[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:44

crazy_funky schreef:
Gefeliciteerd Lideli!

Ik denk dat ik vannacht weinig slaap
Dit was vanmorgen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Gisteravond was die donkerder groen.

Waar heb je de stripjes vandaan?

AM_Horses

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:46

Gefeliciteerd Lideli

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 13:53

vibabu schreef:
crazy_funky schreef:
Gefeliciteerd Lideli!

Ik denk dat ik vannacht weinig slaap
Dit was vanmorgen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Gisteravond was die donkerder groen.

Waar heb je de stripjes vandaan?

Precies weet ik het niet meer want heb ze al 3 jaar ofzo.
Maar als je googled op PH strips heb je verschillende varianten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:13

Potverdorie imani wat een vreselijke pech, het kan soms zo snel gaan, ookal zit je er met je neus bovenop, vroeger hier een merrie die stond om 1.00 rustig van haar hooi te eten, niks aan de hand, 1.10 kijk ik toevallig nog omdat ik naar de toilet moest, toen waren de pootjes er al. Zo snel kan het gaan, ik wens je heel erg veel sterkte, :knuffel:

Gefeliciteerd Lideli!

Baudy, wat een prachtig veulen zeg, <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:26

gefeliciteerd Lideli!

spannend crazy_funky, dat kan niet lang meer duren.

Belle kunnen we altijd mooi met de klok gelijk zetten, eenmaal 300 dagen begint haar uiertje. Dit was vanmorgen:
Afbeelding

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:28

Imani wat verschrikkelijk ;(
Heel veel sterkte! Hoe gaat het met de merrie?

Aan allen met gezonde veulens gefeliciteerd, genieten maar!

Hier vanochtend het eerste geitje geboren. Gelukkig was ik nog thuis want heb wat moeten helpen. Het is een kopie van de mama maar wel een bokje.

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:29

Wat schattig Thomas <3

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:44

Aah die is schattig. Wij hebben op stal allemaal lammetjes, ook leuk!

Luna2006, handig zo’n merrie! :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:46

Imani wat ongelovelijk rot zeg. Sterkte!

Lideli gefeliciteerd!

Thomas ook gefeliciteerd met het geitenlam!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:43

Pff wat gaan jullie snel :D ik probeer mee te lezen hoor. Zie dat ik binnenkort nog meer veulenfotos kan verwachten hier.. *\o/*

Ik gebruik ook de ph strips. Heb ze destijds bij epplejeck gekocht maar weet niet of ze ze nog hebben. Ik gebruik dezelfde verpakking al jaar of 5 want pak iedere keer maar 1/3 stripje.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:01

Imani wat vreselijk sneu, ook voor je merrie. Om het half uur wekker zou ik ook zo gedaan hebben, kan dus niet. Sterkte hoor Y;(

Lidelo gefeliciteerd met je veulen!

Crazy dat lijkt erop. Succes met waken, nog beter als het voor de nacht komt!

Thomas wat lief zo samen <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:29

imani_abby schreef:
Ja echt zo jammer, is echt samenloop van omstandigheden. Om 1 of andere reden is het geboortealarm niet afgegaan, maar mijn wekker stond ook om het halfu. Om 4:30 was ze nog rustig, en om 5u kijk ik terug en ligt het veulen er al bij. Het vlies is niet gescheurd, was echt veel stugger dan anders dus is wss gestikt… ik kan mezelf wel voor de kop slaan.

Heel veel sterkte imani… ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. Alarm niet afgegaan, net nog gekeken, de afwisseling van wacht die net niet goed aansloot en dan een geboorte waarin vlies niet is opengegaan (en placenta in 1 keer mee af want alles hing nog vast)
Dat ging echt over een 20 minuten ofzo waarin alles is misgelopen. Vreselijk zoiets. Lukt het om ermee om te gaan?

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:31

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes, Ollie doet het verder ‘goed’ ze is tot de middag bij haar veulentje op stal gebleven, om afscheid te nemen en nu staat ze terug bij de kudde. Ze staat wel nog te zoeken en te roepen om haar veulen, zo sneu… DA is ook langsgeweest, volgens haar is de placenta te snel losgekomen, en het vlies rondom het veulen was volgens haar ook veel stugger dan het hoort te zijn. Ondertussen ook het geboortealarm terug binnen gedaan waar ik het huurde, en zij gaan bekijken wat er misgelopen is. Dit was de eerste keer dat ik het gebruikte, omdat ik dus zelf platte rust heb vanwege het risico op vroeggeboorte van ons kindje en ik dacht dat ik toch geruster ging zijn dan. Denk niet dat ik nog snel zo’n geboortealarm zou huren… deze morgen nam ik het mezelf erg kwalijk maar dat zijn helaas dingen die gebeuren. Ik denk dat het feit dat ik nu zelf zwanger ben, en alles ook zo misloopt ik me er nog schuldiger door voel. Kan me zelf niet inbeelden dat m’n kindje het nie zou halen..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:33

Maar dat alarm is ook verre van betrouwbaar hé. Geen verwijt maar wel een leer voor anderen.. birth alarm aan halster of singel is 1 van de minst betrouwbare alarmen.

Hier heeft t bij 1 ons gewaarschuwd terwijl we zelf het niet aan zagen komen door ook vroeggeboorte. Bij de anderen is het niet op tijd afgegaan of helemaal niet.
Leuk om erbij te hebben maar absoluut nie als hoofdalarm geschikt.

En nog maals. Zuur!!! Geen verwijt maar voor de nieuwe mensen vertrouw er aub niet op.

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:36

Cioccolato schreef:
Maar dat alarm is ook verre van betrouwbaar hé. Geen verwijt maar wel een leer voor anderen.. birth alarm aan halster of singel is 1 van de minst betrouwbare alarmen.

Hier heeft t bij 1 ons gewaarschuwd terwijl we zelf het niet aan zagen komen door ook vroeggeboorte. Bij de anderen is het niet op tijd afgegaan of helemaal niet.

En nog maals. Zuur!!! Geen verwijt maar voor de nieuwe mensen vertrouw er aub niet op.

Nee snap ik, maar het zou je toch ergens een geruster gevoel moeten geven he. Was de eerste keer dat ik het probeerde, en ook de laatste. Toch zette ik om het halfuur mijn wekker. Zo zie je maar dat je er met je neus boven op mag zitten, ongeluk zit in een klein hoekje.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:40

Wij hebben éindelijk serieuze hars *\%/*

Afbeelding

Misschien kan ik toch slapen vannacht _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:40

Vreselijk. Ook al werkt het niet 100%, doe je toch je best om erbij te zijn. Je huurt zoiets niet voor niks.

Mijn merrie heeft niet veel voortekenen, maar ik merk het wel de laatste dagen. Ik heb de camera erop met vooral het geluid wat harder. Ze is nogal vocaal en is zelf het beste alarm dan.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:51

Erg verdrietig imani.

Myrthee_ zouden die van ons tegelijk gaan misschien? :D of verwacht je het niet vanavond dan?
Ze was daarnet een hele tijd onrustig, nu staat ze even te slapen.

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 16:51

superpony schreef:
Vreselijk. Ook al werkt het niet 100%, doe je toch je best om erbij te zijn. Je huurt zoiets niet voor niks.

Mijn merrie heeft niet veel voortekenen, maar ik merk het wel de laatste dagen. Ik heb de camera erop met vooral het geluid wat harder. Ze is nogal vocaal en is zelf het beste alarm dan.

Idd, dat dacht ik ook over het alarm.

Ja ik heb ook een scherm staat met het geluid aan op mijn nachtkastje, ze was al 2 dagen aan het kegelen en ik was al sinds vrijdag aan het waken. Maar Ollie draaide gewoon 2 rondjes in haar stal en opeens gaat liggen en begint te persen en 10 min later stond ze zelf al terug recht. Maakt dat natuurlijk niet echt veel geluid.. Gek dat het zo snel kan gaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:00

Ja, het is bizar. Ik ben de laatste dagen wel tientallen keren gaan kijken voor niks. Dacht ik iets te zien, was het gewoon een hoopje mest.

Maar ze begint heel erg te hinniken en begon redelijk op tijd.

Je had net zo goed kunnen zitten eten of even onder de douche gestaan. Echt 24/7 non stop kijken lukt bijna niet. Maar het is wel vreselijk rot.
Hier was het vlies ook niet op tijd kapot gegaan, dus dat besef je dan ook.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:04

Sterkte Imani!! Wat verdrietig… Soms kan je er niks aan doen, hoe goed je er ook bovenop zit.

Ideli gefeliciteerd!! Wat een knappert!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 17:40

imani_abby schreef:
Cioccolato schreef:

Nee snap ik, maar het zou je toch ergens een geruster gevoel moeten geven he. Was de eerste keer dat ik het probeerde, en ook de laatste. Toch zette ik om het halfuur mijn wekker. Zo zie je maar dat je er met je neus boven op mag zitten, ongeluk zit in een klein hoekje.

Nee snap ik. Echt niet om jou! Maar puur voor de nieuwe mensen een waarschuwing want je denkt een alarm te hebben en erop te kunnen vertrouwen. Het gebeurd, je kan er niks aan doen en je hebt geen schuld. Zo leren we allemaal samen!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:03

crazy_funky schreef:
Erg verdrietig imani.

Myrthee_ zouden die van ons tegelijk gaan misschien? :D of verwacht je het niet vanavond dan?
Ze was daarnet een hele tijd onrustig, nu staat ze even te slapen.

Mijne staat nog rustig te eten maar wilde niet de stal meer uit. En daarna niet meer naar binnen _O-
Ik durf er niks meer over te zeggen. Verwacht het wel voor zondag, maar kan nog een paar dagen duren.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:08

Spannend Myrthee !

Hier inmiddels een b cupje, :') zit langzaam vooruitgang in
Afbeelding

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:20

Myrthee_ die van mij wilde de stal gister ook niet uit. Staart draagt ze meer naar de zijkant veel rondjes lopen.. dan weer eten, dan weer slapen. Beetje van been te wisselen.