Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EllyC schreef:- 4 weken inderdaad enten maar ontwormen is niet om de antistoffen.
Je leest/hoort heel veel verschillende dingen over het ontwormen.
Van veulens die ontwormend waren (incl. merrie nog voor de bevalling), die toch nog een zware wormenbestemming krijgen en zelfs overlijden.
Hele heftige ontwormingsschema's heb ik ook voorbij zien komen...... Dat ziend, denk ik zo moet een paard toch wel resistent worden.....
Mestonderzoeken vertrouw ik ook niet zo maar dit spreekt mij in combinatie van advies DA wel aan
https://www.wormenco.nl/posts/2021/1074 ... -ontwormen
kiki1976 schreef:Happy_Hippie ze zit n toch rond de 8 maanden als ik het me goed herinner? Dan kan dat idd prima hoor.
OYYO schreef:Kiki Ik heb normaal altijd pavo gevoerd! Heb me afgelopen kerstvakantie eens verdiept in wat er aan bestanddelen inzitten en wat een drachtige merrie nodig heeft etc. Dit ook omdat paardenvoer duurder is geworden. Ik kwam toch erbij uit dat vitalbiks het beste scoort op bestanddelen. En daardoor prijstechnisch dan toch aantrekkelijk is. We gaan het zien. Ik heb in ieder geval een zak breed en grow gekocht en over een paar weken cq maanden weet ik meer.
kiki1976 schreef:OYYO en Happy_Hippie
Vitalbix breed en grow durf ik niet aan. In het verleden de Vitalbix DC gevoerd en daar deed ze het echt enorm slecht op.
Naast dat ze het amper wilde eten, vacht werd helemaal raar rabbig, 0 energie en enorm mok.
Mok had ze in de jaren ervoor nog nooit gehad en was ook echt niet weg te krijgen. Na 2 zakken ermee gestopt.
Bo kreeg weer energie, ging weer glimmen en de mok verdween.
En heeft sindsdien ook nooit geen mok meer gehad.
Zeg hiermee niet dat Vitalbix slechts is hoor,maar durf hierom de breed en grow niet aan.
Ik had ook andere merken vergeleken, maar veelal zitten weer wat lager in waardes dan Pavo, of juist weer flink hoger in suiker-zetmeel.
Ik had ook zitten kijken naar een vitamine-mineralen brok voor drachtige merries maar ben bang dat ze daar weer niet voldoende aan heeft. Bij haar eerste 2 veulens was het een merrie die alles aan haar veulen doorgeeft.