Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:12

Ja ze groeit lekker door. Ze is nu ook al veel dikker als vorige dracht. Toen was ze pas op 9 1/2 maanden zo! Ze is ook overal dik, op haar nek, haar kont, terwijl ze niet meer biks krijgt dan eerst! Naja, een beetje voorraadje is niet erg!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:13

wow dries wat verschrikkelijk zeg.
en dan ook nog zo'n mooi veulen dat niet gezond terwereld heeft mogen komen. En je bent er net als ik toch zo mee bezig, op bokt met je gedachten en dergelijke en dan opeens, alles weg, je toekomstdromen.... echt vind het heel erg voor je. was je merrie al ver? en was dat andere veulentje dan veel kleiner? merrie/hengst? sterkte hoor

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:23

Fleur heeft er weer een mijlpaal bij Mooie buik hoor!

Wat erg Dries!! En dan heb je haar nog zo laten scannen en de da heeft het niet kunnen zien

Wat een mok youngster! Nee, daarmee vergeleken hebben mijn merries echt bijna niets.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:25

mijn merrie is eigenlijk helemaal niet gevoelig voor mok. let nooit echt op of haar kootholtes wel droog zijn ofzo. ze krijgt enkel een beetje mok wanneer ze en klein wondje heeft gehad in dr holte. nou 2 keer zalven en de korsten open maken door middel van rijden is het gauw weer verdwenen. toen ik die foto zag schrok ik echt wel even.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:27

@ marlijntjuh, nog even en jij heb ook een mijlpaal, dan hoeft missy ook nog maar 100 dagen he.

**vind het eigenlijk best moeilijk nu om over drachtige merries te praten terwijl er bokkers met merries zijn die hun veulen verworpen hebben. natuurlijk moet je het hier over drachtige merries hebben hier, maar vind het echt erg voor die bokkers. wilde ik even kwijt **

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:28

Hollybolly schreef:
mijn merrie is eigenlijk helemaal niet gevoelig voor mok. let nooit echt op of haar kootholtes wel droog zijn ofzo. ze krijgt enkel een beetje mok wanneer ze en klein wondje heeft gehad in dr holte. nou 2 keer zalven en de korsten open maken door middel van rijden is het gauw weer verdwenen. toen ik die foto zag schrok ik echt wel even.

Dat is idd ideaal Wou dat Viërra dat had Maargoed we gaan gewoon door met smeren.

@ Fleda: extra buffertje kan idd geen kwaad!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:29

ja!!! Dan komen er ook weer nieuwe dikke buiken foto's van Miss (vrijdag)

Ik heb dat ook hoor, ik vind het zo zielig voor de mensen die hun veulen(s) net verloren zijn. Die leven er natuurlijk net zo toe als wij, en ineens is dat afgelopen. Dan is het best moeilijk om te lezen dat andere mensen (en drachten) gewoon doorgaan. Maarja, dit topic is natuurlijk wel gemaakt om over drachtige merries te praten.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:31

dat bedoel ik ja marlijntjuh, ze leven er ook naar toe. ben trouwens benieuwd naar je foto's
@ youngster: er is niks aan te doen voor jou, gewoon blijven smeren ja. niet leuk, ben ook erg blij met hol dr ongevoeligheid.

Anoniem

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:40

Dries wat verschrikkelijk voor je. ik leef heel erg met je mee, ik kan me ongeveer voorstellen hoe het voelt

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 00:01

Jeetje wat vervelend Dries...
Hopelijk houdt je merrie er niets aan over.

Veel sterkte...

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:25

voor dries en mariska
heel veel sterkte

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:33

jee, wat een drama hier vandaag

Dries, wat verschrikkelijk. We duimen voor je dat je merrie snel helemaal opknapt!

Mariska, ook jij veel sterkte. Met jouw merrie ging het al beter?

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:32

Dries wat vreselijk voor je.
Veel sterkte voor je merrie(ik vind het voor de merries ook altijd zo erg)

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:57

Hollybolly schreef:
wow dries wat verschrikkelijk zeg.
en dan ook nog zo'n mooi veulen dat niet gezond terwereld heeft mogen komen. En je bent er net als ik toch zo mee bezig, op bokt met je gedachten en dergelijke en dan opeens, alles weg, je toekomstdromen.... echt vind het heel erg voor je. was je merrie al ver? en was dat andere veulentje dan veel kleiner? merrie/hengst? sterkte hoor

het was echt een pracht veulen met een mooi kolletje en een snepje echt zoals ik hem bestelt had. aan het andere was niet meer te zien wat het was daarvan lag de buik helemaal open [ echt heel vies] dat was ook de helft zo groot als het andere veulen en was al een tijdje dood want was gelig [ gewoon al een beetje aan het vergaan]. mijn merrie zat op de 223 dagen.
ik heb wel foto's van de veulens maar ik weet niet of ik die moet plaatsen niet iedereen wil dat zien denk.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:14

de dierenarts is net weer geweest en heeft haar nog een keer gespoeld maar ze was gelukkig helemaal schoon. gisteravond was het laatste stuk nageboorte verwijdert en dat vond ze niet zo prettig had er nadien ook heel veel last van lag echt te kreunen van de pijn, echt heel zielig. ben vanacht nog een paar keer weesten kijken maar toen stond ze gelukkig gewoon rustig. de DA heeft haar vandaag een pijnstiller ingespoten na het spoelen , ze heeft nu geen last en staat rustig van haar hooi te eten. ik ben wel heel blij dat het weer beter gaat want er is niets zo erg als je paard zien lijden. de dierenarts hoeft ook niet meer te spoelen ze staat nog wel voor de zekerheid op de antibiotica en moet haar nog wel twee keer per dag temperaturen. haar uiers zullen ook wel pijnlijk zijn want daar spuit het melk gewoon uit.

heb net nog wel even kunnen lachen de dierenarts was haar aan het spoelen en toen kantelde de trechter toen kreeg hij al het water over zich heen en toen hinnenkte mijn merrie , het was net of ze hem uitlachten.

ja ik hoop dat mijn moppie snel weer de oude is, heb vandaag nog een dagje vrij genomen [ ziek gemeld ] van mijn werk om er even van bij te kunnen komen, heb ook heel slecht geslapen elke keer als ik mijn ogen sloot zag ik die veulens liggen.
kan haar dus nog de hele dag gaan vertroetellen.

youngster

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:25

Dries:

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:30

weet niet hoeveel mensen die foto's interresant vinden, anders plaats je ze gewoon als links voor degene die ze willen zien dries. vind het echt erg.gelukkig dat het wat beter gaat met de merrie.

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:34

ik heb de foto's nog niet op de computer staan hoor, maar zou niet weten hoe je ze als link neer moet zetten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:49

dan doe je geen [img] [/img] erbij, dan word het gewoon een link...

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:20

ik weet niet wat er gister in de lucht hing
kom vanmorgen op stal.
er heeft hier gister middag ook een merrie haar veulen verworpen
ze was rond de 315 dagen drachtig uiterekend 10 april
tyorieta was drachtig van florencio
denk je naam komt bekend voor inderdaad ze is het nichtje van terrorieta
erg naar allemaal

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:35

315 dagen klopt denk ik niet terorita, dan kan t nooit 10 april zijn. maar wat erg zeg. sjonge. geen tweeling dus. Echt niet leuk om te horen. krijg er nachtmerries van.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:51

OHHHH Dries, afschuwelijk!!! Jouw merrie ook al!!! Weer een gemiste tweeling .... vreselijk, werkelijk waar. Dat je een dag vrij hebt genomen, nou, dat had ik zeker weten ook gedaan! Heel veel sterkte. Dit tafereeltje zul je waarschijnlijk niet snel vergeten ...

En dan bij terorita op stal ook weer één. Jongens, wat gebéurt er allemaal?!?!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:53

Jeetje weer een merrie haar veulen kwijt
Bah wat een narigheid zeg.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:54

je hebt gelijk holly rond de 254 dagen
zat ff verkeerd te rekenen
heb ook een rot dag
terra is mijn vaste paardje naast haar rijd ik er een paar voor de verkoop
zo ook volumnia ze is net opgehaald
vond de vrouw die haar kocht erg aardig maar ze wedr gehaald door een man die me absoluut niet lag
waarom weet ik niet vond het gewoon een .......
die dan het paard bijna tot op het bot afkraakt om toch maar wat van de prijs af te krijgen bbbbbrrrrrr kreeg de rillingen van die vent
een echte handelaar zeg maar.
dan nog het verhaal van tyorieta begon me ineens erge zoregn over terra temaken.
de v.a was er vanmoregn om te enten alle paarden zijn vanmorgen geent voor rhino.
ik zeg tegen hem kijk even extra naar terra volgens hem was ze in blakende gezondheid,maar goed je hebt van die dagen
heb ook inees in giga drang naar een sigaret die gulikkig niet in mijn buurt zijn

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:00

het kan weleens zijn dat sommige paarden hun veulens verwerpen door in enting. maar lang niet alle paarden hoor, jouw paardje blijft het vast goed volhouden hoor terorita