[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:04

Gefeliciteerd met de veulens!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:05

Ja ik was ook echt opgelucht dat het er naast stond. Ook met om het uur kijken kan je het gewoon missen. Empty was niks aan te zien.. Gewoon zichzelf. Ik heb echt mijn best gedaan met 1 alarm en toch springt ze er voor. En daar ben ik voor de rest ook bang voor.. Dus als spook gewoon snel gaat bevallen is er niks aan de hand :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:10

Gefeliciteerd DL, blij dat het goed is verlopen :) Soms kun je even niet anders.

Granouk ook jij gefeliciteerd! Hoop dat de merrie het drinken snel toe laat!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:11

Hèh hèh, eindelijk heb je nr 1 DL! Dat werd ook weleens tijd.
En toch in de maling genomen door Empty.

Granoek, dat drinken is dus nog een 'dingetje'.
Hebben het hier ooit ook een keer voor handen gehad, heel veel jaar geleden. Merrie toen in een hoek gezet met praam op de neus, veulen mocht in eerste instantie niet eens naar uier kijken of werd al weg gemept. Heeft enige inspanning gekost maar uiteindelijk mocht ie drinken, was de spanning van het uier af en ook de spanning uit de merrie voor wat betreft gedrag naar het veulen toe.
Volgende veulens werden zonder enige problemen direct geaccepteerd maar naar mensen toe bleef ze de eerste weken gevaarlijk. Gelukkig kon ik lezen en schrijven met de merrie(en zag ik als jong meissie lang niet zoveel gevaar als dat ik nu zie), ik kon zonder problemen de stal in, veulen lag op schoot, dat soort dingen. Maar een ieder ander werd er echt uitgemept.

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:12

Dyonne schreef:
Silvana hier 344 dagen alweer.

pff dus ook al 4 dagen overtijd maakt ze al vordering ?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:18

Hier dus geen volle maan baby.
En tikken we de 350 aan.

Ik heb geen phn strips hier(waar haal je die dingen eigenlijk?). Chick wil graag onder buik gekriebeld worden, toen ik dat gisteren deed mocht ik aan uier komen, iets wat de dagen hiervoor niet mocht maar de dagen dáárvoor wel, bij lichtelijk 'knijpen' in het speentje spoot er wat uit, nu nog doorzichtig en heel erg plakkerig. Qua smaak neutraal.
Had dus mooi kunnen testen maar helaas, geen strips in huis....

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:24

Oooh mooie volle maan! En 2 sgattekes geboren! Proficiaaaat!!
Granouk en Dl super blij voor jullie alles mooi gezond :)

Sivana hier dag 341 :) wachten wachten wachten :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:43

Gefeliciteerd DL! Eindelijk eentje geboren :P ! Wat een knappert!

Gefeliciteerd Granoek, hopelijk laat de merrie t drinken snel toe!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:47

DL, gefeliciteerd!! Graag nog meer foto's. Gelukkig dat alles goed is gegaan zo alleen.

Granoek jij ook gefeliciteerd! Succes met het helpen van drinken. Hoop dat het snel goed gaat.

Aniek, wat een knapperd!!

Diane, wat lief van je vrienden! Wanneer ga je trouwen?

Ik zag een paar 30-ers voorbij komen die een studie hebben opgepakt. Zat ik ook aan te denken en ben ook een 30-er. Waarom zijn jullie begonnen?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:59

Gefeliciteerd DL! Nu Spook nog! :D

Proficiat Granouk! Hopelijk gaat het snel de goede kant op!

Dag 322 vandaag. Begint een enorme puntbuik te krijgen? Of beeld ik het me in?
Afbeelding (gisterenavond)

Afbeelding
(Nu)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:08

Kabayo, Wat een geweldig cijfer, gefeliciteerd!

Arianne, Wat een geweldig veulentje, echt al een show binkie <3
En de kleur kansen, ik heb geen idee, voor ik in dit topic terecht kwam zelfs nooit geweten dat je dat kan berekenen.
Hoop natuurlijk wel wat.....

Crines, Fijn dat Esquina en ook jij zelf weer beter in het vel zitten.
Op naar een gezond veulentje!

Moratoetje, Wat enorm sneu,

Icecrystal, Wat een mooi veulen en wat een gaaf kleurtje!

stal_HD, Knap hoor om na zo'n lange tijd weer aan een studie te geginnen!
Heel veel succes!

Dyonne, Ze ziet er goed uit!

Woogy, 360 dagen, maak mij gek....
Maar gefeliciteerd met dit mooie buurmeisje!

Fotsy , Jij hebt ook een alarm zonder slaap stand toch?
Voor nu heb ik Gipsy nog nooit helemaal plat zien liggen maar je weet maar nooit op het eind
natuurlijk

AniekR, Mooie naam voor deze knappe vent!
Hij ziet er niet echt verlegen uit :D

Granoek, Gefeliciteerd *\o/*
Oei, vervelend zo'n lastige merrie, hoop dat het veulen gauw zelf drinkt

Dustinlover, Eindelijk dan een veulentje, gefeliciteerd *\o/*

Diane_Basje, Wat een ontzettend lief en mooi cadeau!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:07

Dustinlover en Granoek gefeliciteerd!!!

Kelly dat was dan overduidelijk placenta ontsteking zeg! Mijne had schoon vruchtwater en net onder de grens met metingen dus of dat het bij mijne echt was... uier is wel duidelijk weer geslonken en geen vocht meer gezien aan de spenen. Ik hou ook rekening met Mogelijk toch een tweeling en eentje die overleden kan zijn en dan hopelijk versteend is zodat de ander voldragen en volgroeid ter wereld komt... temp de merrie nog steeds dagelijks. We zullen het zien straks... in ieder geval met scannen een levend veulen vooraan gezien.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:24

Hinte ik heb wel slaapstand maar Elsa vindt het leuk er een spelletje van te maken, plat dan weer niet dan weer plat dan uren plat pfff het is me er eentje maar ik wist dat zij vaak en lang plat ging. Deze nacht was ze wel flink maar twee keer alarm gehad. Ik denk dat het alarm haar beetje moest leren kennen om te zien wanneer het mag afgaan ofzo.

Oh evelien ja die krijgt een puntbuikje

Spam maar lekker door met veulenfotos

Oh manda ja tweeling zou goed kunnen bij de jouwe dan als het geen duidelijke placentitis is. Ik duim voor jou.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:26

DL en Granoek: GEVEULICITEERD!

Eindelijk zeg DL, hopelijk raken je andere merries geïnspireerd.
Knap kleurtje :) Ben benieuwd naar droogfoto's.

Granoek: hopelijk drinkt die kleine straks gewoon zelf bij mama, want lijkt me een lastig werkje, zeker met zo'n merrie. Mss toch maar eens met een praam proberen?

Hier hebben we gisteren Imperiosa toch nog maar snel ff gescand (was eigenlijk pas zaterdag gepland, maar ik vertrouwde het niet omdat ze mijn hengst opzocht). En gelukkig maar! Ze had een ei van maar lieft 52 mm (voor een paardje van 1m52)!!
Snel hengstenhouder gebeld en die bracht vanmorgen zijn hengst naar de kliniek. Zaad werd door mijn moeder opgehaald en nu is het wachten op de veearts om te insemineren. Ik baal zo dat ik er niet bij kan zijn. Maar hopelijk pakt het direct :)

En onmiddellijk maar even gevraagd aan de hengstenhouder (en vroegere eigenaar van Esquina) wanneer ze vorig jaar bevallen is. Hij dacht zich te herinneren dat ze toen zo'n twee weken over tijd is gegaan := Ik kreeg bijna een hartaanval want ze is uitgerekend 15 mei en 27 mei vertrek ik op reis...
Maar hij rekent met 11 maand, dus dat zou 7 mei zijn. En ik reken met 342 dagen, 15 mei.
Het zou nog net kunnen lukken... 8)7 *neemt zichzelf voor om echt nooit meer een reis te boeken zo kort na de uitgerekende datum*

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:26

Jij ook gefeliciteerd Rowan! :D *\o/*

Zijn goede berichten dit, weer 2 gezonde mooie veulens! {:}

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:53

Bedankt allemaal!
Wij hebben nu een maandje pauze, de volgende is pas voor 4 mei.
De merrie laat het veulen al beter drinken, ze zwiept nog af en toe met haar staart er naar alsof er een vlieg zit maar al een heel verschil met gisteren. Naar ons toe nog geen verbetering maar we zijn zeker voorzichtig :)

Ohhh Crines dat is echt heel nipt ja :')

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:26

Gefeliciteerd Woogy met het veulen van de buren!

AniekR knap mannetje! <3

DianaBasje wat leuk van die dekking cadeau!

Gefeliciteerd Granoek! *\o/* Hopelijk gaat het drinken snel nog beter en wordt de merrie wat braver want met zo'n kolos doe je absoluut niet wat je wil.

Gefeliciteerd DL! *\o/*

Silvana hier aan dag 343 en nog niets. Uier kunnen we niet testen want geen strips plus boze merrie.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:31

Vulina schreef:
rensju schreef:
Gefeliciteerd Granouk en DL! *\o/*

Grappig dat ze het dan toch redden om te bevallen als jij niet kijkt.. wil ik bij de bevalling zijn dan mag ik straks wel elk uur kijken denk ik :z

Maar even kijken tegen die tijd, maar anders leen je mijn alarm maar. Ik vind om het uur kijken al risico vol, straks vind je het in het vlies...

Dat zou echt vreselijk zijn, ik wil er alles aan gedaan hebben wat dat betreft. Dat is wel een super aanbod :o Gelukkig duurt het nog 2 maand :)

Het is zo tegenstrijdig, de natuur zit zo mooi in elkaar dat ze zich meestal zelf redden. Maar zo in dit topic en op fb lees je zoveel pechverhalen waar ik dan weer bang van wordt.

Granouk fijn dat ze het veulen beter accepteert!
Ik heb vorig jaar zo'n rampverhaal gehoord qua acceptatie om misselijk van te worden. (Paard 24/7 klem tussen muur en hek/buis, anders vermoordde de merrie haar veulen)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:50

Heb je wel een camera rensju? En waar staan ze op? stro, zaagsel, vlas?
Ik heb ook geen alarm, als ik het verwacht zet ik een aantal keer de wekker 's nachts om te kijken. Het duurt nog even, misschien dat ik tegen die tijd er wel anders over denk. :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:53

Heb je wel een camera? Ik vond ND dat je gedrag veel beter "stiekem" kan beoordelen, dan dat je de stal binnenloopt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:56

Meestal redt de natuur zich wel, het is net of je het voor jezelf kan verantwoorden dat het misgaat terwijl dat met toezicht niet had gehoeven.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:00

Zoals fokfanaat al zei, ik vind het ook fijner om ze stiekem in het oog te houden met een camera.

Zelf heb ik een Chico babyfoon met videofunctie en dat werkt prima :D

Ik waak helemaal alleen en zet de wekker elk half uur. Als het echt spannend wordt blijf ik meestal gewoon kijken. Vorig jaar voelde ik duidelijk dat Sierra echt onrustig werd en die nacht ben ik opgebleven tot Furioso geboren werd :) Dan moet je wel het geluk hebben dat je merrie je niet voor de gek houdt natuurlijk :+

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:20

Ik heb een camera die ik nog moet installeren en ik slaap op stal in die week..
Ze staat nu dag en nacht buiten maar wil haar straks snachts binnen. Staat op koolzaadstro
Wow elk halfuur! Dan ben je kapot na een nacht, nemen jullie dan vrij van het werk?

FF ja ik durf het er niet op aan te laten komen. Het is haar en mijn 1e veulen. Maar ik zit ook met een baby en ik moet rond die tijd weer starten met werken.. misschien zijn er stalgenoten die mee willen waken oid..

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:37

Gefeliciteerd allemaal met de veulens.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:14

rensju schreef:
Ik heb een camera die ik nog moet installeren en ik slaap op stal in die week..
Ze staat nu dag en nacht buiten maar wil haar straks snachts binnen. Staat op koolzaadstro
Wow elk halfuur! Dan ben je kapot na een nacht, nemen jullie dan vrij van het werk?

FF ja ik durf het er niet op aan te laten komen. Het is haar en mijn 1e veulen. Maar ik zit ook met een baby en ik moet rond die tijd weer starten met werken.. misschien zijn er stalgenoten die mee willen waken oid..

Ja, dan ben je inderdaad echt kapot...
Vorig jaar heb ik geen vrijaf genomen. Ik heb 5 nachten gewaakt.
Maar ik ben wel iemand die snel terug in slaap valt als ik maar heel even een half oog moet open doen om op de camera te kijken.
En gelukkig is het veulen uiteindelijk in een verlengd weekend geboren, zodat ik de volgende dag nog wat kon uitslapen.

Dit jaar heb ik mijn baas laten weten dat mijn merrie moet bevallen rond 15 mei en hij laat me toe om, van zodra het spannend wordt (of ik trek het niet meer door slaapgebrek) ik vrij kan nemen.
Fijne regeling dus.