[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:17

fokfanaat schreef:
Meestal redt de natuur zich wel, het is net of je het voor jezelf kan verantwoorden dat het misgaat terwijl dat met toezicht niet had gehoeven.

Vanochtend had iemand uit de buurt haar veulen nog dood in het vlies... twee minuten te laat...

fokfanaat

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:19

Ow wat erg, dat zou ik mezelf nooit vergeven, zit niet voor niets 11 maanden met smart op het veulen te wachten.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:22

Jeetje Vulina, voor een schuldgevoel kan dat wel tellen.

Dat is zo echt iets wat je sowieso had kunnen voorkomen als je erbij was geweest... ik zou er niet mee kunnen leven denk ik.

Vorig jaar veulen dat zo snel kwam (in een halve minuut er helemaal uit) en die zat ook nog helemaal in het vlies. Gelukkig was ik erbij en kon ik het vlies scheuren.... kon ook helemaal anders gelopen zijn...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:26

Niemand doet het natuurlijk met opzet. Maar het is wel waarom ik er hier zo op hamer...
Ik heb het alarm er op, maar dit weekend had ik de eigenaren al, 13 minuten voordat het alarm ging, gebeld. Wij waken in ploegen voor de camera, 24/7. Ook met alarm...

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:28

Hier ook alleen met camera, maar als de pony's moeten veulenen zitten we ook in lammertijd. Dus eigenlijk altijd iemand in de loods om op te letten ...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:46

Persoonlijk vind ik het onverantwoord om zonder camera of alarm een veulen te laten komen. Kleine moeite om in ieder geval een camera erop te zetten. Hier wordt ook niet geslapen als het er maar op lijkt. Wij waken om en om. Ik ben gelukkig ook iemand die makkelijk opstaat en weer verder slaapt dus dat scheelt een hoop.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:02

Vulina, super rot, maar is alsnog niet altijd te voorkomen. Ze kunnen immers ook dood geboren worden.
in principe breekt het veulen zelf het vlies met de voeten in de eerste spartel. Als dat niet gebeurd is er al iets niet helemaal pluis denk ik dan

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:03

Dankjulliewel allemaal!

Vulina je hebt 100% gelijk hoor! Ik ben er ook voor aan het kijken om als het volgend jaar weer zoveel zijn een 2e alarm erbij te nemen.

En je wekker zetten dat gaat hem niet worden ben ik bang. Ik denk dat Empty is begonnen toen ik ben gaan slapen want het veulen was al bijna droog toen ik aankwam. En om 2.03 was er niks te zien en om 3.57 kreeg ik weer alarm van Spook en was het er al.. En ook ik had het mezelf kwalijk genomen als ik nu te laat was geweest terwijl haar gedrag om 2 uur echt niet anders was.. Ze stond gewoon rustig te slapen, banden waren wel iets wat slap maar nog steeds staartdruk, kling was ook niet slap, uier was leeggelopen tijdens het buiten lopen. Ph 6.5 al dagen...

Ik heb nu het veulentje buiten staan met mama in de wei 24/7 en de volgende op stal. Hoop toch wel dat Spook eens besluit om te gaan want die gooit gewoon roet in het eten en ik ben echt momenteel een zombie pffff

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:31

we hebben hars en nu? ik heb sinds vanmorgen niet meer gekeken dus kan er al uren zitten Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:31

Ik waak in principe echt geen weken, dat trek ik niet. Moet dagelijks om half 6 op om naar Amsterdam te rijden. En het is gewoon te link met het verkeer om dat te doen als je niet of nauwelijks geslapen hebt.

Ik hoop subtiele signalen dusdanig goed op te vangen dat ik de nacht (of dag) dat het echt gaat gebeuren tijdig herken. En dat lukt tot nu toe vrij goed, zeker vorig jaar. Nieuwe merrie en maiden, en ik zag overdag op één of andere manier dat het ging gebeuren. Heeft me uiteindelijk nauwelijks slaap gekost, en was bovendien op een vrijdagavond. Ik teken er voor dat dat dit jaar weer lukt :+

Mocht het echt niet lukken de signalen goed op te pikken en er toch een paar slapeloze of bijna slapeloze waaknachten nodig zijn, dan neem ik wel vrij.

Ik test overigens wel op pH, maar ook alleen maar datgene wat spontaan uit de uier komt. Al weken voor de uitgerekende datum testen lijkt mij vrij zinloos :o

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:43

Spannend Silvana, harsjes! Hier harst er een merrie al 2 weken.. maar wel een teken om haar extra in de gaten te houden.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:50

Idd.. meestal laten ze wel duidelijke signalen zien, op enkele uitzonderingen na dan.
Hier ook nog maar eentje gemist, mijn merries laten het meestal flink zien wanneer het er gaat aankomen :) Maar spijtig genoeg zijn ze niet allemaal zo :D

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:56

Silvana spannend!!

Granoek gefeliciteerd weer!
Fijn dat het drinken beter gaat, dat zijn vervelende dingen anders.

Dl gefeliciteerd *\o/* wat een pak haar zit daar op!
Ik ben benieuwd naar een droog foto! :)

Woogy ook gefeliciteerd met het buurveulen!
Ik krijg wel de kriebels van die eerste foto, maar daar zal jij niks aan kunnen doen..

Silly fijn dat het vervoeren goed is gegaan, nu hopen dat de schoentjes er goed onder blijven zitten.

Mijn oudste veulentje is nu bijna drie weken en oma loopt er nu ook bij in de wei, dat vond ze wel even heel spannend. :D

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:00

Sa, klopt, mama en baby staan binnen nu en het hek wordt aangepast om veiligheid van baby iets meer te kunnen garanderen.

Silvana, mooie grote spenen ook al! succes!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:02

Uier lijkt best vol silvana! Maar ik doe ook mee hoor, heb een welsh A op 352 lopen en dan mini's op 342,340 lopen die nu het verste zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:21

Silvana dat word nu serieus!!

Qua waken. Wou zouden maand van te voren camera klaar hebben en was het plan er om het kwartier af. Helaas nooit kunnen waken en Godzijdank begon lady sochtends ipv in de nacht, aangezien we nog lang niet aan het waken waren. En mijn ouders hadden beide week vrij in mei en ik ook. Mocht het er na mei nog niet geweest zijn kunnen we zo vrij vragen

Sparklingapp leuke foto zeg!

Jeetje wat zijn er nu veel uitgerekend. Ze houden het allemaal warm binnen. En ik geef ze groot gelijk :brr:

Hier thuis word veel overlegd. Heel waarschijnlijk word ons paard gedekt. Een turbo magic x bachelor

Afbeelding
Afbeelding
X
Afbeelding
Afbeelding
Maar nog niks staat vast. Duim nu al dat alles nu wel goed gaat

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:32

Ik zou het mezelf ook niet kunnen vergeven denk ik als ik er wat aan had kunnen doen.
Hoop ook zo dat mijn paard zich anders gaat gedragen en niet zo'n fopmerrie is!
Hoe lang van tevoren zouden jullie haar snachts op stal onder de camera zetten?
Ah kabayo jij deed een maand.. had ik ook in het hoofd. Zo zwaar balen van lady, als dat snachts was gebeurd was het drama nog veel groter geweest..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:38

Zo snel als kan, kijken of het werkt, stabiel is en gedrag leren herkennen etc.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:54

ik heb nu camera erop, alarm en ph strips en hoop zo deze keer er ook weer bij te zijn, bij Elsa moest ik niet echt helpen, alleen knakte de navelstreng op twee plaatsen, dus veel bloed overal.
Bij Flo heb ik het vlies wel moeten opendoen.
ondanks dat de dames toen heel voorspelbaar waren, betrouw ik ze voor geen haar :P , je weet maar nooit en zoals het er nu uitziet, wordt dat voor mij richting zombi :P

ik lees vaak, (en niet slecht bedoelt hoor) ik slaap er wel wanneer het zover is, maar DE ultieme vraag, wanneer ben je zeker dat het zover is _/-\o_ ik weet dat mijn dames pas uur-max2 van tevoren onrustig worden, ph is nooit echt extreem laag geweest maar ook dat zegt niet altijd iets (ik kijk nu even naar Jupi >;) )
Flo drupte toen heel veel melk maar gaat ze dat dit keer opnieuw doen of juist niet, pffff ik krijg er een punthoofd van |o
Mijn DA vroeg ook al te bellen VOOR ze begonnen en niet als ze bezig zijn, maar dat ben je toch pas zeker als ze begonnen zijn dat je wist dat ze gingen, toch?
Dus hoelang van tevoren zet je ze op camera, ik heb er geen idee van :D , ze staan bij mij al op camera sinds ze 300 dagen zijn.

Silvana ziet er veelbelovend uit

oh DL je zou toch denken dat het nu echt wel moet gaan komen bij Spookje, misschien dat het nu voelt kriebelen als ze empty ziet lopen
heb je eigenlijk ook een veulen van empty zien geboren worden, ik meen te herinneren dat zij je altijd liggen heeft, zelfs met alarm

Linda ook nog niks :o

leuk samen met oma in de weide sparklingapp

mooie merrie ook kabayo

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:58

silvana1984 schreef:
Dyonne schreef:
Silvana hier 344 dagen alweer.

pff dus ook al 4 dagen overtijd maakt ze al vordering ?

Vorderingen wel, maar tot nog toe nog niet zo dat ik al dacht dat het kwam. Vanavond weer kijken.
Vorige keer wist ik precies dat het kwam, hopelijk nu weer.

Crines, dat is krap.

Hier ook erg blij met de camera hoor. Zegt veel en zorgt dat ik wel durf te slapen, haha.
Maar ik kan mits het lukt qua agenda wel wat opnemen.
Maar kleine moeite, met 24//7 buiten best een uitgave, haha. Maar ik zou niet zonder willen.

Kabayo, spannend, eigen merrie zou fijn zijn.

Rensju, ik heb al paar maanden camera erop. Kijk nu al denk een maand echt actief camera. Wil echt merrie goed leren kennen in de gewoonten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:01

Bij alle vier onze eigen veulens was het mijn eigen buikgevoel wat schreeuwde. Bij de buurvrouw gisteren ook en twee jaar terug bij een vriendin ook. Die vertrouw ik dus eigenlijk het meeste :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:08

DL....Eindelijk voor jouw ook een veulentje, gelukkig is alles goed gegaan!

Granoek.....Gefeliciteerd, lijkt me moeilijk met zo een lastige merrie.

Silvana....Dat ziet er toch veelbelovend uit!

Kabayo....Spannend hoor!

Hier is vandaag naar buiten gekomen dat er echt vlakbij ons rhino is.....Pff zo erg voor die mensen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:09

Ik heb al een hele poos de camera erop. Ik vind het leuk naar hen te kijken en leer hun gedrag kennen. Vera heeft het alarm aan want waarom zou ik het niet aandoen als ik het toch liggen heb? Je weet nooit dat ze het anders dan anders doet.
Zoals een sneaky Empty bijvoorbeeld. :') :')

Silvana dat ziet er al serieus uit,succes!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:13

Hier ook een maand van te voren de camera erop, zodat ik haar normale gedrag kan leren herkennen.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:29

Hier ook al een tijdje de camera aan, gewoon omdat het kan :D
En inderdaad ook om te kunnen zien hoe en wat ze doet.
Zo ligt ze altijd in het midden van de stal en tot nog toe nog niet betrapt op helemaal gestrekt liggen.
Wel een dingetje, schuurt veel onder haar kaak op de rand van de stal precies daar waar de melder komt. Heeft nu ook nog geen halster om.
Ik hoop dat als ze helemaal verhaart is het schuren stopt.