[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:20

Mwa valt mee hoor. Maakt mij niet zoveel uit wanneer. Mn ene merrie is snel een dikkerdje. Als ik dan net geen tijd heb om te trainen dan groeit ze gewoon dicht. Dan liever een veulen erbij.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:24

Ik maak bij iedere dracht elke maand foto's van beide kanten van Dais. Deze keer is ze op de 4e voor het laatst gedekt, dus iedere 4e van de maand is ze de Sjaak :+

Zo zag ik dat ze bij Ti een veel grotere, dikkere buik had dan bij Fi. Wat mij nog meer hoop gaf dat Fi een merrie zou zijn :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:56

Ik doe niet mee aan de foto's hoor. Wil wel, maar doe het toch niet. Heb zelfs amper buik foto's van mijn eigen zwangerschappen :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:22

Vulina ik heb geenenkele buikfoto van mezelf, :D niet mijn beste periode van mijn leven, constant spugen :r -:(-
Maar vind het best leuk de paarden te volgen, al lijken de mijne constant drachtig :o tja ganse dagen niks doen en eten eten rusten en nog eens eten, laat zijn sporen na. :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:00

Ja leuk idee om iedere maand een foto te nemen.
Ik had al wel voor me zelf een foto gemaakt van haar theezakjes (uier)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:05

ik maak wel foto's, maar ik ben heel slecht in registreren en administreren van foto's. Dus van vele weet ik niet meer wanneer ze gemaakt zijn :+

Haha Fotsy herkenbaar! Over mijn nieuwe merrie is vorige week gevraagd wanneer ze is uitgerekend... euhm... :o ze is een maand of 4 geleden al bevallen :') hahaha

Kan trouwens echt niet wachten tot ze komt :D nog een paar weekjes... Spannend!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:27

Cynthia82 schreef:
Ik maak bij iedere dracht elke maand foto's van beide kanten van Dais. Deze keer is ze op de 4e voor het laatst gedekt, dus iedere 4e van de maand is ze de Sjaak :+

Zo zag ik dat ze bij Ti een veel grotere, dikkere buik had dan bij Fi. Wat mij nog meer hoop gaf dat Fi een merrie zou zijn :D

Haha ja dat was dus ook mijn idee. Begin alleen pas op maand 3 (al heb ik van Lies met name de afgelopen maanden wel de nodige (stand)foto's. Zij is op de 2de van de maand gedekt. Roos op de 13de, maar dacht hou dan gewoon de eerste week van de maand aan.

En Fi was dus ook een merrie toch? Nou ja ik heb hier nog geen vergelijkingsmateriaal, maar toch leuk om te archiveren denk ik dan ;) Nu al wel een vermoeden dat Roos heel sneller dikker is als Lies, maarja die had bij terugkomst van de hengstenhouder al een dikkere buik :P

Venthe, zat te denken, je kan best langer doorrijden toch. Maar je springt, of niet? Dat is misschien iets minder fijn om fanatiek te blijven doen met je merrie. Wel ziet ze er mooi uit!

Verder al een stel bolle buiken, maarja dat hebben de weidepony's hier ook makkelijk genoeg. Roos staat ook de hele zomer al een beetje schraal. Zit er niet op de wachten dat ze straks hoefbevangen is.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:29

Ik kreeg ook al te horen dat mijn schattepluis "aal een schattig buikje heeft". Nou uhh....die heeft ze altijd :D Souvenirtje van haar 2 eerdere veulens, ze heeft standaard een beschaafd mooi mamabuikje :)

Hier nog 4 dagen tot de scan. Inmiddels ben ik echt sterk overtuigd dat ons veulen-avontuur daar eindigt -O- ;(

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:44

Afbeelding

Leuk al die foto's. Bij die van mij natuurlijk ook nog niks te zien. Ze is nu 23 dagen. Is helemaal vol gevrete bij de HH. Lekker niks uit hoeven voeren heerlijk vakantietje. Onbeperkt hooi en er is vanalas toegestopt. Dus ja ze is flink aangekomen. Straks komende 6 maanden nog wel lekker even aan t werk.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:16

Aah vientje waarom denk je dat?

Cynthia dat is wel leuk ja elke maand een foto! Denk dat ik die er ook in hou, voor mijn merrie haar eerste dracht (en voor mij ook) dus wel leuk om die ontwikkeling bij te houden.

Aniekr, ja denk ook wel dat ik haar langer door kan rijden op concours maar plan in ieder geval tot begin indoorseizoen en dan kijk ik wel verder hoe ze is. Thuis rij ik haar in ieder geval door tot het echt niet meer kan, ze is het niet gewend om stil te staan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:56

Hier ook van plan om haar zo lang mogelijk aan het werk te houden hoor. Ze loopt nu 5/6 dgn in de week, afwisselend onder het zadel of aan de dubbele lijnen.
Wij rijden alleen geen wedstrijden.
Alleen springen doen we nu niet meer (is ons afgeraden, zeker de eerste 3 maanden)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:38

Ik ga vanaf deze week elke maand n buik/uier foto maken om t bij te houden... Woensdag 100 dagen en straks maar eens even bellen voor n laatste scan :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:50

Kiki waarom is het jou afgeraden? Tegen mij is gezegd dat ik gewoon kan springen. Ik wacht zelf nog even tot ik de 2e scan heb gehad zodat Ik zeker weet dat het helemaal goed is ingenesteld.

Tjonge cubalibre 100 dagen alweer! Gaat "hard"

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:47

Het is mij de eerste 3 maanden afgeraden omdat in die tijd het vruchtje nog goed moet innestelen.
Aan de andere kant denk ik dan, moet je kijken doe ze zelf vol bokkensprongen door de wei gaat hihi. Dan blijft het toch ook netjes zitten als het goed zit

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:22

Ah okee, daar zijn blijkbaar de meningen over verdeeld dan. Ik doe maar gewoon wat mijn gevoel zegt. toen ik had besloten dat ik haar wilde laten dekken ben ik gestopt met springen omdat ik bang was dat ik haar eitje er uit zou schudden :') na die 2 mislukte pogingen had ik er schijt aan en had ik haar weer gewoon volop opgepakt met rijden en springen en warempel ze was drachtig :+
Maarja nu in weet dat ze drachtig is word ik opeens weer voorzichtig dus besloten maar gewoon lekker dressuur te rijden en na de 2e scan het springen weer op te pakken haha.
Wat een logica :))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:39

Hahahah nee ik snap je volkomen hoor. Nu springen wij niet heel vaak, maar ze vind het wel super leuk om te doen en word behoorlijk fanatiek.
We laten haar bv nu wel aan de dubbele lijnen balkjes draven.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:20

ik zal me vanavond eens gaan inlezen, voor ons is nu ook eindelijk het dekseizoen aangebroken,omdat Glowy deze week weer hengstig moet worden hebben we haar en haar veulen Breeze gisteren weggebracht naar de surprise stables,
Glowy en Breeze
Afbeelding
de hengst Special Delivery van LEB ( Billy)

Afbeelding

en toen mijn andere merrie, met veulen Blue bij mijn eigen hengstje Yuma gezet
Joanna en Blue

Afbeelding
Yuma

Afbeelding

nu maar hopen dat de dames snel gedekt gaan worden :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:46

Sorry dat ik na pagina 160 al niet meer gereageerd had (met de aanmelding van mijn merrie)
Ik moet er weer even aan wennen dat ik op bokt kan.

Vandaag zijn onze merries gescand en ze zijn beide drachtig!!! *\o/* *\o/* *\o/* :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:55

gefeli biancatjee

jolandje, duimen dat het goed zit van de eerste keer _/-\o_

over de buikfoto's, Elsa 43 dagen dracht, zou er iets te zien zijn? :P

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:16

Fotsy: Dankjewel :D Wat een leuke pony!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:18

Ik hou het ook allemaal niet bij hoor :oo Maar ik leef met jullie mee en geniet van alle buikfoto's (en niet-buikfoto's ook uiteraard :D ).

Ben ook altijd zo bang dat ik iets doe waardoor het vruchtje verloren gaat... Maar goed, eerst maar eens een vruchtje erin :+
Nas is niet meer hengstig (komt nu wel blij naar me toe in de wei, snap het ook wel; daten is altijd beter dan insemineren natuurlijk :') :D ) dus nu wachten we maar weer af.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:40

Ik doe er de eerste 8 maanden ook niet aan, foto's maken, Neon toont dan echt niet drachtig, die blijft ook altijd lang erg slank, bijna sportconditie, terwijl ze full-time fokmerrie is en niets anders doet. :))
En zelfs nu ze al zoveel veulens heeft gehad (dit wordt nummer 9) blijft ze lang heel beschaafd.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:55

biancatjee gefeliciteerd, altijd fijn om te weten :D

fotsy wat een leukerd, ze lijkt qua kleur op mijn glowy zie je dat?

neon, is wel makkelijk zo'n paard dat slank blijft, mijn Joanna is echt een bolletje

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 02:56

jolandje, wat een leuke mini's heb je! Hopelijk zijn ze snel allebei drachtig!
Biancatje, gefeliciteerd met de dracht!
amyz, dat ken ik zo! Vooral de eerste weken dat ze terug waren van de hengst, was het echt zo van; ohjee, laat er nou maar niets gebeuren... Geen gekke dingen doen etc. Ondertussen ben ik iets rustiger :P
neon, mooi dat je er zo'n slanke dame aan over houdt. Kunnen waarschijnlijk weinig zeggen na 8 kinderen :P

Hier wel erg benieuwd hoe ze gaan ontwikkelen tijdens de dracht. Lies heeft in het verleden wel problemen gehad om op gewicht te blijven, dus ga wel goed in de gaten houden of ze niet terug gaat vallen o.i.d. deze winter en evt. ook krachtvoer bij moet krijgen.
Gelukkig heeft ze deze zomer wel de kans gehad zich tonnetje rond te eten, dus ze begint alvast heel wat beter aan de winter! ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 06:29

Biancatje gefeliciteerd :D

Jolanda, spannend zeg!! Hoop voor je dat ze beide in 1x pakken.

Fotsy, duidelijk 43 dagen :') haha

Neon, wat heerlijk zeg zo'n merrie die lekker slank blijft.