Wat een babyboom! Gefeliciteerd GA, Crazyfunky en AM!!
Mijn merries vinden het fijn als je de veulens een beetje helpt met drinken. Heb er een paar met hele grote harde uier en dan is dat onhandig geklungel toch wel pijnlijk. Vlies doe ik er ook af zodra het hoofdje niet meer terug gaat. Hou de beentjes ook vast als ze persen.
Heb 1 merrie die liefst heeft dat ik niets help en die laat ik ook rustig doen. Maar al de rest probeer ik het hun zo aangenaam mogelijk te maken
Gefeliciteerd AM! Wat ze ons dan toch kunnen foppen he!
Dddara, nee het is haar 2e veulen. Maar ze is dus buiten in de kudde bevallen en daar staat ze wel onderaan de rangorde, dus ik denk dat ze misschien zelfs wel staand bevallen is (waardoor het alarm ook niet af ging). En als het dan allemaal eigenlijk te snel gaat, ze misschien toch ook wel wat stress en pijn heeft en ze niet dat eerste bondingsmomentje met het veulen heeft, dat dit er allemaal voor gezorgd heeft dat ze er in eerste instantie niks van moest weten.
Mijn merrie ( maiden) haar uier is behoorlijk gegroeid op 1 week tijd. Ze moet nog 3 maanden. Is dit normaal? Foto 1 is van een week geleden. Foto 2 van gisteren.