[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:43

Stuur alle piemels maar naar mij toe dan!

Dais ;( .. Wat rot dat je er zo'n naar gevoel aan over hebt gehouden. Hopelijk is het je volgend jaar wel gegund.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:56

Dankjullie wel voor jullie lieve woorden. We hebben gister wat wedstrijden ingepland, hopelijk kunnen we daarmee even wat afleiding en plezier vinden. :j

Muronia schreef:
Lovelyn.. bah daar was ik al bang voor. Gelukkig de andere wel drachtig. Ga je ook ng iets van een swab laten nemen bij Ushi?

Dat gaan we waarschijnlijk nog wel doen ja. Ik ben bang dat die baarmoederontsteking nog steeds aanwezig is..

Haha allemaal "nietpiemel" :') Ik vind het inderdaad het allerbelangrijkste dat het veulen en merrie gezond en wel zijn. Wendi heeft een hele mooie merrielijn dus een mooie hengst zou ook niet mis staan. Maar ik wil heel graag een merrie om verder te kunnen met Wendi haar lijn. Wendi heeft 5 veulens gehad tot nu toe, waarvan de eerste een merrie was en de andere 4 hengsten hahaha.. duimen maar +:)+

CharmFaith

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:28

Absoluut is het belangrijkste dat ze beide gezond zijn maar ik hoor zeker tot de "welpiemel" _O- _O- met de kwpner dan.
De rest hopelijk merrie veulentjes.

Wat vervelend lovelyn.. sterkte en hopelijk een mooie dracht bij je andere merrie.

Gister de mini's bij me vriend laten scannen en 3 van de 4 zijn drachtig. <3

Ook hebben we de mini ezeltjes laten scannen die waren 1,5 maand terug gust gescan en de ezelhengst was zo aan het balken iedere keer dat we die na een week of 3 ook verkocht habben. En nu toch voor de zekerheid nog laten scannen en jahoor we krijgen volgend jaar ook nog 2 mini ezel baby's *\o/*

Onze teller staat in totaal nu op 8 (4 minishets, 1 kwpner, 1 bonte breton & 2 bonte ezeltjes)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:55

Ah ja dat is lastig Muronia, had ik bij haar eerste dracht ook en lijkt dus nu omgekeerd. Ze eet wel hooi als een bootwerker op het moment...

Ik ben 2 maand geleden overgestapt naar Vitalbix daily complete. Ideaal voor mij nu ze zo rond staat. Maar je zou idd naas iets calorierijks ook zoiets bij kunnen geven (of pavo vital oid). Ik gaf vorige dracht altijd naast haar normale voer ook Seniores Priores aan mijn merrie in de winter (ook toen ze niet drachtig was) en dat zette altijd heel mooi aan! Zit alleen verder niet veel in aan vitamines dus dat deed ik er apart naast in haar normale voer :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:04

Ik wil ook wel eentje met piemel hoor. Dus stuur maar mijn richting uit. Graag dan wel minimaal bont en palomino. Vriend van ons zou hem dan graag kopen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:21

Nou, aangezien de piemels inmiddels mooi zijn verdeeld, mag ik er eentje zonder slurfje?

En hebben jullie ook kleurtjeswensen? Ik heb een zwarte met 2 of 4 witte voeten en een bles besteld, of een schimmel net als de vader. Lekker tegenstrijdig, maar dat houdt het leuk :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:13

Hier niet echt een voorkeur, nietpiemel of welpiemel. :))

Nietpiemel zou iets makkelijker zijn voor nu, maar gewoon gezond en uiteraard een palomino! :+
Veel wit zou ook welkom zijn. Wel gevoel dat er een welpiemel in zit, ze heeft echt hengstengedrag wat ze normaal echt nooit heeft.

In ieder geval nog prachtig drachtig, vandaag 101 dagen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:19

Hier hopelijk nietpiemels nu. Qua kleur mag Suus graag palomino (bont), buckskin (bont) of zwartminimaalbont. De rest hopelijk dun.
Maar belangrijkste zijn vlotte bevalingen en gezonde veulens en moeders

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:32

Ik ging gisterenavond nog even kijken hoe het met Fi ging nadat Shiloh ‘s ochtends was vertrokken, staat ze kreupel :(

Ik een stuk over het harde gewandeld en dat ging best ok, maar terug op het land wilde ze haar rechter achterbeen liever niet neerzetten.

Vandaag was ze nog slechter. Veearts gebeld en waarschijnlijk een peesblessure :( Dus nu staat ze op een klein stukje gras, is haar been ingetapet en heeft ze pijnstilling in het bloed gekregen en moet ze de komende dagen Metacam krijgen.

Ik baal hier zo van! Kon ik eindelijk weer lekker wat met haar gaan doen (de komende twee weken, omdat ik dan zelf geopereerd word, maar ok) en nu dit. Ze heeft echt veel pijn en ik maak me ook zorgen om straks. Wat als ze nog zo slecht is als ik geopereerd moet worden? En ik zou volgende week een paar dagen naar een vriendin in Drenthe gaan :(
Ik hoop zo dat ze snel opknapt. Ik denk ook gelijk het ergste bij dit soort dingen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:00

Zo acuut kreupel neigt bij mij eerder naar een hoefzweer, dus ik hoop echt dat het meevalt voor Fi. Heel veel sterkte en een knuf voor jou!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:19

Dat was de tweede optie van de veearts, maar ze reageerde totaal niet op visitatie van de voet en dat is vreemd bij een zweer.

Wat ook vreemd is (zowel bij een zweer als iets aan de pees) dat ze gisteren op het gras slecht liep, op het harde liep ze echt goed en terug op het gras weer heel slecht.

Gisterenmiddag dacht mijn verzorgster haar kreupel te zien, maar liep ze daarna ook weer goed. ‘s Avonds toen ik kwam was ze duidelijk kreupel (op de wei dus) en vandaag is ze nog slechter.

Ik hoor uiteraard graag wat jullie denken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:03

Cynthia wat rot! Beterschap voor Fi!

Wat betreft de nieuwe Kees-baby die mag wel een slurfje hebben, dat wil Vulina graag, en dan met de kleur/aftekening van Noa: Palomino met 4x wit en chique bloesje. Kan ook op Mees lijken, vos met 4x hoog wit en een flinke bles.
Dat was het dan ook, als er weinig wit op zit dan eet ik mijn sokken opsnap ik er niks van.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:13

Een paard dikker krijgen doe je met vezels niet met brok.
Als een paard al 2 kg sportbrok krijgt heeft een vitamine brok erbij geen zin.
In die 2 kg brok zitten al genoeg vitamines en mineralen.
Je kan haar inderdaad beter een senioren slobber geven of luzerne.
Voerde jij ook geen action quality Muronia? Ik vind de Action senior slobber een hele mooie. Mooier dan seniores priores. En dan hou je ze mooi op gewicht.

Hier spenen we ook in 1 x af. Veulens gaan dan of weg of met z’n 2e samen op stal en de merrie gaat een kale wei in.
Onze Pascha is weggegaan en haar moeder is de wei weer in gegaan. We hebben er een nieuwe merrie bij. Ik heb haar nog niet eens gezien. Een Gelderse stermerrie. Die loopt nu bij haar in. We hebben Pascha geruild met deze stermerrie.
Dus naast dressuur en tuigpaarden nu ook een Gelderse op stal.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:24

Nee dat was ik niet baudy. Ik heb wel een oudje op seniores priores staan. Zou een mais-lijnzaadbrok naast de gewone brokken (havens) een idee zijn?

Dit is ze nu op ruim 4 maanden:Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:28

Oh dan was het iemand anders. Ha ha
Ik zou haar eerder dan op de seniores priores zetten dan de mais- lijnzaad brok.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:33

Dat is niet fijn Cynthia beterschap voor je paardje

Met kleurwensen hoop ik dat ik de zelfde kleur krijg als dit veulen maar die kans zit er wel in denk ik merrie is donker bruin en kjento is zwart. Mijn merrie draagt geen vos.
Het liefst een zwarte maar ben bang dat het hem niet gaat worden haha. Wel graag 4 keer wit aan de benen <3

Afbeelding

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:56

Onze Sterre, verloor vuil en is nu inderdaad weer hengstig, morgen maar even overleg of nog een keer insemineren zin heeft. Misschien toch nog proberen en dan gelijk spoelen. Baukje is 14 dagen geleden nog gedekt en ze zou dan dinsdag of woensdag gescand kunnen worden. Het zou leuk zijn als zij drachtig is dat ik Sterre op de valreep ook nog drachtig krijg.

Ons mushroom hengstje heeft 3 weken geleden nog 3 merries gedekt, hopelijk komt deze week daar niets van terug. Ik heb mijn merries op mushroom laten testen en 1 vosmeririe is drager. Onze mushroom merrie geeft in elk geval één mushroom veulen en bij Gisa 50% kans. Het hengstje is bont, dus bij de andere merries, ook kans op bonte veulens

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:11

Zou graag een appaloosa kleur willen hebben, 50% kans maar tot nu toe bij 3 veulens 100% effen. En 100% hengst. :') Gaat dezelfde kant op als Neon, hier komen alleen maar slurfjes.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:19

Moner hoop dat het nog gaat lukken.

Kwa kleurkansen heb ik niet zo veel verstand haha dus ook niet echt een idee wat mijn kansen zijn :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:11

Hier is het qua kleur geen verrassing. :')
Als er geen vos uitkomt heeft of de hengstenhouder of de dierenarts een fout gemaakt. :))

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:29

Hier kwa kleur kansen voor faith hoop ik weer een zwart hengst veulen of donkerbruin liefste geen vos. En met wel wat wit aan de benen en hoofd.

Noppes hoop ik op een gestipt merrie veulentje.

En ja Bailey(bonte breton) hoop ik eigenlijk een kopie van haar maar geen idee wat er op gezeten heeft natuurlijk.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:40

Oeeeh, ik wil eigenlijk een koffievos met veel wit... Maar ik heb geen idee of mijn merrie het vosgen draagt.

Mironia, als echt niks werkt kun je via de DA bonpard muscle aanschaffen. Kost best wel wat knaken, maar dat was het enige wat mijn merrie voller kreeg (oke en een veulen erin stoppen dus blijkbaar ook).

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:11

Ik stem ook voor op een merrie en dan wel een zwarte met wat wit <3
En als het een vos word dan graag een koffievosje :o
Ze heeft al 1 koffievosje gegeven. Hoe gaat dat eigenlijk een vos en koffievos? Is dat mazzel hebben of ook genetisch bepaald?

Mijn merrie valt ook ineens een beetje in, die staat nu per dag een paar uurtjes van de andere paarden op een landje met wat gras voor haar zelf. En krijgt al merriebrok bij met een slobber, om het zo wel op gewicht te houden :))

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:31

Ik weet 99,9% zeker dat er bij ons een bruin veulen uit komt, beide ouders zijn bruin en de hengst is vosfactor vrij. :+ Maar volgens mij blijft het altijd een beetje een verrassing.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 00:10

Hier wil ik graag merrie veulens! Kleur maakt me niet uit... Idaza heeft nu 1 zwart veulen gehad bij een zwarte hengst, en is nu weer bij een zwarte hengst geweest dus verwacht zwart of donkerbruin. Lana haar overleden veulentje was een bruine en die is weer bij diezelfde hengst dus zal wel weer bruin worden... lekker saai zo :P