Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mausie

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:20

Marije, ik heb echt wel met je te doen... Ach gut
Ik vrees dat iets gelijkaardigs mij ook te wachten staat. De vorige veulentjes die Gomera ter wereld bracht heeft ze ook wat langer in haar buik gehouden dan nodig was... Haha!
Alvast, veel waakgenot nog!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 11:29

Mac, dat foto van dat eigenwijze koppie is gewoon te lief!!!

Adriana, gefeliciteerd! Ik ben erg benieuwd naar foto's!!!

Dyonne, ook hier gefeliciteerd met je mooie man, ben benieuwd naar de droge foto's!

Marije, hopenlijk zal ze het veulen er vanacht uitgooien! Kan jij ook weer lekker gaan slapen Ach gut

Jeddah, update?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:31

Jippie, gefeleciteerd Dyonne! Hyper!

Arme Marije, wat maakt Macy je het moeilijk ... Ach gut

Nog steeds niets daar in de stal van Sim?

Vanta is nu haar eerste dag overtijd, ze heeft haar stal weer omgeploegd (de houtkrullen zaten tot bovenop de BA Gestoord ) haar uier is een beetje vol maar er komt wel plakkerig spul uit! Er zitten ook hele kleine witte puntjes op, heel miniem maar hoor. Haha! Maar ze zitten er! OK dan!
Ik denk nog 2 à 3 dagen, hopen dat zij er ook zo over denkt. Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:41

Adriana en Dyonne PROFICIAT! Hyper!
Dyonne de merrie ziet er echt heel erg mooi uit, veulentje vooral nog erg nat Haha!
Zijn jullie allebei trouwens bij de bevalling geweest?

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:43

Allemaal super gefeliciteerd met de veulentjes komen er nog foto's van de nieuwe veulentjes Knipoog Knipoog grace is echt een super sgatje en dat andere veulentje ook weet de naam alleen niet Tong uitsteken Tong uitsteken Bloos

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:28

Gaaaap , net zo'n nacht als Marije gehad, Sim rustig, tot een uur of half 5, toen erg onrustig, dus ik weer klaar wakker, maar niks geen veulen, ben weer gaan slapen toen mijn vriend wakker was en kom er nu pas uit Bloos !

Het lijkt er dus erg op dat Vanta Sim ook al gaat inhalen! Al ben ik nog niet op stal geweest, Alfred heeft gevoerd en wie weet hangen er wel enorme kegels aan... keep dreaming Corine..... Dromen

Tjonge Marije, ik had echt gedacht dat Macy nou wel bevallen was hoor!! Hebben Macy en Sim een "mexican stand off"? Wie het langst het veulen binnen houdt wint?? Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:38

@ dyonne: gefeliciteerd! Weer een veulen!! Haha! Haha! Super mooi hengstje! Kwijl

@ marije: ik zou echt gek worden, die macy! Boos! Hopelijk kan je binnenkort weer slapen Ach gut

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:44

@ Dyonne gefeliciteerd.

Alle anderen bedankt, ik heb alleen nog geen foto's want ik heb geen digi Boos!

Dus als iemand in de buurt van Dokkum woont met een digi }>

Vanmiddag laat ik ze voor het eerst in de binnenbak, en hopelijk heeft moeders dan een beter humeur!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:54

@ Jeddah ze houd je wel in spanning he Haha!

Nou ja en Macy... Misty gaat je inhalen Haha!

Nou wat denken jullie (vorige keer min. 2 weken te vroeg) dat ze nog tot 16 april moet?:
Afbeelding
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:10

Uierontwikkeling begint vaak 4 tot 6 weken van te voren dus dat kan prima.
Zeker als ze al eerder een veulen heeft gehad.
Hoe was ze de vorige keer met uierontwikkeling?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:27

De dames houden het wel spannend.

Mo doet het nog steeds goed.
Gisteren heeft mijn dochter voor het eerst een veulen in de buik gevoeld.
Ik zei tegen haar hier kun je het veulen voelen, het enige wat ze zei met grote ogen was "jaaaaah" en dan heel langzaam.
Het is zo leuk voor haar om dit nu al mee te maken omdat ze of veearts wil worden of iets met paarden wil gaan doen.
Zo krijgt ze al een hoop ervaring mee.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:28

MarijeR schreef:
Uierontwikkeling begint vaak 4 tot 6 weken van te voren dus dat kan prima.
Zeker als ze al eerder een veulen heeft gehad.
Hoe was ze de vorige keer met uierontwikkeling?

Opeens kwam de uier en 2 weekjes later lag het veulen er (8 maart begonnen)

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:37

Adriana had het helemaal nog niet gezien gefeliciteerd joh hoop dat er snel iemand met een camera langskomt ben benieuwd naar de foto's !!! Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:39

Bij Famosa is geen uierontwikkeling te zien. Ze heeft al heel wat veulens gehad. Misschien wordt dit ook wel een Pepsi bevaling. Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:02

Ach, soms zegt het niets...
We hebben ook wel merries gehad waarbij je tot een half uur ná het veulenen niet meer zag dan 2 slappe theezakjes en die hadden dan ook al aardig wat veulens gehad.
Zou gewoon de veranderingen goed bijhouden, ook de verschillen met 's ochtends en 's avonds als ze overdag tenminste redelijk wat beweging krijgt.

Macy spuit op dit moment weer melk. Vanmorgen toen ik haar naar buiten deed was het 'gewoon' druppen maar nu staat er weer erg veel spanning op.
Vulva is ook weer lang en gezwollen.
Ik ga maar eens lekker douchen, mijn ouders houden ook de cam in de gaten en mogen even babysitten Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:08

MarijeR schreef:
Ach, soms zegt het niets...
We hebben ook wel merries gehad waarbij je tot een half uur ná het veulenen niet meer zag dan 2 slappe theezakjes en die hadden dan ook al aardig wat veulens gehad.
Zou gewoon de veranderingen goed bijhouden, ook de verschillen met 's ochtends en 's avonds als ze overdag tenminste redelijk wat beweging krijgt.

Macy spuit op dit moment weer melk. Vanmorgen toen ik haar naar buiten deed was het 'gewoon' druppen maar nu staat er weer erg veel spanning op.
Vulva is ook weer lang en gezwollen.
Ik ga maar eens lekker douchen, mijn ouders houden ook de cam in de gaten en mogen even babysitten Knipoog

Macy staat hier ook als vast onderdeel op de PC.
Net de stills gezien van Kay. Henk kreeg meteen de bibbers Haha! . Hij zei: Oh, als je dat (pootjesblaas) ziet moeten we Ruud (DA) bellen. Ziek

Ik zal vanavond naar Belgie bellen en vragen of dit normaal is bij Famosa. Ze krijgt nog steeds arm eiwit voer, onbeperkt kuil en wat penen . Ik geef haar nu ook een beetje onderhoudsbiks erbij. Ik moet toch weer uitkijken dat ze niet bevangen raakt.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:27

Iedereen gefeliciteerd die een veulentje rijker is geworden. Geniet er van, ze zijn zo groot!!!!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:32

Gefeliciteerd met de veulentjes!!! (ik weet even de usernames niet Bloos )

Hier ook nog geen uierontwikkeling Boos! Wel witte puntjes, maar dat is volgens mij gewoon wat prut ofzo. Hopen maar dat het ook een Pepsi bevalling wordt, of dat de uier ineens begint zoals bij Faniek en het er dan na twee weken al ligt Haha! Ze is op dit moment wel erg rond. Aan beide kanten zie je het gigantisch uitsteken. Beweging is nagenoeg weg... Verward Heb geluk als ik het een keer zie, terwijl het een paar maanden geleden achter elkaar door ging.
Vulva is weer wat slapper, banden zijn nog aardig strak. In welke fase zit ze ongeveer denken jullie??? Pling
Ik denk zelf dat het er nog minimaal een maand in blijft zitten.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:34

Alletwee gefeliciteerd met jullie veulens. Dat zijn er weet wee. Hoplijk is het een aanleiding voor de rest van de dames om ook eens te gaan denken aan het veulenen. Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment helemaal moek en brak bent als je zo lang de boel in de gaten wilt houden.

Nou sim en macy eruit ermee!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:02

Jeddah hoe is het met Sim???
Schiet ze al op?
Macy staat echt op haar te wachten en ze lijkt het nu niet langer tegen te kunnen houden hoor...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:14

Hm, kan m'n vorige bericht niet meer bewerken....

Uierfoto's van half 4 vanmiddag.
Melk komt er in straaltjes uit of druppelt alsof er een kraan open staat.
Afbeelding
Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:15

Iedereen gefeliciteerd met hun veulen!!!

Ik ben een week naar mijn ouders geweest, dus vandaar een tijd niet gereageert. Ik durfde het vorige week nog wel aan met Kila.

Up-date Kila: Het gaat super. Ze begint nu echt uier te ontwikkelen. Ze staat sinds gisteren ´s avonds op stal, en dan overdag buiten samen met een andere tinker op een stukje zand. Ze is zeer zeer dik, en ja ja: HET UIER GROEIT SUPER!!! Daar ben ik dus zeer blij mee!! Kijk, als ik het vergelijk met Macy (die trouwens op dezelfde dag is uitgerekent) is het niets, maar heb toch medelijden met Marije!!!
Kila is over 9 daagjes uitgerekent, en als ik het zo zie denk ik dat ze mooi op tijd gaat. (Kan ook een tijd overdragen, aangezien het een maiden is, en ik dus totaal geen vergelijkingsmateriaal heb).

Ben wel benieuwd naar wie er nu komt!!
Voor degende die moeten waken (zowiezo Marije en Jeddah) HEEL VEEL STERKTE!!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:19

Weet niet of ik het verteld heb, maar wij hebben op stal ook een shetlander staan, genaamd Dribbel. Ze loopt 2 weken achter op Lady en is nu bijna 8 maanden drachtig. Ik schat dat ze over 1,5 maand op wieltjes moet, anders moeten we haar rollen om in de paddock te krijgen Clown

De nieuwe anky: Merel op haar pony Dribbel (zie ook itp)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dirbbel is niet dik...hoe kom je erop.

Zo ook nog foto's van Lady

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:31

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:52

Veel activiteiten maar nog niet zo veel veulens....
Dyonne en Adriana gefeli.

Ik heb vandaag ook voor het eerst weer ouderwets tieten gekeken Tong uitsteken Nette tietjes hoor Ja Nagelbijten / Gniffelen Duidelijk al iets ontwikkeld, maar nog lang niet vol dus we hebben nog even.

Volgende week ga ik ook informeren naar een degelijk camera systeem, diegene die ik nu heb vind ik niet zo heel erg betrouwbaar en ik wilde toch al graag een systeem hebben zodat ik altijd de paarden in de gaten kan houden mocht er wat zijn.
Vorige week vermoedde ik dat mijn logeetje iets koliekerig was en dan lig je toch niet lekker