Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wel leuk 
Citaat:Bruin is de naam voor paarden met een bruine vacht op het lichaam en zwarte manen en staart. Ook de benen en de puntjes van de oren zijn vaak zwart. Bruin is eigenlijk geen basiskleur, maar een verandering van de kleur zwart door het gen agouti. Deze duwt de zwarte kleur naar de uiteinden van het paard.
Het agouti-gen heeft alleen invloed op het zwarte pigment en niet op het rode van de vos. Een vos kan dit gen ongemerkt bij zich dragen. Bij de kruising van een zwart paard met een vos kan dit een bruin veulen opleveren.
) in te vullen, maar dan moet ik eigenlijk meer achtergrond weten denk ik... Van de hengst zijn beide ouders bruin, de opa (van vaders kant) is vos. De merrie heeft al eens uit een bruine hengst een donkerbruin veulen gekregen. Het maakt me natuurlijk niks uit wat voor een kleur het veulen wordt (nouja, als ik zou mogen kiezen dan toch eigenlijk liever geen schimmel...).
Ik ben zo nieuwsgierig en moet nog 6 maanden wachten, haha!
.
Valt altijd nog te combineren met een strandritje
Haha bij jou is het nog een beetje spannend Leo, bij mij wordt het gewoon zwart bont... En stiekem blijf ik hopen op merrie...