Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prince schreef:Mmmm, wat gaat dit topic toch snel, heb geen tijd om alles bij te houden.
Graag zou ik willen weten wat nou de symptomen zijn van een naderende bevalling ?
Candy (maiden) is morgen 320 dagen drachtig, haar uier is behoorlijk gevuld maar er komt nog geen melk uit, haar staart kun je bij wijze van spreken bijna dubbelvouwen over haar rug heen (zonder weerstand) en het stukje kont rond haar staart is behoorlijk blubberig.
Verder is ze nog zo fris als een hoentje, eet nog goed en jaagt alle ponys het weiland door als ze op het land gezet wordt.
Koekiesgek schreef:Denk dat we het maar over persen moeten hebben i.p.v. poepen!
Sammie schreef:Barb!wat een... wat een... TIETUH!
iwaya, zo zien die tieten van Desiree er ook uit (zelfs nog uitgelubberder) en daar voelde ik vanmiddag toch écht een veulentje in zitten. Daar twijfel ik echt niet aan.Nog 5 weekjes hier. Hoe ver zou ze bij jou moeten zijn eigenlijk? (kan het niet zo snel vinden)
Mac schreef:Blijft vreemd om te lezen over de tieten van Desiree...
(zo heet ik in 't eggie)
Koekiesgek schreef:Mijn koekiesmonster is weer onrustig werd me net gemeld. Ik ga er nu eens niet gelijk naar toe, ik geef haar even de kans om onrustig te zijn.
De dierenarts vertelde me over weeënzwakte.
Iemand daar bekend mee?
Als dieren voor het eerst bevallen, kan ook de emotionele opwinding een oorzaak zijn van weeënzwakte. Tevens kan er door de hevige emoties een slechte ontsluiting optreden. Bij weeënzwakte zal de bevalling dus erg moeizaam verlopen.
Ik mag haar dus een homeopatisch rustgevertje geven.
Dus ik zit te denken aan bachbloesems, en dan rescue remedie.
Of denken jullie dat het onzin is??? Ik zie gewoon dat mijn paard bokt in stal en ik ben bijna bang dat ze zich kreupel trapt. Vanmorgen scheelde het maar een paar centimeter of ze had met haar achterbenen in haar waterbak gehangen...