Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:Sjee, wat erg! Dus op de operatietafel overleden? Dan is zijn lijdensweg gelukkig wel verkort. Een voetbal, dat is echt een enorme verstopping.
MarijeR schreef:Wat bij maidens nog wel eens lastig is, is het veulen laten drinken.
Sommige willen het veulen niet uit het oog verliezen en draaien dan steeds mee zodat het veulen er niet bij kan
En er staat vaak spanning op het uier en ze moeten dan even doorkrijgen dat die spanning juist minder wordt als het veulen drinkt.
Soms moet je daar even bij helpen en even streng zijn tegen de merrie.
Maar mijn ervaring is als een merrie al eerder bij andere merries en veulens in de groep hebben gelopen, dat ze daar toch al veel van oppikken en beter weten wat de bedoeling is.
Overigens vind ik hengstveulens vaak trager en dommer dan merrieveulens
Hier waren de meeste merrieveulens veel sneller en fanatieker bij het zoeken naar het uier.
Bij de mini's blijf ik me er over verbazen dat ze binnen 10 minuten al rondlopen. En help je ze door ze neer te zetten op 4 pootjes, dan rennen ze ook meteen de stal door, net of je er een batterij in stopt
Nicole288 schreef:stro en kuil dat dan niet goed verteerd was? of mss heeft er toch eerst een slag oid in gezeten waardoor het niet verder kon, of zouden ze dat gezien hebben. Bah wat zullen die mensen zich ook vreselijk voelen en toch had je dit dus nooit kunnen voorzien, pff
Sjoert schreef:Ok, aparte combi. Vanwaar de keuze?