Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:10

Oei.. Dan ben je toch wel beetje inbrekerig bezig hoor.. Ben blij dat je bij mij niet zo over het erf schuifelt

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:12

hahaha Tong uitsteken ik weet het, maar nee, heb nog een beter idee, ik ga gwoon over de weide heen wandelen, geen probleem mee, zo loop ik recht naar haar stal, en ze moeten geen problemen maken want ze weten dat we kwamen waken als het zover was Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:13

Haha ik zie het geheel voor me allemaal.. Succes! Hou ons op de hoogte!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:22

ik ben wegggggg, doeeeiiii , wish Quirina good luck Haha!

aikiieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:43

oooooh , al die buikjes Nagelbijten / Gniffelen
ik wil ook zeer graag een veulen , maar ja .. ik heb een ruin , dus dat zal moeilijk gaan Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:53

Zo nu reageer ik maar wat vlotter nu ik nog weekend heb, want ben gisteren zo'n 1 a 2 uur bezig geweest *LOL*

@ frenia
Wat een superlieve geitjes Lovers Isabel lijkt anders bij geiten dan bij konijnen, maar ik vind haar prachtig Haha!
Doran en Diego zijn ook stoer! Die laatste foto *LOL*

@ minnie_muis
Jij gaat aardig gelijk met mij Misty moet 30 maart. Misty heeft ongeveer zelfde uiertje beetje vooruier alleen. Mooie buik heeft ze in ieder geval wel daar zit zeker een kleine in Haha!

@ Hollybollie
Ooooh daar komt de prachtige lady weer.Heerlijk als ze zo blijven liggen doet Nikita ook, maar mijn zenuwpees Misty niet. Ze staat lekker droog te suffen van moet dat nou allemaal baas Haha! En nog steeds vind ik dat ze heel mooi draagt Ja

@ Keeva
Jouw dames zijn ook al zo mooi. Ze zijn zo mooi wit waar ze wit horen te zijn...en die staart *jaloers*

@ Quirinake
En en en? Of hebben de honden je gespot Tong uitsteken

Hier onze supermijlpaal
300 dagen!

En verder ben ik nog niet bij ze geweest. Ga ik nu doen meteen kijken of er jonge nijnies zijn Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:10

hej Haha! de honden hebben me inderdaad gespot Haha! ik liep zo aan de stallen en ineens blaft ie zo superhard, ik schoot één meter in de lucht Haha! Maar dat interesseert jullie wrs niet echt Tong uitsteken

Quirina is nog steeds drachtig jammer genoeg Tong uitsteken Er was niet echt een evolutie vannnacht, wel was ze soms raar bezig, in de stal rondsnuffelen, met de staart vrij omhoog en dan begon ze weer te eten.. Dus ja Tong uitsteken de temperatuur was ook normaal, maar we zien wel, spannend Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:15

Quirinake: Wow spannend zeg! Veel succes en hopen dat ze je niet al te veel slapeloze nachten bezorgt Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:31

bedankt jennyk, ik heb hier superveel stress Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:33

Party!! ik ben volop mee aan het stressen hoor quirina Haha!
haha lach me een deuk, ik zie je zo een meter de lucht in gaan als daar plots een hond blaft Nagelbijten / Gniffelen

keeva: nu begin ik toch buik te spotten hoor Ja
ik moest even nadenken welke de moeder en welke de dochter was, zo als leek zie je het toch zo makkelijk niet bij jouw twee!!! (maar ik heb het dan wel uitgevist aan de hand van de tekening, grootte en staartlengte Knipoog)

hollybollie: kwijlkwijl, die begint nu ook een stuk zwaarder te worden Ja

faniek: ja, jouw inhaalslag was wel mega Nagelbijten / Gniffelen
ik weet nog niet zeker of het isabel is, ik heb foto's gemaild naar een geiten-superfokker, die heeft alle kleurtjes al gehad en is een goeie vriend van me, dus die weet vast het juiste antwoord Haha!

hier geen nieuws...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:40

Vanaf deze kant ook weinig nieuws te melden. Gisteren naar de hengstenkeuring geweest, geen toekomstige papa's daar gezien. Wellicht wel eentje in een show, hier moet ik nog navraag naar doen, is een duitse goedgekeurde hengst. Maar het is dan toch pas voor volgend jaar. Wel de papa van Neon eindelijk eens gezien, wat een geweldenaar! Wist natuurlijk wel dat het een goede hengst was, maar hij overtrof al mijn verwachtingen. Ben nu helemaal trots dat ik een dochter van hem heb. Haha! Nu ook achter gekomen dat Neon erg veel van deze hengst georven heeft, en ik maar denken dat het van de moeder af kwam. Nagelbijten / Gniffelen

Verder kan ik wel melden dat de merrie van Naomi al ver is, dat duurt niet lang meer. Eetlust is al verminderd in ieder geval, ik wacht met spanning op een sms-je dat het veulen geboren is. Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:46

@ Frenia
Ja, ik vind het wel zo leuk dat als je over je eigen merrie post dat je ook op anderen reageert toch? Haha!
Ben benieuwd wat voor kleur het geitje is Haha! Zijn ook zoveel kleurslagen in he?

@ Neonlight
Heerlijk zo'n hengstenkeuring he Haha! Hier viel het dit jaar ook wat tegen. Heb je ook foto's van de vader van Neon gemaakt?
Ik denk dat ik die van mij nu leeg laat en met Misty volgend jaar naar de nationale ga.
Ben benieuwd of Naomi vandaag een kleine heeft Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:47

frenia schreef:
Party!! ik ben volop mee aan het stressen hoor quirina Haha!
haha lach me een deuk, ik zie je zo een meter de lucht in gaan als daar plots een hond blaft Nagelbijten / Gniffelen

hahah ja doe dat! en brand een kaarsje en bid dat ze snel bevalt Clown Haha! Maar idd Nagelbijten / Gniffelen en dat zijn van die kwaaie dobbermannen Tong uitsteken ik tegen die hond: shhttt Clown Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:57

Helaas, ik heb wel foto's gemaakt maar mijn camera is niet geschikt voor binnen. Boos! Maar ik kan wel even foto's jatten. Haha!
http://foxtrot.messageboard.nl/2957/viewtopic.php?t=5247. Papa van Neon is Kantje's Ronaldo. Vanwege 50 jaar stamboek was er een speciale show met nakomelingen en verscheen hij zelf ook, hij hoefde namelijk niet op de keuring te komen. Erg leuk zijn ook de foto's van Kantje's GoGo Girl (tussen de 2 foto's staat "van sportmerrie naar fokmerrie, een mooie overstap"), dit is precies het hoofd van Neon!
De papa van het veulen van Naomi staat er ook tussen, dat is de voshengst Woordrow Carisbrooke.

Afbeelding
Afbeelding
Dat lange hoofd, ik zie veel gelijkenis!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:06

Zo ik ben hier ook al weer een tijd niet geweest zeg!
Ik heb geprobeerd alles een beetje bij te lezen.

Wat een mooie buiken komen er voorbij zeg!

Bij Jellie begint haar uier nu ook écht wat te worden!!
Namen weet ik nog steeds niet Clown

Ze heeft alleen vréselijke mok en onwijs dikke benen, ik moet nu 2x per dag heen en insmeren en wassen etc met spul van de dierenarts.

Hopelijk gaat t snel over want ze kan nu ook niet de trailer op naar de plek waar ze gaat bevallen Scheve mond
Maar binnen een maand is het vast wel over [hoop ik].

Jellie zit vandaag op 283 dagen Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:24

@ Tienn.. Jeetje geen pretje.. Zou goed kunnen komen door de hormonen! Nu Pauk niet drachtig is scheelt haar mok onwijs vergeleken met als ze wel drachtig is.

@ Quarinake.. Oeps.. Toch niet zo'n goede route als je dacht?
Wat jij verteld klinkt toch als een naderende bevalling..
Ik dacht vorig jaar.. Onrustig.. Daarna weer rustig.. Oow dat duurt wel eff.. Maar mij werd daarna verteld.. Als ze onrustig is geweest, daarna weer rustig is.. Opletten want ineens is ze onrustig en het komt... (En dat was waar Knipoog )

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:47

Ik heb gisteren nog maar eens foto's gemaakt van onze drachtige Korn... nog 31 dagen en dan zou het zo ver moeten zijn.

Van achteren;
Afbeelding

Van op zij;
Afbeelding

Het zal wel aan de foto's liggen maar erg dik ziet ze er nog niet uit. Toch gaat er "iets" gebeuren. Het uier begint al een beetje te groeien.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:20

hier nog geen veulen...

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 15:27

Hier ook niet (goddank Haha!), maar wel ander nieuws:

Mijn eerste strandrit op Wild was GEWELDIG! Ik ben nòg verliefder dan ik al was op d'r. Wàt een kanjer, zo braaf en zo stoer als ze over het strand raasde. Ik heb genoten en alle stress viel zo van me af. Leuk detail: steeds na het gallopperen voelde ik de kleine schoppen, zo van 'dat was gaaaaaf'. Knipoog

@ Iedereen die in de veulenstress zit: Heel veel succes, ik duim!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:28

lucas: ze draagt idd nog bescheiden Ja

tienn: uier in werking Party!!

faniek: ik doe ook altijd m'n best om veel te reageren Ja is wel leuk dan!
idd ontzettend veel kleurtjes Gestoord toen ik met geitjes begon had ik geen idéé! inmiddels heb ik me ontpopt tot zeldzame kleurtjes freak Bloos Nagelbijten / Gniffelen
(die verkopen ook beter Knipoog)

neonlight: toch mooie foto's Ja en mooie paarden erop Vingers aflikken

super djesseka!!!

borderdan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:33

Mayflower zit nu op 347 dagen.
Haar buik is heel rond, haar uier aan een kant heel dik, de andere minder.
Ik heb vandaag haar staart gewassen, dan kan ik hem invlechten als hij droog is.
Maar nee, nog steeds geen veulen.
Zou ze toch teveel gegeten hebben?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

we wachten af...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:35

ik moet zeggen dat haar uier wel heel vreemd is.. Ene kan dik andere kant niet.. Nog nooit gezien..Iemand hier wel ervaringen mee?

Verder is ze wel flink zwaar.. naar beneden.. naar opzij valt het mee!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 15:40

@ borderdan: Hm, die uier vind ik ook een beetje vreemd.. Buik lijkt mij toch wel veelzeggend, hoor! Ik duim voor je dat je snel een verlossend antwoord krijgt.

Ik vond nog ene lieve foto van gister op m'n telefoon. Digi is helaas overleden, maar het zegt genoeg dit:
Afbeelding
Links Um, rechts Wild.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 17:53

aikiieh schreef:
oooooh , al die buikjes Nagelbijten / Gniffelen
ik wil ook zeer graag een veulen , maar ja .. ik heb een ruin , dus dat zal moeilijk gaan Clown

Ja, dan houdt het snel op. Haha!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:14

Nou ik wilde vamiddag fotos maken, ik er helemaal klaar voor, kom ik er achter dat ik mn camera vergeten ben *LOL*

Ik heb wel nog even een vraagje.

Eigelijk zou ik Jellie naar de hengstenhouder brengen om haar daar te laten bevallen.
Maar dat is ook niet superdichtbij dus dan zou ik iedere keer met de auto daar heen moeten [ en ik moet natuurlijk ook nog gewoon werken etc].
Ook is het dan wel gedoe met de trailer enzo heen en weer Jellie brengen en dan daarna Jellie en veulen weer naar huis.

Bij ons op stal kan het opzich ook wel alleen ik heb er niet echt ervaring mee natuurlijk en ben eigelijk wel bang dat er wat gebeurt. En dan???

Maar dan heb ik ze wel gewoon lekker in me buurt meteen, en hoef ik niet steeds heen en weer te reizen.

Wat zouden jullie doen ?
Naar die hengstenhouder brengen of op stal houden ?

@ Pauk, volgens mij had Nikita van Aniek dat ook?
Misschien heb ik dat verkeerd gezien hoor, maar ik dacht dat ik dat laatst op een foto zag.

Voor de rest allemaal weer mooie foto's!!