[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siepi

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:35

Zeer veel schimmel fans hier lees ik fijn!!!
Houden jullie de veulentjes zelf of zijn ze voor de verkoop?
Onze blijft mits hij/zij groot genoeg wordt moet namelijk wel paard worden niet groot maar toch wel in de 1.60

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:42

Wij houden dit veulen ook zelf, is ook ons 1e veulen en van de merrie ook. Heel erg spannend en leuk.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:02

veulen van vorig jaar was echt mijn droomveulen, dus die is gebleven, de twee veulens die in maart geboren gaan worden weet ik nog niet, ik moet ze eerst zien :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:21

Springers verkopen we sowieso. Dressuurders maar net wat er uit komt :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:24

Hier kijken we gewoon eerst aan wat er uit komt en aan de hand daarvan beslissen we. Maar denk wel dat ze in ieder geval tot hun derde jaar blijven of er moet een goed bod op komen eerder :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:36

Hier is het ook afwachten wat er uit komt.. Een grullo overo merrie uit Jade is mijn droom, dus die blijft zoiezo.... maar dan zal ik wel een andere moeten verkopen. We zien wel :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:39

Hier wordt het sowieso een blijvertje, fok echt alleen maar voor mezelf. Voor weg doen ben ik niet in de wieg gelegd...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:48

Ik ben ook beter in alles zelf houden :P Kleintje blijft dan ook hier.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:35

ik hou wat ik leuk vind, verkoop waar ik minder mee heb :')
Ik ben dus ook geen held in verkopen, maar als het nu weer 3 hengstjes worden moet ik wel gaan nadenken, 5 hengsten is een beetje te gek... :=

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:44

hopelijk wordt hij/zij groot genoeg Canto is een E pony maar volgens mij gemeten met een scheef oog want ze lijkt paard ook de gangen en Dallas is 1.73 en fokt aan de maat dus hoop wel op een paard

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:47

Hier ook een schimmelfan <3

Dit jaar had ik een schimmelveulen, hij is afgelopen zaterdag naar zijn nieuwe eigenaar gegaan. Was wel ff slikken het moment dat ze wegreden ;( Met moeders gaat het goed, het uier was vanmorgen al slapper, nog wel groot maar niet meer zo hard als zondagmorgen.

Ik heb zaterdag mijn nieuwe poezenvriendjes opgehaald. Ik wilde eigenlijk nog even wachten na de dood van Gizmo, maar kon het niet laten. En als je gaat kijken, ben je verkocht :D

Meet Coco en Chanel, het zijn halve persjes ... hun moeder heeft een one-night-stand gehad met de buurtkater toen ze ontsnapt was :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:47

Afbeelding

Afbeelding

om er ook een beeld bij te hebben

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:48

wat een schattige <3 kittens

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:50

Ohhh Moratoetje wat een snoepies! Dat je er maar heel veel plezier van mag hebben :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:11

Oh, wat een lieffies! Geniet ervan!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:17

Yfkjelover ik hoop ook op wat maat bij Dallas. Mijn merrie is ook maar 1.58 alleen in Dallas stamboom zie ik ook wel wat gestrooi met maten. Dus hoop dat via douglas de maat mee komt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:52

Twinklebel en kunnen ze woensdag ook scannen? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust, ik kan me goed voorstellen dat je even die zekerheid wilt horen. Ze heeft natuurlijk wel een ingreep gehad. Ik ga ervan uit dat je goed nieuws te horen krijgt in ieder geval.

Fotsy het is ook een spannende gebeurtenis, of het nou de eerste of de tiende is denk ik. Altijd maar weer de handjes dichtknijpen als het weer goed is gegaan. Hoe staat Flo er nu voor? Trekt ze al wat bij nu het veulen er 's nachts af is?

pradadaan bont kan nog een heleboel kanten op ja! Heb je toch nog een verrassing straks :D

Als ik de veulens van thuis bij pap en mam meetel (daar was ik ook altijd bij) dan wordt dit nummer 5, maar voor mijzelf wordt dit het tweede veulen dat ik fok.

Vulina ik heb nu 3 schimmels gehad (nou ja 1 is er nog natuurlijk) en echt, het zijn allemaal zwijnen :Y). Ze zijn prachtig, maar je hoeft bijvoorbeeld nooit "Zie mijn knappe schimmel in de sneeuw" foto's te willen maken want ze zien er altijd uit alsof ze uit een oud vergeeld boek zijn gescheurd :+

Ik heb veel kleurtjeskansen en dat vind ik voor de verandering wel een keer spannend! Het kan appaloosa, bont, effen (bruin of zwart) worden en dan ook nog 50% kans op, jawel, schimmel _/-\o_

Ons veulentje was voor de verkoop bedoeld maar na het overlijden van de pony van mijn dochtertje is besloten dat we hem of haar gaan houden. Dit zou het eerste veulen zijn dat ik zou gaan verkopen (oefenen voor het echie, want ik wil graag Groningers gaan fokken en ook verkopen), maar dat plan is dus al bij voorbaat aan duigen. Maar wel voor een goed doel, en nu verheug ik mezelf ook nog een stukje meer op dit babytje.

Moratoetje nou dan had moederpoes wel smaak denk ik, knappe poezels <3

Hier verder geen nieuws, Suzie groeit fijn door, nog 3 dagen te gaan voor de 180 en ik weet echt zeker dat ik beweging zie soms, dus ik vermaak me goed :D

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:34

Myrthee_ schreef:
Yfkjelover ik hoop ook op wat maat bij Dallas. Mijn merrie is ook maar 1.58 alleen in Dallas stamboom zie ik ook wel wat gestrooi met maten. Dus hoop dat via douglas de maat mee komt.

Ben benieuwd hoe die van jou er dan uit ziet moet helaas twee maanden langer wachtem

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:01

Echt een schimmelfan ben ik niet. Tenzij het een mooie donker geappelde is met grijze manen. Die vind ik wel weer erg mooi.
Net als appaloosa, daar ben ik ook geen fan van. Tenzij het weer een mooi gelijkverdeelde panterbonte is.

Verder vind ik heel veel kleuren wel wat hebben. Maar als ik dan toch een voorkeur mag uitspreken vind ik een dun paardje mooi maar ook zilverbruin. En champagne vind ik toch wel speciaal. Maar een mooie gitzwarte kijk ik ook erg graag naar. En zo kan ik wel weer doorgaan hihihi

Inmiddels wordt het veulen van volgend jaar alweer mijn 20e veulen. Jeeh dat is gewoon een jubileumgetal. *\o/* O nee dan moeten er nog 5 bijkomen hihihi.

Ik fok om te verbetren naar steeds een beter miniatuurpaardje, die goed in elkaar steekt. Goed kan bewegen maar eventueel ook nog een koetsje kan trekken. Dus niet perse een eindprodukt zeg maar. En dat fok ik zoveel mogelijk in de minimaat tot 86 cm of een kleine maat mag ook, tot ongeveer 95cm.

Door het fokken houdt het in dat ik ook elk jaar wel weer een keuze maak wat mag blijven en wat weg mag. Hengsten staan vaak wel op de nominatie om verkocht te worden.

Wat een schatjes Moratoetje. Twee poezemeisjes erbij.

Hihihi Murosch daar gaat je planning voor even?

Yfkelover leuke combi hoor. Het springpaard staat mooi op de foto. Jammer dat de achtergrond zo druk is (zeker een leuke om in te lijsten anders). Aan de andere kaant geeft het wel erg veel kleur hihihi

Zaterdag haal ik mijn dikkiedik op. Kan ze weer even op een normaler rantsoen hihihi. Nu krijgt ze toch echt teveel bij mijn schoonouders. Ze is werkelijk momenteel een echt hangbuikzwijntje met een speknek. ;(

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:13

Ik weet pas wat er blijft eens alles geboren is (en ik het even heb kunnen aankijken).
Al weet ik al dat ik het bij een paar moeilijk ga hebben. De veulens van mijn eigen gefokte merrietjes vooral.

Ik hoop op wat bruins :)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:33

Mijn schimmelmerrie heeft heel lang donkergrijze manen gehad, nu worden ze wel steeds lichter maar ze zijn nog steeds grijs en niet wit.

Afbeelding
Op deze foto vind ik haar op haar mooist qua kleur! Inmiddels zijn we 4 jaar verder en is al weer veel witter geworden.

Haar veulen van dit jaar van Camaro BTL (Casall x Casiro I) wordt ook schimmel. Haar eerdere veulen, een merrie van Canturano is bruin gebleven.

Voor volgend jaar verwacht ik dat het bruine veulentjes worden :o

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:40

Hier al vijftig tinten grijs gehad :D , maar met 15 jaar nog steeds niet spierwit..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar eerste veulen was bruin

Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:44

Murosch schreef:
Twinklebel en kunnen ze woensdag ook scannen? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust, ik kan me goed voorstellen dat je even die zekerheid wilt horen. Ze heeft natuurlijk wel een ingreep gehad. Ik ga ervan uit dat je goed nieuws te horen krijgt in ieder geval.

Vulina ik heb nu 3 schimmels gehad (nou ja 1 is er nog natuurlijk) en echt, het zijn allemaal zwijnen :Y). Ze zijn prachtig, maar je hoeft bijvoorbeeld nooit "Zie mijn knappe schimmel in de sneeuw" foto's te willen maken want ze zien er altijd uit alsof ze uit een oud vergeeld boek zijn gescheurd :+

:D , hoe herkenbaar....

Net even gebeld, geen probleem, ze scannen haar gelijk even.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:53

Wat een schatjes Moratoetje!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:52

ik vind dat juist mooi als schimmels steeds witter worden, de ogen zijn dan zo mooi sprekend, heb ook een schimmel gehad, zij staat nu bij een vriendin en is al spierwit, ze was vosbont haha :) ze heeft trouwens twee veulens gehad , allebei zwart bont en ook zo gebleven

moratoetje wat een leuke poesjes <3

jeeeey mathilda, 20 alweer , en steeds mooier worden ze :)

twinkelbel wat fijn dat ze nog even scannen, geeft toch weer wat rust he, ik had het ook willen doen, maar mijn dames zijn nu zo duidelijk drachtig dat ik het maar laat

camille heeft best veel kleurkansen , maar glowy krijgt zowiezo een vosje , al dan niet bont, , de mooiste kleurtjes vind ik die lichte gelige valkjes met zwarte manen , benen en staart, champagne vind ik ook erg mooi, maar gitzwart is ook prachtig, eigenlijk vind ik alle kleurtjes wel wat hebben :j