[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:09

Ahh linda beetje positief. Ik heb meestal rond de 3 veulens en dan 2 hengsten en 1 merrie en altijd de hengsten zijn dan het beste qua kwaliteit :P
1 merrie welke dragend is ga ik verkopen en vetje lijkt nu ook dragend te zijn dus 7 veulens volgend jaar en als de laatste ook pakt 8 :P dan moet er toch wel een kwaliteitsvolle merrie bij zitten hoop ik :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:26

Vulina, nog even spannend dus!

Rowan, tja je kansen worden wel groter met 8 stuks natuurlijk :') haha!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:38

vulina wat jammer toch, duimen voor de laatste poging en de scan

rowan krijgt er niet genoeg van :P

oh en 100dagen mijlpalen al *\o/*

knappe hengst marijer, echt een mooie uitstraling

cynthia hopelijk herstelt Fi snel van de mok, zo raar he ondanks dat het eigenlijk niet nat is.
Ik vind ze er goed uitzien, klein buikje gespot

aniekr ook al bijna allemaal aan de 100dagen, het gaat snel ineens

knolselder wat jammer van Fleem, soms wil het echt niet lukken

Faline gefeliciteerd met je schoonheden, ik ken je champagnes en die merrie van vorig jaar ziet er top uit

kabayo jouw palo is echt een prachtige merrie

kelly leuk filmpje van je zwemmertje ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:57

Pffff 8x slapeloze nachten, hoe hou je het vol.

Balen Vulina!
Maar moet nog 1 gescand worden dus wie weet.

Yeahh nog meer boven de 100!
Harmony zit op de 135 dagen nu.
Volgende week zitten we dus onder de 200 dagen te gaan ;)

Gaat best snel eigenlijk

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:04

linda2008 schreef:

Dat dacht ik ook met 6 stuks. :')

Vulina fijn van de ene merrie maar balen van de andere!

Cynthia jaaa die berenklauw vergeet ik nooit,rotdingen..hoop dat Fi haar voetjes snel beter voelen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:58

pretty schreef:
linda2008 schreef:

Dat dacht ik ook met 6 stuks. :')

_O- O, sorry :+

Aniek, ik ga nog eens naar Fi dr buik staren. Maar gegeven het feit dat het veulen met 3 maanden nog zo goed als 'in Fi dr bil ligt' denk ik dat ik alleen maar dingen zie die ik wil zien :)

*zoekt plaatje van veulen 'in de bil' van merrie*

Edit: Check plaatje helemaal onderaan de pagina.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:07

Ah pretty, dat is ook zo ja... Hengst na hengst na hengst... Wie had dat ooit verwacht

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:14

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 01:53

O hahaha.. waar is mijn link gebleven? _O-

Maar ja, die inderdaad :j
Deel 2, helemaal onderaan dus.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:02

Shhhttt Pretty jou hoor ik niet :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:22

Tja, aan de ene kant haad ik nog wel een poging kunnen doen met Fleem nu ze medicatie kreeg. Uiteindelijk wisten.we dat de eisprong deze keer al net te lang geleden was. Als ik haar gewoon bij de hengst had gezet was het misschien wel gelukt.

Maar ik heb zoveel aan mijn hoofd de laatste weken.
Ouwe trouwe kat moeten laten inslapen, jaarling in de draad die nu veel zorg vraagt.
Paardjes voor de keuring die er niet allemaal even goed bijlopen (ene veulen is echt een buffel en vraagt zoveel van de merrie),...

Dus niet echt zin om heet nog eens te proberen. En ik zoek dus een nieuw plekje voor haar.

Pretty, ze heeft al een zoon rondlopen. Begin dit jaar was ze ook drachtig, maar geen medicatie, dus verworpen.

Marije, normaal zou ik aanwezig zijn in Lier met de hengst en nog een merrietje.
Helaas kreeg mijn dochtertje van 5 maanden die nacht koorts. Dus meenemen leek me.niet zo slim meer, en thuislaten gaat ook niet ivm borstvoeding.
Echt rot, ik heb al veel moeten afzeggen dit jaar. Baal ik echt van.
Volgend jaar hopelijk wat meer geluk.

Welkom en gefeliciteerd Faline! Prachtige kleurtjes, ik ben heel benieuwd.

Jammer Vulina.. hopelijk die ene merrie toch drachtig... het zit je niet mee.

Aniek wil graag buikjes zien :P

Vergat ik nog mensen te feliciteren? Want ik had best wat bij te lezen

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:21

Faline, Gefeliciteerd!
Mooie combinaties hoor!

MDJ, Leuke foto zo

Kabayo, Lady aan het werk, leuke foto
Gefeliciteerd met de fries, knappe prestatie!

MarijeR, Zo die is zeker knap, gefeliciteerd hoor!

Cynthia82, Knappe Fiore, jammer dat ze een beetje in de lappenmand zit

KellyDV, Gaaf filmpje van de kleine spruit!

linda2008, Gefeliciteerd met de 100 dagen mijlpaal!

Vulina, Het blijft maar spannend bij jou....

suffie , Gefeliciteerd met de 4 maanden mijlpaal......

Knolselder, Wat sneu van je kat, sterkte!
Hoe is het met de jaarling?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:40

Echt jammer Knolselder,en al die pech erbij dit jaar. :(:)
Ik heb Fleem gezien op de advertentie,leuke merrie. Ik zou ze inderdaad niet helemaal afschrijven met fokken,al is het dan handiger als ze gewoon bij de hengst kan lopen mits de juiste medicatie etc etc.. Zoek maar een geschikt huisje ervoor.

120 dagen telt al lekker op Suffie!

Wie lacht daar met mijn 6 slurfjes? :+
Ik teken wel direct voor weer zulke leukerds. Ik was en ben er echt verliefd op dit jaar. <3 In die mate dat het volgend jaar nooooooit weer zulke leuke kunnen worden. Zul je zien dat ik dan wel eens merrietjes krijg maar ze niet leuk genoeg zijn om aan te houden. :=

De merrie van mijn schoonouders werd trouwens vanmorgen gedekt,dat wil ook niet lukken dit jaar. Nu toch echt laatste poging denk ik. Ze is al een oudere merrie,niet vaak van de eerste sprong drachtig. En Kikkie is haar dochter,dus die kan er een handje van geërfd hebben.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:05

Enkele mooie buikfoto's gezien maar ook berichten dat het niet gelukt is, wat balen..Voor diegene die nog eens herkansing proberen, ik duim vooral mee! Het is precies ook het moment voor de verwondingen, dat is iets wat men nooit willen.

Enkele merries die de 100 dagen voorbij zijn, gaat snel hé ?!

-------
Dani is bijna 100 dagen en het revalideren gaat super, ze loopt nu 24/7 buiten en loopt gewoon goed, tenminste als ze haar niet overbelast. Eef haar veulen begint enorm veel te vragen, dus zij word bijgevoerd maar is nog steeds netjes drachtig aan de laatste scan te zien. Vandaag zijn er kijkers geweest voor Joy, ze zaten 2 weken in spanning te wachten naar vandaag en ze waren op slag verliefd. Volgende week komen ze haar ophalen en ik ga het toch moeilijk hebben, ze veroverd iedereen hun hart! Ik ben zeer blij en heb geen betere thuis kunnen wensen!!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:18

Even een ego berichtje :o

Afgelopen weekend ben ik met Hinte (2 jaar) en Gipsy (3 jaar) naar de premiekeuring geweest.

Voor Hinte was het de 1ste keer dat ze alleen mee ging met de trailer, en wat was ze braaf *\o/*
Jammer genoeg geen twenter premie voor haar, opmerking van de jury..... een wat kort kruis.
Vorig jaar haalde ze vlot haar enter premie, dus ben heel benieuwd dit voorjaar wat ze bij de stamboek opname van haar kruis vinden :+

Afbeelding

Afbeelding
Ook zonder premie super trots op haar!

Gipsy heeft het goed gedaan, een 2de premie en als 3de opgesteld!

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:09

Wat een mooie plaatjess, snap dat je trots bent, ook op Hinte. Wat een mooie foto van jullie samen!
Ik ben niet zo van die "vreemde kleurtjes", maar vind die wildkleurtjes toch best wel leuk eigenlijk! Had er altijd een beetje een fjordengevoel bij (om het zo maar te noemen), maar zo op brui en zwart echt leuk ;)

Pretty, jij krijgt ooit ook vast een zeker dat hele gave merrieveulen hoor!! Blijven volhouden!! ^_^

Cynthia, ik ken de links hoor. Weet ook dat het nog lang niet zo groot is. Maar er zit bij mijn merrie's nu ongeveer een kat in opgevouwen zeg maar, nou ja wat vruchtwater etc. erbij. Het is nog niet zo veel. Maar het groeit wel op een plek waar normaal niets zit. Dat zal de organen daar omheen wat naar buiten drukken en uiteraard daarna het vet daar weer om heen weer naar buiten. Of course, hoe meer vetjes, hoe meer er weg wordt gedrukt. Maar het is niet zo dat het daar in plaats van ander weefsel gaat zitten ;)
Minder vetjes en meer buikspieren, helpt natuurlijk alles meer "op de plaats" te houden. Merkte bij Lies vorig jaar ook, die stond tot eind augustus in training voor de CK. Kreeg wel wat buikje, maar op het moment dat dat stopte en de spieren dus minder werden, zakte opeens alles naar beneden :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:18

Kom.je haar halen Pretty? :P om al die slurfjes goed te maken:P

Pfff ik heb hier ook een hangbuikzwijn...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:24

Ik niet, Pretty. Zou niet durven :+
Jij krijgt volgend jaar zeker één heel gaaf merrietje! Of misschien wel 6 van de gave, en kies dan maar eens :D
Ik hoef niet te kiezen, dat scheelt ;)

Aniek, ik snap wat je zegt :) Ik zag gisteren Fi dr buik ook wel een beetje waggelen. Bij Dais zag ik jet vorig jaar ook al snel, maar ja.. het was haar achtste. Misschien speelt ook wel mee dat Fi mijn baby is en ik me gewoon niet kan voorstellen dat ze drachtig is :)

Hinte, ik vind jouw merrietjes echt heel leuk! Superlieve foto ook met jou samen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:10

ik duim voor een knap merrietje Pretty, moet er toch ooit eens van komen :P

toch nog mensen aan het dekken dus, amai jullie gaan langer door dan vorig jaar heb ik de indruk

knappe foto hinte, leuk zo samen

oeie knolselder soms gaat het even allemaal niet mee he, hopelijk krijgt ze vlug een goeie thuis

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:14

Leuke foto Hinte, in Kapel-Avezaath zo te zien. Jammer dat je ene pony niet kreeg wat je hoopte.

@RL: 8 veulens moet goedkomen zou je zeggen, maar het is vaak zo dat je HV beter zijn dan je MV en als je dan terugdekt komt er een heel ander soort MV uit. Zoiets ;)

@Knolselder; het zit je inderdaad even niet mee de laatste tijd. Hopen dat snel alles weer op de rit is!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:16

Knolselder schreef:
Kom.je haar halen Pretty? :P om al die slurfjes goed te maken:P

Pfff ik heb hier ook een hangbuikzwijn...

Ik zat het al serieus te overwegen ja. Maar wil toch wachten op dat merrieveulen wat hier ooit geboren wordt. :+

Hinte wat een mooie foto's! Knappe merrie's zijn het,zowel die mét als zonder premie.

Cynthia 6 veulens zullen we wel niet krijgen volgend jaar. Maakt ook niet uit. 1 knap merrieveulen is genoeg. :D

Fijn Memere dat ze haar thuis gevonden heeft.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:47

Even een vraag aan de ervaren fokkers:
Kan het dat een merrie met 100 dagen al rond begint te worden? En dat de hormonen zo op hol zijn dat ze jeuk heeft over haar hele lijf? Ze staat nu onder haar hoody deken omdat ze zichzelf van voor naar achter helemaal open schuurde. Het is geen zomerexceem, het jeuken is begonnen in de eerste maand vd dracht.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:50

Fotsy schreef:
Geslacht zien, kunnen ze sowieso niet altijd hoor daar heb je al gesofisticeerd apparatuur voor nodig.

Silly mijne is nog maar een 45dagen ofzo hihihi dus normaal dat je bij de jouwe al iets ziet op 100 dagen.
Mijne is natuurlijk altijd dik maar ik heb ze liever rond en gezond want als die van mij invalt dan is er echt iets mis.

[ [url=m/1wTNet.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gras zit er ook wel in maar haar buikspieren zijn niks meer waard en ze is al wat ouder dus alles zakt sneller naar beneden he :P

Zo is die van mij dus ook..al niet mager van zichzelf en nu met 100 dracht al best rond. := :oo

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:59

Kan zeker hoor Esther

Nu moet ik zeggen dat ik ze liever wat ronder heb, enige tijd geleden stond ze veel magerder(en nu hoor ik mijn da lachen tot hier) nou ja minder rond dus en had ze ineens twee sarcoiden in haar lies. Nu staat ze rond euh heel rond en weg zijn de sarcoiden dus dan maar liever ronder. :D
Mijne is natuurlijk al 18 en doet eigenlijk ganse dag niks nada noppes

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:16

Mijn 100-dagen-merrie is ook al iets ronder dan "slank" om maar zo te zeggen, terwijl ze goed getraind is afgelopen tijd. Ik dacht dat ze gewoon nog iets te dik stond, maar ik gooi het nu ook maar op haar dracht ;) hihi