Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:51

wel, ze was dus bevallen en al de "troep" was in de staart gekomen, bloed, vuil, viezigheid, ook de dag na de bevalling waren er nog slijmen uitgekomen (weet niet echt wat dat is?) en dat plakte allemaal in de staart, toen ik het eruit wou doen, met showsheen ofzo, ging dat niet meer. Alles zat muurvast aanéén geplakt, toen ben ik aan het knippen moeten gaan, er was niets meer aan te doen. Ik weet zelfs nog dat ik een stuk staart vastnam en wou die viezigheid er uitnemen en dat stuk staart brak gewoon af. Daarom, ik wil niet weer een kapotte staart en bandageer ik ze gewoon in Tong uitsteken

thomas: ja idd weet ik, maar die bandage blijft er niet op hoor, ik doe em snachts op, en wanneer ik op stal ben, doe ik het af Ja en savonds weer op.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:53

silketje, dan is het voor in maart als ze in oktober gedekt zijn, dan kan er nog wel iets komen hoor Knipoog

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:54

Quirinake schreef:
wel, ze was dus bevallen en al de "troep" was in de staart gekomen, bloed, vuil, viezigheid, ook de dag na de bevalling waren er nog slijmen uitgekomen (weet niet echt wat dat is?) en dat plakte allemaal in de staart, toen ik het eruit wou doen, met showsheen ofzo, ging dat niet meer. Alles zat muurvast aanéén geplakt, toen ben ik aan het knippen moeten gaan, er was niets meer aan te doen. Ik weet zelfs nog dat ik een stuk staart vastnam en wou die viezigheid er uitnemen en dat stuk staart brak gewoon af. Daarom, ik wil niet weer een kapotte staart en bandageer ik ze gewoon in Tong uitsteken

thomas: ja idd weet ik, maar die bandage blijft er niet op hoor, ik doe em snachts op, en wanneer ik op stal ben, doe ik het af Ja en savonds weer op.

Oke, maar let toch op want die ene heeft nu bijna geen staart meer Knipoog
Kon je die staart niet laten weken in een emmer water met shampoo?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 22:56

heb ik niet geprobeerd, maar ik weet niet of dat gelukt zou zijn, de stukken staart vielen er gewoon af wanneer je eraan kwam. MAar we zien wel wat het morgen geeft, morgen doe ik die bandage er zowiezo af (als ie er nog niet af is Tong uitsteken) Die bandage blijft er nooit dagen na elkaar aanzitten dus dat komt wel goed denk ik Ja

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:01

OK dan! dank je Thomas5 ! k heb terug hoop

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:03

Als ze maar ten vroegste half oktober gedekt zijn en misschien nog een keer opnieuw gedekt als het niet meteen raak was, dan kan alles nog Knipoog wij hebben er ook een paar lopen waar je nog niets aan ziet en die toch allemaal goed gedekt zijn. Anderen hun buik hangt dan weer bijna tot aan de grond...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:14

@ Thomas.. Als een staart afbreekt heeft weken weinig nut..

Ik weet nog wel, toen Kyra geboren moest worden, had ik een vlecht in dr staart en zou ik de volgende dag met bandages beginnen.. Die nacht nog niet.. zou toch niet komen..
Sochtens op stal: Was niet meer nodig hoor.. Het veulen was er al..

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:30

ik ga gewoon niks aan de staart doen Knipoog achteraf wel wassen waarschijnlijk.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:35

is ook een optie natuurlijk, maar voor mijn paard persoonlijk riskeer ik het niet. Tong uitsteken

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:53

ja die van mij is maar een shetlander die in de wei loopt en soms een keer voor de kar staat... dus zoveel maakt het niet uit qua uiterlijk Knipoog Ja

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 00:23

@silketje :er is dus nog hoop Tong uitsteken
@thomas :hoe zag je dat het bijna zo ver ging zijn dat ze ging aflammeren (wil er alles over weten,ik wacht nl. al een week Bloos ) en gefeliciteerd met je eerste lammetje .
@frenia Bloos!oh wat jammer ,maar tegen de natuur kan je niets beginnen Ach gut
@pretty ,ook jammer van het dode lammetje...ook jij krijgt een schapenvraag van mij Clown hoe zag je dat ze al 2 dagen wou aflammeren ?? Bloos (amateur met schaapjes )
@maseike :mooie merrie Vingers aflikken

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 01:55

Dankjewell voor de mensen die gereageerd hebben op de foto,s van monchique.
Mon is erg happy nu de laatste tyd en daar maak ik zeer graag foto,s van omdat ik haar wel eens anders had gezien in de dracht.
Ze geniet van alle kanten nu en als ik aan der buikje (buik) kom dan kijkt ze ook echt mee naar der buik.

Ik heb hier de rest van de foto,s staan Lachen
viewtopic.php?f=53&t=727707

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 09:52

Even bijkletsen.
@Frenia: I.i.g. leuk dat je nog wat foto's te zien krijgt van Baileys. Jammer dat de nieuwe eigenaar het nodig vind om er al op te gaan zitten, maar daar kan jij ook niks aan doen. Verder ziet hij er goed uit, dus aan verdere verzorging komt hij niet te kort lijkt het. Schattige babygeitjes trouwens. Tinkerbell en Angel zijn ook lekker buikig.
@Kjoetie: Is het al zover????
@Maseike: Toen ik de reclame van de Iris telefoon op de tv zag had ik net een nieuw abonnement voor 2 jaar bij een andere provider afgesloten. Baaaalen! Leuk voor jou uiteraard. Lijkt me de ideale oplossing om het op afstand in de gaten te houden. Monnie ziet er weer super en happy uit op de foto's!
@Scara: Lekkere buik.
@Nicole: Het verschil is zeker te zien!
@Marije: Mooie foto's.
@Amanda-Kiony: Gaat alles nog goed met je merrie en het veulen? Of krijg je ook niets meer te horen over het veulen?
@uppojono: Welkom. En idd., je merrie geeft zelf wel aan als ze het niet meer wil. Hollebol begint er flink de balen van te krijgen, dus waarschijnlijk rijden wij niet lang meer....
@Jennyk: Fijn dat je weer thuis bent.
@Pretty: Balen van het lammetje. Lijkt me geen fijn gezicht.
@Froukje-Daan: Dat schiet al lekker op!
@Thomas: Gefeli met je lammetje.
@Silketje: Ik tel 340 dagen.
@Quirinake: Doe je dat met zo'n flexwrap bandage? Of met een gewone?

Als het goed is word het vandaag weer mooi weer, dus ga ik vandaag weer wat foto's schieten van Hollebol hopelijk in het zonnetje. Ik hoop ze vanavond te plaatsen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:50

even over die staart: ik bandageer niet, maar ik vlecht de staart in en dan zo'n "kopvlecht" waarbij je telkens stukjes meeneemt, zodat je van bovenaf een vlecht hebt...
*gaat foto zoeken*
dat heeft vorig jaar echt schitterend gewerkt!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:53

Afbeelding

tada! zo dus!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:58

sorry Bloos ik kan het niet laten Schijnheilig
nog een fotootje van Chenoa Lovers maar wél ontopic wat betreft de staart he Schijnheilig

Afbeelding

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:02

Amandakè: Ze zonderde zich af van de kudde en ging in stal staan, ging niet meer mee eten met de rest en meestal zijn ze ook enorm rustig. Je ziet het gewoon dat ze niet in hun normale manier van doen zijn Knipoog Als je je schapen kent zie je het meteen als er iets scheelt of gaat gebeuren. Dus goed observeren en de uiers in de gaten houden.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:06

@ frenia: nu krijg ik nog meer veulenkriebels Tong uitsteken

borderdan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:26

Mayflower zit nu op 347 dagen...
en nee... ook deze morgen nog geen veulen.
We blijven wachten (met veel ongeduld) maar ja... je kan ook niet anders hé.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:10

Hoikes Doei!

Ben mooie buik-en uierfoto's tegengekomen bij het bijlezen. Wat wordt het spannend !! Hyper!
Vienna op 289 dagen dracht
Op de foto lijkt ze véél minder dik dan als je haar in levende lijve ziet. Misschien ook verkeerde hoekgrootte genomen...

Afbeelding

Vlekjespaard Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie ?
Vind ze veel uier hebben, maar tis een maiden dus geen idee of het terug wat minder wordt...of ze te vroeg gaat veulenen ...
( ze is begin april uitgerekend)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:19

Mooie foto's van Vienna! Ze is al goed dik Ja

En Monchique komt ook weer voorbij. Blijf het een prachtig merrie vinden!

Ik vlecht de staart ook altijd in zoals Frenia dat doet Ja Vind dat altijd wel heel gezellig, iedere dag even friemelen met zo'n hoogdrachtige merrie, staart invlechten enz. Mijn merries genieten daar altijd ontzettend van.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 15:07

Geen tijd om op iedereen te reageren, maar wel even een teken van leven van ons. Wild vandaag op 260 dagen, heb haar gisteren niet gezien en vanmorgen even heel snel, maar volgens mij voelt ze zich nog altijd best. Uiertje is bij haar trouwens echt nog NIKS.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:10

Wooooow jullie kletsen mega mega veel. Helaas kan ik niet zoveel meekletsen momenteel, omdat ik op blokstage zit elke dag van 9 tot 6 stage lopen, eten, dieren verzorgen, nog even tv kijken en onder de wol.
Maar ik ga alles even bijlezen en reageren vanaf pagina 170 mijn laatste reactie begonnen:

Allereerst allemaal bedankt voor de berichtjes met de steun betreft onze oude kat. Ze ligt mooi begraven hier thuis en ik heb er rust bij...

@ Dreeke
Leuk zo'n camera ook een goeie oplossing Haha!

@ lucas03
Zo jij komt nu ook aardig in de buurt Haha!

@ Pretty
Het is een late reactie, maar bedankt.. ik weet hoe het voelt nu zo stil.

@ Djesseka
Bij Nikita groeit de buik momenteel erg hard en veel verschillen Haha!

@ Jeskim
Ik zie al Paasloo dat ligt hier naast de deur welke hengstenhouder werk je bij? Midden tussen de veulens leuk!!

@ amandakè
Van de verkoop van haar heb ik niks meegekregen, maar super dat ze terug komt (of misschien nu al is?)

@ petraaken
Foto's Haha!?
Grappig zo'n dekking winnen ben benieuwd wat eruit rolt.

@ ArabianRanch
Daar is jullie mooie dame! Wat is het ook een geweldig dier en mooie buik Ja

@ Meavey
Wow bij jou schiet het ook alweer op voor je het weet een kleine dartel in de wei.

@ Mikkee
Mooie merrie met een mooie buik!

@ Thomas5
Wat is je merrie nog bescheiden voor een shet Haha!

@ amandakè
Zo er zit schot in de tiet Haha!

@ Hollybollie
Nikita hier begint het ook zat te worden om te wandelen, maar ze zijn ook een heel eind in de dracht alweer Haha!

@ ingridge
Oee spannende tijd!

@ KDHtjuh
Welkom!

@ jennyk
Wat een geweldige foto van die bal met sneeuw Clown

@ Maseike
Wat een heerlijke foto met die 3 honden zo bijelkaar Haha!

@ Djesseka
Super dat het goed gaat met Wild en nog gefeliciteerd met de mijlpaal van 250 dagen..beetje laat maar ja beter laat dan nooit Haha!

@ melanie20
Ook heerlijke sneeuwfoto's Lovers

@ Maseike
Haha geniaal paard *LOL*

@ amandakè
Ook erg leuke foto's ik vind foto 3 leuk Haha!

@ fique
Ook een erg mooie buik daar zit zeker wat moois in Ja

@ Redneck
Welkom hier! Erg mooie merrie Ja

@ frenia
Oef jij hoeft ook echt niet lang meer he..... nou ja de merrie dan Haha!

@ Maseike
Mooie namen Ja nu nog een keuze maken straks Haha!

@ pretty
Ook nog gefeliciteerd met de mijpalen al zitten ze nu alweer bijna 10 dagen verder Bloos!

@ naomi_s
Welkom hier en wat een buik woooow die dracht in punt *LOL*

@ amandakè
Ik heb in een deuk gelegen om je artestieke foto's ik kan er geen uier uithalen *LOL*

@ Mazzel-meid
Dat meen je niet! Ze heeft zo'n mooie buik..die moet toch wel drachtig zijn? Komt toch wel is voor dat merries toch hengstig worden?
Heb ik meen ik wel vaker gelezen.

@ borderdan
Ook welkom hier een mooie dame Ja
Met een mooi uiertje!

@ Tienn
Wooow Jellie is huuugeee Ja

@ froukje_daan
Jij hoeft ook niet lang meer het gaat nu zo snel met de beebs Haha!

@ frenia
De buik van Angel ziet er goed uit en begint al mooie melkbarretjes te vormen Haha! Bij mij verharen de dames met de dracht ook anders en ze kroelen en schuren wat af. Bij Tinkerbel komt er ook al mooi schot in de zaak of niet?
Wat een verschil met de foto's van net terug bij de hengst zeg! Daar is ze superslank Haha!

@ ktink
Ook welkom hier Haha!

@ RUBYWHITE
Ook nog gefeliciteerd met de mijlpaal al ben ik ook weer wat laat Haha!

@ Maseike
Allereerst moest ik erg lachen om de smilies waren me nooit eerder opgevallen zo Haha!?
Denk dat het een goeie keus is geweest zo met birth alarm enzo.. en je moet doen waar je, je het prettigst bij voelt en dat is goed Ja

@ Neonlight
Heb je een leuke wintersport gehad Haha!? Niks gebroken?

@ Hollybollie
Nog gefeliciteerd met de mijlpaal Haha!

@ CarpeDiem
Ook voor jou spannende tijden!

@ frenia
Haha leuk dat veulen zo bewegelijk is. Dan weet je zeker dat het goed zit Haha!

@ Hollybollie
Wat draagt jouw merrie toch mooi met een mooie ronde buik Ja
En ze is zo mooi Lovers

@ frenia
Ik wil een petitie met plaats meer foto's van HolleBol kan ik nog meer kwijlen *LOL*

@ Dreeke
Mijn dames schuren ook hun kont en borst ivm verharen kan dat het niet zijn? Althans 1 dame doet het en die heeft ook een leuke coupe pleeborstel Haha!

@ stef
Toch ook heerlijk even zonder zadel Haha! Ik ben benieuwd naar foto's Lachen

@ Amanda_kiony
Gefeliciteerd met het veulen al klinkt het dubbel, want het is erg vervelend. Ik hoop dat het beter met het veulen gaat straks op zoek gegaan naar een pleegmoeder?

@ Mazzel-meid
Dan gaan we er gewoon vanuit dat ze een kleine beeb krijgt toch Haha!

@ pretty
4 veulentjes super! Heerlijk dat grut in de wei, maar dan willen we ook veel foto's Haha!

@ MarijeR
Welkom terug! Wij willen Amerikafoto's en verslag Haha!
Kan niet wachten om straks weer te kijken naar jou merries en je kan die van mij mooi in de gaten houden he Tong uitsteken Ben benieuwd wie eerder Misty of Macy..

@ Djesseka
Gefeliciteerd met de wedstrijd resultaten super! Ook lekker voor de merrie nog in conditie met veulenen Lachen

@ Dreeke
Woooow Vinga is echt al een verschil met een tijd terug en nu prachtig Haha!

@ Mazzel-meid
Die moet gewoon drachtig zijn met die buik!

@ borderdan
Die is behoorlijk bol dat moet toch nu wel bijna komen!

@ KootMiraDrum
Ook een prachtbuik van een prachtpaard Lovers

@ Pauk
Bij mijn dames was het met Luna beide dikke maatjes met haar, maar tegenelkaar krengen. Nu Luna weg is zijn ze dikke maatjes en kroelen elkaar wat af.

@ Nicole288
Voor je het weet zitten ze nu op 340 dagen hoor of loopt het er al naast Haha!

@ Amanda_kiony
Fijn dat je veulen bij mensen is die er tijd voor hebben om de fles te geven. Hopelijk word het een sterk mooi groot veulen Ja
In ieder geval sterkte!

@ pretty
Ze zit zo op 300 dagen en dan loopt het er zo naast even geduld Haha!

@ petraaken
Balen dat je digi kapot is... hopen dat je er weer 1 hebt als het veulen straks komt Haha!

@ frenia
Go jij! Go jij! hoekkont

@ MarijeR
Go jij! Go jij! weer cobjes kijken Haha!

@ ingridge
Mijn maiden is ook behoorlijk aan de buik had haar liever wat bescheidener gezien Haha!

@ Babs
Gaat ook snel dus al dik over de heelft alweer!

@ Neonlight
Haha die mijlpaal kan je toch niet missen Haha! Nou ja alsnog gefeliciteerd in ieder geval Lachen

@ Maseike
Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!

@ frenia
Gefeliciteerd met de valentijnslammetjes!
Ben benieuwd naar de uierfoto's, maar doe maar even rustig aan Ja

@ amandakè
Wat heeft Ydwine al een uier wooooooooow dat gaat snel zeg! De andere hebben ook mooie buikjes met nog bescheide uiertjes Haha!

@ frenia
Haha kan me voorstellen dat je veulenkriebels krijgt nu. Je bent nu denk ik de volgende tante Haha!?

@ pretty
Leuk van die ondeugende mini's Haha! Hier braken de shets altijd uit het blijven ondeugende diertjes die kleintjes. Al kunnen mijn haflingers er ook heel wat van... nou ja 1 mevrouw dan Haha!

@ frenia
Gefeliciteerd weer met de lammetjes!
Die foto's zijn echt megaschattig!

@ minnie_muis
Ook welkom hier Haha!

@ Scara
Zooo een mooie buik draag mooi rond!

@ Maseike
Handig zo'n cam, maar zou mij teveel kosten Haha!

@ Nicole288
Wat ziet Upona er goed uit en ja het verschil zie ik zeker Ja
Palona draagt trouwens ook erg mooi rond.

@ MarijeR
Ik zie daar een heleboel mooie en spanende buiken! Kan echt niet wachten tot ze er bij jou weer dicht bij zitten op de cams Haha!

@ frenia
Wat jammer van Droopy...de natuur is hard, maarh et is niet anders dan.
Sterkte!

@ frenia
Ik ben jaloers op jouw melkbarretje! Ik wil dat ook alweer dat het lekker begint aan te zetten heerlijk elke dag er onder hangen.. al doe ik het nu ook al maar weinig verschil *LOL*

@ jennyk
Fijn om te horen dat de operatie goed gegaan is. Wel vervelend van de 3e breuk. Ik hoop dat je er snel weer helemaal boven op bent Haha!
En Sjanty is zo'n lekkerding Lovers

@ pretty
Bah dat zijn vervelende dingen... sterkte Ach gut

@ Maseike
Mon is nog lekker bescheiden en ze is en blijft prachtig Lovers

@ Frenia
Arme Droopy sterkte Ach gut

@ Hollybollie
Jaaaa foto's Go jij! Go jij!

@ frenia
Die foto met vlecht en veulie er zo naast met krulstaartje *LOL*
Haha en van mij mag je wel meer foto's posten hoor Ja krijgen we veulenkriebels Haha!

@ borderdan
Word wel spannend he hou ons op de hoogte!

@ katrienh
Mooie buik is het hoor mooi rond Haha! En leuke stofjes op je foto's Tong uitsteken
Vind haar uier nog bescheiden die van mij zit op 280 dagen en heeft meer uier ook maiden.
Dit is al een tijd terug:
http://img.photobucket.com/albums/v647/ ... border.jpg

Zo nu heb ik alles denk ik bijgelezen. Mijn excuses als ik iemand over het hoofd heb gezien of niet zo uitgebreid gereageerd heb. Of soms heel dubbel, maar ja ik reageer op wat ik tegen kom Haha!
Ik heb nog 9 weken stage dus nog erg druk en tussendoor moeten mijn dames nog bevallen. Nou ja nog een update van mijn kant.

Met mijn dames gaat het erg goed. Ze zijn weer echte maatjes geworden en kroelen wat af. Nikita is wel vervelend in stal... we hebben ze sinds kort op vlas, want stro werkte gewoon niet. Blijft bij Misty superschoon en netjes, maar madam Nikita moet gewoon steeds haar waterbak omgooien. Dus steen ingelegt.. ging even goed en het was weer mis. Dus vast gemaakt met plankje.. ging even goed en weer mis. Nu maar beter vastgezet en afwachten of het nu goed blijft staan.

En morgen zit Misty op 300 dagen!!! Ooh wat gaat dat snel. Cam is besteld, maar nog niet aangekomen hoop toch dat deze binnenkort komt hoor wil hem online voor volgende week vrijdag (ga ik op vakantie).

Verder bij konijnen morgen 1 die moet jongen... twijfel of ze wel jongen krijgt.
En ik had 1 jonge NHD die heel erg mager was en die ik nu apart ga binnen zetten en bijvoer, want moeders is niet bepaald lief tegen haar. Ze heeft Mini ondertussen en is keischattig Haha! Maar steeds dwangvoeren is wel zwaar. Vaak ging ik om 10 uur naar bed en dwangvoeren om 12 uur nog met stage en dan 's nachts niet.

Nou ja foto's van mijn dames volgen vandaag of morgen!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:24

even wat pics plaatsen van de laatste geitjes Knipoog

Delilah, haar kleur zou isabel zijn

Afbeelding

vind haar zo op knorretje van bij Pooh lijken Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Doran:
Afbeelding

Afbeelding

en dan Diego nog 'ns
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hoezo? ontzettend fotogeniek Schijnheilig

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:25

nu faniek het zegt... wie is de volgende uitgerekende?

Angel komt dicht in de buurt, maar Quirina volgens mij nog dichter toch!
nog andere mededingers???