[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:37

En dat met die hitte haha geweldig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:47

Afbeelding

Afbeelding
Jaa ze waren zo ontzettend blij dat ik ze in de schaduw liet haha

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:56

AnniekSlijk schreef:
Jeetje Vulina, dat is balen zeg! T zit je niet mee dit jaar, hopen dat volgend jaar alles snel drachtig is!

Lees wel mee, maar alles reageren is nu even lastig, wel wil ik lovelyn even feliciteren! We zaten samen in het 2015 topic (geloof ik). Super dat het toch nog gelukt is!! Hopen dat onze aankomende veulentjes gezonde grote paarden mogen worden :D

Hier verder weinig te melden, zolex is weer een kroelkipje geworden en voor de rest gaat alles zoals het voor de dracht ook ging, we rijden gewoon door (zon 4x in de week) en ze doet het super!

Super lief dankjewel! Dat klopt, we hebben samen in dbt 2015 gezeten! Dat hoop ik zeker voor ons allemaal! Het aftellen kan eindelijk beginnen. Ushi is uitgerekend op 14 juni.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 06:43

Mooi nieuws Silly!

Vulina wat rot...

Kabayo mooi dat ze niet zo last hadden van de warmte

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:53

Vulina is echt balen zeg! Ik hoop inderdaad gewoon dikke pech en volgend jaar alles dragend voor je! Je ging er nu nog 1 dekken toch?

kabayo in de hitte pfff :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:48

Kabayo die voelt zich nog goed! _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Twee van mijn knapperdjes van dit jaar. En ik hoop op volle zusjes hiervan volgend jaar. ;)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:45

Hallo dames,
Ik heb even snel bijgelezen maar ben druk aan het inpakken, we gaan morgen op vakantie.
Vulina, wat verschrikkelijk zuur!! Echt niet te geloven, maar 1 drachtig..
Guppekop, welkom en gefeliciteerd !
Marit heeft de merrie nog drachtig, fijn!
Mooie foto's heb ik voorbij zien komen van de merrie's en een paar hele knappe hengsten !

Ik kan met een gerust hart op vakantie en daarna naar stage. Mijn merrie is sport :o
Vorige week donderdag veel spanning, 2e proef nog 214
Dinsdag liep ze weer als een zonnetje, wel wat slordigheidjes hier en daar, 221,5 en 216 > Z1+11 en gisteren dus voor het eerst Z2 gestart, haar beste vriendinnetje was mee en wat een drama.. Stond te steigeren op het voorterrein, maar als ze liep ging ze als een trein. Helaas dus wel wat spanning maar ik had 207, 2e proef wel afgegroet, want dat ging echt niet...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:25

Gefeliciteerd alexandra!

Pretty wat een knapperds en ja jij verdiend merrietjes aankomend jaar! Ik hoop er ook eindelijk weer wat tussen te hebben om aan te houden. De enigste merrie die ik zelf heb opgefokt is nu alweer 2,5 jaar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:42

Wij hebben er ook 1 en die is 6 jaar alweer. :+
Hopen dat er wat tussenzit voor jou Rowan!

Gefeliciteed Alexandra met de resultaten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:55

pretty <3 <3

gefeliciteerd alexandra

vandaag ook eens een dikke buiken foto genomen nadat we ons eens hadden laten gaan :P

Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:09

Hihi cool

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:09

Haha Fotsy wat super cool!!!

Gister zijn mijn beide merries op de keuring bekroond tot stermerrie met een geweldige eerste premie. En Bucks is zelfs reserve kampioen in haar maatvoering geworden! :D <3
nu heeeeeel hoopvol gaan uitkijken naar de veulentjes :j :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:30

gefeliciteerd!! :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:32

gefeliciteerd linda, zo leuk die bevestiging krijgen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:29

Ze zagen er top uit Linda!

Charlie kreeg gisteren haar 3e 1e premie sinds stamboekopname. Dat maakt haar nu predikaat Superster :D
Haar veulen van dit jaar, Spots N Dots Giddy-Up Suzette, kreeg ook een 1e premie en werd later nog kampioen merrieveulens kleine maat.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:26

Vulina, wat ontzettend balen zeg. Vooral ook omdat het gewoon pure pech is. Was het een gekend probleem dan kun je jezelf er in berusten.

BlToch nog een aantal drachtige dames in hwt topic erbij, proficiat!!

Iedereen proficiat met de behaalde keurings en wedstrijdresultaten *\o/*

Hier is het verder ook rustig.
Joan blijft toch onregelmatig linksachter dus ik ga de osteopaat/fysio laten komen. Ik denk dat ze toch een behoorlijk zware bevalling heeft gehad achteraf :(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:21

Gefeliciteerd dames met deze mooie resultaten, top!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:23

Goede resultaten behaald zeg! Super tof!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:56

Gefeliciteerd met de goede resultaten!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:55

Vulina, wat een pech. Hopelijk volgend jaar toch meer geluk!

Linda en knolselder super resultaat met jullie merries! *\o/*

Fotsy, wat een lekker geklieder! And loving the unicorn! ^_^

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:00

Zo hè, zelfs kampioenen en reserve kampioenen hier in het topic! Wat knap! Gefeliciteerd!

Ik ben alvast maar aan het denken waarmee ik volgend jaar ga dekken :')

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:11

AniekR Wat jammer dat je niet uit de keuring hebt kunnen halen waar je op gehoopt had, gelukkig wel een 1A premie! Ik hoop voor je, dat de osteopaat geen rare dingen vind en dat je haar gewoon rustig aan kunt gaan beleren :j En over de 3 maanden heen *\o/* En ook al de 100 dagen gehad *\o/*

Caesar Mijn merrie is 3, en inderdaad, ze is nog erg jeugdig. Maar ze is al heel erg bijgekomen en ze is momenteel echt tonnetje rond ;) Ze is nog niet aan het werk, maar ben wel van plan haar in spier ook wat op te gaan bouwen. Ze krijgt niets tekort :)

Fotsy Jij hebt mooi decoratiemateriaal :D Al zijn die van mij dat op het moment ook wel een beetje := En mooie Bloom foto's <3 Wat een prachtig hondje :D Geweldig ook de make-over van je verzorgstertje, dat zijn dus extra speciale dikke buiken foto's, hihi :D

Kabayo Lady aan de lange lijnen! Vind dat ook altijd leuk en fijn trainen, mijn in Januari overleden pony had daar ook altijd ontzettend veel plezier in en zette dan echt zijn beste beentje voor :) En leuke foto's!! En een gekke Lady met het warme weer :D Die van mij heeft de steekjes soms ook behoorlijk los zitten moet ik zeggen :')

MDJ Jou merrie weer bij de hengst, spannend! Ik duim met je mee en gun het je van harte dat het deze keer wel raak is :j Ik zie dat ze alweer 2 keer gedekt is, en door In de ban van Pjotr, oelala! Vind dat echt een heel gaaf hengstje :j

Pretty Mijn merrie blinkt inderdaad ontzettend, ze zit gelukkig goed in haar velletje :D Fijn dat bij jou merrie's alles rustig is. Alleen met Kikkie dus eventjes afwachten, lastig dat ze zo slecht hengstig is... Ik duim voor je :j En mooie veulenfoto's, daar kan ik nooit genoeg van krijgen :D

Azara71 Ginger drachtig, gefeliciteerd! Mooie combi :j

Alexandra__ Leuk, een Z2 proef oefenen, lijkt me nog knap lastig :P Volgensmij heb ik toen eens jou pony op de kiek gezet, of niet? En je merrie is sport, gefeliciteerd! En een fijne vakantie!

Noisy Fijn dat je weer gereden hebt! Heerlijk gevoel he, als je alles zo weer op kunt pakken waar je gebleven bent. Maar balen dat ze achter niet zuiver is, ik hoop voor je dat het meevalt...

Silly1972 Jeetje, wat een jaap van een wond, en ook op een nare plek, die is flink te pakken genomen zo te zien :\ Misschien kun je haar tussendoor bezig houden met denkspelletjes, door middel van clickertraining oid? Wel al de 135 dagen gehad *\o/* Gaat zeker snel!

Suffie He, nee! Die van jou ook al!! Het zit de merries allemaal niet mee he... Wel slim bedacht, die 'broekspijp'. En die van jou al over de 4 maand heen *\o/*

Dustinlover Bij jou al een aantal merries over de 100 dagen heen, gaat hard! Nog eventjes geduld en dan is het er bijna al := En een nieuwe merrie, leuk! Ben benieuwd of je haar ook nog drachtig krijgt :)

Knolselder He, wat balen!! Jammer dat ze weer niet drachtig is... Gelukkig volgend jaar wel 4 andere veulentjes, en hopelijk vind je voor haar een goed nieuw huisje :(:) Zo te lezen zit het jou sowieso al niet mee de afgelopen tijd, dikke knuffel :(:)
Charlie wel een 3e 1e premie, super!! Gefeliciteerd :D En haar veulen ook al zo'n mooi resultaat!!

Faline Welkom en gefeliciteerd!! Gave combi's, en volgend jaar dus weer een Kharamel veulen *\o/* Ben ontzettend benieuwd!

MarijeR Al 2 merrie's over de helft, wat goed! En wat fijn dat je hengstje het zo goed gedaan heeft op de shows!! Nu kan je dus met nog meer plezier de veulens verwelkomen :D En nu nog meer goed nieuws, lees ik! Wat goed dat er al 5 drachtig gescand zijn!!

Cynthia82 Fiore inmiddels ook al over de 3 maanden heen *\o/* Balen van haar gevoelige hoefjes, maar gelukkig groeit dat weer mooi aan :j Hopelijk heeft ze snel weer minder last van haar voetjes :)

KellyDV Jij hebt je mooie baby nog eventjes mogen bewonderen <3 Leuk! Ben ook zo ontzettend benieuwd naar die van jou volgend jaar :D

Memere Dani bijna 100 dagen *\o/* Fijn dat het revalideren zo goed gaat! En wat fijn dat je voor Joy een nieuw leuk huisje gevonden hebt, al is dat altijd een dubbel gevoel :(:)

Hinte Wat fijn dat ze zo braaf waren op de keuring, mooie plaatjes en mooie resultaten! Om trots op te zijn :j

tanjaatjuhh 5 veulens, dat wordt een drukke boel :D Gefeliciteerd!

Lovelyn *\o/* *\o/* Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij bent, het is je gegund!! En nu lekker gaan aftellen :D

Vulina Jeetje het zit jullie echt niet mee he :\ :\ Ontzettend balen dat er ook geen verklaarbare reden is dat de merries allemaal niet drachtig raken... Echt ontzettend zuur :(:)

AnniekSlijk Zolex is een kroelkipje geworden :D Fijn dat ze het zo goed doet en jullie lekker door kunnen rijden :j

MaritB Gwen rond de 75 dagen *\o/* En fijn dat ze met een beetje sedatie zo fijn en rustig gescand kon worden :) En natuurlijk super dat het veulen is blijven plakken :D En een mooie foto <3

Guppekop 3x is scheepsrecht! Wat fijn dat Murphy uiteindelijk toch drachtig is, gefeliciteerd! Jammer dat haar dochter niet drachtig is geworden...

Linda2008 Wat een prachtig resultaat voor jou merrie's, gefeliciteerd!!

Hier is het redelijk rustig :P Eergisteren een nieuw kuddelid opgehaald, een 1-jarig hengstje die we hebben omgedoopt tot Barney. Hij staat nu al bij de kudde en het gaat ontzettend goed, heel erg blij mee! Myrthe zit morgen alweer op 100 dagen, tijd gaat hard *\o/* En vanochtend heb ik eventjes lekker in het zonnetje in de wei gezeten, met de camera in de hand, heerlijk <3 Zie hier Myrthe en haar nieuwe vriendje :D

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:11

Haha nu pas Vulina? :P Hier zijn ook al meerdere hengsten in gedachten langskomen. Al is het komende hengstenkeuring en veulentjes ook nog afwachten natuurlijk.

Zit ook in dubio of ik er volgend jaar ééntje leeg zou laten. Roep al een jaar dat ik Lies leeg zal laten als ik er een merrieveulen van heb om aan te houden, om maar misschien nog een tijdje in de sport uit te laten brengen.
Aan de andere kant, als ik Roos nog een keer voor de keuring zou willen doen. Zou ik haar dan eigenlijk ook volgend jaar leeg moeten laten. Dan denk ik ook door laten rijden en dan zonder veulen aan de voet in zo'n optimaal mogelijke conditie. Maar dan is ze wel 8 jaar...

Wel is Roos vrijdag door de osteopaat (Cemlys) behandeld en hebben we groen licht om haar voorzichtig te beleren. Even kijken hoe het gaat. Ze moet natuurlijk ook niet té gek worden, maar ik verwacht niet teveel gekke dingen van haar :o
Als ik volgend jaar wéér een merrie uit haar krijg en Lies weer een hengst, is de kans groter dat zij dan eerst onder het zadel gaat.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:17

Milan_lover, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! En ook over de 100 dagen grens. Fijn gevoel is dat he. Nog even en dan zit 1/3de van de dracht er alweer op.
ik herken trouwens net plaatjes die ik ook al op fb langs heb zien komen. Hebben wij elkaar al lang op fb? :o :o

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:02

Dankjewel! En is inderdaad een goed gevoel. Ze heeft ook geen rare hengstige reacties gegeven tegen het hengstje, maar we gaan binnenkort voor de zekerheid toch nog eventjes scannen voor de gustregeling :)

En nee, nog niet zo lang, volgensmij hebben wij ooit eens vervoersopties uitgewisseld :P en volgensmij zitten we ook niet zo gek ver bij mekaar vandaan!