Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:52

ik stop over 2 weken al met rijden, eind januari, dan in ze 9 maanden. hoe zit t met jullie?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:55

Ben nog niet zo ver heen. Zit nu op bijna 6 mnd, eind volgende maand nog wedstrijd, dan langszaam afbouwen en ik wilde eigenlijk nog wel zo lang mogelijk met d'r stappen (buiten).

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:59

ik ga dus in februari niet meer rijden maar wandelen. het erge is, met rijden wordt het wel wat te zwaar dus dat doe ik haar liever niet meer aan. maar wandelen zonder iets of iemand op haar rug gaat prima dus loopt ze nog hard genoeg nouja, laat haar maar lekker maf zijn. zal wel lang duren voor dat ik dan weer in het zadel zit. zeker wel 4 maanden later.

IndianSummer

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:01

Ik ben al gestport met rijden op Indian.
Ze loopt nu elke dag een hele tijd op de wei en ga 's avonds ook nog altijd een stukje met haar lopen.
Aangezien ze nu ook nog maar 60 dagen hoeft en het zwaarder krijgt..

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:03

Oh nee! Bij terra op stal ook al een veulen verworpen gisteren! Wat een nare dag zeg... vind dat er dit jaar echt veel veulens verworpen worden. Naar mijn idee veel meer als andere jaren.

Ik ga zo lang mogelijk proberen door te rijden met Missy. Het is goed om de conditie op pijl te houden, dan gaat de bevalling vaak makkelijker. Missy heeft ook nog helemaal geen last van het veulen met rijden. En als je langer doorrijdt, is het vaak ook makkelijker om het rijden weer op te pakken na de bevalling

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:09

@Dries: Poeh die kleinste ziet er echt eng uit. Ga je ze eigenlijk ook begraven? Of heb je dat al gedaan? Nogmaals heel veel sterkte

@terorita: volgens mij heb ik iets gemist... heeft een van jou merrie's ook haar veulen verloren??? Nee toch

Iwaya moet vandaag nog 41 dagen en loopt niet meer kreupel hoorde ik. Ik ga haar zaterdag dus gewoon weer rijden. Zolang ze dit aan kan en leuk vind blijft ze ook gewoon ongeveer 4 uurtjes per week lopen.
Is ook wel goed voor haar, lekker bewegen. En ze vind het nog steeds leuk
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 19-01-06 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:10

Fijn dat Iwaya niet meer kreupel loopt !

O.. was ik ook nog vergeten, interessante foto's van de veulens van Dries. Echt zo sneu

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:10

Viërra is nu 7 maanden dus ik rijd nog wel even door. We proberen het zo lang mogelijk vol te houden. We rijden overigens maar 3 keer in de week hoor vanwege haar leeftijd ook. Ze is 3,5 nu.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:11

marlijntjuh schreef:
Fijn dat Iwaya niet meer kreupel loopt !

Ja zeker wel fijn. Ze had zich waarschijnlijk gewoon verstapt.

IndianSummer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:13

marlijntjuh schreef:
Oh nee! Bij terra op stal ook al een veulen verworpen gisteren! Wat een nare dag zeg... vind dat er dit jaar echt veel veulens verworpen worden. Naar mijn idee veel meer als andere jaren.

Ik ga zo lang mogelijk proberen door te rijden met Missy. Het is goed om de conditie op pijl te houden, dan gaat de bevalling vaak makkelijker. Missy heeft ook nog helemaal geen last van het veulen met rijden. En als je langer doorrijdt, is het vaak ook makkelijker om het rijden weer op te pakken na de bevalling

Ja, het lijkt ook wel alsof het veel meer is als vorig jaar!
Zal het misschien iets te maken hebben met Rhino?
Gelukkig heb ik mijn merrie laten enten tegen Rhino.
Het is iig heel naar en iedereen heel veel sterkte die al een veulen verworpen hebben

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:15

Dan heeft ze zich wel flink verstapt als ze daar meteen een tijd door kreupel gaat lopen!

@IndianSummer. Het kan misschien wel komen door de rhino. Ik heb mijn merries daar niet tegen geënt, en 1 heeft haar veulen verworpen en de ander niet Dus dat zal niet door de Rhino komen denk ik.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:16

in de meeste gevallen was er hier dus sprake van een tweeling, en die van terorita was na de enting tegen rhino als ik het goed begrepen heb. ik rijd hol echt tot dr 9e maand, wandelen vind ik eigenlijk ook best leuk.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:18

Spirit ben is vorig jaar na 8 maanden gestopt met rijden, omdat ze duidelijk aangaf dat ze het niet meer kon. (Wilde niet meer lopen, terwijl ik haar normaal de hele tijd in moet houden) Toen heb ik ook 2 maanden bijna iedere dag met haar gewandeld. Vond ik ook wel leuk, maar zou ik nou echt geen zin in hebben Want als je dat iedere dag doet word het een beetje saai.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:20

ja, je kan ze ook even in een weitje laten lopen. dan lopen ze zelf wel. maar elke dag is wel saai inderdaad, maar nu doe ik het nog niet iedere dag, maar 2 keer in de week, heb niet veel tijd. in maart probeer ik haar wel elke dag even mee te nemen voor wat zwangerschapsgym.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:31

nee niet na de enting hoor
ze heeft gister haar veulen verloren
vanmogen zijn er merries geent

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:32

Gaan ze het veulen laten onderzoeken waarom het verworpen is?

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:38

er was waarschijnlijk iets mis met het nageboorte
het veulen zelf leek ook niet in orde.
hij wil het wel laten onderzoeken
vind het erg jammer ze is een nichtje van terra
de merries lijken enorm op elkaar
ze was drachtig van florencio
we waren enorm benieuwd naar het veulen.
ook omdat er in de planning zit om terra volgend jaar met hem te insemineren.
maar goed merrie zelf lijkt er geen last van te hebben

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:40

Heel jammer idd.. Maar wel fijn dat het wel goed gaat met de merrie! Dat is natuurlijk het belangrijkst.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:57

ow, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen terorita. Gelukkig dat het wat beter gaat met de merrie. Wel apart dat je eigenlijk een nichtje hebt van je paard. leuk.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:02

marlijntjuh schreef:
Dan heeft ze zich wel flink verstapt als ze daar meteen een tijd door kreupel gaat lopen!

Ze werd vrijdag kreupel (niet ernstig, eerder onregelmatig) en dinsdag was het over. 5 daagjes dus. Valt mee toch? Ze loopt ook wel eens iets kreupel door haar mokbeen, dus daar kan het ook nog aan gelegen hebben. Maar het is weer goed nu iig

@terotita: vervelend zeg dat het nichtje van terra haar veulen verworpen heeft. Gelukkig lijkt de merrie er zelf niet onder te lijden.
Sterkte iig.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:09

@ dries: Heel veel sterkte!! Wat verschrikkelijK! Hopelijk komt het goed met je merrie...

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:38

Ik wil met Utah volgende week stoppen met rijden. Blijf haar wel longeren tot de bevalling. Dat is toch minder inspannend. Verder wil ik, aan de hand, met haar in het bos gaan stappen. Toch wel lekker bezig blijven tot de bevalling. Wil na de bevalling eigenlijk zsm weer oppakken. Wou volgend winterseizoen toch wel voort gaan starten. Nu alleen de eigenaar er nog ff van overtuigen dat hij haar niet weer zwanger maakt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:41

dus jij stopt ook al met utah carpediem... zijn we gelijk met stoppen en dat klopt wel aangezien onze uitrekendatums. Ik ga gewoon wandelen, omdat ze zich met longeren nogal gaat uitsloven enzo dus houd haar maar lekker rustig tot de bevalling.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:43

wilde het rijden trouwens ook wel zo snel mogelijk oppakken, heb nog eenpaar wedstrijden voor de boeg en hoop dit jaar nog L1 te mogen starten. maar als holly t nog niet kan dan laat ik haar lekker. maar ze kan het vast wel, ze wil dolgraag lopen. Ik hoef niet bang te zijn voor een volgende dekking. dit wordt holly's laatste veulen. dus.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:43

he, heb nu bericht 1600 getypt haha. nou babbel maar weer verder hoor, ik ben vast te gespannen dan ga ik domme dingen doen