[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:03

Dankjewel voor alle complimentjes en felicitaties voor Furioso *D
En ik zal blijven spammen hoor, zou het toch niet kunnen laten :o

Nog een mysterieveulen *\o/* gefeliciteerd alvast aan de gelukkige ;)

astriiidje: Knappe hengst ook hoor! Al spreekt je merrie me meer aan dan de hengst. Ik vind de hengst wat iel lijken, had graag wat meer hals gezien, maarja ik ben dan ook verliefd op barokjes dusja die hebben wel wat meer spek 8-) Ik ben heel benieuwd naar je veulen! Wordt sowieso een knapperd denk ik :j

Als je die buiken en uiers zo ziet voorbij komen dan zie je wel dat er nog spannende tijden aankomen :):) Kom maar op met die veulens hoor dames!

Even een snel vraagje: Het eerste wat ik Furioso heb zien mesten was een kleverige heel donkere substantie. Ik veronderstel dat dit het darmpek is (structuur van chocopasta), maar moest dit niet hard zijn? Of verwar ik dat nu met het veulenbroodje?

Laten jullie de veulens trouwens 's nachts al buiten? Ik was van plan om de eerste week Furioso en Sierra binnen op te sluiten voor de nacht iedere keer. Dan kunnen ze rustig slapen en gebeuren er in ieder geval geen ongelukken 's nachts buiten.

En iemand tips om het halstertje om te krijgen? Voorlopig is dat nog een heel gevecht :') En met zo'n beschermende mama als Sierra is het ook niet zo evident om hem echt tam te maken en strelen, want ze verzoekt me de hele tijd vriendelijk om de stal te verlaten :Y)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:04

Ik gok dat Linda mij bedoeld :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pandakaas op 29-03-16 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:05

Man man bijlezen na het paasweekend lijkt me ook geen doen dus sorry.. :o

Nog een veulentje geboren? Ik ben benieuwd van wie! Alvast gefeliciteerd! *\o/*

Nicole wat een zalig mooi ding,echt de jackpot! Daar heb je ook wel wat stress voor mogen hebben,het is je gegund. ;)

Crines oh wat leuk dat filmpje! Hij is zo mooi zwart,bijna jammer dat ie gaat schimmelen al hebben schimmels ook wel wat en zeker in dit ras. <3

Kiki Bo is goed aan het vorderen,elke dag wat! Die slappe banden,mag ik zeggen dat ik zowel bij Nikita als bij Karin nooit de staart op de rug heb moeten leggen? Dus daar kijk ik nooit naar.

Sofiehavan welkom in het topic en je bent ook druk aan het wachten zie ik.

Cemlys heel veel sterkte bij het overlijden van je oma. :(:) :(:)

Lisanne Baida bakt er iets extra moois van (zoals haarzelf <3 ) ,die uier is wel bedroevend ja. :(:)

Cynthia fijn dat je nu uit je keuze bent! En nu aftellen naar Yolooo!! *\o/*

Knappe man blijft het toch AZ. <3

Ik ga hier weer proberen in te pikken. :j

Hier nog weinig veranderingen. Mijn twee baby's doen het goed en leren momenteel zwemmen in de wei... :')
En de volgende 2 baby's op komst zitten nog lekker veilig in de buiken. Morgen gaan Clio en Vera onder de camera.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:06

waw wat een knapperd Pandakaas!! *\o/* Vertel eens meer???

Crines veulenpek is inderdaad donker en heel kleverig. Niet vast.
Ik zou ze voorlopig nog 's nachts binnenlaten,zeker met dit weer,maar dat is eigen keuze.
En vechten met halsters..Sjah mijn veulens willen momenteel hun dekentjes ook niet meer aan dus ik ken er alles van. Maar die hou ik gewoon in wurggreep. :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:09

Ooh proficiat Pandakaas!!!! Dat kon niet blijven duren dat jij veulenloos bleef met al die dikke bolletjes :D
Merrietje? Naam? :#

Wat een mooitje zeg! Uniek kleurtje <3 Wat is Furioso saai gekleurd tov al die toverballetjes van oa Nicole, Tinnie en Pandakaas. Stiekem toch een beetje jaloers O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:10

Gefeliciteerd!! Wat een prachtig kind!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:11

Kiki klopt ze zet hem al rustig aan door. Ook haar staart kan al rechtop staan. Als ze het veulen nog minimaal 2 weken binnen houd vind ik het prima. Maar dat doet ze denk ik wel.

Pandakaas gefeliciteerd met je veulen. Wat een knap ding.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:14

Pandakaas, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Wat een plaatje om te zien, merrie/hengst?

Crines, ik zou ze zelf persoonlijk nog even binnenhouden met de nacht. Met de nacht daalt de temp nog wel flink vind ik.

Pretty, dat zei iemand via pb ook al. Staar je daar niet blind op haha.
Vind het soms wel eens lastig inschatten hoor haha.
De ene zegt dit de andere zegt dat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:14

Ahhh gefefeliciteerd Pandakaas! Dat is er weer eentje, leuk!! Ik kan alleen niet zien of het een hengstje of merrie is?

Hier vanochtend een pleeborstel staart en nog steeds glimmende en iets dikkere spenen. Een ding is zeker, de uitgerekende datum (21 april) gaan we niet halen. Ben zo nieuwschierig wat voor moois er uit die bolle buik gaat komen :) Eigenlijk nu geen zenuwen meer, we zijn er klaar voor :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:15

Oh spannend Caesar *\o/*

Crines

pretty schreef:
waw wat een knapperd Pandakaas!! *\o/* Vertel eens meer???

Crines veulenpek is inderdaad donker en heel kleverig. Niet vast.
Ik zou ze voorlopig nog 's nachts binnenlaten,zeker met dit weer,maar dat is eigen keuze.
En vechten met halsters..Sjah mijn veulens willen momenteel hun dekentjes ook niet meer aan dus ik ken er alles van. Maar die hou ik gewoon in wurggreep. :')

Dankje, sloeg nu ineens aan het twijfelen, geen idee waarom want 'darmPEK' het is redelijk duidelijk dat dat kleverig hoort te zijn :')

Ik hou ze binnen dan :j Vond het alleen een beetje zielig voor Sierra dat ze nu altijd op stal moet blijven 's nachts, maar ik denk dat het voor haar misschien wel een verademing is om gerust te kunnen slapen en dat die kleine niet verder weg kan dan de stalmuren :+

Wurggreep ja, dat dacht ik ook toen ik vol goede moed de stal in ging. En toen ging hij bokken en steigeren en op mijn voeten staan (die nu blauw zijn :+ ).
En toen kreeg ik het eindelijk om... bleek het 10 kilometer te groot te zijn O:) Dan maar opnieuw met het saaie bruine halstertje :P
Afbeelding
Dat zat hem dan wat te strak maar ah, hij heeft het maar een uurtje of 2 om gehad. Het staat al wat groter afgesteld voor de volgende poging :D
Laatst bijgewerkt door Crines op 29-03-16 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Noisy

Na op vakantie steeds even snel op bokt te spieken, nu eindelijk alles rustig bij kunnen lezen.

Cemlys, gecondoleerd Y;(

Pfff, Rhino.. Praat me er niet van. Wij zaten midden in het uitbraak gebied in 2012, toen de neurologische variant. Bij een stal hemelsbreed 5km verderop zijn er een aantal overleden toen en op stal bij een vriendin van mij ook. Haar paard had het ook maar is er, wonder boven wonder, doorheen gekomen. Ze heeft er wel wat schade aan over gehouden maar man, man, wat is dat paard een vechter gebleken. Echt ongelofelijk. Dat was echt een vreselijke tijd. Je staat zo machteloos toe te kijken. Heel frustrerend. Ik heb Joan toen 2x daags getemperatuurd ter controle en voor de zekerheid een goede probiotica kuur gegeven. Hoop het nooooooit meer mee te maken %)

Wat zijn er toch prachtige veulentjes geboren. Mierenla spande de kroon met het heerlijk kegelen en niks uit poepen :)) maar uiteindelijk was het het wachten waard, wat een prachtig poppetje Nicole, nog proficiat. Ik heb 1 foto voorbij zien komen geloof ik? Graag meer spam :D

Crines, jouw filmpje is ook geweldig. mooie momenten vast gelegd <3

Veel dames komen aan de magische 300 dagen grens. Zo ook mijn dame, ze is vandaag 290 dagen drachtig. Ik merk, nu het steeds dichterbij komt, dat ik stiekem wel een beetje zenuwachtig wordt. Ik heb ook al allerlei filmpjes zitten kijken van geboortes en wat te doen bij problemen tijdens de geboorte, zoals een red-bag.
Nu nog een veulen kit samen stellen. Hebben jullie nog suggesties van wat er zeker weten in moet? Op pagina 1 staat een lijst maar misschien hebben jullie nog iets waarvan je zegt dat moet er echt bij.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:16

Gefeliciteerd pandakaas!!

Iemand die toevallig inspiratie heeft voor veulen namen met de D (even zo uit de duim gezogen :+)
Mevrouw hier staat ook wel op knappen, is over precies een week uitgeteld.

Beetje druk met stage en school dus niet zo een actieve meeprater dan jullie allemaal :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:22

Gefeli pandakaas, op eerste zicht een valkje ? Knapperd

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:31

Met een D, nog een bepaalde richting qua naam? Met betekenis, of een bepaalde taal?
Wij hadden een paar jaar geleden met de D de namen Durinn (betekende geloof ik kleintje), Dux (leider), Deur Donder'n (krijg je als je in de Achterhoek woont :+ ), Danisha, Dice, Dolce Vita, Dousha, Davidoff, Drafnar (had ook een betekenis, maar ff helemaal kwijt), Dodger en Dylano.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:34

Bij de welsh ben je geloof ik vrij van begin letter maar ik wil dat de naam sws begint met de f van zowel fien als fiasco. Gaat nog wel moeilijk worden vind ik.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:34

Gefeliciteerd pandakaas! Wat een knapperd!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:36

Arianne schreef:
Met een D, nog een bepaalde richting qua naam? Met betekenis, of een bepaalde taal?
Wij hadden een paar jaar geleden met de D de namen Durinn (betekende geloof ik kleintje), Dux (leider), Deur Donder'n (krijg je als je in de Achterhoek woont :+ ), Danisha, Dice, Dolce Vita, Dousha, Davidoff, Drafnar (had ook een betekenis, maar ff helemaal kwijt), Dodger en Dylano.

Ja zo moeilijk :')
Ik vind zelf een dubbele naam wel leuk of met d'..... maar niks echt hollands zoals Daan.
Zal er natuurlijk ook aan liggen hoe die eruit ziet, donker kunnen we iets met dark ...
Een veulen liep steeds rondjes om moeder die hebben we twister genoemd.
Alle namen zijn goed, bedankt! Vanuit n bepaalde naam krijg ik dan zelf misschien weer inspiratie

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:39

Afbeelding
:') :') :') :') :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:40

DeeDee

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:41

angelpam schreef:
Bij de welsh ben je geloof ik vrij van begin letter maar ik wil dat de naam sws begint met de f van zowel fien als fiasco. Gaat nog wel moeilijk worden vind ik.

Zal niet weer een rijtje opdreunen uit ons ponyverleden :D, maar bv Fachenda (betekent 'showerig')?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:43

Clemlys, gecondoleerd..

Gefeliciteerd met je mooie veulen pandakaas!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:45

Cemlys: gecondoleerd. Mijn excuses, maar ik moet er eerder over gelezen hebben :(

LoesVL: D' Artagnan? (van de 3 musketiers)

angelpam: Fiona voor een merrie? (mijn vroegere merrie heet zo :) ) of Flicka :) En voor een hengstje Fast and Furious? :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:47

Pandakaas, gefeliciteerd *\o/* mooi kleurtje!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:53

Gefeliciteerd Pandakaas!

Arianne, voor een merrie kan je nog steeds 'gewoon' 11-je nemen ofzo :P eventueel met nog iets ervoor of erna.