Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cioccolato schreef:Ik ben naar havens over gestapt omdat ik pavo wel erg duur vond worden en ze het dus perfect doen op havens. Weet niet wat jou reden is. Maar als je voor goedkoper voer verder moet rijden maakt dat niks uit dus
). De merries worden goed ontwormd en dus normaal 2 weken voor de uitgerekende datum ook nog eens. Deze bedoel ik:
. Ik heb gelukkig wel goed contact met alle eigenaren en eentje haar veearts raadde dit schema aan:
Als ze vorige keer goed deed op de pavo zou ik dat aanhouden. Hier krijgen ze met veulen aan de voet 2x per dag brokken van maalderij roossens en nog 1x per dag een emmer seniores priores als extra. Wij hebben helaas geen grasjes dus ze worden flink gevoerd. Ik vind de pavo podo grow 3 overigens ook echt fijn voer voor opgroeiende veulens
Orange schreef:Kiki1976 als je niet teveel suikers en zetmeel wilt geven kun je eens kijken naar Equilin Grow. Dit bevat wel juiste vitamines/mineralen voor drachtige/zogende merries en kun je geven als aanvulling naast bijv je huidige voer.
nu geef ik ernaast nog oerbalans bij. Om aan de juiste hoeveelheid vitamine en mineralen te zitten moet je meestal best wat kg geven. Kijk maar eens voor de grap wat wordt aanbevolen. Ik denk dat de meeste geen 6kg wilt geven aan hun paard. Voor sobere paarden zou ik eerder gaan voor een goede balancer en dan aanvullen met eiwitten bv Lucerne, espercette thimothee. Best wel veel keuze hierin.

Janinevv schreef:Hier ook twee veulens ook volgens schema van vulina helaas 1 ook wormen gehad. Maar was verder niet te zien gelukkig geen spoelworm.
Wat ik van mijn hoefsmid hoorde dit jaar was het nogal extreem dat er meer mensen problemen ervaarde met wormen.

filmpje
Beetje druk geweest de afgelopen dagen, dus heb wel meegelezen
Cioccolato schreef:Ik vind dat wel heel erg veel ontwormen.
Kk ontworm volgens het vulina schema en een keer extra als her veulen een buikje krijgt, niet mooi in de vacht zit of andere dingen die wijzen op wormen. Maar eigenlijk gaat het schema hier goed