silketje: Hopelijk toch nog lammetjes! Wij hebben een goede jonge ram,alle ooien zijn drachtig gok ik,meeste hebben al flinke uier,maar hij geeft wel grote lammetjes..verslag volgt onderaan.

Amadake: Ik ken de ooien heel goed,als ze opeens blijven liggen en niet meer opstaan voor hun brokken,rinkelt bij mij de alarmbel.
Verder een flink harde uier,spenen wijzen opzij van de spanning.

Katrienh; daar is uw glimworm weer! Flinke uier al!

Faniek: Zo,wat een inhaalbeweging! Haha! Prachtige fotos heb je weer genomen,en wat kunnen die dikke dames nog flink bewegen zeg in hun dracht!!! Proficiat met de 300-dagen mijlpaal van Misty!

DMhorses: Soleda ziet er prachtig uit!! Mooi vol ook voor haar doen!!

Minnie-muis: Trutje draagt mooi bescheiden,ze krijgt wel al uier!

Holliebolly ziet er weer op en top chique uit,wat een prachtveulen zal daaruit komen??

Keeva: Ze ziet er goed uit,mooi vachtje ook zeg!

Neon: Waw,je ziet inderdaad de gelijkenis met pappie zeg!

Tienn: wat jammer van al dat vocht..mijn merrie heeft er precies ook wat last van nu,is ongeveer even ver als de jouwe!

Lucas03; mooie fotos!

Djesseka: Waw,een strandrit..Zalig!! Dat ze dat nog aankan zeg!!

Borderfan: Zo,die is dik! Clown

Mazzel-meid: Super dat je nu ook het veulen hebt zien bewegen!!

Nieuws van het front..

Wat betreft de schapen,onze ooi is jammer genoeg een dag later alsnog overleden..helaas Huilen
Het dier moet flink afgezien hebben..We konden niet meer doen.

Zondag is er nog een ooi bevallen van een gezonde tweeling! Gelukkig waren we erbij,want ze kreeg ze alleen niet uit,de veearts is toen met spoed gekomen en zo is de bevalling toch nog geslaagd!

Vanmorgen dan..Zelfde scenario..ooi moet bevallen,maar het lukt niet. Terug als de bliksem de VA gebeld,en die haalde ze beiden uit,eentje zat achterstevoren en dat is alsnog overleden..

Het was hier een echt slagveld dit weekend..status: 1 dode ooi,3 dode lammeren Huilen

2 gezonde tweelingen,en 2 éénlingen.

Bij de paarden nog niks,je zou beginnen twijfelen als je het nog wel ziet zitten..ik hou ze in elk geval scherp in de gaten!
De uier van Vicky durfde na een dag weidegang nog wegtrekken,maar nu blijft hij mooi vol.
De banden moeten volgens mij wel nog slapper worden,en de uier nog voller,dus ik wacht nog even rustig af.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:36

pretty: had jij geen zwartblessen? hebben wij namelijk ook gehad, extra dat ras gekozen omdat ze zo makkelijk aflammeren (en voor de kleur Nagelbijten / Gniffelen ) en we hebben er echt nooit problemen mee gehad Bloos!
zo zie je maar weer, je moet met fokken toch ook echt een portie geluk hebben Ach gut

keeva: ja komt dichterbij, maar niet snel genoeg naar mijn zin Nagelbijten / Gniffelen Bloos
uier van Angel is weer blijven hangen in de evolutie, banden worden nu wel wat slapper, maar die uier moet echt nog vele malen voller Boos!

ze krijgt overigens sinds eergisteren ofzo 15gr MareCare bij
ze zou eigenlijk 10gr/100kg levend gewicht moeten hebben, maar ik heb geen flauw idee hoeveel ze weegt Verward dus ik wil vanaf dag 320 zo'n 30gr ofzo geven = 300kg gewicht, zou dat kunnen?
iemand een goede schatting hoeveel angel (en tinkerbell voor binnen een maand ook te weten Knipoog) zou wegen? of iemand een trucje hoe ik het kan berekenen?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:44

trukjes niet ,maar een tinker weegt algauw 600 kg hoor !

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:50

Frenia: Zwartblessen ja..en ook omdat ze zo gemakkelijk aflammeren..nou hier is onze stal behekst ofzo,want als we er niet bijwaren,hadden we nu een kudde dode lammeren ofzo..
Ofwel fokt onze ram te groot ofzo..