[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:01

Wordt serieus spannend bij jou Marije! Mooie combinaties ook zeg! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:03

Bimmetje: Vond het inderdaad ook wel een goede keuze en het is ook wel een mooie merrie alleen zonde van haar manen(vorige eigenaar had prikkeldraad...)

nou dan ga ik maar iets verzinnen met de F..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:04

succes hihi

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:05

Heb je al een stalnaam DL, voor je NSPS veulen, of moet je dat ook nog bedenken?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:25

Moet nog een stalnaam ja.. Maar die moet ik ook nog opgeven en bloessem nog op naam zetten.. Fab staat ook nogsteeds na bijna 4 jaar nog steeds niet op mijn naam.. :p

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:28

Stalnaam hoef je niet vooraf op te geven, kan bij aangifte van het veulen. Maar wil je geboorte veulen aangeven, dan moet je wel lid worden van het stamboek. Volgens mij ook om de merrie op je naam te zetten, maar dat weet ik niet meer zeker.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:43

Bij ons geen verplichte letter, wel een veel voorkomend gebruik om de letter van de moeder te nemen. Dus hier wordt het wederom een R.
En dan met stalnaam ervoor wordt het RoseMountain's R........

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:02

Dustinlover schreef:
Marije op hoeveel dagen tel jij bij jou kleintjes?

320 als uitgerekende datum en 300 als veilig.
Dynamic zit gemiddeld op 319 dagen met haar vorige drachten, Isis op 308.

De namen zijn in principe vrij. Ze krijgen hier de letters DT voor de naam en bij het veulen van Dynamic moet de vader in de naam vermeld worden volgens het contract. Maar dat is sowieso wel gebruikelijk.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:29

YSR: ik ben al lid van het stamboek :)

Marije: dan denk ik dat ik ook even 20 dagen minder moet tellen voor die shet van mij.. Heb haar op 340 dagen geteld :P

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:25

Hier met een C namen zoeken, ga het veulen zangersheide laten inschrijven en dan ben je verplicht om je veulennaam met dezelfde letter te laten beginnen als de naam van de vader. Centurio dus iets met een C.
Heb een naam gekozen die zowel voor merrie als hengst gaat dus ik ben uit mijn zoeken. :)

Kreeg gisteren op stal wel bijna de stuipen!! Hera mag op DA "voorschrift" enkel maar stappen en meer als ze dat zelf wil... kom ik gisterenavond op stal om mijn ruin in de binnenpaddock eens los te laten (buitenpaddock nog steeds blubber) en in de betonnen loopstal galopperen valt toch wat tegen 8)7
zie ik dat de eigenaresse van hera haar aan het uitjagen is in de binnenpiste ... :n merrie wou eigenlijk maar gewoon in de hoek staan en lekker wat rondstruinen... nee ze moest toch echt wel lopen....je zegt ze tegen me " ze is precies wat tam vandaag", ik zeg "zou ik ook zijn met zo'n buik" kreeg ik natuurlijk een scheef antwoord van "tis niet omdat ze dik is dat ze niks meer kan doen" ik zeg " juist ja, maar ze mocht kiezen wat ze deed, dit is niet kiezen, dit is moeten lopen" tuurlijk was ze beetje op haar tenen getrapt over mijn antwoord... maar komaan e seg, laat dat beest toch gerust, ik kan dat echt niet snappen!! Als je enkel mag stappen onder het zadel dan ga je je paard toch ook niet uitjagen??? ik kan hier zo |o van worden...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:52

Hera wat lastige situatie zeg.. Dat mens kijkt alleen naar de eigen denk ik? In plaats van het paard..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:14

Ik snap het ook niet, ze is zo fel voor haar paard, hera is haar god, daarom dat ik zulke dingen helemaal niet snap... ik begrijp wel dat het voor haar niet leuk is dat ze niks kan doen, maar dat wist zo op voorhand al... laat het paard daar dan nu de dupe niet van zijn. Gun haar die rust toch, bijt een paar maanden op je tanden en nadien ben je er voorgoed vanaf...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:03

Hier ook vrije keus in namen, hoewel ik wel een zelfde soort naam als de afgelopen 2 jaar wil hebben (2010 Reedhill's Salt 'n Pepa, 2011 Reedhill's Silk 'n Satin).

Joto schreef:
Praat me niet van namen.. voor de "bontjes" ben ik er uit.. maar de andere 3 hopeloos..(M,N of O)

Maaike is een mooie friese naam. :P O:)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:07

Reedhill's soft 'n shine / sweet 'n sour ? :)
Laatst bijgewerkt door Charisma op 13-01-12 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:11

_/-\o_ Ik zie het echt al helemaal voor me..... Fukkieeeeeeee oohhh ja..!! :D :D

Echwel, Asjemenou en dat soort namen vind ik ook echt geweldig leuk.
Ik ken een Watwollie (plat voor wat wil je) en een Hupsakee, ook grappig.

Ik heb nog geen namen gevonden, ben er ook nog niet mee bezig geweest.
Wij hebben wel een officieel erkende stalnaam. Dat gaat hier in Duitsland niet zomaar, die moet je aanvragen bij de FN en laten registreren (uiteraard tegen een leuke vergoeding. |( ) Zaten ook nog een berg restricties aan.
Maar met terugwerkende kracht mogen we nu Honestas als stalnaam gebruiken.
De namen van de veulens zijn allen Deense plaatsnamen.
Ga dus straks weer op de wikipedia lijst van deense plaatsen struinen naar leuke namen voor onze beebs.

Hera ik zal er wel overheen gelezen hebben maar hoe is de eigenaresse van Hera er in hemelsnaam toe gekomen Hera te laten dekken... als ze zo omgaat met haar paard lijkt t me dat ze absoluut niet blij is met het feit dat ze drachtig is.

Joto wat superfijn dat Indira weer opknapt en dat je er al weer opgezeten hebt.

enne gaaf dat het hier voor sommigen nu echt opschiet..

Bij kennissen hier van mij die een hele grote Hannoveraner fokstal hebben is de veulenboom ook begonnen. Haast elke nacht een veulentje. (ze verwachten er in totaal 20).
Haha dat zijn een heleboel slapeloze nachten... :j :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:16

Tjinta: hera was oorspronkelijk van de staleigenaresse en ik mocht een veulen uit hera fokken.
Echter stond hera ook gewoon te koop met als voorwaarde dat ze wel een veulen moest krijgen voor mij. Als de toekomstige eigenaar daar niet akkoord mee was ging de verkoop gewoonweg niet door.
Huidige eigenaresse was hiervan op de hoogte en besloot hera toch te kopen wetende dat ik er dit jaar een veulen uit moest hebben... dus ik vind dat ze op de hoogte was van de gevolgen en consequenties en ze wist dat de rust en nadelen van een dracht bij in het pakketje zaten... dus ik snap ook helemaal niet waarom ze nu zo moeilijk doet... dan had ze de koop van hera moeten uitstellen tot na de bevalling....

20 veulens, das idd een hele hoop! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:20

Voor een spikkel heb ik overigens al een naam, bedacht door een bokker vorig jaar in het DB-topic, alleen toen kreeg ik een effen veulen. :+ Naam is bruikbaar bij zowel een merrie als hengstveulen, makkelijk dus. :D

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:47

Diane_Basje schreef:
Bij ons geen verplichte letter, wel een veel voorkomend gebruik om de letter van de moeder te nemen. Dus hier wordt het wederom een R.
En dan met stalnaam ervoor wordt het RoseMountain's R........

Klopt.
Ik moet iets verzinnen met een D en een C.
Vledderbosch D.... & Vledderbosch C....

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:16

Ha Neon, een vlekkie kan je ook naar de Amerikaanse vlag noemen 'stars 'n stripes' :D

Oei moeilijk situatie Hera. Maar ik zou wel een beetje vriendelijk blijven tov de eigenaresse. Jullie moeten nog minstens een half jaar met elkaar verder.
Misschien dat je subtiel kan vermelden dat de deal 'een levend' veulen betrof. Dus dat ze met dat opjagen zichzelf in de voet kan schieten. En dat als het mis gaat (omdat de merrie bijvoorbeeld gestressd raakt) dat ze dan nog een jaar langer met jou opgescheept zit. O:)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:24

Ja, ik weet het wel, hebben daarna ook nog gewoon een afspraak gemaakt voor een datum voor haar laatste rhinospuit, dus het was wel weer oke nadien. :)
Ze weet idd goed wat de consequenties zijn als de dracht nog misloopt en dat wil ze in geen geval.
Het is gewoon moeilijk om te blijven zwijgen, maar ik ga op mijn tanden bijten en als dat niet meer lukt dan steek ik mijn tong er wel tussen :D het is idd nog zeker tot na het spenen dat we rekening met elkaar gaan moeten houden...
Is voor mij gewoon moeilijk want ik durf niet zo goed dingen vragen over de dracht of hera omdat ik steeds een beetje een scheef antwoord krijg en een lange lip... maar we houden vol :D

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:27

Als jouw veulen geboren is, zal je wel moeten. ;)
Als ze nu al dingen doet die van de DA niet mogen, zou ik wel een oog op haar houden dat ze binnenkort met jouw veulen geen dingen gaat uithalen die niet kunnen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:29

Dan is het idd wel even anders, dan staat iets langs wat van mij is en dan zal ik wel wat meer op mijn strepen staan, vriendlief trouwens ook, want die kijkt ook erg uit naar de kleine!
Hmmm, daar ben ik niet zo bang voor, zo zit ze niet in mekaar, ze is niet verkeerd hoor, maar soms doet ze dingen en heeft ze principes waar ik met mijn verstand totaal niet bij kan! ;)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:35

T'is dan te hopen dat alles vlotjes gaat verlopen. ;)
Die regeling is wel balen ivm spenen enzo. Met een eigenaresse die het nu al beu is, zal het veulen waarschijnlijk niet al te lang bij de moeder kunnen blijven?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:40

Het hangt van veulen tot veulen af... een zwakker dier laat je langer bij de moeder, een sterker dier die de merrie leegzuigt kan je vroeger spenen... daar staat niet zo echt een datum of dag op, we bekijken hoe merrie en veulen evolueren....

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:44

Wat een lastige situatie Hera, je zult toch met elkaar in ieder geval nog een paar maanden door één deur moeten. Met spenen dan idd wel lastig als jullie beide bijvoorbeeld een ander idee hebben over wanneer het veulen eraf kan.

Ik ga ook eens kijken naar namen, ik ben in principe vrij maar ik ga toch maar fokjaren hanteren. Aquino was mijn eerste veulen, dit wordt de tweede dus heb ik maar besloten voor de B te gaan. Kan ook de C doen (2010 A, 2011 B, 2012 C zeg maar). Hm ga gewoon eens kijken welke namen er allemaal zijn, neem ik de B'tjes en de C'tjes mee :D . Wordt dan B(of C).........de Barlavento.

Kara momenteel op dag 172 *\o/* dus we zijn over de helft!