[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:26

astriidj, mooie buik!

Zo de kleine bij Bo was behoorlijk druk in de weer. Haar hele buik ging alle kanten op.
Deed haar ook echt zeer, ze stond flink te stampen en te happen naar haar buik.
Later was hij/zij weer rustig

Nu is ze weer uitgeteld
Afbeelding

Uier wel wat minder vol dan eerder
Afbeelding

Billen en buik
Afbeelding
Afbeelding
Gaat al een beetje puntbillen krijgen. Maar bovenop is de staartwortel nog niet zichtbaar. Billen zelf zijn flinke dril.
Staart kan nog niet plat op haar rug.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 02:44

Wat een knappe merrie Astrid !! :wow: Van wue was zij weer drachtig?

Lieve Bo aan het slapen <3 Haar buik begint echt goed te zakken en je ziet inderdaad de banden verslappen. Wordt nog spannend :D

Hier weer een dagje heerlijk genoten van mijn kleine Furioso die voor de 2de keer naar buiten mocht, voor de eerste keer een halstertje aan kreeg en terug herenigd werd met tante Imperiosa (die vandaag 317 dagen drachtig is) *\o/*
Hij luisterde vandaag al veel beter naar mams en dus kon ik gewoon volop genieten.

Excuseer mij voor mijn overmatige veulenspam, maar ik krijg zelf echt niet genoeg van dit kleintje :+:
Dus vandaar even een compilatievideo in elkaar gestopt van Furioso's eerste 2 levensdagen:

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 04:39

Aaaah Bo heeft het zwaar! Ze glilt wel erg mooi!
Bo lijkt ongeveer in hetzelfde stadium als Charlie.

Crines, spammen is zelfs verplicht <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 06:51

Astridj oh de jouwe is ook al 11 maand drachtig, wordt spannend

Crines leuk filmpje wat zal jij genieten

Bo ziet er in ieder geval heel goed uit, ook een stuiterbuik :+ ocharme
geldt niet voor ieder paard dat de banden zo slap worden dat je de staartwortel ziet, althans voor mijn merrie toch niet maar die heeft best goed gevulde billen ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 06:52

Astriid, wat een mooie merrie zeg!! :~

Crines, spammen is echt helemaal niet erg :D

*\o/* er is nog een veulen geboren! Maar ik laat het aan haar om het hier te plaatsen ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:17

Nou, gefeliciteerd dan maar aan de grote onbekende. *\o/* *\o/* *\o/*

Crines, leuk filmpje! <3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:18

@Mijnlieverd; die van jou is ook al zo leuk!! Vooral mooie fotos doen het hem moet ik zeggen ook bij zulke knappies. Hij heeft er al lekkere billen op zitten.

@Aniekr: Leuk hoor, je ziet echt de vorderingen komen nu! En een mijlpaal behaald!

@BD: een verkoudheid hebben ze allemaal wel eens. Gewoon in de gaten houden en wellicht eens tempen? Als hij nog helder is en goed eet/drinkt zal het wel meevallen.

@Kiki; hier is het uier keihard. In het begin vooral zucht ook en dat verschil voel je wel. Gewoon regelmatig even proberen of je kunt voelen, kun je zelf ook beetje de verandering inschatten. Ze ligt er in ieder geval lekker plat.

@Astrid JJ, lekker buikje ook!! Vriendelijk oog heeft je paard overigens ook.

@Crines: het is toch ook ontzettend leuk om te genieten van iets waar je zo lang naar uitkijkt. Gewoon spammen hoor, zo leuk!!

@Linda; ik ben benieuwd. Ik gok maar zo dat het iemand is met een eigen topic dan?

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:24

softyhaven mijn merrie was dit jaar ook maiden onder tussen loopt kleine spruit er naast ..
maar mijn merrie had eigenlijk helemaal geen uier ook niet op het laast. Ze heb 18 dagen over tijd gedragen en 2 dagen voor dat ze beviel had ze een voor uitgang ..
dat ze ging bevallen had ze niet eens gekegeld volgens de fokker Afbeelding
dit was haar uier 2 dagen voor de bevalling

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:25

Fotsy, ik heb afgelopen weekend even teruggekeken naar de uierfoto's bij Ti en Fi. Bij Ti begon ze een maandje van tevoren en bij Fi 2,5 week, dus daar kan ik weinig mee..

Astrid, 11 maanden, bijna, bijna, bijna!

Crines, je mag spammen wat je wil, daar is dit topic voor :D

Aniek, ik ga voor je duimen dat je beide veulentjes aan het begin van je vakantie geboren worden!

Bo begint ook lekker op te schieten!

Hier dag 299 :D Morgen 300 dagenfoto's.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:27

ceaser dankje wel .. ik heb er wel een DA naar laten kijken zal vanmiddag wel horen waar ik sta op het moment loopt er elke dag een DA rond.

zal einde middag ff op de rest reageren moet namelijk werken dus even druk

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:47

Mooie naam en film Crines.

Cemlys, gecondoleerd met dit verlies. Sterkte!
@woogy, bedankt voor net antwoord, fijn dat het geen dekgedrag is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:52

Crines, spam maar gewoon lekker door hoor :D

Fotsy, dat idee heb ik bij Bo dus ook. Ze heeft van haar zelf idd ook dikke billen hihi.

Dank je wel voor de info Caesar.

Cynthia, bijna de 300 dagen mijlpaal. Gaat opschieten *\o/*

Oeh ben wel nieuwsgierig bij wie Linda2008
Degene in ieder geval, gefeliciteerd *\o/*

Hier vannacht wel een paar keer alarm gehad. Maar iedere keer als ik keek lag ze gewoon. Af en toe staan om vervolgens weer lekker te gaan liggen. Wel leuk om te zien, want ze ligt gewoon te eten :Y)
Zelfs vanmorgen om half 7 nog alarm, iets wat nog niet eerder gebeurt is, meestal altijd vroeger.

We gaan het zien. Zo eerst even de jongste naar school brengen en naar stal.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:20

Nicole wat een knap veulen zeg!!! Echt de jackpot!

Toch een aantal merries al aan tijd of bijna aan tijd. Weekend word het goed weer zag ik dus hopelijk dan weer veulentjes! !

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:50

Ik weet dat de grootte er niet toe doet Fotsy maar op het moment ziet haar uier er nog zo uit. Dus echt nog niks :+
Afbeelding

Banden waren gisteravond ietsjes slapper maar verder toont ze echt nog niks. Ook niet in gedrag.
We wachten gewoon rustig af wannneer het komt en ondertussen houden we haar goed in de gaten. :)

De uier van de jouwe schiet ook al wel op! Lijkt zo niet of ze mei gaat halen.

Ik ben benieuwd wie er een veulentje heeft!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:52

Gefeliciteerd Nicole en crines! Prachtige veulentjes!

Cemlys gecondoleerd :(:)

Getver nog een stal rhino -O- ik zit niet gek ver daar uit de buurt.

Ik las iets over weke pootjes: volgens een zeer ervaren fokker zijn degenen die er lang over doen om helemaal recht te komen de beste bewegers :) veulen van een vriend van me deed er vorig jaar ook vrij lang over maar is helemaal goed gekomen (en kan inderdaad ook errug lekker lopen :D ). Ze hebben m toen wel iets bijgegeven omdat ie al behoorlijk groot was, was om beetje te helpen, maar geen idee meer wat dat was..

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:56

Oh Kiki, arme Bo, zoveel last van de kleine in haar buik!

Crines <3 echt machtig!! I love spam!! :D

BonnyDione, dank je voor de foto! Maar jee, 18 dagen overtijd... zò lang %) Ik trek dat niet :=
Ik heb nu al slaap tekort! :x

Cynthia, jeej, bijna aan de 300 dagen!! *\o/*

Dustinlover, ik hoop echt ook dat het mooie weer ervoor zorgt dat de veulentjes komen! :j

L_isanne, hoeveel dagen is jouw merrie (heb ik gemist), dat kan snel gaan natuurlijk hé!

Hier ook een keer of 3 alarm deze nacht, uiteraard vals :+ (al zoveel vals gehad en nu ook nog overtijd dat'k ik mij niet kan voorstellen dat het ooit wel gaat komen... )
Nu terug op de weide gezet... aaaaaarh, ik wou dat ze de ramen kon wassen, misschien zou het dan beginnen... :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:49

SofieHavan, hier ook weer lekker buiten hoor. Tot nu toe is het hier mooi weer.
Gaap ook al lekker vals alarm :z

L_isanne, wanneer moet ze ook alweer?

Uier wel weer voller.
Afbeelding

Om deze moest ik wel lachen.
Met plooien .
Afbeelding

Ze had nu wel wat zucht voor d'r uier.
In de paddock stond ze maar wat te staan, af en toe naar de bak voor een hapje hooi.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:50

Nog niks vandaag dames?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:50

crines jij mag blijven spammen hoor, wat een schatje , en zo'n mooie trotse merrie ook :j

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:58

Afgelopen dagen weinig gebokt en loop dus beetje achter qua bijlezen :o jullie gaan ook zo snel.

Zag dat bij Crines en Nicole veulentjes geboren zijn, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Beau staat sinds zaterdag onder de camera, vrijdag besloten om haar toch in een andere box te zetten (rustiger). Ze staat nu in de achterste box, dus minder geloop langs haar box. Ik merkte aan haar dat ze erg onrustig werd van het heen en weer lopen.

Zaterdag nog wat foto's gemaakt tijdens het grazen <3

Afbeelding

Afbeelding

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:00

Zo nu even tijd voor een bijleespost :D

SofieHavan die valse alarmen zijn echt slopend idd, en zeker als ze over tijd zijn dan hoop je ook dat het eens echt raak is...

L_isanne die van jou heeft inderdaad nog minder. Weet ook niet zo goed of ik nu op de uier af moet gaan of niet. Stomme maidens ook :+

kiki1976 haha liggend eten, het is ook zwaar zo op het eind. En jij ook al zo vaak alarm dus...

BonnyDione die had inderdaad ook nog geen uier. En 18 dagen is inderdaad wel heel lang.. Gelukkig voelt Dutch zich verder wel goed.

Cynthia82 ook al bijna bij de 300 dagen! Nu kan het aftellen echt gaan beginnen!

linda2008 ik ben benieuwd wie het is. Heb iig wel weer zin om leuke veulenfoto's te zien! *\o/*

Crines hij is echt prachtig! En heel toepasselijke naam idd. Mijn merrie is drachtig van Dreamboy!

Nicole ik wil meer droogfoto's!!!! Heeft ze inmiddels al een naam?

mijnlieverd <3

AniekR ook al 2 merries op het eind, spannend!

Cemlys gecondoleerd :(:)

Geaa ook al een lekker buikje! Ik heb ook nog lang doorgereden, met 240 dagen hebben ze vaak nog meer dan genoeg energie!

En die rhino overal toch...

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:07

Allemachtig, het paasweekend niet bijgelezen en ik durfde het topic al bijna niet te openen. Terecht; 20 pagina's erbij! :') Maaarrrr, wel met een goede reden: Veel veulentjes! *\o/* Uiltje001, Vulina, Tinniie, Crines (prachtige filmpjes!) en Nicole (gave kleur en al zo mooi gebouwd!), van harte met jullie prachtige aanwinsten. En de 'grote onbekende' van vandaag ook gefeliciteerd ;-)
Fotsy, dat ben ik inderdaad, die cijfers in de namen verwerkt bij de veulens van Bonneke :D Tja, is begonnen toen mijn man kwam met FFW88, daarna wilden we dat voortzetten en werd het Go4it, High5, Ikz11 en dit jaar dan maar weer wat bedenken. Voor een hengst wordt het Kr8patser, dankzij Knolselder!! _/-\o_ Peetjjuh, lastig met de K? Jij bent net als ik, toch een naam die niet overal voorbij komt. Heb inmiddels al een hele lijst, dus als je inspiratie zoekt :+
SofieHavan, alleen de Q als beginletter!? Wow, dat is een uitdaging... Snap dat je ongeduldig wordt nu ze overtijd loopt; je leeft toch naar die datum toe vaak, ook al weet je dat dat niet vaak dé datum is. Hopelijk laat ze je niet te lang wachten.
Rianne1994, gefeliciteerd met je nichtje! Mooie naam ook.
Cemlys, wat een buik al! Mooi. Maar verderop lees ik naar nieuws; gecondoleerd met het verlies van je oma.
KBK, klinkt goed. Zo benieuwd naar je veulen.
Kiki1976, dat ziet er leuk uit wat je in elkaar geknutseld hebt! Heb je dat dan nog met een kleurstof gedaan oid?
L_isanne, wat een prachtige merrie heb je daar!
Cynthia82, mooie keuze hoor. Ik vind 'm ook prachtig, zo op de foto's.
Linda2008, hoe gaat het met je nieuwe meisje; al gewend?
Mijnlieverd, heerlijke foto's van je ukkie. Hoe gaat het met jouzelf?
Oh Ceasar, wat een buik hangt daar toch onder :oo
AZ, jouw ventje wordt alleen maar knapper!!! Mooie uitstraling weer.
CL, wat is 'ie toch leuk. En na zo'n aantal dagen vouwen ze opeens zo lekker uit ook, haha.
Hier nog weinig veranderingen. De eerste veulens staan 'gepland' voor over een week of 2, dus het begint spannend te worden. Maar uiers e.d. laten nog op zich wachten. Sonneke is al wat spits in de achterhand en zondert zich wat af van de groep, maar is sowieso al een einzelgänger. Sjirkje lijkt al wat ruimte te krijgen bij de kling, dus tja. We'll see!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:23

Spannend moratoetje en Kiki, en ook bijna bij Arianne!

Hier net een hupsend veulentje in de buik. :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:42

Voor sommige word het spannend nu.

Fien zit overmorgen op de 300 dagen vanaf de laatste dekdatum. Ga ik van eerder uit is ze er al overheen.

Vandaag een tiet foto gemaakt van fien
Afbeelding

veulen is goed actief en fien heeft er af en toe al flink last van.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:54

Oh ze heeft ook al een aardig uier angelpam