[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelife2022

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:32

ik stuiter de pan uit hhaaha
Afbeelding
Afbeelding

ik zal pas weer wat plaatsen als het er is

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:33

Dat snap ik! :):)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:34

Spannend! *\o/*

suffie

Hoe groot is de merrie van je moeder Kabayo? Een "kruising" kan erg leuk uitpakken. Ik heb er nu 2 en Setteli heeft ook al 2 leuke veulens uit een pony x paard gefokt.

Hier gisteren een beetje moeten lachen in't vuistje. Ze hebben vorige week de palen geplaatst rond de weide en vrijdag de hoekposten geplaatst. Kregen we gisteren te horen dat de huizen in de buurt het hele weekend geen TV, internet en telefoon hebben gehad, omdat ze de kabel hebben geraakt := Blij dat ik het had uitbesteed, want dit is niet echt een goede binnenkomer in de buurt.... Gelukkig is alles opgelost en is het erg mooi geworden.

Ik ben nog een beetje in dubio met de verkoop van een van mijn paarden. Het wordt of Lara of het veulen, maar ja, wie? Ik heb nu 2 erg leuke merries uit Lara, beiden met een mooi kleurtje. Keuzes zijn zo lastig :7

Silvana spannend *\%/* , pas je aub wel op met die bandage om haar staart.. Anders kun je er beter een vlecht in maken i.p.v. een bandage. Die paar haren hebben moeder en kind geen last van.
Laatst bijgewerkt door suffie op 12-04-17 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinniie

Idd, lang genoeg op voorhand om hun gedrag en gewoontes te leren kennen. Ze liggen hier ook dikwijls rond hetzelfde uur te slapen/eten enzo..

Maar idd zoals Fotsy zegt, je weet pas dat het begonnen is als het echt begonnen is :P Satinka ging bijvoorbeeld pas de eerste keer liggen toen ze echt begon te bevallen. Niemand heeft haar al die tijd ervoor ooit liggend in de stal kunnen betrappen.
Crome laat echt een paar uur op voorhand zien dat ze gaat bevallen, en bij Jade is het pakweg een halfuurtje voor bevalling dat je weet dat het er zit aan te komen..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:35

Spannend silvana! Kling lijkt nog wat strak, maar dat kan zomaar veranderen! Veel succes sowieso

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:35

Silvana jaaaa!!! Succes!

Abby is 165 en de hengst 148

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:36

Suffie wat lastig,ze zijn zo leuk!

Silvana jaaaa succes!! *\o/*

Kabayo leuke merrie is dat. Ik zou niet twijfelen en jullie eigen merrie kiezen dan.

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:38

suffie schreef:
Hoe groot is de merrie van je moeder Kabayo? Een "kruising" kan erg leuk uitpakken. Ik heb er nu 2 en Setteli heeft ook al 2 leuke veulens uit een pony x paard gefokt.

Hier gisteren een beetje moeten lachen in't vuistje. Ze hebben vorige week de palen geplaatst rond de weide en vrijdag de hoekposten geplaatst. Kregen we gisteren te horen dat de huizen in de buurt het hele weekend geen TV, internet en telefoon hebben gehad, omdat ze de kabel hebben geraakt := Blij dat ik het had uitbesteed, want dit is niet echt een goede binnenkomer in de buurt.... Gelukkig is alles opgelost en is het erg mooi geworden.

Ik ben nog een beetje in dubio met de verkoop van een van mijn paarden. Het wordt of Lara of het veulen, maar ja, wie? Ik heb nu 2 erg leuke merries uit Lara, beiden met een mooi kleurtje. Keuzes zijn zo lastig :7

Silvana spannend *\%/* , pas je aub wel op met die bandage om haar staart.. Anders kun je er beter een vlecht in maken i.p.v. een bandage. Die paar haren hebben moeder en kind geen last van.

Ik had er een vlecht in nog steeds alleen had ik juist gehoord dat ze daar in bleven steken heb net de bandage doormidden geknipt en erin gedaan

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:42

Kabayo schreef:
Silvana jaaaa!!! Succes!

Dan zou mijn keuze al gemaakt zijn als je zo graag een veulen wilt en de merrie zo dichtbij staat. Een perfecte combi zal het niet zijn, alhoewel ik de merrie én de hengst natuurlijk niet ken, dus misschien matchen ze wel heel goed qua exterieur, maar hier kan wel een heel leuke pony/klein paard uitkomen. En ja, het kan weer misgaan, maar het kan ook goed gaan en daar moet je gewoon vanuit gaan. Anders had ik ook nooit meer gefokt :x :x

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:53

Spannend Silvana!

En weer twee knappe veulens geboren, gefeliciteerd!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:05

Pff spannend hoor! Succes silvana en andere wakers

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:06

Ooooj silvana megaaaa spannend die komt denk ik!!
Baby hier weer stil uier smorgens wel op springen maar nog geen melk en savonds blijft iets minder na dagje buiten :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:08

Dyonne, wat een leukerd heb je daar! Waar heb je haar drachtig van?
Woogy, leuk sterk veulen zeg, daar bij je buren. Kan je mooi van meegenieten ;-)
Diane_Basje, wat een onwijs lief kado van je vrienden!!! <3 En fijn dat het met Dolly zo goed gaat. Kun je gewoon genieten van je vakantie en niet teveel zorgen hebben.
AniekR: mooie naam voor een mooie vent.
Granoek, gefeliciteerd! Gaat het inmiddels beter met bitchy-momma?
DL, van harte! *\o/* Hoe lang Spook je bezig houdt, en dan stiekem Empty? Haha. Leuk, hoe leek de kleur vandaag?
Ah Crines, ook weer een mooie beeb in de maak, als alles goed gaat. Nu moet het ook nog even goed gaan qua datum ;-)
Kabayo, keileuke merrie lijkt dat zo. Lijkt ook niet zo extreem groot?
Wow Silvana, dat wordt spannend! Succes!
Laatst bijgewerkt door Arianne op 12-04-17 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:09

Ik zou denk ik ook voor deze combi gaan kabayo.

Silvana spannend.....

Ja wanneer begint het waken exact. Bij mij zijn alle tekenen altijd weer anders. Na 1 veulen van een merrie hoeft het de volgende keer niet weer zo te verlopen. Zelfs uiertjes kunnen anders zijn.
Ik heb zelfs een merrie gehad die het gewoon express alleen deed. Bij haar ben ik er dan ook echt nooit bijgeweest. Wel bijna, maar dat telt ook niet. hihihi

Ik houdt ze gewoon goed in de gaten. heb een halsteralarm en een camera. Verder zet ik de wekker om het uur. zodat ik even kan spieken op de camera. Want ook een alarm kunnen ze afwerken (spreekt uit ervaring)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:10

silvana1984, Spannend.....

suffie , Beetje jammer he :=
Moeilijke keuze, verkopen is zo lastig

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:14

Silvana, ik heb de staarten altijd los, leg ze opzij als ze aan het bevallen zijn. Ja ze worden nat van het vruchtwater maar het lijkt me voor de dame wel fijner als de staart altijd los is.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:16

Ik heb ze ook altijd los. Maar kan de gedachte gang wel begrijpen als hij samen gevlochten of gebonden is. Dan zie je alles ook wat beter. Maar ik heb eigenlijk nooit last gehad van de staart.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:21

Fi is wel een echte platslaper. Ze ligt sowieso veel en heeft ook haar favoriete plekjes.
Ik laat de staart ook altijd los. Het veulen kan tijdens de geboorte ook met een beetje in de vlecht vast komen te zitten.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:25

Woogy fijn dat de wei toch veulen proof wordt gemaakt! :) Zo zonde als het door zoiets niet goed gaat.

Kabayo ze ziet er uit als een leuke merrie! Ik hoop dat het qua hengst ook bij haar past, is misschien wel het fijnste als het zo kan.

Oh Suffie dat is inderdaad vervelend ! Gelukkig is het ondertussen weer opgelost, wanneer gaan jullie over?

Carmuh rhino is heel naar om op stal te hebben.. is het de abortus variant?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:29

suffie schreef:
Kabayo schreef:
Silvana jaaaa!!! Succes!

Dan zou mijn keuze al gemaakt zijn als je zo graag een veulen wilt en de merrie zo dichtbij staat. Een perfecte combi zal het niet zijn, alhoewel ik de merrie én de hengst natuurlijk niet ken, dus misschien matchen ze wel heel goed qua exterieur, maar hier kan wel een heel leuke pony/klein paard uitkomen. En ja, het kan weer misgaan, maar het kan ook goed gaan en daar moet je gewoon vanuit gaan. Anders had ik ook nooit meer gefokt :x :x

Kan inderdaad heel goed uitpakken Jazzy is 1.69 en haar eerste veulen is nu bijna 6 jaar en 1.60.
Tweede veulen is bijna 2 jaar en wordt denk ik groter, die is nu al rond de 1.55. Beide vaders zijn 1.48.
Het veulen van dit jaar zou van een hengst van 1.50 zijn.

Ik zou dus ook voor jullie eigen merrie kiezen. Dan is het ook echt jullie veulen!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:32

Hallo, zou ik mij als nieuwkomer mogen melden? :)

Dit is mijn topic: [KS-MK] Nog een minibaby onderweg voor juli 2017!

Dit is ons combi voor dit jaar, wij hebben geen verwachtingen van geslacht..al zou een merrie wel fijn zijn,
gezien papa wel meer van de hengstenveulens is (net zoals zijn moeder). :D
Maar op de eerste plek staat uiteraard een vlotte bevalling met een gezond veulen (en merrie).
Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:33

Silvana....Dat ziet er serieus uit, succes!

Kabayo....Ik zou inderdaad eens goed kijken of het geen goede match met jullie eigen merrie is!

Suffie....lastige keuze!

Sparklingapp....gaat om de neurologische vorm.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:35

Hinte, dat kaakschuren doet mijn merrie ook veelvuldig idd.

Spannend Silvana!
Speentjes waren hier net nog niet gevuld.Jij bent al verder.
Mijn merrie staat te slapen, haha.

Staart laat ik los, loopt 24/7 buiten en is ook stukje bescherming natuurlijk.

Arianne, ze is drachtig van Gwenllan Brynle.
Bewust een wat langer gelijnde hengst om wat lengte te brengen in mijn kortere merrie.
Afbeelding

Prosecco welkom!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:10

Silvana, spannend :):)

Ibbel, haha!! Makkelijk gezegd... mijn idee was ook niet om weken te gaan waken. Mijn wekker gaat dagelijks om 5 uur, ik ga rond half 12 slapen en mijn nachten worden nu zo'n 3 tot 10 keer onderbroken. Fijn is het zéker niet!! Maarja je doet het toch als je merrie met vol uier loopt, ph zakt onder 6, slappe kling en regelmatig harsjes.... inmiddels is haar uier veel minder vol maarja nu zit ze op dag 334 dat ik het alarm ook niet meer af durf te doen... dus nee ik denk dat niemand echt weken wil waken, maar soms heb je geen keuze...

Fotsy, ssstttt :') ik denk dat jupi nog wel 2 weken op zich gaat laten wachten, vooral met dat half lege uier nu steeds... jij gaat zéker voor hoor ;) :P