[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:01

PP sterkte met het verlies van je trouwe vier voeter.
En Peterina ook heel veel sterkte het gemis zal heel groot zijn na zo veel jaren.

Woogy women kom vaak voor hoor bij veulens natuurlijk heb je dan weer even zoiets van he bah maar het is iets wat echt wel vaker voorkomt.

AZ wat een mooie kaart ben ook nog bezig geweest maat pffftt het lukte mij echt voor geen meter.

Morgen is de korste dag al weer dan gaan we weer naar het licht {:}

Woogy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:04

nou fijn zeg, kan wel meer licht uren gebruiken in de dag...word verdorie al schemerig met 3 uur :(

Ik word gewoon alle medische kosten voor het beestje zat, en telkens presteert hij het om de rekening nog wat op te krikken...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:06

Woogy schreef:
nou fijn zeg, kan wel meer licht uren gebruiken in de dag...word verdorie al schemerig met 3 uur :(

Ik word gewoon alle medische kosten voor het beestje zat, en telkens presteert hij het om de rekening nog wat op te krikken...

Morgen de kortste dag.... daarna worden ze écht weer langer!! (maar deel je gevoel helemaal hoor!)

Balen ook die medische kosten inderdaad.

Hier bijna einde van - vriendinnetje waar paarden aan huis staan is op vakantie dus Leo moet 3 weken op huis & haard passen en natuurlijk krijgt weer 1 van de paarden een hoefzweer en koorts - periode van hard werken. Dan nog paar dagen vrij en begin van nieuwe jaar gaan we weer in loondienst werken.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:08

Ponyparadijs, sterkte met het verlies van je prachtige hond, gaaf ras zeg!

Peterina ook nog sterkte met het verlies van merrie, jeetje idd lang bij je geweest zeg!

Woogy, pff het houd ook maar niet op bij arie he, arme knul maar ook arme jij (en portemonnee).

Katja, echt super gave foto's!!

Inowa, ik denk dat er een bruine stekelharig veulen met veel wit uitkomt :D

Leonoor druk bezig met een ziek oppaspaardje, hopelijk komt ie er snel bovenop!
Mijn ruin had laatst aan allebei zijn achterhoeven een hoefzweer, gelukkig kon de smid snel komen en is het nu schoon..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:27

Hier al 1x smid en 2x DA erbij gehad. Ben het wel beu nu haha

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:36

ja kan me voorstellen.. zit t zo diep dan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:48

crazy_funky schreef:
ja kan me voorstellen.. zit t zo diep dan?

Jeps, maar hij is vandaag eindelijk open gekregen. Boel prut en bloed, maar hij liep direct aanzienlijk makkelijker.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:51

oh kijk dat is al goed nieuws! fijn voor t paardje maar ook voor jou! en zn baasje natuurlijk.. :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:17

Woogy schreef:
overleden dieren, zieke en geblesseerde paarden, groeiende buiken en uiers...zoveel meer winter gevoel dan warme chocolade melk en sneeuw ;)

spijtig genoeg wel!
Ik wil lange dagen en zon! {:}

218 dagen drachtig vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 00:29

Pp en Peterina, sterkte met het verlies... Soms lijken ze allemaal tegelijk te gaan..
Fijn da het open is leonoor, hopelijk blijft het nu goed!

Wat een prachtige buik al Yello! :D mijn merrie zit maar een paar dagen van de jouwe en lijkt ook met de dag te groeien. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 08:12

mooie buik Yello :D

en hehe, we zijn eindelijk gearriveerd bij de 100 dagen :Y) we lopen zo'n 100 dagen achter op jullie :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:32

Pony is 220 dagen drachtig vandaag jeeej

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:44

Nog 120 te gaan hahaha.

ik denk dat het licht vandaag niet aan gaat wat een weer. de stallen zijn klaar kunnen ze straks weer lekker naar hun droge stalletje want ze staan er niet echt vrolijk bij buiten.

Het begin is er Set kun je eerst lekker mee genieten van onze veulens en voor je het weet staat de jouwe er!

Yello je merrie ziet er mooi uit lekker buikje al.

Hoefzweer is echt niet fijn gelukig dat de troep er nu uit kan dat zal wel een hele verlichting zijn!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:43

Lekker buikje al yellomofoon!

Aah katja, jullie komen er ook wel :D als wij al maanden oude veulentjes hebben heb jij nog zo'n lekker piepjong ding ;)

Even een vraagje wat betreft voeding, mijn merrie is dus een koudbloedje met aanleg om vrij snel te dik te worden, staat 24/7 buiten en krijgt nu alleen gras dus en kuil bijgevoerd.
Wat zouden jullie doen met merriebrok of iets dergelijks?
Ze is nu ook wel wat aan de dikke kant, maargoed opzich niet erg voor in de winter maar dikker moet niet, kwa vetjes dan..

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:57

Brok of sowieso al het voeren op het oog en als het niet nodig is nog dan evt. een beetje tegen de tijd dat ze uier aanmaakt (voor extra calcium etc) en tijdens de top van de lactatie (tussen 2 en 4 maanden). Je ziet het heel snel als je goed oplet of minstens 2x in de week een body score houden en foto's nemen, het verschil vergelijken etc. Als ze iets afvalt gewoon bijvoeren, niet wachten tot ze meer afvalt want het gaat erg hard bij drachtige/lacterende merrie's :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:25

Wanneer gaat mijn Zaar toch eens hengst worden? Zucht droompaard
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:04

wat gaat dat toch ontzettend hard met onze drachtige merrie,s!

mooie hierboven!

sterkte voor de mensen die hun dier verloren zijn.

ik stik momenteel van het werk,enorme kerstdrukte dus ben maar weinig online.

garcia groeit redelijk maar blijft erg bescheiden,gelukkig voel ik het veulen elke dag dus zit er nog steeds in.
ze zit vandaag op 205 dagen dracht!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:55

Sommigen worden nooit hengst helaas Woogy :')

vanmorgen op 2 stukken mijn gaas losgemaakt, k*twerk is dat.. of eigenlijk het weer vastmaken daarna. En maar wachten op de man die balen hooi kwam brengen... en wachten... en bellen, geen antwoord.. en wachten... toen ik net de man aan de lijn had die dit geregeld had kwam de betreffende boer aanrijden, met de auto :+ dat het nog een paar uurtjes ging duren voor ie kwam :oo mooi niet dus, het was al eind van de ochtend en ik wil ze gewoon op tijd buiten hebben dus het gaas moest weer vast. Nu maar even kijken of ik er 1 kan vinden met een voorlader, dan kunnen de balen er gewoon overheen gezet worden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:37

Uilensoep, zelf nooit problemen gehad met hooi leverancier. Sterker nog, mijne komt gisteren naar me toe gewaggeld 'Alsjeblieft, fijne feestdagen' en drukt een plastic tasje met iets zwaars in m'n handen 'dank u wel, wat is het?' 'Een rollade, zoals ik zei, fijne feestdagen'. Dat vind ik nou tof :)

Wel veel problemen het afgelopen jaar gehad met de smid, had al jaar en dag een topsmid die ineens z'n telefoon niet meer opnam...Nou lekker is dat.

Vandaag word ik even dik geconfronteerd met dat ik gewoon té oud ben om op stap te gaan tot 4 uur in de ochtend...Vooral het besef 'ik moet er vroeg uit, anders heb ik morgen weer zo'n probleem'. Zucht :O

Zaar doet altijd wel mannelijk naar deze mooie dame, alleen verder dan brommen en snorren komt hij niet, zelfs niet toen ze hengstig was. Wil wel graag kijken bij haar maar z'n gereedschap houdt hij warm in de schuur...Ach we hebben nog een maand of vier ;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:58

Nah, dit is ook niet mijn vaste leverancier, die brengt wel gewoon keurig op tijd het hooi :) alleen heeft hij momenteel alleen rechthoekige pakken zonder folie en op de weide moeten we een stuk kunnen rollen omdat daar de trekker niet doorheen kan, die kan daar alleen tot aan het gaas rijden maar daar kan ik het spandraad erboven niet losmaken. En met die rechthoekige pakken is dat niet te doen. Daarnaast is het geweldig hooi en duur ook, stiekem vind ik het zonde om dat buiten te hebben waar ze toch een deel vertrappen. Ik heb dan liever iets goedkopere balen die nog wel goed zijn qua kwaliteit maar misschien iets nattig of hier en daar wat kleine plekjes, ze kunnen buiten precies uitzoeken wat ze lekker vinden.
Rollades hier ook indd, van de kraanmachinist die altijd de mesthoop opgooid :) Elk jaar weer :j Heel lief :)

Ik had een knaapje dat zeker 6 cycli heeft moeten dekken voor de merrie drachtig raakte, elke dekking opnieuw was een drama, duurde eeuwen voor ie uitgeschacht was en dan moest ik hem schuin op de merrie trekken want hij sprong ook niet uit zichzelf :+ uren heeft ie met haar op de weide gelopen, maar dekken :n

Mijn dikke dame is echt mega lui. ik ken haar de afgelopen 8 jaar als druk en ongeduldig dametje die altijd haast heeft, maar deze dracht is ze vreselijk lui. Ze komt op haar gemakkie aanwandelen als iedereen al van de wei af is...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:11

Ik heb kleine baaltjes heel mooi hooi tegen een waanzinnige prijs. We hebben overwogen om grote balen hooi te nemen maar dat komt niet goedkoper uit dan wat we nu betalen.
Kunnen hier geen kuil voeren, 1 insuline resistente en drie hoesters. Dus we voeren nat hooi en ze doen het er geweldig op. Zeker met onze nieuwe feeders is het heel goed in de perken te houden.

Wat mij heel erg opvalt bij Pony is dat ze sinds de eerste dracht haast geen wintervel krijgt, blijft mooi dun :)

Begin van de zomer hebben we hem wel laten springen op onze vorige lease/leen merrie omdat hij zo weinig zelf vertrouwen had en toen deed hij het wel heel braaf. Uiteindelijk denk ik wel dat het gaat lukken :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:17

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:23

owww wat een lieve foto :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:33

thnx SA voor je reactie op mn vraag :)

ik ben nog steeds met dr aan het werken met vd (geen moeilijke buigingen ofzo) en longeren, en wil dr nog wel eens belonen met gewoon brok 2 a 3 van die brokjes dan.
zou ik dat evt ook met een merrie brok kunnen vervangen of heeft het geen effect als je er zo weinig van geeft op een dag?

woogy, aah wat een lieve foto zeg! die bruine is een hengst dan?
mijn ruin was ook heel lief toen die nog hengst was, je zou niet zeggen dat ie ballen had :D

had vanmiddag een eerste uierfoto gemaakt, het is wel even zoeken :')
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:37

innieminnietinitietjes :)

De zwarte(denk erom niet vloeken over hem ;) ) is inderdaad hengst en als alles volgens planning blijft gaan wordt de witte volgend jaar door hem gedekt. Zaar is wel charmant tegen d'r maar z'n ding doet nog niet veel ;)