[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:20

Hier is ze geïnsemineerd tijdens dat ze aan het ovuleren was en 2 dagen ervoor. Madam heeft ook al wel wat hengsten kuren dus mijn gevoel zegt dat het hier een hengstje zal worden. Op de laatste scan lag veulentje niet goed om het te zien dus het zal hier een verrassing blijven tot aan de bevalling.
Hopelijk kan jij wel wat zien Cynthia !! Ik ben
Benieuwd!

70 dagen ver hier vandaag ,dus ergens tussen een hamster en een eekhoorn ondertussen.
Aan de buitenkant nog niets te zien :)
Afbeelding

Icecrystal

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:03

Stuur die piemeltjes dan even naar mij toe O:). Interessant van die zaadjes Cynthia, dat wist ik niet. Krijg je ook echt zo'n geslachtsbepaling scan of gewoon een normale?

Ik heb dat destijds bij Ice laten doen en toen was het fout.. Daardoor geloof ik er nu niet meer in :+

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:06

Ga je ook een foto maken Cynthia ben benieuwd wat je nu nog kan zien :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:08

Duimen voor een nietpiemel maar!

Hier wel eens een merrie met hengstengedrag gehad terwijl er toch een merrieveulen uit kwam ;)

Als een merrie rond de 50 dagen resorbeert, hoe lang duurt zoiets dan? Is na een paar dagen al niks meer te zien, of gaat daar wel een paar weken overheen voordat het echt weg is?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:57

Nou, die baby is alive en heel hard kicking *\o/*
Die stuiterde alle kanten op, dus soms zag je een stukje eeeeeeen weg! :')

Wel de navelstreng mooi in beeld gehad.

Was overigens een normale scan, geen geslachtsbepalende.

Maar ook wij kunnen met een gerust hart de winter in. Dag 122 vandaag :D
En maar gelijk de 4 maandenfoto gemaakt
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 16:59

Super :):)

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:26

Wow Fotsy, die van jou is zeker al rond. Hoe ver is zij al?

Cynthia82, de nietpiemel is gelukt. Niets te zien :+

En Caily, bang dat het mis gegaan is? Ik zou denken dat het lichaam het er met een dag of 2 wel uitgewerkt heeft dan, toch? Dat het lichaam/de baarmoeder zichzelf schoon maakt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:49

Mijn eigen merrie en merrie van vriendin zijn beide rond 17 dagen drachtig gescand. Liepen tegelijk. Mijn merrie is met 50 dagen gescand en geen vrucht te bekennen, wel schone baarmoeder en goed geel lichaam etc. Andere merrie leek nog drachtig maar absoluut geen hartslag te vinden. Advies over 3 weken weer scannen. Mijn merrie is inmiddels weer gedekt. Vond t niet zo mooi gaan maar misschien vroeg nog wua hengstigheid. Andere merrie gaat ook voorkeur uit naar liever laat veulen ipv vroeg dus ik dacht na het weekend weer dcannen en dan duimen voor hartslag, maar geen vrucht/hartslag nog hengstig spuiten...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:54

*\o/* Cynthia en geen duidelijke piemel gezien.
Blij dat alles nog goed en wel erin zit.

Lente ze is voor maart uitgerekend maar haar moeder deed ook altijd mee voor de dikste buik verkiezing. :')

Caily wat jammer zeg.
Ik heb wel liever een vroeger veulen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:14

Denk dat de meesten zouden kiezen voor een vroeg veulen. Echter leven mijn paarden 24/7 buiten, en dan kan ik beter rond deze tijd een ukkie erbij hebben dan in maart. Opfok en beleren kan ik beide zelf, veulen is niet voor de verkoop en hoeft niet naar de keuring, dus ach.

Het is vooral ook emotie hoor. Wil al sinds 2009 een veulen van deze hengst, in 2014 een zelf gefokt en natuurlijk aangehouden, maar moeten laten inslapen in 2017. Hengst was inmiddels naar Polen verkocht en KI niet mogelijk. Overwogen merries dit jaar leeg te laten en volgend jaar op de trailer te zetten. Echter toch nog maar even aan de poolse eigenaar vragen voor ki... toen bood hij me de hengst te koop aan. Kon de kans niet laten lopen dus hengst loopt sinds juni hier, maar is wel al 20...

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:51

Ah Caily, de stoere en brave bonte man! Hopen dan dat het dit jaar nog gelukt is/lukt!

En Fotsy, je merrie in maart uitgerekend en al zo.., die gaat emorm worden. Maar blijkbaar ben je dat gewend. Succes met haar!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:13

Gefeliciteerd Cynthia
Caily wel erg jammer hoop dat het nog gaat lukken. Ik heb liever een veulen in mei of april. Te vroeg is voor ons niet handig omdat ze dan nog niet in de wei kunnen en te laat is ook niet ideaal

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:26

Te vroeg vind ik niet fijn, maar te laat ook zeker niet!
Die van Idaza is begin mei uitgerekend en dat vind ik eigenlijk ideaal. Die van Lana pas in juli, en als het weer tegenzit floept ze het er pas in september uit :')
Had gehoopt dat ze wat dichterbij elkaar zouden bevallen, vind het jammer dat er nu zo’n gat tussen zit. Is wel lastiger met samen zetten.

Lana zou vandaag weer gescand worden, maar de DA was zn machine vergeten, dus het word volgende week :=

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 01:09

Ik wil ook wel slurfjes :))
Belangrijkste is toch wel een gezond veulen

In het buisje zwemmen ze nog niet zo hard, ze gaan pas echt zwemmen als het lekker warm is. Lichaamstemperatuur ;)

Wat fijn Cynthia *\o/*

Caily wat jammer. Hopelijk bij de andere merrie de volgende keer een positieve scan.

Al een paar beginnende buikjes gespot. Gaat het wachten nu echt beginnen.

Afbeelding
Didi is duidelijk aan de onderkant dikker

Afbeelding
Wild Thing is altijd spekkie. Nog niet duidelijk een drachtbuik te zien.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 06:43

Dit jaar hadden we 24 februari een veulen, dat was wel vroeg. :=
Maar had ook niet gedacht Olivia in 1x drachtig te hebben.
Ariel is eind april uitgerekend dat vind ik prima, Olivia 10 juni, dat vind ik eigenlijk te laat.
Maar liever een laat veulen dan geen veulen.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:51

Gefeliciteerd stalHD!

Zo Fotsy, die groeit hard idd!

Wat fijn dat de scan goed was Cynthia, met een gerust hart de winter in. En mooi mini buikje al :D

Pff wat vervelend Caily, ik ga duimen voor een hartslag en anders dat die laatste keer toch nog positief gaat zijn.

Ze zien er goed uit AM horses +:)+

Oeh Renske dat is idd wel echt vroeg. Hier zou ze eerst ook 22 februari volgend jaar uitgerekend zijn maar vruchtje ineens weg dus nu 23 mei, maar vanzelfsprekend heel dankbaar dat het nog gelukt is :)

Lotus en Quenza gaan ook goed. Lotus is nu 100 dagen en Quenza 80 dagen. Dinsdag ga ik met haar onze laatste strandrit maken voor we verhuizen.

Zag ook een paar die hun merrie gaan beleren/ aan het beleren zijn. Hier ook het geval bij Lotus, wij doen babysteps en het gaat heel goed maar ze vindt het wel moeilijk, vooral aan de longe op de rechterhand draait ze in draf zich steeds ineens om naar degene die aan het longeren is zovan 'nu zijn we klaar'. Maar goed, ze is 10 jaar dus het gaat sowieso wat langer duren.

Quenza is nu voor de tweede keer drachtig en ze is echt dik! Terwijl ze zelf een heel slank paard is (arabier) en bij haar eerste dracht was ik nu nog volop aan het voeren. Nu krijgt ze alleen een vitaminebrokje en elke week bij de les hoor ik dat ze haar weer dikker vinden :+ :+ Ik zie het zelf ook, ik las iets van reserves aanmaken voor de winter. Wie herkent dit nog meer?

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:21

Hahaha ik hoor ook bij de groep "nietpiemel" alsjeblieft :')

Ik vind een april of mei veulen het aller mooiste. Maar soms lopen dingen niet helemaal gepland.

Ushi is vanmorgen gescand, en we waren er al bang voor door de witte uitvloeiing.. Maar ze is dus leeg.. we hebben besloten maar weer de wedstrijden met haar in te gaan. Voor de corona waren we erg fanatiek weer begonnen, dan maar proberen door te pakken. Ze is natuurlijk al 19 dus we zien wel wat ze nog aan kan, voor nu is ze nog goed gezond en goed in de spieren. :j

Ik heb er dus 1 drachtig voor volgend jaar. Wendilyn is 18 mei uitgerekend dus daar ben ik heel blij mee. Wendi zit over 2 weken op de 100 dagen, vandaag dag 85 langzaam is er een beginnend baby buikje in zicht. Ushi en Wendi zijn echt de grootste vriendinnen, vandaag ook zo schattig, we kwamen ushi terug zetten en wendi kwam in rengalop al hinnekend aangerend <3

Afbeelding
(Ushi links, wendi rechts, foto is van 2 weken geleden)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:29

Zonde.

Word nu toch ook wel weer zenuwachtig voor woensdag :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:00

Oh zonde zeg dat ze niet meer dragend is.

Ik ben ook van het niet-piemel kamp. Ik hoop op 2 merrieveulens waar ik mee verder kan. Hengsten moet ik verkopen. 1 is al ongezien besproken bij een slurfje.... maar toch hoop ik op merries. Ga als ze eind september bij de laatste scan allebei nog drachtig zijn een volgtopic aanmaken.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:56

Ah wat zonde van Ushi!

Geslacht maakt mij niets uit! Maar als er een slurfje komt, zal er wel snel hakkie-takkie gedaan worden. :D
Mijn beide dames zijn mooi groeiende, rustig aan het werk nog, dat gaat nog best.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:05

Wat zonde van ushi!

Wij hebben vandaag de 3 dames gescant. Alle 3 nog mooi dragend

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:04

Caily ik hoop voor je dat het nog mag lukken, zou erg jammer zijn anders.

Libera, nog maar een paar dagen geduld, duimen dat het nog netjes op zn plekje zit daar binnen.

Lily is een poemeltje aan het worden, dat belooft nog wat Fotsy!

AM je dames staan er mooi bij.

Riv_Q hier juist andersom, ik ben nu al een beetje aan het puzzelen hoe ik haar goed op gewicht kan houden. De anderen zijn rond zat, maar Veronia neigt altijd naar afvallen in de winter en nu ben ik daar helemaal bang voor. Ze krijgt nu nog 2 kg sportbrok, maar ik wil ook kijken naar een vitaminekorrel erbij. Welke heb jij?

Mirjam, ook nog een paar daagjes geduld. Ook voor jou duimpjes dat ze allemaal nog mooi dractig zijn.

Lovelyn.. bah daar was ik al bang voor. Gelukkig de andere wel drachtig. Ga je ook ng iets van een swab laten nemen bij Ushi?

Luna gefeliciteerd!

Zijn er nu nog mensen bezig om hun merrie drachtig te krijgen? ik ben benieuwd wat de resultaten volgend jaar gaan zijn van al onze fokplannen hier in het topic.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:25

Ipv een vitamine korrel, kun je dan niet beter iets zoeken wat calorie rijk is Muronia?
Als ze afvalt heeft ze calorieën nodig lijkt mij, geen vitamines... misschien olie over het voer of luzerne bijvoeren? Heb verder geen idee wat er in NL verkrijgbaar is dus ik zeg maar wat :P

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:50

Wat zonde lovelyn.

Hier overigens ook liever nietpiemel. :+
Bij Olivia heb ik het aan de hengstenhouder en dierenarts doorgegeven dat ik dit jaar wel graag een merrie wil. :j
Dus als er toch een stokje aan zit ga ik een klacht indienen. :')
Ariel maakt mij niet uit.
Dus waarschijnlijk krijgt Ariel een merrie en Olivia een hengst. :')

Gisteren de Elite keuring gehad met Olivia, helaas opgenomen met een 7.6 in het stamboek.
Ik vind het iets wat karig gepunt, had op een 7.7 of 7.8 gerekend.
(Elite is vanaf 7.9)
Maar goed, het is niet anders, voor mij wordt ze er niet minder om, en gisteren is ze na de keuring ook weer lekker thuis gekomen. <3

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:02

Hahaha, allemaal nietpiemel verzoeken hier :').

Mij had het niet uitgemaakt, als het maar gezond was.

Ik twijfel of ik het volgend jaar nog ga proberen, of dat ik beter een veulen koop. Ik heb zo'n naar gevoel overgehouden aan dit jaar.