Tijd voor een bijleespost!
(13:49 uur, het stormt toch, dus wat moet ik anders?
)
Fotsy schreef:cynthia gefeli met je euhm tja alleszins yolooo palootje

Dankje
Hengstje, toch? 
Wat een leuke foto van paps en mams, Fotsy
Gefeliciteerd met het mooie resultaat, Aniek!
CL, wat stom zeg van je andere smid. Maar goed dat je deze erbij hebt gehaald!
Gefeliciteerd met Sientje, Nicole!
Wat een leuk filmpje, Cemlys! Kijk hem lopen dan
Gefeliciteerd, Chrisje, wat een fijn nieuws!!
Hoe gaat het met het veulen van de stalhouder, Kiki?
linda2008 schreef:Iedereen vind nu dekken nog heel laat, ik vind een april veulen zelf erg ideaal (ook ivm vrij nemen van werk) maar op zich is een juni veulen toch helemaal niet zo gek?
Daisy is van 8 juni en haar fokker dekte vaak in juli. Zelf heb ik ze het liefst half april, zodat ze begin mei het land op kunnen (zodra het weideseizoen begint) en het veulen dan mooi tot 6 maanden bij de moeder kan blijven lopen. Half oktober afspenen, Dais nog 2 weken zonder veulen op de wei tegen uierontsteking en dan 1 november (einde weideseizoen) weer naar stal.
Maar Daisy is nu 9 mei uitgerekend (omdat de eerste poging niet gelukt was) en draagt graag 2 weken langer, dus komend jaar gaat het iets anders, maar daar komen we ook wel weer uit. Ik ben allang blij dat ze toch drachtig is geworden 
linda2008 schreef:Dat is ook zo Caesar en Fotsy. Ik vind zelf April ook fijn. Zoals ik zei ook mede omdat dat voor mij makkelijk is om vrij te krijgen van werk. Maar ik ben nu al wel druk aan het nadenken over 2016. Ik zit er aan te denken om Jupiter volgend jaar toch wat later te laten dekken (met het oog op de keuring eind augustus, ik wil dan niet dat ze al weer heel dik is....

)
Als je graag een aprilveulen wil en je merrie dus in mei laat dekken, dan is ze in augustus 3 a 4 maanden drachtig. Dan is ze toch niet heel dik?
ivy_power89 schreef:Nu toch ook al stiekem bezig met een naam..... pas 51 dagen drachtig haha
Ik had in februari al een naam, ruim 4 maanden vorodat Dais uberhaupt drachtig was
AniekR schreef:Naar aanleiding van het bericht van ivy_power moest ik ook even opzoeken. Lies nu 81 dagen en Roos 70 dagen drachtig.
Dacht weer aan dat plaatje van een foetus hier een tijdje terug. Dus aan het googlen gegaan. Even delen voor de liefhebber:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... birth.htmlVind het plaatje bij 85 dagen echt prachtig, en dat zit nu dus ongeveer in mijn merrie ook
(Namen heb ik een enkel ideetje al op papier gezet, maar nog niet zo heel veel mee bezig geweest. Ben meer al bezig met hengstenkeuze van volgend jaar

)
Wát een mooie site!!! Ik kijk altijd hier:
http://www.paarden-info.be/fokken-paard ... ie-deel-1/
Welkom, booster!
Wat een lekker ding is Amir toch, AZ!
Vesceron, we hebben elkaar al gesproken,maar ook hier wil ik nog een keer zeggen dat ik het ontzettend kl*te voor je vind! Ik had zo graag met me meegeleefd naar je veulentje!
Mijn veearts vertelde van de week dat (als ik het goed onthouden heb) de verdunner die normaal gesproken altijd gebruikt werd, uit de handel is genomen sinds dit jaar en dat er nu een ander middel gebruikt wordt.Een middel waar meerdere merries dus niet zo makkelijk drachtig door worden.
Wellicht speelt dat ook mee bij de merries die nu niet drachtig worden?
O,ML, wat een gave keuze is Arany!! Spannend!!
Wat een raar verhaal van de hh, daar zou ik ook echt klaar mee zijn!
Wat ontzettend jammer, amyz!
Ik vind veel wit op een vos (in mijn geval palomino) heel mooi, net als Ti had.
Op een valk zou ik zo veel wit minder mooi vinden. Zeker omdat het mooie afstekende van de zwarte benen op een 'geel' lijf (ik wilde 'lichaam' schrijven, maar dat is een beetje dubbel in dit topic
) juist zo mooi is aan een valk en met hoge witte benen valt dat weg.
Gelukkig uit sabino op een vos/palo sneller dan op een bruine/valk. Dus mocht ik weer een valk krijgen, is de kans op zo veel wit kleiner dan wanneer ik een palo krijg. Mocht het een SB worden, zou ik veel wit juist weer wel heel mooi vinden 
Manda, ik zag een topic van Emma voorbij komen. Wat is zij donker geworden zeg!! Toen ze net geboren was, had ze zo'n mooi geel kleurtje en liet ik haar foto's zien aan mensen en zei: Kijk, zo'n kleur valk vind ik echt heel mooi!' En nu zie ik dus dat mócht er zo'n geel valkje bij me geboren worden volgend jaar, ik dan nog niet moet juichen 
Wat een mooie wending, Amy, ik ga voor je duimen!
Mooie hengst!
Klinkt allemaal goed, Vulina, wat fijn!
edit; Zonde van merrie nr 4
Fotsy, ik dacht altijd dat Fi al een donkere valk was, maar vergeleken met jouw merrie, is dat écht niet zo!
Weet je zeker dat je palobabbie ook zo donker gaat worden?
Nu zie je inderdaad wel aan je merrie dat ze valk is, maar toen ik van de winter voor het eerst foto's zag, was ik echt verbaasd!
Gefeliciteerd, Ylana!
Ik vind champagne ook heel mooi. Wellicht dat ik daar iets mee ga doen als ik Fi laat dekken 
Wat jammer, MonDos
Venthe!!! Wat leuk dat je er weer bent en dat het toch nog goedgekomen is! Gefeliciteerd, meid!!
Dais is vandaag 51 dagen drachtig. Gelukkig loopt ze al weer wat beter dan 3 weken geleden, maar op advies van de da staat ze wel even een maandje op rust. Beetje dame op leeftijd, dus ze krijgt gewoon lekker de tijd
(14:56 uur
)