Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:48

Okee, Macy in de Ban Clown ! Copper gaat de boel gewoon inhalen! Wanneer ga je haar binnen zetten Marije? Draagt ze altijd langer?

Hmm, zou me inderdaad niks verbazen als Macy en Sim gewoon zitten te wachten op de geboorte van een Prins!!!

HIer wat foto's van Sim vanmorgen, dag 347 van haar dracht, ik werd wakker, de zon scheen, dus hup, snel naar buiten!! Normaal geef ik ze nooit buiten hooi als het zo nat is, maar gezien Sim wat zon nodig heeft om die kleine af te bakken......

(let op, zo uit de stal, niet gepoetste paarden!!!!)
Afbeelding

Uier groeit gestadig door naar achteren toe Knipoog
Afbeelding

Spenen gaan zich vullen geloof ik:
Afbeelding

Uier in het geheel, het is kei en kei hard....
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:57

Zo die spenen van Sim gaan goed!
Denk dat voor jou toch het wachten wel bijna over is.
Tenzij.... Macy? Afbeelding

Macy loopt weer buiten en ze heeft zelfs even gebokt.
Dat deed ze vorig jaar ook nog op de dag van het veulenen dus misschien...?

Ik denk dat Copper aan het eind van de maand naar huis komt.
Dan gaat Sammie ook een tijdje weg dus dat komt dan mooi uit.
Tot nu toe is Copper altijd overtijd geweest, vorig jaar heeft ze het 351 dagen volgehouden. Haar kortste dracht (bij mij iig) is 336 dagen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:06

Die kleine plooi in haar speen moet er nog even uit..............dan zijn ze pas goed vol, vanmiddag gaat het niets meer worden met een veulen, vannacht wel, dan trekt het hogedrukgebied Nederland binnen en plonzen jullie veulens eruit, Sigaar .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:16

Mee eens FH! Maar gezien dat allemaal in een tijdbestek van enkele uren kan gebeuren hou ik haar toch maar wel in de gaten, moet er niet aan denken dat ze buiten gaat bevallen in de modderbak! Al kan ik me niet voorstellen dat Sim dat zou doen Knipoog !

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:28

jeddah schreef:
Mee eens FH! Maar gezien dat allemaal in een tijdbestek van enkele uren kan gebeuren hou ik haar toch maar wel in de gaten, moet er niet aan denken dat ze buiten gaat bevallen in de modderbak! Al kan ik me niet voorstellen dat Sim dat zou doen Knipoog !

Tja, als het nu al geen modderbak was, wordt het wel door de plons vruchtwater, hahahaha. Cody heeft vorig jaar midden op de dag in de paddock het veulen eruit gepoept. Modderworstelen............ Koe .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:32

Jeddah:
Afbeelding
The Right Tools
"Ya can't do the job right if you don't use the right tools"

Annemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:38

Ik heb de animatie van Jasmijn weer ge-update Lachen De laatste foto is nieuw en ik heb het aantal dagen dracht er ook bij gezet Knipoog
Afbeelding

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:13

Dat is erg mooi annemieke, dat wil ik ook kunnen. Even studeren dus.

Ziet er goed uit!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:14

Haha, Jasmijn kijkt er bij de laatste foto ook al echt zo bij van *kreun. hoe lang nog?*

De hulpstukken komen al boven tafel!! De merries gaan alvast bladeren in de mare's code ...

@jeddah: arme Sim! Die kwab moet toch behoorlijk in de weg zitten! Had ze dat vorige keer ook zo??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:30

Die animatie is super Annemieke! Mooi om dat zo te zien!!

@Fh, ja, dat is zo! Ook hier een veulen gehad in de wei, werdt ook al snel erg modderig!

@Marije: ik ga snel naar de winkel eentje kopen!! Haha!

@mac, nee, dit had ze vorige dracht zeker niet!! Ze had wel een volle uier en kegelde 2 uur voor de bevalling, maar niet zo'n uier als nu!
Maar ja, toen was ze maiden he? Clown

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:32

@Jeddah: Mag ik een beetje van die zon lenen? Hier wil het nog steeds niet!

Nog geen veulie hier, wel ontwikkelende uiers en mamma schuurde gister uitgebreid haar achterste tegen het hek. Koe

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:33

Bah ik kom net ziek uit bed en ben nu nog geneens bij m'n paardje geweest Bloos
Zal er blij mee zijn, gelukkig had ze gisteravond de hele stal vol hooi gekregen. Ik raap mezelf even op en strompel er naartoe Knipoog
Gelukkig is het goed weer en kan ze de hele dag de wei op.
@ Marije: Copper krijgt ook al aardig wat uier als ze in april pas gaat!
Ik lag helemaal in een deuk van je plaatje Haha!
Dat zal ze leren }>

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:39

Nou Copper, die is er ook vroeg bij ... Volgens mij zit er iets in jullie drinkwater daar Marije als ik Macy en Copper bekijk ...

Leuke ani, mieke. Lachen Ik heb lange tijd terug net dezelfde gemaakt van mijn merrie. (stond in m'n profiel)

Sim ziet er goed uit maar denk dat ze er nog beter uit ziet met een veulen ernaast. Slim Ze lijkt wel meer hengst dan mijn 2-jarige! Haha!

Hier nog steeds geen veulen, maar ik heb geduld. We hebben afgesproken de 17e! Tong uitsteken

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:55

Nog geen veulens dus jammer hoor ,Annemiek heel erg leuk hoor ben blij dat jij dat kan Haha! .
je ziet echt goed verschil valt me nou via de foto's ook op dat ze nu alweer lichterbruin gaat worden.

En idd mac die laatste foto heb ik genomen en kreeg haar er niet vrolijker op ben benieuwd hoe dat volgende maand is.

Nou voor iedereen waarvan de veulens kunnen komen kom op de lente zit in de lucht het kan het mag Knipoog

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:59

Loolapelooza schreef:
Nou Copper, die is er ook vroeg bij ... Volgens mij zit er iets in jullie drinkwater daar Marije als ik Macy en Copper bekijk ...

Ach, dit is nog maar een begin.
Copper wordt straks nog meer koei dan Macy *LOL*
Alleen kegelt Copper niet altijd voor het veulenen, zij is meer van de verrassingsaanval. Knipper met je ogen en er ligt een veulen achter.
Alleen wel over de datum...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:02

jeddah schreef:
Maar ja, toen was ze maiden he? Clown

Ja, en we weten inmiddels allemaal wat die allemaal voor vreselijke dingen uit kunnen halen Extreme duivel . Maar als zo'n maiden-bevalling niet representatief is voor een merrie, dan is de volgende bevalling dus net zo onvoorspelbaar Koe dus what's the difference :+ ??

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:46

Het schiet toch niet echt op met al die merrie's.. Ik hoop niet dat ik ook zo lang moet wachten na de uitgerekende datum of nadat ze melk drupt nog dagen doorloopt.. Macy staat echt stil steeds in haar stal, maar toch iedere morgen als ik wakker ben, kijk ik weer snel!

Van het weekend was ik weg dus ik had Bold donderdag voor het laatst gezien. Nu was ik er gistermiddag, waren haar uiers echt wel wat gegroeid! Eerst een foto hoe het eerst was:

Afbeelding

En vandaag:

Afbeelding
Afbeelding

Dat is wel gegroeid he, binnen tien dagen.
Had haar net gelongeerd en na het longeren was het wel wat minder weer. Maar er zit vooruitgang in!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:56

Ik denk dat de dames wachten tot vrijdagnacht/zaterdag. Dan wordt het WARM, LENTE!!!!!!!! Go jij! Go jij!
Volgens mij zijn het een stelletje kouwkleunen Haha! of te wel WATJES Tong uitsteken
Jeddah is al aan het dreigen met de plopper bij Sim. Oei als dat maar goed gaat Tong uitsteken

Famosa is gewoon drachtig, geen uier te bekenen, wel mooie speentjes.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:00

Macy is gewoon nog even aan het bakken op dat mooie zwarte kleurtje en een mooie kol met klein snebje...
Vorig jaar liep ik ook zo te zeuren en toen had Meaghan maar een halve kol en Caru had maar 3 witte benen....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:16

MarijeR schreef:
Macy is gewoon nog even aan het bakken op dat mooie zwarte kleurtje en een mooie kol met klein snebje...
Vorig jaar liep ik ook zo te zeuren en toen had Meaghan maar een halve kol en Caru had maar 3 witte benen....

Zie je wel. Gewoon laten pruttelen die handel. Kom het vanzelf goed.
*kijkt hoopvol in de richting van Lee*

kraamkliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:21

Marije!, die plopper!!

Grandioos die gedachte!, en dan ook nog een foto! Cheese!
Die zetten we op het lijstje voor de benodigdheden voor het geboortepakket! Haha!

Met die heeele grote magneet (kan helpen in het geval van een ijzeren ros), ik weet niet meer wie die neer gezet heeft. Blond

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:54

Aanstaande vrijdag 80% zonkans, 20% neerslagkans, geen wind, 18 graden. Is dat ultiem of niet?

Pride is nu 2 weken over tijd. Wordt bij elke merrie de vulva echt slapper? Of hoeft dat niet percé?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 14:56

Macy's uier stroomt weer over...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is trouwens opvallend hoe het haar de laatste dagen ineens los laat rondom het uier.
Dat was vorig jaar ook vlak voor het veulenen Nagelbijten / Gniffelen

Ontstopper *check*
Magneet *check*
Birth alarm heel strak aangetrokken *check*

Als het er nu niet uit komt... Gestoord

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 15:08

Zo, die uier is er echt helemaal klaar voor!!! Hoe lang kan ze dit nog volhouden...!

Bubbels, dat weer klinkt wel erg goed Ja Laat maar komen, die zon. Misschien ontdooien de merries dan ook. (Bij ons kom je nog steeds sneeuw tegen!)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:31

Jeetje, Marije, het blijft maar stromen! Maak je je geen zorgen? Is het al biest wat ze laat gaan??

Sim heeft nu ineens een verdikking een stukje voor haar rechter uier... links niks... raar he?