[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:43

Nicole288 schreef:
was Hes ineens 'mama'. Mijn kind! Daarna was ze weer een paar dagen erg beschermend. Ze zijn alleen nooit close en knuffelig geweest samen, niet manen kroelen, niet hinniken als ze te ver weg liep, Frannie was snel zelfstandig en Hes vond dat wel prima Lachen

Tinkerbell is ook zo, eerste 3 dagen beschermend, al mag ik er wel bij hoor. Daarna kijk je zelf maar wat je doet met het veulen Clown en kijkt veulie ook maar hoe hij/zij het oplost hihi (nouja in bepaalde situaties is Tink wel opeens weer bezorgd hoor als dat nodig is)
Knuffelen en kroelen doet tinkerbell sowieso niet, niet met mensen, niet met paarden en dus ook niet met dr veulens.
Het nadeel is dat hengstveulens niet echt opgevoed worden, het voordeel is dat het afspenen heeeel makkelijk gaat.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:46

wat leuk dat er nu zo veel zijn die veulie zien/voelen bewegen Hyper! geeft toch altijd een speciaal gevoel he Knipoog

mooi buikenoverzichtje Ja dat buikje groeit goed!

owja: zoals al gezegd he mensen: ik heb echt veel te veel staan Knipoog ik weet zeker dat het gros van de mensen/fokkers nog niet de helft heeft staan van wat ik in m'n lijstje zet Knipoog

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:16

De ene merrie is de andere niet Lachen voor mij nog geen verhalen hoe speedy is met der veulen..
want het is haar eerste!

En beter te veel frenia dan te weinig! Lachen zeg ik altijd.. als je daar achter komt dat je het niet hebt en het gaat fout kan je jezelf ontzettend schuldig voelen..

ja het groeit wel, gelukkig maar Haha! als ik er zelf zo vaak ben zie ik het wel maar als ik dan overzichtje bekijk zie ik het beter Lachen

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:42

Hallokes

Mijn fjordje Mieke is nu ongeveer 4 maanden drachtig.
Hier een fotootjes van hoe ze in voor haar dracht was en daaronder een foto van vorige week.
Afbeelding

Afbeelding
toch al een klein beetje buik.

Hebben jullie dat ook dat je nu al nachtmerries hebt over de bevalling? Zo droom ik bijvoorbeeld dat ze bevalt en dat ze er niet naar omkijkt.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:54

een klein beetje??? ik noem dat toch al een heel mooi buikje hoor Ja

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:00

Ze heeft wel al 3 veulens gehad, mss daarmee dat ze zo snel dik is?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:19

@TabeR, leuk overzicht van speedy`s buik, je ziet duidelijk verschil, wat groeien ze hard hè Haha!

@frenia, vind ik ook beter te veel als te weinig Knipoog

@sjintoo, ik vind haar toch ook al een behoorlijke buik hebben Haha! ik heb nog geen nachtmerris gehad gelukkig, maar ik merk dat je wel meer naar de bevalling toe leeft, hoe het in zijn werk gaat, benodigdheden enz.

Ik ben dadelijk ook eens benieuwd hoe Relana reageerd op haar veulen, ik heb nu een goede band met haar, luistert op het eerste woord, als ik er langs loop dan, onder het zadel is ze wat eigenzinniger Vork

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:19

Sandravm: Niet zelf hoeven doen gelukkig, maar wel verschillende red bag bevallingen gezien: NIET wachten tot de veearts er is, want dan ben je te laat. Zelf het vlies breken en zo snel mogelijk het veulen eruit halen, desnoods staand, gewoon zo snel mogelijk. Op het moment dat jij die red bag in de gaten hebt krijgt het veulen al geen zuurstof meer, je hebt een paar minuten, duurt het te lang dan heb je een dood veulen of een dummy door zuurstofgebrek.

TabeR: Dat groeit goed, fijn als het zo duidelijk goed zit OK dan!

Sjintoo: Mooi buikje al hoor, duidelijk verschil Ja

Frenia: Dat afspenen ging hier ook goed Ja Veulen mee de trailer in, merrie gaf 1 hinnik en ging toen hooi staan eten en dat terwijl ze echt helemaal niet gewend waren uit elkaar te gaan.

Upona is het tegenovergestelde, ik mag er bij komen en aan het veulen komen terwijl ze los in de wei staan, wil een ander er bij komen moet ik haar eerst vastpakken anders denk maar niet dat ze er in de buurt komen, dan gaat ze lopen, ze schermt het dan echt af. Upona hang t ook erg aan de andere merries waar ze bij staat, staat zij binnen met kind dan roept ze nog naar de andere merries.
Afspenen ging dit jaar goed omdat het veulen het te druk had met brokken eten, stond met zijn neus in een emmer en zij voelde van hem geen spanning komen en liep zo mee naar stal. Daar was het wel even roepen, maar veulen was afgeleid door die twee nieuwe hengstveulens die daar ineens voor zijn neus stonden: vriendjes! Merrie daarna meteen naar het bos gebracht en dat was dat. Goeie deal, gaan we vaker zo doen Lachen

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:28

Het interview bij de paarden is niet doorgegaan. Het interview wel, alleen niet bij de paarden. Toen alles daar stond kwam er een enorme hoosbui, dus veel te veel lawaai, dus zijn ze weer naar binnen gegaan. Voor toch geïnteresseerden, vanavond om half 11 op rtl nieuws.

Dat was om half 2 afgelopen. Daarna de radioman van radio rijnmond en die heeft nog wel een foto bij de paarden gemaakt voor op de website.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:45

heb ik wat gemist over intervieuw

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:18

Odessa, leuk dat jij ook een Spielbergje krijgt! Ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen. Schrijf jij het veulen bij het kwpn in?

Ik zit zelf ook nog te dubben wat we rond de bevalling gaan doen. Kuri staat wel thuis bij mijn schoonouders, maar het probleem is dat mijn schoonvader eerder altijd thuis was en nu 4 dagen in de week aan het werk is. Niet zo'n lekker idee om haar dan alleen te laten lopen, want je zult zien dat er dan wat gebeurd. Ik kan wel vrij nemen rond de verwachte datum, maar dat is natuurlijk ook niet zo handig. Geboortebegeleiding is wat dat betreft wel interessant, Het is voor ons nl het eerste veulen en voor Kuri ook (op 16-jarige leeftijd). Ga het dus even met mijn schoonouders overleggen!

Verder zijn alle verhalen wel erg interessant en sommige ook grappig Haha! Dikke buikenfoto's zijn altijd leuk om te zien.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:56

rectificatie: rtl heeft net gebeld, komt maandag op de tv om half 11 ipv vanavond

@TabeR: Mijn vader heeft een boek geschreven en nu kwam rtl 4 nieuws vandaag langs om hem te interviewen, dat zou in de stal gebeuren, maar is dus vanwege de enorme hoosbui die hier overtrok ergens anders gedaan

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:16

Ik heb vanmiddag erg naar nieuws gekregen, Epona is er niet meer. Eigenaar heeft haar dood gevonden, ze was in de sloot gekomen en verdronken. Ze was bijna 7 mnd drachtig. Een paar maanden geleden haar zoon van nog geen jaar oud door de bliksem getroffen en nu zij zelf ook weg Verdrietig

Dit was vorig jaar, nog met Brisco samen
Afbeelding

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:19

Hoi mensen, ik ben al een hele tijd niet meer hier geweest en ik zou graag lief en leed over de dames met jullie delen! Bloos Ik heb 3 drachtige merries hier aan huis lopen:
Vadina, drachtig van Berlin 340 op 11 april
Wilona, drachtig van Indoctro (alweer!!!! Haha! ) 340 op 15 april
Liona, drachtig van Numero uno 340 op 16 juni

Morgen maak ik een paar foto's en dan plaats ik ze
Ze voelen zich nog alle 3 super goed, komen iedere dag lekker buiten, ik verheug me ontzettend op volgend jaar! Ja ook op het waken, lekker binnen voor de tv waarop de camera is aangesloten! Tong uitsteken

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:20

Sandravm schreef:
Sa heeft u ooit al een redbag bevalling meegemaakt. Wat kan men dan best doen behalve er voor zorgen dat de dierenarts er zo snel mogelijk is?

kijk even op mijn website bij bevallingen en complicaties, heel duidelijk verhaal met plaatjes enz. Ik kijk het zelf altijd nog even vlug door voor we gaan waken Bloos

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:25

Heb het al ergens anders gezegd, maar Nicole, wat een vreselijk nieuws... Krijg er tranen bij in mijn ogen, het was zo'n geweldige merrie en ik ben blij dat ik haar toen heb ontmoet. Heel veel sterkte Ach gut

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:30

Nicole288 wat verschrikkelijk naar! Scheve mond Hoe is de merrie in de sloot beland?
Ook een ongelukkig toeval dat haar zoon ook net overleden is.

Sterkte ermee!

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:31

Jeetje nicole, wat erg zeg.....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:33

Sterkte nicole en eigenaar. 2,5 paarden op zo'n manier moeten verliezen in zo'n korte tijd is niet nix...

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:33

@nicole288 wat verschrikkelijk nieuws... Heel veel sterkte met je verlies

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:39

Nicole en eigenaar heel veel sterkte toegewenst. Wat verschrikkelijk....

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:48

nicole dat is een naar bericht
maar toch sterkte er mee

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:51

@ nicole..bah zeg... sterkte met dit verlies.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:21

Wat een vreselijk naar nieuws Nicole.. Verdrietig Ach gut
Heel veel sterkte ermee!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:48

@ Nicole288, Bah wat een naar nieuws zeg. Heel veel sterkte!