[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:59

Venthe welkom. En gefeliciteerd! Spannend he, die eerste fokproducten! :):)

Cynthia82, nog bedankt. En ga die website ook eens bekijken!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:08

Spannend ML duimen draaien!!

Fijn dat het beter gaat kiki!!

Geniet dais een beetje van haar vakantie? :o

Liz staat lekker binnen hooi te eten. Het is enorm rotweer.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:54

ja Cynthia, ben blij dat mijn merrie getest is op kleur want zou anders nog een aandeel non believers over me heen krijgen :D maar ze is echt valk AaEeCrn dus wel interessant om mee te fokken en dan Arany is zelf ook AaEeCrnDnn dus alles kan qua kleur. En ja ik denk dat haar palo veulen echt donker zal worden, Arany draagt ook sooty en mijn merrie heeft het extreem, alleen hoop ik dat mijn palo haar rug en poep en manen en staart uiteraard licht blijven :P

Cynthia, ben ook blij voor je dat Dais drachtig is, voor wanneer maakt niet uit en uiteraard eentje met een slurfke ;), ben heeeel benieuwd, is je merrie eigenlijk genotypisch getest want voor hetzelfde geld kan er geen smokey black uitkomen :') als ze AAee is bijvoorbeeld _/-\o_

ML duimen voor een Aranybabe volgend jaar _/-\o_

Leuk jullie mijlpalen al, tijd gaat best snel

Hier schijnt de zon, hopelijk droogt het nu een beetje op

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:57

Hier de hele dag wel zo'n gehad maar nu wind en regen. Hoop eigenlijk niet te lang, dan kan alles blijven buiten staan.
Iemand nog schade?

Hier komende week toch maar even scannen beide merrie's. Ze staan niet meer in de buurt van de hengst en mocht er een niet drachtig zijn kunnen we nog een ronde dekken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:35

ML, Ongeveer 3 weken geleden ging ik een stukje rijden zonder zadel en toen ik wilde galopperen, wilde Dais niet. Dat is gek.. Later nog een stukje gedraafd en toen merkte ik dat ze slecht liep. Ze zakte door haar linkerheup. Omdat de va 1,5 week later toch zou komen om te scannen, heb ik dat even afgewacht. Ze ging wel langzaamaan wat beter lopen, maar liep vrijdag nog niet perfect.
De va heeft toen buigproeven gedaan en ze reageerde heel sterk op het buigen van haar sprong, knie en heup links. De va dacht dat ze zich misschien had verstapt op de wei en gezien haar leeftijd en waarschijnlijk ook artrose, kan ze daar wat sterk op reageren. De va gaf aan dat hij wel pijnstillers kon geven, maar dat ik haar ook op rust kon zetten. Aangezien ze al een stuk beter liep en ik toch niet zo heel erg van het rijden ben, staat ze nu vakantie te vieren. Wellicht dat ik morgen even kijk hoe ze loopt.
Keesje is dol op haar vakantie :D De wei uit en borstelen vindt ze best, maar ze eet liever. Totdat je opstapt en gaat rijden, dat vindt ze fantastisch :D

Ik hoop ook heel erg dat het dit keer gelukt is met Noumea! 101 dagen alweer, wat ver al!

Fijn dat het weer beter gaat, Kiki!

Fotsy, da's een mooie valk, ja; heterozygoot voor zwart/vos en agouti. Ik hoop dat Fi dat ook is, aangezien dat meer kleurkansen geeft bij haar veulens dan wanneer ze homozygoot is voor agouti. Ik laat haar begin volgend jaar testen.
Dais heb ik laten testen en zij is heterozygoot voor agouti. Ergens jammer, omdat ik nu dus kans heb op SB, maar ach.. kans op drie verschillende kleuren is weer net iets spannender en leuker dan kans op twee kleurtjes :D
De meeste Haflingers zijn overigens homozygoot voor agouti, de mijne uiteraard niet :+
Ik ben benieuwd wat je veulentje gaat doen qua kleur! Toen Ti zijn veulenvacht verloor, werd hij ook wat donkerder, maar uiteindelijk was hij zo goed als wit :)

Precies wat je zegt: Lekker belangrijk voor wanneer en wat het wordt. Ze is drachtig en daar gaat het om. De rest is bijzaak :j

Rianne, hoeveel dagen is Liz drachtig?

Hier schijnt nu de zon en de wind is ook gaan liggen. Morgen even kijken of mijn poooowny's niet zijn weggewaaid :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:39

Liz is nu 47 dagen drachtig om precies te zijn. Ze moest op 6 weken zitten voor het scannen. Daar is ze nu net over.

Vervelend dat ze niet lekker loopt Cynthia

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:40

Dan loopt Dais 4 dagen voor op Liz. Ik hoop dat we samen kunnen waken volgend jaar!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:41

Oh leuk!!
Dat zou inderdaad mooi uitkomen. Ben wel benieuwd hoe lang liz gaat dragen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:43

Dames, ik ga de komende maand rustig meelezen. Hoop af en toe te kunnen reageren maar ben geen held in bijleesposten.
Hoop dat ik na 29 augustus kan bevestigen dat marley gewoon drachtig is

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:00

Hier vrij weinig last gehad van het weer. Hele dag op de NRPS keuring in Tolbert geweest en geen druppel gevallen gelukkig.

Ines, hopelijk de merrie's mooi drachtig!

Cynthia82, link even doorgelezen. Mooie site inderdaad! Top!

Begin van de week zaten de dames op 81 en 70 dagen geloof ik dat ik zei. Nouja, nu dus een dag of 4 verder :P Kan de veulens er nu al wel uit kijken!
Maar eerst gaan we morgen verder met de training van Lies voor de CK. Ze heeft even een weekje vrij gehad zaterdag...

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:07

ML ik duim ook suuuuuper hard mee natuurlijk. :)
Het zou echt leuk en bijzonder zijn als je volgend jaar een Arany-baby én ook zijn eerste kleinkind verwacht. Uit zijn grootste look-a-like dochter dan nog :) ik vind het super spannend :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:59

Venthe, gefeliciteerd!! :D

Cynthia, wow wat een post! :wow: hihi jij bent weer bij.
Jupi was met 4 maanden echt al wel duidelijk drachtig :') en ze word makkelijk dik maar een drachtige merrie op rantsoen zetten vind ik niet fijn. Dus vandaar de twijfels om haar volgend jaar toch wat later te laten dekken. Maar nog geen idee hoor, nog even goed over nadenken... :)

Zo! Jij was in ieder geval op tijd met namen! :') hahaha ik heb er nog totaal niet over nagedacht. Leuke bezigheid voor de winter :j

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:55

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe t met de haflinger-quearter merrie xaple gaat. Die naar die fjorden hengst ging. Kan helemaal niks meer vinden van haar.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:58

Haha aniek ik ken het gevoel hoor. Alleen moet bij mij nog bevestigd worden dat er daadwerkelijk wat in zit.

Tinnie is het jouw hengst die is gebruikt?

linda2008 heb je toevallig nog een foto van hoe ze er toen uit zag?

chrisje20 daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar hoop dat het is gelukt.

Liz is nog steeds heel boos op de hengst. Ze heeft de houten omheining gesloopt >;)
Ik heb al een hele lijst met namen maar geen 1 die eruit springt, nouja 1tje dan

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:29

Rianne, kan het zo gauw niet terugvinden maar wel een foto in goede conditie en met 6 maanden dracht. Ze groeide onwijs snel de breedte in en op 6 maanden was ze al tonnetje rond! Nee met 3-4 maanden was ze nog niet zo erg natuurlijk, maar wel al buikig...

Afbeelding

Afbeelding

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:41

Wow mooie merrie heb je daar hoor!!
Het lijkt wel alsof ze een skippybal heeft ingeslikt :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:46

Luna was heel snel buikig. Hier was ze amper 2 maanden drachtig. Vanboven was ze wat schraal, maar wel al een drachtige buik. Ze had heel veel vruchtwater en op dit moment een nog onderontwikkeld vruchtje.
Afbeelding

Tijdens de keizersnede hebben we ook gezien dat ze zelfs op het einde van haar dracht enorm veel vruchtwater had. Normaal kon het veulen nog erg goed rond zwemmen in haar buik, ondanks dat het bijna even groot was als haar (en nog niet eens overontwikkeld dus vroeger halen was een dood veulen geweest)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:29

Lamantha kan ik het ook al echt aan zien. Avalon en Handsome veel minder, avalon is hoogstens wat dik..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:33

Lies en Roos zijn gewoon dik, maar heb nog niet het idee dat er echt drachtigheidsbuikjes zichtbaar zijn. Misschien iets voller rond de flank.

Wel bedacht dat het straks mooi is om ze elke eerste week van de maand even goed op de foto te zetten om de vorderingen bij te houden! Volgende week zit Lies op 3 maanden en Roos loopt 11 dagen achter, dus wel een mooi punt om te beginnen denk ik :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:23

Bij Aziza begin je het nu echt wel te zien, is ook niet zo gek, het wordt inmiddels alweer haar 8e veulen en ze is natuurlijk al ruim 4 maanden drachtig.

Niet hele duidelijke foto's, maar deze zijn van vanochtend.
Links Aziza op 126 dagen en rechts Mausi op 289 dagen :)

Afbeelding

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:36

Ja das inderdaad al een flinke buik :)
Hier nog maar weinig buik te zien. Buiten ons oudje Cheyenne natuurlijk maar die ziet er eigenlijk constant 9 maand drachtig uit :)

Hier zitten de merries vandaag op 103-100 en 98 dagen dracht. Het gaat snel :)

Wij zijn ook nog steeds vollop aan het dekken met Arany. Maandag/dinsdag staat de laatste op het programma, dan nog de scans afwachten :) Spannend

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:22

Bij Bo is er nog niks te zien hoor, maar is sws zo al aan de dikke kant.
Had voor het dekken verplicht 2 weken stil moeten staan en toen gingen ze net het weide seizoen opbouwen. Dus de kg's vlogen eraan :=

Afbeelding
Overigens touwhalster was voor de foto en is erna afgegaan hoor

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:53

AZ wow inderdaad die heeft best al buik

Kiki mooi halster en Bo ziet er goed uit

hier Elsa ook al een buikje maar ze is nog maar 42 dagen dus zal wel nog van vorige dracht zijn en gras :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:30

Liz is ook nog maar heel kort drachtig. Nog maar 6 dagen :') tot het scannen

Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 06:34

Cemyls, hopelijk zijn ze drachtig bij het scannen. Vind je het niet te laat om nog een ronde te dekken?

Cynthia, ben blij voor je dat dais toch drachtig is geworden!!

Leuk al die buikfoto's!! En inderdaad leuk idee aniekr om vanaf nu foto's te gaan maken!

Die van mij verkeerd nog in (semi)sportconditie. Als ik over 2 weken de 2e scan heb gehad wil ik haar weer op concours uitbrengen tot indoor seizoen ongeveer en dan mag ze op zwangerschapsverlof :+
Hier 19 dagen :'). Hooguit een grasbuik haha, ze glimt in ieder geval als een spiegel!
Afbeelding